Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: gino
2010-05-27, 09:50
J5 2,5 TURBO wypalona uszczelka pod głowicą - show !
Autor Wiadomość
krynia i stan 
weteran


Twój sprzęt: w budowie
Nazwa załogi: G-Team
Dołączył: 06 Kwi 2008
Piwa: 3/6
Skąd: okolice Szczecina
Wysłany: 2010-05-29, 19:03   

W książce silniki 661 i 673 do stycznie 94 są traktowane tak samo, ale jeszcze inaczej :diabelski_usmiech
I etap - dokręcanie kluczem dynamometrycznym 20 Nm
II etap - dokręcanie kluczem dynamometrycznym 60 Nm
III etap - dokręcaniem kluczem sztywnym o kąt 180 stopni
Pisze też Uwaga. po wykonaniu tych czynności nie wolno dokręcać śrub głowicy cylindrów , także po nagrzaniu silnika.

:spoko :spoko :spoko
_________________
jak coś wymyślę to tu napiszę .....
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krynia i stan 
weteran


Twój sprzęt: w budowie
Nazwa załogi: G-Team
Dołączył: 06 Kwi 2008
Piwa: 3/6
Skąd: okolice Szczecina
Wysłany: 2010-05-29, 20:24   

Różnica jest, dużo pisaniny więc zamieszczam fotki, niestety po zmniejszeniu słabo czytelne, jakby co to na majla mogę wysłać lepsze.
_________________
jak coś wymyślę to tu napiszę .....
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krynia i stan 
weteran


Twój sprzęt: w budowie
Nazwa załogi: G-Team
Dołączył: 06 Kwi 2008
Piwa: 3/6
Skąd: okolice Szczecina
Wysłany: 2010-05-29, 21:07   

Zadzwoniłem do znajomego (i bardzo dobrego ) mechanika, dowiedziałem się iż uszczelki materiałowo (rodzajowo) są takie same dla silników z doładowaniem i bez, natomiast po planowaniu musisz założyć uszczelkę grubszą o tyle ile zeszlifowano głowicę ich grubość jest oznaczana nacięciami w kierunki im więcej tym grubsza istotne jest też jaką miałeś uszczelkę (fabryczna czy już grubsza). Dobranie grubości jest bardzo ważne bo tłok może walnąć w zawór i pozamiatane.

:spoko
_________________
jak coś wymyślę to tu napiszę .....
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
waldi 
stary wyga


Twój sprzęt: Fiat Dukato FFB 560 EUROPA
Nazwa załogi: grawalki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Mar 2009
Piwa: 5/1
Skąd: Poznan
Wysłany: 2010-05-29, 21:22   

Kogut podobno jestes mechanikiem o grubosciach uszczelek to juz w szkole bylo :diabelski_usmiech
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
StasioiJola 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Bürstner
Nazwa załogi: StasioiJola
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 25 Lip 2008
Piwa: 81/283
Skąd: Gąbin
Wysłany: 2010-05-29, 22:09   

Do tego typu silnika tj U 25/673 2.5td silnik Citroena wg. katalogu Elringa jest dedykowana uszczelka o nr EL436 610 i grubości 1.92mm. Akurat w tym typie silnika nie jest przewidziane dobieranie uszczelek wg grubości, bo żaden uznany producent uszczelek nie przewidział tego w swoim katalagu. Myślę tutaj o Elringu i Goetzu-obydwaj znani z bardzo dobrej jakości uszczelek!! Żaden z nich nie podaje innego typu uszczelki tylko taką jaką wymieniłem powyżej, oczywiście nr kat, Goetza to 3002686910. :spoko
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
StasioiJola 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Bürstner
Nazwa załogi: StasioiJola
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 25 Lip 2008
Piwa: 81/283
Skąd: Gąbin
Wysłany: 2010-05-29, 22:45   

Uszczelka EL 436 630 jest przewidziana do Citroena C25 silnikiem 2500ccm Diesel o symbolu U 25/651/661 produkowanym od 11/1981r i mocy 54kW/73PS, i jest ona o grubości 1.42mm. Natomiast uszczelka EL 436 610 jest dla silnika Citroena C25 Motor Turbo Diesel U 25/673 produkowanym od 7/1987r o mocy70k/95PS. no i ma grubość jak już pisałem 1.92mm. To tyle co podaje Elring!!!!! :spoko


Uszczelki te nie różnią się ani wyglądem ani średnica tłoka, jedynie grubością i zastosowaniem do odp[owiedniego typu silnika!!
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
relabi
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Mirage
Nazwa załogi: Hela
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Otrzymał 1 piw(a)
Wysłany: 2010-05-30, 08:33   

Kogut!! zamontuj tą grubszą uszczelkę bo ta jest prawidłowa do splanowanej głowicy dociągnij glowicę i w drogę bo czym więcej pytań tym jeszcze wiecej odpowiedzi i kamper może podzielić los twojej łazienki,twój silnik jest przyjazny mechanikowi i mu krzywdę jest naprawdę trudno zrobić,powodzenia i kończ!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Świstak 
Kombatant


Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Cze 2009
Piwa: 488/102
Skąd: Legnica
Wysłany: 2010-05-30, 08:53   

Gdybyś odbierał telefony albo czytał SMSy to byś wiedział.....
_________________
"Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"


Milka - może ją spotkacie?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
relabi
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Mirage
Nazwa załogi: Hela
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Otrzymał 1 piw(a)
Wysłany: 2010-05-30, 08:55   

Tak mi się podoba Milka ze Świstakiem że postanowiłem jeszcze ich trochę pogościć.Z aktualności:Arek czynnie uczestniczy przy budowie II terminalu lotniska w Rębiechowie na Euro 2012 wyżywając się na sprzęcie ciężkim w błocie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Świstak 
Kombatant


Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Cze 2009
Piwa: 488/102
Skąd: Legnica
Wysłany: 2010-05-30, 10:09   

I bardzo mi się podoba!!!
_________________
"Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"


Milka - może ją spotkacie?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lepciak 
weteran

Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Piwa: 61/39
Skąd: Gdańsk-Oliwa
Wysłany: 2010-05-30, 10:43   

waldi
Cytat:
Kogut podobno jestes mechanikiem o grubosciach uszczelek to juz w szkole bylo

KOGUT
Cytat:
a każdy prezydent kończył szkołę dla prezydentów Waldi ?

I dlatego mechanik bez szkoły wpakował mechanikowi ze szkołą głowicę bez szlifu jako głowicę planowaną.
_________________
lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
airgaston 
weteran


Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Piwa: 13/18
Skąd: stolica i okolica
Wysłany: 2010-05-30, 11:47   

Kurczak mam taka ksiazeczke o bełkocie j5td i troche danych. zeskanowalem to i owo ale wazy to 2.5Mb i nie wiem jak to wkleic. moze na maila jesli chcesz?
_________________
pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krynia i stan 
weteran


Twój sprzęt: w budowie
Nazwa załogi: G-Team
Dołączył: 06 Kwi 2008
Piwa: 3/6
Skąd: okolice Szczecina
Wysłany: 2010-05-30, 15:48   

Złożyłeś w końcu ten silnik czy nie :?:

Przeczytałem wątek jeszcze raz i stwierdzam że po tym wszystkim można zgłupieć, dokręcać tak czy tak, uszczelka tak czy taka, jakaś paranoja :shock: , wyciągnąłeś z tego jakieś użyteczne informacje ?
_________________
jak coś wymyślę to tu napiszę .....
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lepciak 
weteran

Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Piwa: 61/39
Skąd: Gdańsk-Oliwa
Wysłany: 2010-05-30, 19:06   

KOGUT
Cytat:
do sądu , do sądu , do sądu z nim

Po co do sądu? Samo życie dotkliwiej wykorzystuje brak wiedzy.
_________________
lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
AUTOJUR 
Kombatant


Twój sprzęt: TRANSIT-RIVIERA 1996
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Cze 2007
Piwa: 9/1
Skąd: Poznań okolica
Wysłany: 2010-06-01, 18:56   

KOGUT ty to masz pecha jedno zrobisz a drugie się popsuje :gwm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***