Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Citroen C25 2.5D - kilka problemów silnikowych
Autor Wiadomość
Bydgoszczu 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: nie ma znaczenia
Dołączył: 27 Lip 2012
Piwa: 8/15
Skąd: z Bydgoszczu
Wysłany: 2015-01-11, 20:29   

Majsterus, wydaje mi się, że nie do końca rozumiesz o co chodzi. Nie ma żadnego druciarstwa, poczytaj temat od początku, a zwłaszcza link który wkleił Socale - miał to samo u siebie. Jest dobrze. :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2015-01-11, 21:06   

Ja nie pamiętam dokładnie, ale grubość ścianki kołnierza na którym miałaby centralnie felga się opierać - jest zbyt cienka i krucha by dźwigać i brać na siebie obciążenia.
Średnica jednej śruby przewyższa ten obwodzik pod względem wytrzymałości.
.
Też w to nie wierzyłem. Nie ma mowy o kalibracji w przypadku 4 kól i innych pojazdów.
Taka konstrukcja.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2015-01-11, 21:12   

Ścianka śmiało wytrzyma. Nie raz widziałem, jak ktoś przejechał spory kawałek na odkręconym kole i nic nie obcięło. Wyciera się tylko felga i piasta. Piszę tu o Ducato I, J5, jak i C25 :wyszczerzony:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2015-01-11, 21:42   

Niedokręcone śruby mocno zgrzytają, jazda na luźnym tak aby rozklepało średnicę to jakiś chyba głuchy albo nieczuty kierowiec jedzie.
Luźne koło to bardzo wyraźne objawy, nie wiem ile trzeba poluzować śruby by ich stożki pozwoliły na dekalibrację otworu centralnego, to jechać się nie da a ile trzeba przejechać by na wszystkich taki efekt uzyskać?
To jest zbieg okoliczności, nie pokrywa się raczej.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2015-01-11, 21:52   

Przynajmniej raz na dwa miesiące, mam osiołka z poluzowanym kołem. Przyjeżdżają i mówią że coś stuka :ok Może masz jakieś inne felgi i stąd jest luz? Uwierz mi, bardzo często waliło się młotem, aby w starym Ducato zdjąć koło. Tak potrafiło się zapiec/skorodować na piaście. W Ducato III, już nie ma tego problemu. Zastosowali lepsze materiały i tak nie koroduje.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
majsterus 
zaawansowany


Twój sprzęt: T5, Hymer S700
Dołączył: 04 Sie 2008
Otrzymał 14 piw(a)
Skąd: wielkopolskie
Wysłany: 2015-01-12, 08:52   

luz promieniowy - piasta - osadzenie felgi jest niedopuszczalny. Dyskwalifikuje felgę z dalszego użytku. Jak napisałem to jest pojazd o dużej masie a nie rower.
Skoro zostało słabo dokręcone to ścianka została zniszczona na skutek pracującej pod różnymi kątami felgi pod czas jazdy.
Po to otwór wykonany jest na prasie w kształcie koła, aby rozkład sił był równomierny.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2015-01-12, 10:17   

Koledzy, ale jak widzę to nie jest pojedynczy przypadek mój czy cinasa.
1 http://www.camperteam.pl/...p=424402#424402
2 http://www.camperteam.pl/...p=427752#427752
Pewno znalazłbym więcej ale tak pomyślałem, żeby sprawdzić katalogowo jakie są średnice na piaście i w feldze i wszystko będzie jasne.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2015-01-12, 17:25   

Jak znajdę chwilę, to poszukam piasty do dziadka. Jeśli będę taką miał, to zmierzę i zobaczymy :ok Sam teraz się zgubiłem :haha:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2015-01-12, 21:08   

No ja tez zaraz będę szperał w necie za wymiarami piasty i felgi.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2015-01-15, 18:23   

Miałem okazję sprawdzić, jak to jest z tą piastą. Więc tak, Ducato I, koła 16 cali, fabryka i nic nie zmieniane. Jest luz między piastą, a felgą. Tak na oko, jakieś 1,5-2 mm. Wniosek jest taki że w Ducato I, koło jest "centrowane" tylko śrubami :wyszczerzony:
Nie wiem czy DI Q10 też tak ma. Ma on inne felgi. Jeśli mi się kiedyś taki trafi, to sprawdzę i tu dopiszę.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bango 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Ducato 93 2,5 td transporter nie camper
Dołączył: 21 Gru 2014
Skąd: Węgorzewo
Wysłany: 2015-01-15, 22:51   

Gewehr napisał/a:
Miałem okazję sprawdzić, jak to jest z tą piastą. Więc tak, Ducato I, koła 16 cali, fabryka i nic nie zmieniane. Jest luz między piastą, a felgą. Tak na oko, jakieś 1,5-2 mm. Wniosek jest taki że w Ducato I, koło jest "centrowane" tylko śrubami :wyszczerzony:
Nie wiem czy DI Q10 też tak ma. Ma on inne felgi. Jeśli mi się kiedyś taki trafi, to sprawdzę i tu dopiszę.



Ja mam Ducato I 10 przeszklony furgon :) na kołach 14tkach. Też mam podobny luz między piastą a felgą, może to jest przyczyną delikatnego bicia przy prędkości pow 80 km/h...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2015-01-15, 23:13   

Może to być przyczyną bicia.
Ważny jest sposób dokręcania koła. Zaczynamy od pierwszej śruby, którą dokręcamy z niewielką siłą. Następną śrubę dokręcamy po przekątnej, też z niewielką siłą. Kolejne też dokręcamy po przekątnej, zwiększając siłę dokręcenia. Gdy dojdziemy do pierwszej, dokręcamy jeszcze raz wszystkie śruby w tej samej kolejności, zgodnie z zalecanymi Nm producenta. Kolejność dokręcania 5 śrub, robimy taką, jak byśmy rysowali pięciokątną gwiazdę ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bydgoszczu 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: nie ma znaczenia
Dołączył: 27 Lip 2012
Piwa: 8/15
Skąd: z Bydgoszczu
Wysłany: 2015-01-16, 19:27   

U mnie w ten sposób same centrują się tylne koła. Przód niestety nie, trzeba ręcznie podnieść koło, poradziłem sobie precyzyjnie operując podnośnikiem, a potem lewo-prawo ręcznie nie wymaga siły.
Może śruby mam wyrobione, może felgi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bango 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Ducato 93 2,5 td transporter nie camper
Dołączył: 21 Gru 2014
Skąd: Węgorzewo
Wysłany: 2015-01-16, 19:48   

U mnie dokręcając śruby w taki sposób jak mówi Gewehr, koło nie wycentruje się, widać różną odległość między felgą a piastą. Po prostu najpierw dokręcam lekko ręką i kręcę kołem środkując je i dokręcam dalej ręcznie. Jeżeli koło jest wyśrodkowane to dokręcam kluczem.
Tak zrobiłem z jednym kołem, trzeba jeszcze resztę ogarnąć.
Tak zastanawiałem się nad wytoczonymi pierścieniami z nierdzewki, dobry to pomysł będzie?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2015-01-16, 21:04   

Dziś zmierzyłem fizycznie. Wychodzi dwa mm luzu. Przód i tył tak samo. Koła dokręcałem tak jak napisałem wcześniej i się udało :mrgreen: Choć jedno trenowałem dwa razy :gwm
Pierścień będzie do kitu. Zbyt mała ścianka. Różna rozszerzalność termiczna i pewnie spadnie. Lepiej zrobić jakiś pasek blachy 1mm i po przykręceniu go wyciągać. Bynajmniej tak mi się wydaje :roll:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***