Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Basetovan czyli Peugeot Boxer Max 3.0
Autor Wiadomość
Baset 
początkujący forumowicz

Dołączył: 22 Lip 2020
Piwa: 1/1
Skąd: Chojnice
  Wysłany: 2022-11-29, 17:33   Basetovan czyli Peugeot Boxer Max 3.0

Siema.
Ponad rok temu poczyniłem pierwszy wpis (witając sie) na tym forum. Plan był, aby wzorem innych na bierząco dokumentowac postepy budowy vana i prezentowac je tutaj.
Plany planami, życie życiem i tak dopiero po ponad roku coś tu napiszę i mam nadzieję że o pare spraw się dopytam.

Bus to jak w temacie, Peugeot Boxer L4H3 3.0 180km.
Na pokładzie raczej standart klima ( działa ok ) , elektryka szyb lusterek ( juz działa - wymiana panelu sterowania ) centralny zamek , kamera cofania (działa, ale h... to znaczy niewiele w niej widać ).
Kupiony w sumie na szybko i za szybko w stanie niejezdnym - uruchamiał sie na kilka sekund i gasł i leciutko przerysowany z jednej strony - innymi słowy tani, ale za to w złym stanie technicznym i blacharskim
:brawo: :gwm
Kupiony szybko aby zdążyć z rejestracja na kampera przed akcyzą i to sie udało.




Powoli zacząłem od ogarniania mechaniki i blacharki, przy czym słowo powoli - w tym przypadku nabiera nowego znaczenia, Po względnie szybkim doprowadzeniu go do stanu jeżdżącego drogą przez mekę okazał się blacharz i lakiernik - niby do roboty niewiele ale szło jak qr... w deszcz.

W skrócie - co zostało ogarnięte
- widoczne skutki obcierki zlikwidowane
- wymieniona szyna i wózki drzwi bocznych, ogarniety balagan z pod szyny
- wstawione 2 okna w części stolikowej orginalne fabryczne rozsuwane
- oryginalne webasto w fabryczne miejsce, rury "gorące" wprowadzone "na pakę" nie do obiegu sinika
- 2 x max fan na dachu
- 2 x 380W panele, regulator Victron 100/50, przetwornica Edecoa 5000/2500, aku na razie 2 x110AH Kwasiak , panele na stelażu z profili do fotowolataiki , z przody duży, chyba 80 lub 100 cm led bar - polecam
- lodówka domowa 230v najpłytsza jaka udało sie kupić ( 44,8cm )
- drzwi boczne rozsuwane elektrycznie na guzik i pilota
- klimatyzacja dometic freshwell 2500 pod ławeczką w części stolikowej
- zbiorniki wody czystej i brudnej po ok 100l podwieszone pod autem
- koło zapasowe na tylnych drzwiach
- pompa wody , zbiorniczek ciśnieniowy od jakiegoś hydroforu, prysznic zewnętrzny
- ciepła woda bierząca oparta na wymienniku płytowym podobnie jak u kolegi Ravena ( którego watek budowy jego kampera był dużą inspiracją od strony technicznej - masz głowę kolego!!) - grzanie wody działa nad podziw dobrze
- ogrzewanie - dwie nagrzewnice uniwersalne - jedna w podescie w części stolikowej, druga w garażu ( tu nieco gorzej z wydajnośćią, pewno strzeliłem babola przy planowaniu ale o tym kiedyś pożniej)
-miechy na tylnej osi
- całe kilometry kabli i przewodów rozciagnięte po aucie pod to co ma byc i co jeszcze przyjdzie do głowy
- izolacja armaflex jako pierwsza po całości scian i suficie w róznych grubościach, na to max ile sie da styroduru i na to alufox
- izolacja podłogi kantówki 3x5cm, alufox w "niziny" i 5cm styroduru, na to sklejka 6mm


Przez pandemię, co chwila jakies kwarantanny , no i pracę czas przeróbek wlókł sie niemiłosiernie, zarysował się kontur łazienki ze 3 razy przerabiany , poprawiany a i tak pierwszy wyjazd odbył sie bez niej - nie zdązyłem. Toaleta kasetowa półporcerlanka zakupiona, otwór pod kasetę wycięty, wentylatory z łazienki zamontowane, brodzik i reszta materiałów (zdecydowałem sie na płyty Vell ) zakupiona - zabrakło czasu.
Łozko standartowo z tyłu w poprzek auta na dośc sporej wysokości + materac 21cm - stopień do wchodzenia wchodzenia okazał sie niezbędny a i tak moja pchła do łózka brała rozbieg :mrgreen:
Wysoko, ale w garażu mają sie zmieścić dwa składane elektryki ponton wędki i reszta która nie wejdzie z przodu. Na aneks kuchenny pomysł mam na przenośną kuchenke turystyczna na kartusze ze swoim stałym miejscem co da możliwośc jej wyjęcia i gotowania "na łonie natury" jak pogoda i okoliczności pozwolą.
zlew miał byc "hand made " ale ogladając 100 milionowy kolejny filmik o budowie vanów na znanym portalu filmowym trafiłem na to
https://www.ikea.com/pl/p...erdz-s99157501/ i chyba nie bedę wyważał otwartych drzwi...

Zabudowa części stolikowej to ZLP , drzwi rozsuwane dzięki usunieciu zamków linek itp dało sie tez dośc dobrze wyizolować ( armaflex + styrodur).

Takim niedokończonym wynalazkiem pojezdzilismy w wakacje - auto spisywało się bardzo dobrze, elektryka ciepła woda itp działala bardzo dobrze , lodówka z zamrażarką ( lód do whisky i wina :) ) mimo upalów dawała radę - moze to kwestia zasilania 230V- na dwa auta mielismy jedna lodówkę i wyjęcia jednego zimneg piwaa skutkowało natychmiastowym dokładaniem nastepnego) .

We wrześniu sporą część zabudowy usunąłem - trzeba wykonczyć ściany i sufit, zrobić aneks kuchenny i łazienkę, jakieś szafki - aczkolwiek tych ostatnich będzie u nas stosunkowo niedużo - auto bedzie uzywane głownie w wekendy, przedłuzone wekendy no i max 1 lub 2 x 7dni urlopu- praca nie pozwala na urlop dłuzszy niz 7 dni w "sezonie".
:gwm

Teraz pytania:
1. czy do montażu markizy ŚCIENNEJ Dometic na lekko pod kątem przecież scianie bocznej nad drzwiami przesównymi bedę potrzebował takich adarterów czy tez da sie to zrobic na dołożonych fabrycznie do zestawu "płaskich " https://sklep-turysty.pl/adapter-do-markizy-sciennej-dometic-perfectwall-ducato-boxer-jumper-h3-p-21352.html

2. Mój bus jest bardzo twardy, mimo iz przód stoi wysoko tył jest i tak mega wysoko i jedzie cały czas " z górki " co utrudnia "poziomowanie" miechami na postoju - one tylko jeszcze go podnoszą . Chodzi mi po głowie wymiana podwónych resorów które posiadam na pojedyńcze pióro - żeby dupa usiadła - - ktoś coś ?? da się ?

3. Jak pisałem, aku to na razie 2 x 110AH kwasiaki. Czy w aplikacji regulatora Victron jest opcja ustawienian ładowania pod ten rodzaj aku ?? Ustawienie 12v znalazłem, niestety szkoły kończyłem w czasach gdzie jezykiem zachodnim był rosyjski i englisz nie bardzo :gwm
Całe lato prądu nigdy nie brakowało a teraz wiadomo - solary listopad - marzec to raczej atrapa tym bardziej że postój jest "z górki" w odwrotna stronę do słonca... Niemniej chciałbym prawidłowo je ladowac , prawdopodobnie waga zmusi mnie do wymiany i tak szybciej niz bym planował na Lifepo4... niemniej kwasiaki mogłyby jeszcze do czegoś posłużyć...

Gdyby ktoś mógł pomóc - poproszę.
Jeżeli bedą jakieś pytania - chętnie odpowiem.
Pozdrawiam

IMG_7999.jpg
Plik ściągnięto 14 raz(y) 852,11 KB

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 500/29
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2022-11-29, 20:31   Re: Basetovan czyli Peugeot Boxer Max 3.0

Baset napisał/a:

2. Mój bus jest bardzo twardy, mimo iz przód stoi wysoko tył jest i tak mega wysoko i jedzie cały czas " z górki " co utrudnia "poziomowanie" miechami na postoju - one tylko jeszcze go podnoszą . Chodzi mi po głowie wymiana podwónych resorów które posiadam na pojedyńcze pióro - żeby dupa usiadła - - ktoś coś ?? da się ?


Da się.
W moim poprzednim kamperku (półintegra) miałem podobny problem. Chcąc wypoziomować pojazd na postoju i jednocześnie go utwardzić na poduchach , musiałem przód stawiać na najazdach, albo szukać takiej miejscówki , gdzie można było stanąć przodem pod górkę .
Temat rozwiązałem w ten sposób, że wymieniłem oryginalne resory na odpowiednio zmodyfikowane przez firmę, która zajmuje się regeneracją resorów (były miększe i inaczej wyprofilowane).
Musiałem też zmienić miechy na większe, mocniejsze i o większym skoku, bo przejęły one sporą cześć resorowania i w tych ,które miałem nie było już ani wyraźnego efektu utwardzenia na postoju, ani zakresu regulacji wysokości do poziomowania.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
decumanus 
weteran


Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Kwi 2017
Piwa: 45/24
Skąd: Bielsko Biała :D
Wysłany: 2022-11-30, 12:35   

Jest temat o poduchach i jest tam wszystko napisane.
Ja mając pojedyncze pióro 13mm w samochodzie L3H2 mogę wozić kremówki, a Raven22 w swoim L4H3 z również pojedynczym piórem ale 22mm liczy szklanki. Jeśli masz podwójne pióro jak najbardziej jedno wywal i będzie ok.
R
_________________
tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0

opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 240/601
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2022-11-30, 12:41   

decumanus napisał/a:
Ja mając pojedyncze pióro 13mm w samochodzie L3H2 mogę wozić kremówki,

Ta grubość to mierzona przy jarzmach?
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
reaven22 
weteran

Pomógł: 25 razy
Dołączył: 19 Mar 2018
Piwa: 121/14
Skąd: WGM
Wysłany: 2022-11-30, 12:50   

SlawekEwa napisał/a:

Ta grubość to mierzona przy jarzmach?


Tak.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Baset 
początkujący forumowicz

Dołączył: 22 Lip 2020
Piwa: 1/1
Skąd: Chojnice
Wysłany: 2022-11-30, 14:35   

No to w temacie resora wiem cos wiecej, pytanie czy wywalenie jednej lagi wiąże sie z koniecznością zakupu do tej operascji jeszcze czegoś ?? samych jarzm, srób, coś jeszcze??
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Baset 
początkujący forumowicz

Dołączył: 22 Lip 2020
Piwa: 1/1
Skąd: Chojnice
Wysłany: 2022-11-30, 20:04   

decumanus napisał/a:
Jest temat o poduchach i jest tam wszystko napisane.R


Są. Nawet dwa. jeden ma 46 stron drugi 18, niemniej nikt nie opisywał wymiany resorów z podwójnych mega twardych na pojedyńczy.

Pytanie czy kupic pojedyńczy od wersji z takim własnie wychodzącym fabrycznie czy z mojego zdjąc jedną dolną lagę - tylko co w tym przypadku jeszcze trzeba dokupić .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
reaven22 
weteran

Pomógł: 25 razy
Dołączył: 19 Mar 2018
Piwa: 121/14
Skąd: WGM
Wysłany: 2022-11-30, 23:09   

Ja bym odjął jedno pióro, jeśli jarzma nie złapią to albo krótsze jarzma, albo wkładka zamiast usuniętego pióra, grubości tegoż.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
KASZUB 
weteran


Twój sprzęt: Samojebka ducato by KASZUB
Nazwa załogi: My
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Sie 2014
Piwa: 60/63
Skąd: Celbowo koło Pucka
Wysłany: 2022-12-04, 08:57   

Hej.
1)
Co do mocowania markizy to u mnie była walka w poprzednim. Jeśli masz markizę boczną albo wyspawaj mocowania sam wg wzoru. Najtańsza opcja.
A jak nie masz czasu to kup pod typ markizy. Ja tak poprzednio zrobiłem. Szukając w czeluściach neta gdzieś z Francji nabyłem. Za drobne 700 PLNów. Policzyłem jak już,z konta poszło. W euro wyglądało na tanie.. :roll:
2)
Myślę,że dobrym rozwiązaniem może być Wymiana sprężyn na wyższe. Przod pójdzie wyraźnie do góry. Problem zniknie.
https://allegro.pl/oferta/sprezyna-zawieszenia-4026222-lesjofors-12519774964
Ostatnio jak kupowałem były po 240zl szt.

Screenshot_20221204-085158_Chrome.jpg
Plik ściągnięto 6 raz(y) 122,33 KB

_________________
Jak zbudowałem http://tiny.pl/g47tw
I jak próbuję budowac https://tiny.pl/gzg7j
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Baset 
początkujący forumowicz

Dołączył: 22 Lip 2020
Piwa: 1/1
Skąd: Chojnice
Wysłany: 2022-12-04, 15:53   

KASZUB napisał/a:
Hej.
1)
Co do mocowania markizy to u mnie była walka w poprzednim. Jeśli masz markizę boczną albo wyspawaj mocowania sam wg wzoru. Najtańsza opcja.
A jak nie masz czasu to kup pod typ markizy. Ja tak poprzednio zrobiłem. Szukając w czeluściach neta gdzieś z Francji nabyłem. Za drobne 700 PLNów. Policzyłem jak już,z konta poszło. W euro wyglądało na tanie.. :roll:


Dziekuję za pomoc, ale chodzi mi o to czy do mocowania na scianie - nie na górnym narozniku - potrzebuję adapterów akcesoryjnych czy da się na tej lekko pochyłej przykrecić na fabrycznych ?? Chodzi mi o taki sposób montażu jak na tym czerwonym ( sorry za pozyczke zdjęcia), markiza jest elektryczna - nie wiem czy to bedzie miało znaczenie dla poprawnego otwierania /zamykania

czerwony.jpg
Plik ściągnięto 7 raz(y) 59,45 KB

fabryczne.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 130,23 KB

akcesoryjne.jpg
Plik ściągnięto 6 raz(y) 68,68 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
decumanus 
weteran


Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Kwi 2017
Piwa: 45/24
Skąd: Bielsko Biała :D
Wysłany: 2022-12-04, 20:46   

Mam L3H2 i montowałem na krawędzi, próbowałem zrobić to nie kupując dedykowanych aluminiowych profili i nie wyszło taniej, ale miałem juz zamontowane do grzybków profile pod PV - wyszlo w tej samej cenie, ale moze wygodniej.
Natomiast w twoim przypadku znów powołam się na relację z czyjejś budowy, niestety nie pamietam czyjej, jednakze on próbując tego samego co ty, zainstalował ścienną markizę do górne części nadwozia L3 i w efekcie otrzymał markize rozkładającą sę POZIOMO, raz że nikt nie mógł jej dosięgnąć, dwa że pewnie woda nie splywała... nie wiem czy miał okazję tego doświadczyć, bo zamocował takie trójkąty przywracające pionową płaszczyznę mocowania markizy...
R
_________________
tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0

opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
KASZUB 
weteran


Twój sprzęt: Samojebka ducato by KASZUB
Nazwa załogi: My
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Sie 2014
Piwa: 60/63
Skąd: Celbowo koło Pucka
Wysłany: 2022-12-05, 11:39   

Myślę że możesz na nich zamontować ale musiałbyś utrzymać je w linii poziomej. Czyli regulować na jakiś podkładkach u góry.
_________________
Jak zbudowałem http://tiny.pl/g47tw
I jak próbuję budowac https://tiny.pl/gzg7j
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
reaven22 
weteran

Pomógł: 25 razy
Dołączył: 19 Mar 2018
Piwa: 121/14
Skąd: WGM
Wysłany: 2022-12-05, 16:01   

Baset napisał/a:
Dziekuję za pomoc, ale chodzi mi o to czy do mocowania na scianie - nie na górnym narozniku - potrzebuję adapterów akcesoryjnych czy da się na tej lekko pochyłej przykrecić na fabrycznych ?? Chodzi mi o taki sposób montażu jak na tym czerwonym ( sorry za pozyczke zdjęcia), markiza jest elektryczna - nie wiem czy to bedzie miało znaczenie dla poprawnego otwierania /zamykania



Mam zamontowaną fiamę, działa bez problemów.

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
sławek w. 
stary wyga


Twój sprzęt: Fiat Ducato III
Nazwa załogi: Sławek W
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Piwa: 10/1
Skąd: Łódź
Wysłany: 2022-12-05, 21:36   

Możesz tak zrobić jak ja, tylko od środka wstaw wzmocnienia - w załączeniu zdjęcia. Próbowałem bezpośrednio, nie da się bo markiza jest mocno uniesiona do góry i nóżki nie sięgały podłoża, tak przynajmniej było w moim przypadku - markiza Omnistora.

20150529_141258_Easy-Resize.com.jpg
Plik ściągnięto 6 raz(y) 97,09 KB

20150530_122404_Easy-Resize.com.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 92,9 KB

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Baset 
początkujący forumowicz

Dołączył: 22 Lip 2020
Piwa: 1/1
Skąd: Chojnice
Wysłany: 2023-01-03, 19:55   

Święta święta i po świetach a ja nadal nie zdecydowałem sie na żaden z adapterów bo po primo - sporo kasy a secundo- okazało się że są dwa rodzaje
- https://allegro.pl/oferta/adapter-do-markizy-pw1100-1500-fiat-ducato-dometic-11621523952# 3350 mm czyli jeden na całą długośc markizy , + taki że zabezpieczał by na całej długości przed sciekającą wodą tylko ta cena....

- https://sklep-turysty.pl/adapter-do-markizy-sciennej-dometic-perfectwall-ducato-boxer-jumper-h3-p-21352.html 4-ro częściowy, ładnych parę zł tańszy no i 3kg różnicy, ale problem ściekajacej wody pozostanie...

Nowy dylemat który sie narodził - ponieważ po 1-wszym sezonie uzytkowania postanowiłem dokonać kilku przeróbek, np. podnieść łożko, spora część zabudowy rozebrałem, za jednym zamachem postanowiłem wymienić też akumulatory z kwasowych na LiFePo4. Aku juz jest, 400AH i kombinuję jak połaczyć ładowanie od silnika. Max prąd ładowania to 50A więc cyrix sie nie nada, a nie wiem czym róznia sie te dwie ładowarki dc

- https://allegro.pl/oferta/victron-ladowarka-orion-tr-smart-12-12v-30a-dc-dc-11222816801?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_term=test&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_elktrk_telefony_akcesoria_pla_pmax&ev_campaign_id=17966351225&gclid=CjwKCAiAwc-dBhA7EiwAxPRylLGHhLBufbh6xSqCqq1kuSFcTz4L4ZGdQiOHMRCMmY3kwsg1yOhErxoCv4kQAvD_BwE

- https://allegro.pl/oferta/victron-ladowarka-orion-tr-smart-12-12-v-30a-dc-dc-12412865133?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_narzedzia_pla_pmax&ev_campaign_id=17996380314&gclid=CjwKCAiAwc-dBhA7EiwAxPRylBsumxA8IxwwV5pxD61Uc_UlUB19NrYbiT-zVReS6IbGQB11bi0ijBoCtukQAvD_BwE

Jedna jest "isolated" druga "non isolated" Czym to sie różni??

Ogólnie postępów prac praktycznie żadnych - zimno, potem choróbsko, potem zimno, potem kuna przeżarła przewody od webasto grr....

Skupiam sie teraz na dokupieniu brakujących części i układam plan w głowie jak to wszystko do kupy przed sezonem poskładać.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***