Opony do kampera |
Autor |
Wiadomość |
darek 61
Kombatant

Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Mar 2009 Piwa: 146/103 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2021-12-15, 17:09
|
|
|
MAZUREK napisał/a: | Ja mam pytanie do fachowców od opon: czy mogę zamienić koła z oponami o rozmiarze 215/75 R 16 C na koła 225/75 R 16 C i jakie mogą być konsekwencje? |
Między tymi rozmiarami jest tak mała różnica że ja nie widzę przeszkód. |
_________________
 |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 28 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 240/601 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2021-12-15, 17:47
|
|
|
darek 61 napisał/a: | Między tymi rozmiarami jest tak mała różnica że ja nie widzę przeszkód |
Jakie zalety / wady takiej zamiany?
pomijam cenę opony |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
|
 |
reaven22
weteran
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 121/14 Skąd: WGM
|
Wysłany: 2021-12-15, 20:26
|
|
|
SlawekEwa napisał/a: |
Jakie zalety / wady takiej zamiany?
pomijam cenę opony |
Zalety, lepiej wygląda Większa powierzchnia styku opony z asfaltem, przy mocnym obciążeniu może nieco wolniej się zużywać.
wady nieco większe opory toczenia czyli zużycie paliwa.. pewnie z promil albo 2
225 łatwiej było znaleźć na większą obciążalność. Ale nie wiem czy tak jest na stałe czy było jak kupowałem do siebie.
ZEUS napisał/a: |
opony w moim kamperze to:
Michelin Agilis Camping
225/75R 16 CP
116Q
AT 475 kPa
- jakie jest maksymalne ciśnienie dopuszczalne przez producenta opony? |
W sumie ciekawe, ten sam rozmiar crossclimate bez dopisku "camping" ma nośność 118 i max ciśnienie 525kPa. |
|
|
|
|
 |
darek 61
Kombatant

Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Mar 2009 Piwa: 146/103 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2021-12-16, 08:41
|
|
|
Może ktoś wie czy producenci aut z górnej półki pompują koła azotem.Ja o takich nie słyszałem i to jest chyba odpowiedz na to czy to ma sens. |
_________________
 |
|
|
|
 |
ZEUS
Kombatant

Twój sprzęt: Roller Team Zefiro 285 TL, 121 kW 2025 r.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Paź 2014 Piwa: 65/69 Skąd: Olimp ?

|
Wysłany: 2021-12-16, 09:04
|
|
|
Koła w kamperach powinny być pompowane helem co by trochę zmniejszyło problem przekraczania DMC🤣
Maciej S napisał/a: | Maksymalne dopuszczlne ciśnienie 5,50 bar, ale warunkiem jest nieprzekraczanie dopuszczalnego obciażenia osi czyli nadal max 2300kg |
tyle właśnie - 5,50 bar mam na tabliczce znamionowej w moim kamperze ale odnoszę wrażenie, że jadę na samych felgach☹️ może lepiej byłoby stosować opony lane pełne🤔 efekt byłby taki sam a odpadłby problem "łapania kapcia" 🤪, 2300 kg na jedną oś jest raczej nieosiągalne przy nieprzeciążonym kamperze (a chyba takie jest założenie producenta) o DMC 3500 kg czemu zatem czujniki ciśnienia są skonfigurowane do najwyższego nie uwzglądniając żadnej tolerancji☹️ |
_________________ Uśmiech to magia-powstaje z niczego a cuda zdziała
--
moje kampery:
- campervan Peugeot Boxer - 2011 r.
- Chausson Flash 02 - 2011 r.
- CI Elliot 84 XT - 2017 r.
- Weinsberg 600MG - 2019 r.
- Roller Team Zefiro 285 TL - 2025 r. |
|
|
|
 |
Banan
Administrator LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy Dołączył: 09 Lis 2010 Piwa: 358/496 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2021-12-16, 10:13
|
|
|
Maciej S. napisał/a: | Znalazłem normy specyfikacyjne w ETRTO dla opon "kempingowych".
225/75 R16 CP 116Q |
Z ciekawości zajrzałem na stronę Michelin, by sprawdzić maksymalne ciśnienie w tej opnie - a tam napisali, żeby pompować zgodnie z zaleceniem producenta pojazdu
Dzięki Maciej za informacje |
_________________ Pozdrawiam - Darek
 |
|
|
|
 |
reaven22
weteran
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 121/14 Skąd: WGM
|
Wysłany: 2021-12-16, 10:54
|
|
|
darek 61 napisał/a: | Może ktoś wie czy producenci aut z górnej półki pompują koła azotem.Ja o takich nie słyszałem i to jest chyba odpowiedz na to czy to ma sens. |
Ja pompuje najnowszym wynalazkiem, sportową mieszanką składającą się z 78% azotu, 21% tlenu. 1% argonu i śladowych ilości pierwiastków szlachetnych poprawiających trakcję.
Niestety mieszanka jest droga w wulkanizacji do której jeżdżę i trzeba ją wymieniać z letniej na zimową. Ale za to jaki komfort jazdy |
|
|
|
 |
papamila
Kombatant

Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 120/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2021-12-16, 12:29
|
|
|
wpisz w youtuba "powietrze premium do opon"
miłej zabawy |
|
|
|
|
 |
MAZUREK
stary wyga gitarzysta-chałturnik, wędkarz

Twój sprzęt: CARTHAGO T 40 CHIC 2,8 JTD
Nazwa załogi: LECH i GRAŻYNA
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Lip 2007 Piwa: 21/165 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2021-12-16, 13:04
|
|
|
SlawekEwa napisał/a: | darek 61 napisał/a: | Między tymi rozmiarami jest tak mała różnica że ja nie widzę przeszkód |
Jakie zalety / wady takiej zamiany?
pomijam cenę opony |
Zalety takie, że posiadam dwa komplety kół z oponami letnimi ale jeden komplet (ten większy rozmiar) jest na felgach aluminiowych i jest wyraźnie "młodszy". |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
prusiak
zaawansowany

Twój sprzęt: Adria Sport A 660 SP
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Gru 2020 Piwa: 44/19 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 2021-12-16, 13:59
|
|
|
reaven22 napisał/a: | darek 61 napisał/a: | Może ktoś wie czy producenci aut z górnej półki pompują koła azotem.Ja o takich nie słyszałem i to jest chyba odpowiedz na to czy to ma sens. |
Ja pompuje najnowszym wynalazkiem, sportową mieszanką składającą się z 78% azotu, 21% tlenu. 1% argonu i śladowych ilości pierwiastków szlachetnych poprawiających trakcję.
Niestety mieszanka jest droga w wulkanizacji do której jeżdżę i trzeba ją wymieniać z letniej na zimową. Ale za to jaki komfort jazdy |
Ja swoje pojazdy też raczę tą mieszaniną. I nie jest on już takim nowym wynalazkiem. Tak w tajemnicy jeszcze podpowiem, że można nią wypełnić nasze kółka, samoobsługowymi, specjalnie do tego dostosowanymi urządzeniami tłoczącymi. Ostatnio tę czynność robiłem za darmo przy myjni samochodowej !!! Słyszałem że renomowane stacje paliw również posiadają te cudeńka. Postęp bracie... |
_________________ ---> :D <--- |
|
|
|
 |
dziwaczek
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2021-12-17, 21:35
|
|
|
tylko ..... poco? marketing i 100% marketing |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
 |
|
|
|
 |
Nitrolukas
trochę już popisał
Twój sprzęt: Rimor trimarano 9
Dołączył: 04 Cze 2022 Piwa: 2/4 Skąd: UE
|
Wysłany: 2023-01-30, 14:05
|
|
|
nastał i czas na mnie - wymiana opon.
Kamper Rimor Trimarano 9 - Ducato 2012
obecnie założone opony Michelin Agilis 215/70 r15 cp 109q
i teraz pytanie co kupić...
Pierwsza kwestia letnie czy całoroczne. Nie będziemy jeździć typowo zimą, ale pogoda może zaskoczyć wiosna czy późną jesienią. Czy w związku z tym polecacie wielosezonowe czy jednak iść w letnie?
Druga sprawa to jakie opony...poczytałem w internecie, poczytałem ten obszerny temat i już zgłupiałem. Opony typowo CP są dość drogie, z drugiej strony część z was tu pisze żeby kupić zwykle dostawcze (C)...
continental vancocamper raczej odradzacie z tego co czytałem czy wielosezonowe vancontact camper też? Micheliny cp to ok 1000 za sztukę...
znalazłem tez takie ogloszenie na olx https://www.olx.pl/d/ofer...PreviewActive=0
Coś tanio w stosunku do ceny rynkowej...o co może chodzić? |
|
|
|
|
 |
MisioKRAK
weteran

Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Cze 2013 Piwa: 25/15 Skąd: Kraków
|
|
|
|
 |
Pawcio
Kombatant

Twój sprzęt: Pojazd obozowy Wacek McLouis I
Nazwa załogi: PabemanaTeam
Pomógł: 12 razy Dołączył: 29 Wrz 2008 Piwa: 141/471 Skąd: z Nienacka
|
Wysłany: 2023-01-30, 14:53
|
|
|
Nitrolukas, ja również polecam całoroczne z powodów wymienionych przez MisioKRAKa .
Agresywniejszą rzeźbę bieżnika dcenisz po zjechaniu z nawierzchni utwardzonej.
Sam mam założone Michelin Agilis CrossClimate. Naprawdę fajne, godne uwagi opony do kamperka. W okolicach 600zł/szt można znaleźć.
666.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 898 raz(y) 40,46 KB |
|
|
|
|
 |
Nitrolukas
trochę już popisał
Twój sprzęt: Rimor trimarano 9
Dołączył: 04 Cze 2022 Piwa: 2/4 Skąd: UE
|
Wysłany: 2023-01-30, 22:48
|
|
|
Pawcio napisał/a: | Nitrolukas, ja również polecam całoroczne z powodów wymienionych przez MisioKRAKa .
Agresywniejszą rzeźbę bieżnika dcenisz po zjechaniu z nawierzchni utwardzonej.
Sam mam założone Michelin Agilis CrossClimate. Naprawdę fajne, godne uwagi opony do kamperka. W okolicach 600zł/szt można znaleźć. |
Tak też "czułem" że całoroczne będą lepsze.
Te Michelin Agilis CrossClimate to raczej 700-800 zł sztuka z tego co widzę.
Może ktoś jeszcze coś podrzuci, bo na razie 2:0 dla całorocznych i 1:0 dla niekamperowych opon |
|
|
|
 |
|