Przesunięty przez: gino 2010-05-27, 09:50 |
J5 2,5 TURBO wypalona uszczelka pod głowicą - show ! |
| Autor |
Wiadomość |
krynia i stan
weteran

Twój sprzęt: w budowie
Nazwa załogi: G-Team
Dołączył: 06 Kwi 2008 Piwa: 3/6 Skąd: okolice Szczecina
|
Wysłany: 2010-05-29, 19:03
|
|
|
W książce silniki 661 i 673 do stycznie 94 są traktowane tak samo, ale jeszcze inaczej
I etap - dokręcanie kluczem dynamometrycznym 20 Nm
II etap - dokręcanie kluczem dynamometrycznym 60 Nm
III etap - dokręcaniem kluczem sztywnym o kąt 180 stopni
Pisze też Uwaga. po wykonaniu tych czynności nie wolno dokręcać śrub głowicy cylindrów , także po nagrzaniu silnika.
|
_________________ jak coś wymyślę to tu napiszę ..... |
|
|
|
 |
krynia i stan
weteran

Twój sprzęt: w budowie
Nazwa załogi: G-Team
Dołączył: 06 Kwi 2008 Piwa: 3/6 Skąd: okolice Szczecina
|
Wysłany: 2010-05-29, 20:24
|
|
|
| Różnica jest, dużo pisaniny więc zamieszczam fotki, niestety po zmniejszeniu słabo czytelne, jakby co to na majla mogę wysłać lepsze. |
_________________ jak coś wymyślę to tu napiszę ..... |
|
|
|
 |
krynia i stan
weteran

Twój sprzęt: w budowie
Nazwa załogi: G-Team
Dołączył: 06 Kwi 2008 Piwa: 3/6 Skąd: okolice Szczecina
|
Wysłany: 2010-05-29, 21:07
|
|
|
Zadzwoniłem do znajomego (i bardzo dobrego ) mechanika, dowiedziałem się iż uszczelki materiałowo (rodzajowo) są takie same dla silników z doładowaniem i bez, natomiast po planowaniu musisz założyć uszczelkę grubszą o tyle ile zeszlifowano głowicę ich grubość jest oznaczana nacięciami w kierunki im więcej tym grubsza istotne jest też jaką miałeś uszczelkę (fabryczna czy już grubsza). Dobranie grubości jest bardzo ważne bo tłok może walnąć w zawór i pozamiatane.
|
_________________ jak coś wymyślę to tu napiszę ..... |
|
|
|
 |
waldi
stary wyga

Twój sprzęt: Fiat Dukato FFB 560 EUROPA
Nazwa załogi: grawalki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Mar 2009 Piwa: 5/1 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 2010-05-29, 21:22
|
|
|
Kogut podobno jestes mechanikiem o grubosciach uszczelek to juz w szkole bylo |
|
|
|
 |
StasioiJola
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Bürstner
Nazwa załogi: StasioiJola
Pomógł: 12 razy Dołączył: 25 Lip 2008 Piwa: 81/283 Skąd: Gąbin
|
Wysłany: 2010-05-29, 22:09
|
|
|
Do tego typu silnika tj U 25/673 2.5td silnik Citroena wg. katalogu Elringa jest dedykowana uszczelka o nr EL436 610 i grubości 1.92mm. Akurat w tym typie silnika nie jest przewidziane dobieranie uszczelek wg grubości, bo żaden uznany producent uszczelek nie przewidział tego w swoim katalagu. Myślę tutaj o Elringu i Goetzu-obydwaj znani z bardzo dobrej jakości uszczelek!! Żaden z nich nie podaje innego typu uszczelki tylko taką jaką wymieniłem powyżej, oczywiście nr kat, Goetza to 3002686910. |
_________________
 |
|
|
|
 |
StasioiJola
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Bürstner
Nazwa załogi: StasioiJola
Pomógł: 12 razy Dołączył: 25 Lip 2008 Piwa: 81/283 Skąd: Gąbin
|
Wysłany: 2010-05-29, 22:45
|
|
|
Uszczelka EL 436 630 jest przewidziana do Citroena C25 silnikiem 2500ccm Diesel o symbolu U 25/651/661 produkowanym od 11/1981r i mocy 54kW/73PS, i jest ona o grubości 1.42mm. Natomiast uszczelka EL 436 610 jest dla silnika Citroena C25 Motor Turbo Diesel U 25/673 produkowanym od 7/1987r o mocy70k/95PS. no i ma grubość jak już pisałem 1.92mm. To tyle co podaje Elring!!!!!
Uszczelki te nie różnią się ani wyglądem ani średnica tłoka, jedynie grubością i zastosowaniem do odp[owiedniego typu silnika!! |
_________________
 |
|
|
|
 |
relabi
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Mirage
Nazwa załogi: Hela
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Otrzymał 1 piw(a)
|
Wysłany: 2010-05-30, 08:33
|
|
|
| Kogut!! zamontuj tą grubszą uszczelkę bo ta jest prawidłowa do splanowanej głowicy dociągnij glowicę i w drogę bo czym więcej pytań tym jeszcze wiecej odpowiedzi i kamper może podzielić los twojej łazienki,twój silnik jest przyjazny mechanikowi i mu krzywdę jest naprawdę trudno zrobić,powodzenia i kończ! |
|
|
|
 |
Świstak
Kombatant

Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Cze 2009 Piwa: 488/102 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2010-05-30, 08:53
|
|
|
| Gdybyś odbierał telefony albo czytał SMSy to byś wiedział..... |
_________________ "Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"
Milka - może ją spotkacie?
 |
|
|
|
 |
relabi
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Mirage
Nazwa załogi: Hela
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Otrzymał 1 piw(a)
|
Wysłany: 2010-05-30, 08:55
|
|
|
| Tak mi się podoba Milka ze Świstakiem że postanowiłem jeszcze ich trochę pogościć.Z aktualności:Arek czynnie uczestniczy przy budowie II terminalu lotniska w Rębiechowie na Euro 2012 wyżywając się na sprzęcie ciężkim w błocie. |
|
|
|
 |
Świstak
Kombatant

Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Cze 2009 Piwa: 488/102 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2010-05-30, 10:09
|
|
|
| I bardzo mi się podoba!!! |
_________________ "Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"
Milka - może ją spotkacie?
 |
|
|
|
 |
lepciak
weteran
Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Wrz 2008 Piwa: 61/39 Skąd: Gdańsk-Oliwa
|
Wysłany: 2010-05-30, 10:43
|
|
|
waldi | Cytat: | | Kogut podobno jestes mechanikiem o grubosciach uszczelek to juz w szkole bylo |
KOGUT | Cytat: | | a każdy prezydent kończył szkołę dla prezydentów Waldi ? |
I dlatego mechanik bez szkoły wpakował mechanikowi ze szkołą głowicę bez szlifu jako głowicę planowaną. |
_________________ lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
 |
|
|
|
 |
airgaston
weteran

Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lis 2008 Piwa: 13/18 Skąd: stolica i okolica
|
Wysłany: 2010-05-30, 11:47
|
|
|
| Kurczak mam taka ksiazeczke o bełkocie j5td i troche danych. zeskanowalem to i owo ale wazy to 2.5Mb i nie wiem jak to wkleic. moze na maila jesli chcesz? |
_________________ pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
 |
|
|
|
 |
krynia i stan
weteran

Twój sprzęt: w budowie
Nazwa załogi: G-Team
Dołączył: 06 Kwi 2008 Piwa: 3/6 Skąd: okolice Szczecina
|
Wysłany: 2010-05-30, 15:48
|
|
|
Złożyłeś w końcu ten silnik czy nie
Przeczytałem wątek jeszcze raz i stwierdzam że po tym wszystkim można zgłupieć, dokręcać tak czy tak, uszczelka tak czy taka, jakaś paranoja , wyciągnąłeś z tego jakieś użyteczne informacje ? |
_________________ jak coś wymyślę to tu napiszę ..... |
|
|
|
 |
lepciak
weteran
Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Wrz 2008 Piwa: 61/39 Skąd: Gdańsk-Oliwa
|
Wysłany: 2010-05-30, 19:06
|
|
|
KOGUT | Cytat: | | do sądu , do sądu , do sądu z nim |
Po co do sądu? Samo życie dotkliwiej wykorzystuje brak wiedzy. |
_________________ lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
 |
|
|
|
 |
AUTOJUR
Kombatant

Twój sprzęt: TRANSIT-RIVIERA 1996
Pomógł: 8 razy Dołączył: 02 Cze 2007 Piwa: 9/1 Skąd: Poznań okolica
|
Wysłany: 2010-06-01, 18:56
|
|
|
KOGUT ty to masz pecha jedno zrobisz a drugie się popsuje |
|
|
|
 |
|
|