Cyrix separator / przełącznik akumulatorów |
Autor |
Wiadomość |
Monter
stary wyga www.dem.yt

Twój sprzęt: Ducato II '96 Hymer Swing C544 alkowa
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Paź 2020 Piwa: 31/26 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2021-09-01, 10:57
|
|
|
Bo prędzej w guglach coś znajdziesz niż w tej szukajce, mimo, że to tu gdzieś pewnie jest. Taka sytuacja.
Jak sprawdzić CT nie wiem, ja robiłem separator sam z przekaźnika zależnego od napięcia. Też mi brakowało sygnalizacji czy połączył, czy nie, więc dołożyłem sobie diodę LED zasilaną równolegle do cewki przekaźnika w swoim "separatorze". Ale przy samoróbce miałem tam pełen dostęp, Ty pewnie albo masz moduł zalany albo zapieczętowany (gwarancja?).
Bez ingerencji do modułu sprawdzanie można uzyskać montując mini wskaźniki napięcia przed i po separatorze - przy załączonym powinny wskazać to samo napięcie. To taki pomysł na szybko |
_________________ Nasza strona podróżniczo-kamperowa: https://dem.yt
Możesz też postawić nam wirtualną kawę :-)
 |
|
|
|
 |
smok_wawelski
weteran

Pomógł: 5 razy Dołączył: 25 Kwi 2019 Piwa: 122/77 Skąd: Kraków-przedmieścia
|
Wysłany: 2021-09-01, 12:53 Cyrix
|
|
|
Zbynek napisał/a: | ....W jaki sposób mogę sprawdzić stan Cyrix`a CT 120? Chodzi o to, czy jest rozłączony czy nie. | Przypuszczam że chodzi Ci o sprawdzenie czy daje w stronę aku pokładowych - jeśli tak to wydaje mi się że po prostu podczas pracy alternatora zmierzyć prąd i napięcie na wyjściu na aku pokładowe - może być dość znaczny prąd zatem odpowiednim byłby raczej miernik cegowy lub amperomierz z bocznikiem.
Niestety tak jak pisze Monter - CT 120 poskąpiono kontrolki stanu - ma ja dopiero jego większy brat
Pieredyszka napisał/a: | ....Szukałem tematu Cyrix w szukajce forumowej, ale nic nie wyskoczyło | Wpisz "separator Cyrix", zaznacz opcję [Szukaj któregokolwiek słowa lub wyrażenia]
wyszukiwanie tematów zwróci 118 pozycji, wyszukiwanie postów 222
Szczerze mówiąc nie wiem jak tu skonfigurowano wyszukiwarkę musiałbym pytać kol Koder ale wyszukiwarka w phpBB nigdy nie była jego mocna stroną |
_________________ O najlepszym towarzystwie mówi się, że rozmowa w nim poucza, a milczenie kształci.
Prawdę swą należy mówić głośno, nie schlebiając ani rzeczom, ani wypadkom, ani stosunkom, ani ideom. |
|
|
|
|
 |
Zbynek
zaawansowany

Twój sprzęt: Był: Knaus Boxstar 600
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Kwi 2017 Otrzymał 9 piw(a) Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2021-09-02, 08:24 Re: Cyrix
|
|
|
smok_wawelski napisał/a: | Zbynek napisał/a: | ....W jaki sposób mogę sprawdzić stan Cyrix`a CT 120? Chodzi o to, czy jest rozłączony czy nie. | Przypuszczam że chodzi Ci o sprawdzenie czy daje w stronę aku pokładowych
|
Bardziej chodzi o to, czy po zgaszeniu silnika się rozłączył (aku zabudowy to LiFePO4). |
|
|
|
 |
smok_wawelski
weteran

Pomógł: 5 razy Dołączył: 25 Kwi 2019 Piwa: 122/77 Skąd: Kraków-przedmieścia
|
Wysłany: 2021-09-02, 12:25
|
|
|
W takim przypadku wydaje mi sie że tylko pomiar lub wskaźniki bazujące na pomiarze kierunku przepływu prądu - jeśli obwód jest otwarty i nie ma odbiorników prąd nie będzie płynął z wyjątkiem b. małego prądu który zużywa sam Cyrix w stanie czuwania - specyfikacja podaje: Pobór prądu w stanie otwarcia <4 mA- pełne dane tutaj: https://www.victronenergy...20A-230A-PL.pdf pytanie tylko z którego aku jest brany
Zasilanie jest niejako dwustronne na 87 i 30, masa wspólna wiec pomiar napięcia raczej niewiele nam da jeśli akumulatory sa naładowane i o podobnym napięciu
O ile napięcia aku rozruchowego i pokładowego byłyby różne można by spróbować mierzyć napięcie po zwarciu start assist wtedy powinien chwilowo łączyć pokładowe z rozruchowym
Niestety slaby ze mnie elektryk a elektronik żaden - mam nadzieje że odpisze Ci ktoś mądrzejszy w tych sprawach ode mnie |
_________________ O najlepszym towarzystwie mówi się, że rozmowa w nim poucza, a milczenie kształci.
Prawdę swą należy mówić głośno, nie schlebiając ani rzeczom, ani wypadkom, ani stosunkom, ani ideom. |
|
|
|
|
 |
Monter
stary wyga www.dem.yt

Twój sprzęt: Ducato II '96 Hymer Swing C544 alkowa
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Paź 2020 Piwa: 31/26 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2021-09-02, 22:24
|
|
|
Nie używałem dotąd oryginalnego separatora, ale patrząc na schemat tego cyrixa i opis działania, bazuje na napięciu. Nie ma też wejścia np. +12V po stacyjce by wiedzieć że właśnie włączyłeś lub wyłączyłeś zapłon. Dodatkowo po zaniku ładowania napięcie akumulatora nie spada aż tak drastycznie i natychmiastowo, stąd wniosek, że raczej akumulatory po wyłączeniu silnika mogą nie być natychmiastowo rozłączane. Bo i po cóż miało by tak być? |
_________________ Nasza strona podróżniczo-kamperowa: https://dem.yt
Możesz też postawić nam wirtualną kawę :-)
 |
|
|
|
 |
reaven22
weteran
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 121/14 Skąd: WGM
|
Wysłany: 2021-09-03, 14:29
|
|
|
Cyrix mierzy poziom napięć, trendy. Na tej podstawie załącza ładowanie w jedną lub drugą stronę.
Monter napisał/a: | Dodatkowo po zaniku ładowania napięcie akumulatora nie spada aż tak drastycznie i natychmiastowo, |
Spada dość szybko z napięcia ładowania 14,2V do napięcia c/a 12,7V dla naładowanego akumulatora kwasowego.
W instrukcji cyrixa można wyczytać przy jakich napięciach się załącza i rozłącza. |
|
|
|
 |
sławek w.
stary wyga

Twój sprzęt: Fiat Ducato III
Nazwa załogi: Sławek W
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Piwa: 10/1 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2021-09-20, 19:16
|
|
|
W nawiązaniu do tematu separatorów Cyrixa i innych mam pytanie, ale najpierw opiszę sytuację.
Miałem regulator MPPT Votronica, który ma dwa wyjścia na akumulatory - podstawowe na zabudowę - drugie na silnikowy z ładowaniem 1A. Ponieważ zamieniłem jeden z solarów 100Wp na 200Wp co razem dało 400Wp (2x100Wp + 1x200Wp), łącząc je 2x100Wp równolegle i potem z 200Wp szeregowo. Niestety Votronic przyjmuje max. 50V a było więcej, więc zmieniłem regulator na Victrona 100V/20A. Tu moje pytanie, co zastosować do ładowanie akumulatora silnikowego gdy instalacja solarna ładuje akumulator pokładowy a do podtrzymania napięcia silnikowego wystarczyłoby wręcz symboliczne natężenie. Znalazłem taki moduł https://www.votronic.allc...y-12v-p-97.html jednakże na stronie Votronic.de znalazłem opis (na stronie Allcampu nie ma o tym wzmianki), że nie można łączyć akumulatorów LiFePo4 (taki posiadam pokładowy) z Pb i znalazłem się punkcie wyjścia. Na Amazonie poczytałem opinie o Cyrixach, że są wadliwe, zawieszają się lub psują. Czy jest jakieś sensowne w miarę budżetowe rozwiązanie? |
|
|
|
 |
andi at
Kombatant
Twój sprzęt: szukam H1L2
Pomógł: 15 razy Dołączył: 20 Lis 2008 Piwa: 80/38 Skąd: wieden
|
|
|
|
 |
sławek w.
stary wyga

Twój sprzęt: Fiat Ducato III
Nazwa załogi: Sławek W
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Piwa: 10/1 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2021-09-20, 20:57
|
|
|
Owszem, można i tak ale nie znam się na elektryce ani tym bardziej elektronice aby samemu takie coś wykonać, chociaż jest to bardzo pociągające - jakby nie było 22 kg mniej z DMC. Jednakże jak już wcześniej pisałem pod co podłączyć "życiowe" funkcje samochodu. Musiałbym chyba jechać do Świstaka bo On to ogarnia.
Tak więc pytanie pozostaje otwarte.
andi at - masz takie rozwiązanie w postaci super kondensatorów w swoim kamperze ? |
|
|
|
|
 |
franu
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Fiat Ducato
Dołączył: 23 Gru 2018 Piwa: 1/17 Skąd: częstochowa
|
Wysłany: 2021-11-13, 10:39
|
|
|
Świstak napisał/a: | 2. Cyrix serii Li przeznaczony do współpracy z akumulatorami litowymi i LiFePO4 oznaczanymi czasmi jako LFP
...
Przypomnę jeszcze że zarówno dla Cyrix CT jak i Cyrix Li CT obowiązkowo łączymy pin 86 z masą, pin 30 do akumulatora nadwoziowego, a pin 87 do akumulatora rozruchowego. Jeżeli chcemy móc używać zakupionego wcześniej Cyrix CT do akumulatora LFP możemy zwiększyć progi napięć przez wpięcie diody prostowniczej w odpowiednim kierunku między masę a pin 86. |
Czy bedziesz uprzejmy napisać jaką konkretnie diode wpiąć, ?
Pozdrwiam
franu |
_________________ franu
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=32359
www.FORTBelweder.pl
 |
|
|
|
 |
Hehu
trochę już popisał

Twój sprzęt: Vw Lt 35 2.5tdi 109 koni L2H2.
Nazwa załogi: Henry
Dołączył: 06 Gru 2014 Piwa: 2/13 Skąd: Brzeg
|
|
|
|
 |
MaxL
zaawansowany

Twój sprzęt: Rapido 983F
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Gru 2020 Piwa: 9/59 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 2021-12-01, 19:59
|
|
|
pierwszy to aluminium miedziowane a drugi to miedź więc pomimo niższej ceny to wychodzi drożej |
|
|
|
 |
reaven22
weteran
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 121/14 Skąd: WGM
|
Wysłany: 2021-12-01, 23:17
|
|
|
Do czego chcesz stosować 35mm2 ?? |
|
|
|
 |
Hehu
trochę już popisał

Twój sprzęt: Vw Lt 35 2.5tdi 109 koni L2H2.
Nazwa załogi: Henry
Dołączył: 06 Gru 2014 Piwa: 2/13 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 2021-12-01, 23:30
|
|
|
reaven22 napisał/a: | Do czego chcesz stosować 35mm2 ?? | Do połączenia akumulatora rozruchowego z hotelowym. |
|
|
|
 |
Hehu
trochę już popisał

Twój sprzęt: Vw Lt 35 2.5tdi 109 koni L2H2.
Nazwa załogi: Henry
Dołączył: 06 Gru 2014 Piwa: 2/13 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 2022-02-03, 15:07
|
|
|
A jak z tym przewodem masowym z Cyrixa można go podpiąć do aku hotelowego i jaką grubość przewodu zastosować? I jeszcze jedna sprawa mnie ciekawi jeśli aku rozruchowy jest rozładowany to Cyrix nie puści prądu z aku hotelowego? |
|
|
|
 |
|