Gazowy promiennik ciepła. |
Autor |
Wiadomość |
Andrzej 73
Kombatant lawendowy

Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 36 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Piwa: 339/86 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2010-01-06, 21:44
|
|
|
Rockers zwróć uwagę z jak dużej przyczepy jest wyjęta ta Truma , myślę że musi mieć dużą moc. |
|
|
|
 |
maszakow
Kombatant JAFO? No way ...

Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Piwa: 79/63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2010-01-06, 22:23
|
|
|
kacper - mamy mniej więcej ten sam problem poszukaj na forum
Ta truma to duży typ - 5kW nada się będzie bardzo cieplutko - tylko ze spali więcej niż model 2kW
Promienniki odpadają, na krótką metę możesz auto dogrzać przez 5-15min, potem już będzie za dużo wilgoci. Jak pracowałem w zeszłym roku w swoim blaszaku to dogrzewałem się rurą remingtona - po godzinie na całym dachu paki (blacha bez tapicerki) wisiały już ciężkie krople wody.
Jeśli masz nóż na gardle i niedogrzaną chałupę mozesz kupić coś takiego jak poniżej - KONIECZNIE z katalizatorem spalin (Piecyk katalityczny 400-600PLN ) co nie zmienia faktu że będziesz musiał jakiś przewiew mu zapewnić - tego typu rozwiązania służą większym i bardziej wentylowanym pomieszczeniom. Docelowo tylko ogrzewania powietrzne z zewnętrznym wyprowadzeniem spalin (Truma, eberspracher i inne)
873040933_piecyk.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 3113 raz(y) 13,4 KB |
|
_________________ Pozdrawiam, maszakow
 |
|
|
|
 |
Rockers
Kombatant

Twój sprzęt: VW LT 28
Nazwa załogi: Rockersiki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Sie 2008 Piwa: 23/14 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2010-01-06, 22:30
|
|
|
Ja mam taką trumę ale model 3000 coś tam różnica polega na tym iż jest jedno żebro a nie dwa, wydaje mi się że zarówno w tym jak i moim jest jeden palnik taki sam natomiast większa moc wychodzi z tego iż ciepłe powietrze przechodzi przez dwa żebra tworząc większą powierzchnię grzewczą. Ja jak pisałem mam jedno żebro i jestem z niego zadowolony bardzo dobrze grzeje nawet teraz na mrozach, jeszcze nie dawno temu byłem na rybkach, temp koło 0 , po nagrzaniu kamperka ogrzewanie chodziło na pół gwizdka a ja spałem w slipkach. |
_________________
 |
|
|
|
 |
TomekW
weteran

Twój sprzęt: bezdomny :(
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Mar 2007 Piwa: 29/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2010-01-06, 23:43
|
|
|
Mam taki niewielki piecyk Truma SW1800 wymontowany chyba z VW Westfalia - moc 2,45kW. Brakuje tylko tylnej obudowy, ale to można dorobić z blachy. Rozważałem jego montaż w swoim kamperku, ale stwierdziłem, że będzie za słaby i wymaga za dużo przeróbek, w tym wycinanie otworów w dachu ! Aktualnie szukam takiego, jaki był zamontowany wcześniej (Trumatic E2400 albo E2800).
Zdjęcia i opis urządzenia:
http://www.camperteam.pl/...opic.php?t=2223
Myślę, że mógłbym się go pozbyć za jakąś rozsądną kasę. |
|
|
|
 |
kacper012
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Ford Transit
Dołączył: 05 Sty 2010 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2010-01-07, 08:51
|
|
|
Co do żartów - uwaga - nie ogarniam nic - i jeszcze mnie namówicie na palenisko w kamperze
Widzę, że Truma jest Jedyną Słuszną Alternatywą - myślałem nad tą najmniejszą 2200S. Wnętrze jest naprawdę niewielkie, więc nie potrzebuję nic większego.
Powiedzcie mi jeszcze czy w związku z gazem (cięższym od powietrza) - robi się jakąś wentylację w podłodze (jakieś ujścia, dziurki??) |
|
|
|
 |
Dziabong
weteran

Twój sprzęt: Dziabong
Nazwa załogi: Dziabongi
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Lis 2008 Piwa: 16/90 Skąd: Dziabongowo
|
Wysłany: 2010-01-07, 08:59
|
|
|
kacper012 napisał/a: | Co do żartów - uwaga - nie ogarniam nic - i jeszcze mnie namówicie na palenisko w kamperze
Widzę, że Truma jest Jedyną Słuszną Alternatywą - myślałem nad tą najmniejszą 2200S. Wnętrze jest naprawdę niewielkie, więc nie potrzebuję nic większego.
Powiedzcie mi jeszcze czy w związku z gazem (cięższym od powietrza) - robi się jakąś wentylację w podłodze (jakieś ujścia, dziurki??) |
Już sam sobie odpowiedziałeś, wentylacja tam gdzie butle z gazem i reduktory dobrze wpływa na zdrowie!!! |
_________________
 |
|
|
|
 |
roger
Kombatant

Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Sty 2009 Piwa: 42/38 Skąd: W-wa & Lubuskie
|
Wysłany: 2010-01-07, 09:43
|
|
|
Oj Kacper tak czytam twoje pomysły gazowo elektryczne (temat 12...220...) i przerażasz mnie kolego niby pytasz ale swoją skrystalizowana "tanią wizję" masz. Tak się zastanawiam czy budujesz samochód dla siebie czy na zlecenie kogoś z Jemenu ? bo jak dal mnie to wyjdzie Ci jakaś puszka pandory ....taka wiesz tykajaca bomba zegarowa .....
ZDECYDOWANIE NIE IDŹ TĄ DROGĄ KACPRZE.....
PS
Nie bierz tego do siebie ale Twoje pomysły sa niebezpieczne, niepraktyczne, drogie, niefunkcjonalne ...... Taki pojazd stwarza zagrożenie dla zycia i zdrowia zarówno Twojego jak i rodziny a i również dla wszystkiego co stoi obok.... a to zły kierunek |
_________________ rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
 |
|
|
|
 |
Świstak
Kombatant

Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Cze 2009 Piwa: 482/100 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2010-01-07, 10:10
|
|
|
Muszę Rogerowi przyznać rację. Mimo że sam buduję kamperka. Kamper jest konstrukcją tak małą że nawet kanty mebli są zaokrąglone. Problem wentylacji to poważny problem (codziennie w wiadomościach informacja ile dziś osób się zaczadziło. Gaz to najbardziej zdradzieckie źródło energii wymagające najwięcej zabezpieczeń. A to kosztuje. Rozważ może webasto diesla? W eksploatacji droższe, ale prostrze w montażu i tańsze w zakupie... A ponadto dużo bezpieczniejsze i można je zamontować pod samochodem... |
_________________ "Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"
Milka - może ją spotkacie?
 |
|
|
|
 |
szymon79
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: vw t4 multivan 2.5LPG +niewiadów n132t
Dołączył: 31 Gru 2008 Postawił 1 piw(a) Skąd: sosnowiec
|
Wysłany: 2010-01-07, 21:43
|
|
|
no i Świstak, mnie wyprzedził....
ja bym się ani chwili nie zastanawiał nad trumą ( w tym przypadku oczywiście) tylko webasto i nic więcej a wydaje mi się ze za kwote 300-500zł na pewno znajdziesz - ja szukałem i znalażłem za 400zł ( chociaż mam wiekszy problem bo potrzebuje zasilanego benzyna) |
|
|
|
 |
maszakow
Kombatant JAFO? No way ...

Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Piwa: 79/63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2010-01-07, 23:10
|
|
|
Webasto niedawno dyskutowaliśmy w moim przypadku. jest potwornie prądożerne.
na dogrzanie auta ok ale jako główne nawet chodząc w kratę dobije akumulator w bardzo krótkim czasie.
Gaz to najrozsądniejsze i najtańsze rozwiązanie. Jedyną wadą Trumy w naszych przypadkach jest to, że trzeba wykonać otwory na komin i pobór powietrza.
przy czym otwory mogą być obok siebie. Dziurawienie blaszaka nie bardzo mi się podoba. Kamperki są wozami wykonanymi w określonym celu a nasze wozy a przynajmniej mój - mają być uniwersalne. Świstak ma taką brykę i tyle schowków że jemu to nie wadzi. |
_________________ Pozdrawiam, maszakow
 |
|
|
|
 |
Tadeusz
Administrator CamperPapa

Twój sprzęt: Fiat Talento Hymercamp
Nazwa załogi: Kucyki
Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Lis 2007 Piwa: 1608/2337 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2010-01-07, 23:32
|
|
|
maszakow napisał/a: | Webasto niedawno dyskutowaliśmy w moim przypadku. jest potwornie prądożerne.
na dogrzanie auta ok ale jako główne nawet chodząc w kratę dobije akumulator w bardzo krótkim czasie. |
To prawda. Z tego powodu nie jest dobrym rozwiązaniem dla kampera.
maszakow napisał/a: | Gaz to najrozsądniejsze i najtańsze rozwiązanie. Jedyną wadą Trumy w naszych przypadkach jest to, że trzeba wykonać otwory na komin i pobór powietrza.
przy czym otwory mogą być obok siebie. Dziurawienie blaszaka nie bardzo mi się podoba. |
Ale takie dziurawienie może być konieczne i praktyka pokazuje, że wcale nie jest to złe rozwiązanie. Pamiętajmy, że z gazem żartów nie ma i wszelkie półśrodki są bez sensu, z czym wszyscy się zgadzamy. Najlepszym rozwiązaniem jest truma specjalna do kamperów i nic lepszego nie wymyślimy.
maszakow napisał/a: | Kamperki są wozami wykonanymi w określonym celu a nasze wozy a przynajmniej mój - mają być uniwersalne. Świstak ma taką brykę i tyle schowków że jemu to nie wadzi. |
Świstakowi nic nie wadzi, o czym wszyscy wiedzą i wróble ćwierkają.
Mówiąc serio, byłbym za tym, żeby nawet w tych uniwersalnych blaszakach stosować bezpieczne ogrzewanie trumy. |
_________________ W życiu najlepiej jest, gdy jest nam dobrze i źle. Kiedy jest tylko dobrze - to niedobrze.
Ks. Jan Twardowski.
 |
|
|
|
 |
Świstak
Kombatant

Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Cze 2009 Piwa: 482/100 Skąd: Legnica
|
|
|
|
 |
papamila
Kombatant

Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 121/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2010-01-08, 08:41
|
|
|
Świstak napisał/a: | Mnie osobiście podoba się ten. |
ma jeden minus
Waga: 44kg. |
|
|
|
 |
Świstak
Kombatant

Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Cze 2009 Piwa: 482/100 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2010-01-08, 08:55
|
|
|
He he... Wybaczcie... Jakoś mi to umknęło... Ale za to dużą pojemność cieplną |
_________________ "Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"
Milka - może ją spotkacie?
 |
|
|
|
 |
TomekW
weteran

Twój sprzęt: bezdomny :(
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Mar 2007 Piwa: 29/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2010-01-08, 09:32
|
|
|
Świstak, ten z trzeciego linku (Beta) jest mi znany. Takie urządzenia są często spotykane w mieszkaniach na Śląsku - z racji bliskości Czech (kraju producenta), a w naszych stronach używane są najczęściej do ogrzewania remiz OSP i kaplic. Rzeczywiście zasada działania podobna do Trumy, tylko gabaryty o wiele większe i duża średnica komina. Rury są wyprowadzone współosiowo (wydechowa wewnątrz ssącej).
Może udałoby się go zmieścić w Milce, ale nie w małym kamperku. |
|
|
|
 |
|