|
lodóweczka odmawia współpracy na 12V (230V i gaz idealnie) |
| Autor |
Wiadomość |
Suliki
stary wyga

Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Lip 2016 Otrzymał 12 piw(a) Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2019-05-08, 14:50
|
|
|
| tak jeszcze patrząc na zdjęcie to JP4 wygląda za zwykłe konektorowe złącze, więc jak je wypniesz to powinno się dać wysunąć czerwony kabel z konektorem z PIN3 i wsunąć go na PIN4 . W konektorach damskich jest taki cypek co go trzeba nacisnąć małym śrubokrętem i wtedy się wysunie. To ma tylko sens jak na PIN 4 masz 12V. To może zostać na docelowo do następnej zimy i naprawy energobloku . obchodzimy tylko przekaźnik który i tak masz w lodówce. |
_________________ P&E |
|
|
|
 |
Rav
weteran
Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Maj 2014 Piwa: 145/22 Skąd: z prawilnego kraju
|
Wysłany: 2019-05-08, 14:54
|
|
|
| Suliki napisał/a: | trochę ciasno... to chyba włoska robota . Jak ci się jeszcze chce to:
- jak nie masz nic na J4 to oznacza, że D+ jest jakoś inaczej doprowadzone do lodówki. Zobacz czy na przyłączu na tylnej ścianie lodówki tam gdzie przychodzi zasilane do panelu sterowania jest podpięte D+ jak jest to dobrze by było sprawdzić czy po odpaleniu silnika jest na nim 12V. Jak jest to wysterowanie zasilania 12V masz sprawne.
|
Popatrzę, ale ... jakby nie patrzeć po uruchomieniu silnika powinienem mieć 12V na PIN3 na JP4, a tam się nie pojawia. Równie dobrze mogę podać od razu napięcie na PIN3 na JP4 i nie musze latać z przewodem do kostki lodówki. Problem w tym, że ... nadal nie rozwiązuje to sprawy.
Wkurza mnie to, że schemat troszkę jakby odstaje od realu, a wszystkie rozwiązania wyglądają na fabryczne (podejrzewałem już nawet, że może ekipa montująca mi solar i wiatrak do lodówki coś skitrała, ale nie widać, aby tam pchali łapy).
JP4 to jest zwykła kostka z wsuwkami, pewnikiem da się zrobić jako rzeczesz. |
_________________ Byle do przodu |
| |
|
|
|
 |
Suliki
stary wyga

Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Lip 2016 Otrzymał 12 piw(a) Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2019-05-08, 15:44
|
|
|
| ta, pewnie zamiast iść od alternatora do energobloku i potem do lodówki to poszli z ominięciem energobloku. Brak napięcia na PIN3 i J4 generalnie sugeruje walnięty przekaźnik ale ponieważ są wlutowane... zaproponowane rozwiązanie nie naprawia energobloku ale przywraca funkcjonalność ( oby ) powodzenia ! |
_________________ P&E |
|
|
|
 |
Rav
weteran
Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Maj 2014 Piwa: 145/22 Skąd: z prawilnego kraju
|
Wysłany: 2019-05-12, 11:02
|
|
|
Tak więc sytuacja po pogłębionym researchu wygląda jak na schemacie.
Dokumentacja z sieci niestety uwzględniała tylko jeden wariant podłączenia. W praktyce są dwa i u mnie wykorzystano właśnie ten drugi. A mianowicie elektroblok informację o tym, że silnik pracuje pozyskuje wyłącznie przez złącze JP13. Plus podany jest na PIN 3, a info, że alternator pracuje sygnalizowane jest "masą" przez PIN 2. U mnie sygnały docierają prawidłowo na JP13, więc badać należy to co w elektrobloku.
Idąc dalej, wiem, że lodówka winna zostać zasilona na JP4 PIN3 po prawidłowym podaniu napięcia na JP13. U mnie niestety PIN3 na JP4 jest pozostaje bez napięcia. Poszukując przyczyn przeprowadziłem test ciągłości obwodu miernikiem na PIN3 (+12V na lodówkę z akumulatora rozruchowego po uruchomieniu silnika) i PIN4 (+12V z akumulatora rozruchowego bezpośrednio na lodówkę) na JP4. Wynik mnie nie zaskoczył, bowiem wyszło, że obwód jest otwarty, czyli przekaźnik lodówki RE4 na 99,9% jest otwarty (czy się zwiera po podaniu zasilania z altka, nie mam jak w 100% sprawdzić, ale skoro nie ma napięcia na JP4 PIN3, to chyba nie).
Wiem, że jestem blisko postawienia diagnozy, wiem, że niedomaga gdzieś elektroblok i obstawiam RE4. Jakieś inne koncepcje?
Schemat.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 15 raz(y) 340,71 KB |
|
_________________ Byle do przodu |
| |
|
|
|
 |
Suliki
stary wyga

Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Lip 2016 Otrzymał 12 piw(a) Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2019-05-12, 11:20
|
|
|
| pytanie czy chcesz naprawić czy obejść problem ? Jaki jest dokładnie typ twojego energobloku ? Znalazłem taki opis JP13 ale reszta wyjść/ wejść to nie do końca pasuje do zdjęcia twojego okablowania |
_________________ P&E |
|
|
|
 |
Suliki
stary wyga

Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Lip 2016 Otrzymał 12 piw(a) Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2019-05-12, 11:21
|
|
|
tu opis i schemat
Nordelettronica-185-15S_100089_6bb0.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 24 raz(y) 97 KB |
|
_________________ P&E |
|
|
|
 |
Suliki
stary wyga

Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Lip 2016 Otrzymał 12 piw(a) Skąd: Trójmiasto
|
|
|
|
 |
Suliki
stary wyga

Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Lip 2016 Otrzymał 12 piw(a) Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2019-05-12, 11:35
|
|
|
| strona 11ta |
_________________ P&E |
|
|
|
 |
Rav
weteran
Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Maj 2014 Piwa: 145/22 Skąd: z prawilnego kraju
|
Wysłany: 2019-05-12, 12:11
|
|
|
Suliki, właśnie ten schemat odnalazłem w sieci i ten schemat przybliżył mnie do opisanych ustaleń (odpowiada podłączeniom mojego elektrobloku, co opisałem na swoim rysunku).
Problem oczywiście chcę rozwiązać. Podejrzewam jak już opsiałem RE4, ale pewności jeszcze nie mam. Stąd pytanie co jeszcze mogę zweryfikować przed wypięciem bloku do naprawy? |
_________________ Byle do przodu |
| Ostatnio zmieniony przez Rav 2019-05-12, 12:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
andi at
Kombatant
Twój sprzęt: szukam H1L2
Pomógł: 15 razy Dołączył: 20 Lis 2008 Piwa: 80/38 Skąd: wieden
|
Wysłany: 2019-05-12, 12:12
|
|
|
| Wczoraj wymieniłem bezpiecznik i lodówka chodzi na 12 ,a majówkę zjechałem na gazie bo nie wiedziałem gdzie go szukać |
| |
|
|
|
 |
Rav
weteran
Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Maj 2014 Piwa: 145/22 Skąd: z prawilnego kraju
|
Wysłany: 2019-05-12, 12:16
|
|
|
| Andi at - bezpiecznik w 100% sprawny |
_________________ Byle do przodu |
|
|
|
 |
Suliki
stary wyga

Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Lip 2016 Otrzymał 12 piw(a) Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2019-05-12, 15:21
|
|
|
| Jedna rzecz mi ciągle nie pasuje. Nawet w nowym schemacie jedynym miejscem gdzie D+ wychodzi na lodówkę jest J4, jak tam nie miałeś nic podpiętego to oznacza, że D+ jest podane bezpośrednio na lodówkę z pominięciem energobloku ( i dobrze by było ) . Możesz sprawdzić czy D+ pojawia się bezpośrednio na złączu przy lodówce ? Jak tak to przepij PIN 3 na PIN 4 i wszystko powinno działać bez rozbierania energobloku. Jak chcesz naprawiać to stawiam na przekaźnik RE4 lub jego sterowanie. |
_________________ P&E |
|
|
|
 |
Rav
weteran
Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Maj 2014 Piwa: 145/22 Skąd: z prawilnego kraju
|
Wysłany: 2019-05-12, 16:01
|
|
|
| J4 to tylko dodatkowa opcja zasilenia D+ dodatkowych urządzeń. To nie jest obligo, a w odniesieniu do lodówki powiedziałbym, że chyba bez związku. |
_________________ Byle do przodu |
|
|
|
 |
Suliki
stary wyga

Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Lip 2016 Otrzymał 12 piw(a) Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2019-05-12, 16:06
|
|
|
| no nie tam jest dokładnie opisane : lodówka AES ale oczywiście można podać D+ bezpośrednio na lodówkę z pominięciem tego wyjścia. Jak tak jest jest to zmiana PIN zasilania rozwiąże problem. |
_________________ P&E |
|
|
|
 |
Rav
weteran
Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Maj 2014 Piwa: 145/22 Skąd: z prawilnego kraju
|
Wysłany: 2019-05-13, 11:09
|
|
|
Przekaźnik RE4 na stole. Tak jak podejrzewałem nie pracuje. Oba obwody pozostają otwarte, więc jest zawieszony na amen.
Teraz inny problem. Skąd wziąć przekaźnik FRS3MC-S DC12V (1005)?
W Chinach są po 1,5$, ale nie będę czekał 2 miesiące. Ktoś coś?
Na razie znalazłem do przymierzenia HFKC 012-ZST |
_________________ Byle do przodu |
| |
|
|
|
 |
|
|