Przesunięty przez: Świstak 2020-06-16, 22:30 |
Akumulatory litowe |
| Autor |
Wiadomość |
Butchesky
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Y61
Dołączył: 27 Gru 2020 Piwa: 1/1 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2021-04-08, 18:44
|
|
|
Dalej jednak koszty takich baterii są za duże dla normalnego zakupu.
Trzeba poczekać do masowej produkcji i konkurencji, która obniży trochę ceny.
Kwiasiak 95Ah w cenie ok 500pln vs LiFeYPO4 w cenie (pomijam cenę paczki) 2000pln, mimo dłuższej żywotności polimera nie spowoduje masowej przesiadki na polimery, mimo ich zalet.
A cena przesyłki 1 szt to ok 1000pln. Czyli polimerowy akkus w cenie 3000pln.
Na bogato. |
|
|
|
 |
Banan
Administrator LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy Dołączył: 09 Lis 2010 Piwa: 360/502 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2021-04-08, 19:33
|
|
|
Butchesky, wielu już się przekonało, że lepiej wydać te 3 tysie i mieć spokojny sen, bo prądu nie zabraknie. LiFeYPo4 są nieznacznie droższe, ale zapewniają ładowanie w niskich temperaturach w przeciwieństwie do LiFePo4.
Ja przesiadłem się z kwasa na LiFePo4 i nie żałuję ani złotówki wydanej na ten cel i już do nich nie wrócę. Gdybym podróżował zimą, pewnie bym się zdecydował na LiFeYPo4, ale mój na zimę ląduje w garażu.
Każdy wybiera sam co dla niego jest odpowiednie |
_________________ Pozdrawiam - Darek
 |
|
|
|
 |
Butchesky
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Y61
Dołączył: 27 Gru 2020 Piwa: 1/1 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2021-04-08, 20:26
|
|
|
Zgadzam się, że skuteczny sprzęt to podstawa sukcesu.
Gorzej, jeśli masz na pokładzie 8 baterii... |
|
|
|
 |
MaxL
zaawansowany

Twój sprzęt: Rapido 983F
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Gru 2020 Piwa: 9/59 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 2021-04-08, 20:37
|
|
|
| Butchesky napisał/a: | Dalej jednak koszty takich baterii są za duże dla normalnego zakupu.
Trzeba poczekać do masowej produkcji i konkurencji, która obniży trochę ceny.
Kwiasiak 95Ah w cenie ok 500pln vs LiFeYPO4 w cenie (pomijam cenę paczki) 2000pln, mimo dłuższej żywotności polimera nie spowoduje masowej przesiadki na polimery, mimo ich zalet.
A cena przesyłki 1 szt to ok 1000pln. Czyli polimerowy akkus w cenie 3000pln.
Na bogato. |
Cena 200Ah LiFePO na Ali z przesyłka to ok 2,6k ale żeby mieć podobne parametry prądowe i realne pojemnościowe to musiałbyś mieć 300-400Ah w kwasiaku nie mówiąc już o trwałości wadze i łatwości używania jak masz interface BT w w BMS ... |
|
|
|
 |
Banan
Administrator LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy Dołączył: 09 Lis 2010 Piwa: 360/502 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2021-04-08, 20:56
|
|
|
| Butchesky napisał/a: | | Gorzej, jeśli masz na pokładzie 8 baterii... |
Ło matulu...
To Ty masz kampera, czy stację radiolokacyjną? |
_________________ Pozdrawiam - Darek
 |
|
|
|
 |
Butchesky
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Y61
Dołączył: 27 Gru 2020 Piwa: 1/1 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2021-04-08, 20:58
|
|
|
Tak, ale planuję to do auta specjalistycznego, nie kampera.
Nie ma miejsca na duże jednolite obudowy.
Nie ma miejsca na grzanie. Pozostaje komora silnika na 2x100-130Ah+1x100-130Ah w środku, połączone kablami.
LiFePO4 jest genialne. LiFeYPO4 to rozwiązanie dla mnie. No i szukam rozwiązania, które jakby zepnie te moje potrzeby. Nie przeraża mnie 2,5k za 200Ah. Osłabia 7,5k za 300Ah w LiFeYPO4. Plus koszt paczki. Pozostaje szukać. |
|
|
|
 |
reaven22
weteran
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 123/14 Skąd: WGM
|
Wysłany: 2021-04-08, 22:16
|
|
|
Jeśli akumulator LiFePo4 jest w kabinie to zima niespecjalnie jest straszna. I tak nie można dopuścić do wychłodzenia wnętrza poniżej 0'C bo woda zamarznie, więc i tak trzeba grzać nawet jeśli jest się poza autem.
Planując zimowy wyjazd odpalam dzień wcześniej ogrzewanie żeby się krypa nagrzała, jak wyjeżdżamy to akumulatory mają taką temperaturę, że można je spokojnie ładować.
2 czy 3l ON w kontekście całego wyjazdu to i tak kropla w morzu kosztów więc nie boli to specjalnie.
Ostatni nasz styczniowy wyjazd na ogrzewanie non stop poszło 30l ON na 2tygodnie. Chyba nie jest to wygórowane zużycie ?? a było kilka nocy -18'C
Oczywiście gdybym teraz składał akumulatory to wykorzystał bym LiFeYPo4, ale 2,5 roku temu nie były jeszcze tak popularne jak teraz. Mimo to wydatek prawie 8k pln wówczas na 320Ah był niemały ale działa bez zarzutu Obecne ceny to tanizna |
| |
|
|
|
 |
Butchesky
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Y61
Dołączył: 27 Gru 2020 Piwa: 1/1 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2021-04-09, 03:30
|
|
|
Raven, masz absolutna racje.
Muszę dojrzeć. |
|
|
|
 |
Tomek1radom
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: ford rimor, fiat McLouis, Challenger Sirius
Dołączył: 07 Mar 2017 Skąd: radom
|
Wysłany: 2021-04-20, 23:12
|
|
|
Witam Panowie. Pomóżcie, czy akumulator taki jak w poniższym linku nadaje się do kampera
3 855,03 zł 30%OFF | Lifepo12V 300ah akumulator lifepo4 12V 300AH akumulator litowo-jonowy 12v lifepo4 baterie do falownika, RV, łodzi, układu słonecznego
https://a.aliexpress.com/_mrvmnTz |
|
|
|
 |
Banan
Administrator LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy Dołączył: 09 Lis 2010 Piwa: 360/502 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2021-04-20, 23:58
|
|
|
| Tomek1radom napisał/a: | | Pomóżcie, czy akumulator taki jak w poniższym linku nadaje się do kampera |
Musisz określić obciążenie tego akumulatora, jak Twoje potrzeby są poniżej poboru prądu ciągłego 250A to się nadaję
Swoją drogą, zacny sprzęt za dobrą cenę, jak o mnie chodzi, to bym brał |
_________________ Pozdrawiam - Darek
 |
|
|
|
 |
Tomek1radom
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: ford rimor, fiat McLouis, Challenger Sirius
Dołączył: 07 Mar 2017 Skąd: radom
|
Wysłany: 2021-04-21, 06:13
|
|
|
| Dzięki za odpowiedź. Myślę, że największy pobór to Klima dachlwa podczas jazdy ale z miękkim startem więc chyba nie osiągnie tyle amper, no może jeszcze mikrofala na przetwornicy 1500/3000w i to tyle. Chodzi mi o to czy mogę ta baterię wstawić zamiast kwasiakow i po sprawie ( solary z Tracer MPPt, samochód to ducato 2,3 2016, nie wiem jaki alternator i jaki elektroblok i o to się bje) |
|
|
|
 |
Banan
Administrator LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy Dołączył: 09 Lis 2010 Piwa: 360/502 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2021-04-21, 09:01
|
|
|
| Tomek1radom napisał/a: | | Myślę, że największy pobór to Klima dachlwa podczas jazdy |
Nie idź tą drogą... sporo jest tu na forum napisane na ten temat, poszperaj i poczytaj.
| Tomek1radom napisał/a: | | Chodzi mi o to czy mogę ta baterię wstawić zamiast kwasiakow i po sprawie |
Generalnie tak, ja mam w ten sposób zrobione, ale nie używam prądożernych odbiorników.
Krótko mówiąc: jak masz zbyt cienkie kable i duże obciążenie (prąd ładowania również, a tu jest spory), w optymistycznej wersji sfajczą się tylko kable, w pesymistycznej spali Ci się kamper.
W tym wątku i innych też jest bardzo dużo o tym napisane - miłej lektury |
_________________ Pozdrawiam - Darek
 |
|
|
|
 |
Tomek1radom
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: ford rimor, fiat McLouis, Challenger Sirius
Dołączył: 07 Mar 2017 Skąd: radom
|
Wysłany: 2021-04-22, 11:16
|
|
|
| Tamten akumulator niestety się sprzedał, ale w międzyczasie stałem się posiadaczem 12 ogniw lifepo4 105 ah i zastanawiam się czy może na forum któryś z fachowców byłby zainteresowany zbudowaniem dla mnie z tego akumulatora. Koszty tej operacji oczywiście do dogadania. Gdyby któryś z kolegów chciał się podjąć to proszę o info. |
|
|
|
 |
blue60
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Roller Team Zefiro Plus 284TL
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2011 Piwa: 6/9 Skąd: pl
|
Wysłany: 2021-04-22, 13:11
|
|
|
A ja kupiłem LiFePo4 Green Cell 125Ah.
Na wyjazdy letnie, łącznie z solarem, w zupełności wystarczy.Nie będę woził zbytecznego balastu.
A na zimowe dołożę drugi taki sam. |
|
|
|
 |
Meyer
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Iveco Daily
Dołączył: 27 Cze 2020 Piwa: 11/7 Skąd: Mazovia
|
|
|
|
 |
|
|