Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Bak
Autor Wiadomość
eMKa 
Kombatant


Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Piwa: 297/156
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2016-02-29, 08:20   

Zapomniałem jeszcze o jednym (nie wiem jaki masz silnik).
W silnikach 3,0 po 2011 zastosowano już wtryskiwacze piezoelektryczne które po zapowietrzeniu (brak paliwa) wymagają demontażu i odpowietrzenia na stanowisku. Na stanowisku które maja tylko zakłady zajmujące się układami wtryskowymi. :-P
To kolejny kwiatek w “nowych nowościach”
_________________
Gosia & Krzysiek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
klaudynka
zaawansowany

Twój sprzęt: ford transit carado
Dołączył: 10 Kwi 2014
Otrzymał 4 piw(a)
Wysłany: 2016-02-29, 08:26   

Rav napisał/a:
To co słyszysz to klasyczna pompka paliwowa. Nie ma takiego patentu jak automatyczna pompka odpowietrzająca.
Pewnie Masz racje tę informację mam od mechanika ale jesli to takie proste to czemu inne marki tego nie stosują? W kwestii paliw to biododatki nie mają nic wspólnego z pienieniem paliwa. :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Johny_Walker 
Kombatant


Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Wrz 2012
Piwa: 45/20
Skąd: zielonogórskie
Wysłany: 2016-02-29, 09:51   

Rav napisał/a:

A co do pienienia się paliwa - im więcej dodatków bio tym gorzej.

Hmm. Może to też być przyczyna? Zwykle tankuję na sieciówkach Auchan, Tesco, Neste, eMila. Rekordowa piana była na drogiej stacji Orlenu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 478/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2016-02-29, 10:03   

Staram się tankować prawie zawsze na Shellu . Nigdy nic się nie pieniło przy dieslu. Czasem biorę to bio, czy jak to sie nazywa, z powodu ,że stanowiska inne są zajęte.

Czasem przy benzynie odbija mi tylko w amerykańcu , ale to problem delikatnego czujnika i g...nego odpowietrzenia.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mandus 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Roller Team Zefiro 295
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sie 2015
Piwa: 14/4
Wysłany: 2016-02-29, 10:32   

U mnie problemem nie jest pienienie, bo ostatnio aż przelałem po kilku odbiciach.
Pompe wymontowałem z mojego poprzedniego oryginalnego baku i jeśli mam taką samą pompę, a pewnie tak, to przekłamań nie będzie :-/
Mało tego - obejrzałem ten bak 60L i jestem zdziwiony, bo nie ma żadnych przegród wewnatrz i innych sztucznych ograniczeń - a z zewnątrz jest na bank taki sam jak 90L. Pozostaje mi jeszcze empirycznie sprawdzić pojemność tego oryginalnego baku 60L, i raczej będzie, że ma 90L - tylko jak fabryka zrobiła to, że fabrycznie wchodzi 60L? :)
Jaja- wychodzi na to, że do 90L fabrycznie wchodziło 60L a teraz do 120L wchodzi 90L. Gdzie makarony zgubiły te 30L? Zagadka dla Sherloka Holmsa.

Wiem, że już marudzę, ale temat jest ciekawy i reasumując - nigdzie w Fiacie (przynajmniej w Polsce) nikt nie słyszał o baku 60L, nie ma takiej opcji - jest tylko 90L lub powiększony 125L... i ten 60L to jest ten 90L, tylko że wchodzi 60L :haha:
_________________
W tym sporcie... zawsze jest sezon w pełni...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 478/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2016-02-29, 10:47   

Mandus napisał/a:
nikt nie słyszał o baku 60L,


Koledze w nówce RollerTeam ze wzgl na DMC zamontowali 60 l.

Może to kwestia wlewu/ odpowietrzenia i robienia " bańki - martwej przestrzeni" , byś nie dolał więcej .
Wystarczy głębiej puścić rure wlewu
Kszałt taki sam a wchodzi mniej.

Może ??? Tak zrobimy z większej , typowej 90tki mniejsza .

Sensu w tym nie widzę , ale kto powiedział ,że w kamperach wszystko jest z sensem :mrgreen:
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
jarko_66 
weteran

Twój sprzęt: Ducato 3
Dołączył: 03 Sty 2013
Piwa: 42/27
Skąd: Kutno
Wysłany: 2016-02-29, 18:13   

Cytat:
Bronek napisał/a:
Może to kwestia wlewu/ odpowietrzenia i robienia " bańki - martwej przestrzeni" , byś nie dolał więcej .
i wystarczy zrobić odpowiednie odpowietrzenie .W sumie prosta sprawa. W pokrywie wywiercić otwór ,zamontować maszynkę skręcaną od dętki ,naciągnąć wężyk paliwa i wyprowadzić wyżej niż wlew paliwa. :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
GENAS 
zaawansowany


Twój sprzęt: FIAT DUCATO ''JOINT''
Nazwa załogi: Basia-Genek
Dołączył: 26 Gru 2011
Otrzymał 23 piw(a)
Skąd: LWÓWEK WLKP
Wysłany: 2016-02-29, 19:08   

kolego jeśli wymieniłeś zbiornik z 90 na 125 to komputer będzie przekłamywał i w rzeczywistości masz większą rezerwę na jakieś 300km mam taką samą sytuację w moim fiacie, zwróć uwagę na kształt zbiornika jest on dołem poserzony o te 35litrów przez co staje się większa rezerwa.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mandus 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Roller Team Zefiro 295
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sie 2015
Piwa: 14/4
Wysłany: 2016-03-02, 19:41   

No to wychodzi, że jest jeszcze inaczej :)

Ano - w dokumentacji miałem bak 60L, ale dziś go sprawdziłem (leży mi pod wiatą) i wlałem do niego... 93L - razem z pompą etc. Wg sprzedawcy (dealera RT) - problem jemu znany - powinienem fabrycznie mieć 60L a miałem 90L, bo to te same baki, tylko różnią się jakimś wypełnieniem w środku, które dodają do standardowego zbiornika ograniczając z 90L na 60L. Przez pomyłkę lub z powodu oszczędności - mój kamper nic w baku takiego nie miał. Dlatego właśnie byłem pewien, że to ten sam zbiornik. Natomiast elektronikę mam jakby na 60L (zasięg, wskazanie). Więc wychodzi na to, że na nowym obecnie zbiorniku 125L na rezerwie zrobię około 450km - tak też miał wspomniany sprzedawca, bo też kiedyś robił taką zamianę zbiornika. Więc muszę go wyjeździć do zera i wtedy już będę pewien na 100%. Wniosek z tego taki, że nie zawsze jak mamy mieć 60L to tyle mamy, tylko możemy mieć 90L.

Podobno nic się nie dzieję, jak braknie paliwa - Ducato bardzo wdzięcznie się samo odpowietrza, tylko trzeba kilka razy samym zapłonem pobawić się, żeby poma dobrze paliwo pociągnęła. Pewnie niedługo sprawdzę to napiszę....
_________________
W tym sporcie... zawsze jest sezon w pełni...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 205/165
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2016-03-02, 19:59   

Mandus napisał/a:
..................

Podobno nic się nie dzieję, jak braknie paliwa - Ducato bardzo wdzięcznie się samo odpowietrza, tylko trzeba kilka razy samym zapłonem pobawić się, żeby poma dobrze paliwo pociągnęła. Pewnie niedługo sprawdzę to napiszę....


Przed rokiem zdarzyło mi się "wyjeździć do sucha" paliwo w baku . Powodem był uszkodzony wskaźnik paliwa . Mam 2,8 JTD i po nalaniu paliwa ; pompa paliwa nabiła ciśnienie i.........od pierwszego "kopa" zapalił :mrgreen:
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
andi at 
Kombatant

Twój sprzęt: szukam H1L2
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Lis 2008
Piwa: 80/38
Skąd: wieden
Wysłany: 2016-03-02, 21:01   

Zobacz który wężyk podaje za pompą paliwowa do filtra i ściągnij go , połącz go z jakimś wężykiem za pomocą rurki i do karnista go
Włączasz stacyjkę i czekasz aż w baku będzie pusto
Lejesz 5 l czy 10 l i jedziesz na CPN
Przy tankowaniu zwracasz uwagę ile wlałeś paliwa i ile pokazuje na wskaźniku w aucie
No i układ nie masz zapowietrzony.
Myślę że ten sposób będzie OK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
vwyogi 
zaawansowany


Twój sprzęt: James Cook
Nazwa załogi: Warmiaki
Dołączył: 04 Maj 2015
Piwa: 17/13
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-03-02, 21:47   

Mandus napisał/a:
No to wychodzi, że jest jeszcze inaczej :)

Ano - w dokumentacji miałem bak 60L, ale dziś go sprawdziłem (leży mi pod wiatą)...



A masz może zdjęcie swojego starego i tego powiększonego? Jak je rozróżnić jak sa na aucie?
Jest na nim jakiś numer części lub oznaczenie pozwalające jednoznacznie odróżnić 60 litrowy zbiornik od tego 120l ?
_________________
Sprinter Westfalia James Cook 1998 2.9TD
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mandus 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Roller Team Zefiro 295
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sie 2015
Piwa: 14/4
Wysłany: 2016-03-02, 22:16   

To tak na szybko:

Standardowy zbiornik 90L, który z jakimś wewnętrznym wypełnieniem pomniejszają sztucznie na 60L, ale z zewnątrz jest taki sam:
http://allegro.pl/zbiorni...5081487757.html
http://allegro.pl/zbiorni...5773153543.html
http://allegro.pl/zbiorni...5965944525.html

Powiększony zbiornik paliwa 125L:
http://allegro.pl/zbiorni...5981336073.html
http://allegro.pl/ducato-...28.html#thumb/1

Są numery części wytłoczone, ale jest ich cała masa - nie każdy numer byłem w stanie w internecie znaleźć jako część fiatowską. Obecny nowy zbiornik znalazłem jako IVECO 125L, więc jestem na bank pewny że wiem co mam, do tego obejmy dokupywałem w Fiacie do niego też do 125L - i jest jak fabryka. A na starym oryginalnym miałem naklejkę a nie wytłoczenie - i na naklejce było m.in. 60L i tamtego nr nie zidentyfikowałem, nie znalazłem. Tzn, wytłoczenie też było, ale teżgo nie zidentyfikowałem. Były 2 nr części :) Ale de facto okazało się, że jest 90L - po prostu nie dali sobie nic do wewnątrz tylko naklejkę przywalili :shock: W końcu 90L jest w produkcji tańszy od 60L :bigok
_________________
W tym sporcie... zawsze jest sezon w pełni...
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rav 
weteran

Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Maj 2014
Piwa: 145/22
Skąd: z prawilnego kraju
Wysłany: 2016-03-02, 22:22   

andi at napisał/a:
Zobacz który wężyk podaje za pompą paliwowa do filtra i ściągnij go , połącz go z jakimś wężykiem za pomocą rurki i do karnista go
Włączasz stacyjkę i czekasz aż w baku będzie pusto
Lejesz 5 l czy 10 l i jedziesz na CPN
Przy tankowaniu zwracasz uwagę ile wlałeś paliwa i ile pokazuje na wskaźniku w aucie
No i układ nie masz zapowietrzony.
Myślę że ten sposób będzie OK


Dobry koncept. Jedyny mankament (nie ma rozwiązań idealnych) to:
1. Fakt, że za 1 załączeniem stacyjki pompka ruszy na kilkanaście sekund i się wyłączy (nie będzie działać ciągle). W związku z tym, aby spompować 10 litrów, to trzeba będzie uruchomić pompkę zapłonem kilkadziesiąt razy (pozbywałem się tak kiedyś sparafinowanej mrozem ropy. Około 40 litrów ściągałem ok. godziny - myślałem, że pompkę i aku zajeżdzę).
2. Po iluś uruchomieniach może się pojawić "check" - jeśli układ wykryje, że nie osiąga ciśnienia.
_________________
Byle do przodu
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eMKa 
Kombatant


Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Piwa: 297/156
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2016-03-02, 22:45   

Zęby się pozbyć paliwa w Duc. 06- wystarczy odkryć otwór rewizyjny między siedzeniami. odkręcić poziomowskaz i wężykiem po staremu. Można oczywiście pompką np.na wiertarce :)
_________________
Gosia & Krzysiek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***