| lodóweczka odmawia współpracy na 12V (230V i gaz idealnie) | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Rav   weteran
 
 Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
 Nazwa załogi: Chmielki4
 Pomógł: 7 razy
 Dołączył: 31 Maj 2014
 Piwa: 145/22
 Skąd: z prawilnego kraju
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2019-05-04, 00:38   lodóweczka odmawia współpracy na 12V (230V i gaz idealnie) |   
 |  
               | 
 |  
               | Sprzęcik to duży Dometic (oddzielna zamrażarka), rocznik 2010. Hula na 230V i na gazie. Przy 12V czerwona kontrolka i automatycznie przerzuca na gaz (lub 230V jeśli tylko jest). W zeszłym roku 12V działało bez zarzutu.
 
 Dodatkowe info:
 1. był dokładany wiatraczek (raczej bez związku o ile czegoś przy okazji się nie zepsuło)
 2. napięcie ładowania w czasie jazdy to ok. 13,5V (po dłuższej jeździe), 13,8V (w fazie początkowej). Aku zabudowy spada w czasie jazdy z 14,4V do 13,5-13,3,V (wygląda na słabo doładowywany lub nie ładowany w ogóle - ciężko to określić bo solar też coś od siebie dorzuci). Tak sobie dedukuję, czy przypadkiem z racji za niskiego napięcia, lub nie ładowania w czasie jazdy zabudowy w ogóle lodówka nie rozpoznaje po prostu pracy silnika i nie załącza 12V.
 |  
				| _________________ Byle do przodu
 |  
				|  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | zbyszekwoj   Kombatant
 
  
 Twój sprzęt: Rapido 707F
 Pomógł: 5 razy
 Dołączył: 24 Kwi 2013
 Piwa: 332/226
 Skąd: Lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2019-05-04, 08:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | A moze grzałeczka 12V |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | Suliki   stary wyga
 
  
 Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
 Nazwa załogi: Suliktravel
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 25 Lip 2016
 Otrzymał 12 piw(a)
 Skąd: Trójmiasto
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2019-05-04, 10:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jak to jest automat ( AES ) to jest na płytkę przyłączeniową podany + z alternatora ( D+ ) , to rozpoznaje w trybie automatycznym czy jest prąd z alternatora i tym wysterowuje na grzałkę 12V. Możesz sprawdzić czy tam się pojawia napięcie ( woltomierz albo żarówka samochodowa w szereg ) w momencie odpalenia silnika. Jak tak to może być problem z przepaloną grzałką ale u mnie np przełączało na grzałkę i nie raportowało problemu pomimo, że była spalona. A w trybie ręcznym mrozi na 12V ? |  
				| _________________ P&E
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | Rav   weteran
 
 Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
 Nazwa załogi: Chmielki4
 Pomógł: 7 razy
 Dołączył: 31 Maj 2014
 Piwa: 145/22
 Skąd: z prawilnego kraju
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2019-05-04, 11:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie działa na 12V bez względu czy ręcznie, czy na auto. 
 Do grzałki to chyba musiałbym wyrywać lodówkę.
 Do płytki powinienem dostać się przez górną kratkę.
 
 Może dzisiaj porzeźbię.
 |  
				| _________________ Byle do przodu
 |  
				|  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | Suliki   stary wyga
 
  
 Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
 Nazwa załogi: Suliktravel
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 25 Lip 2016
 Otrzymał 12 piw(a)
 Skąd: Trójmiasto
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2019-05-04, 12:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | no wymiana grzałki nie należy do przyjemnych, obie są w tym srebrnym rulonie który trzeba rozwinąć .... jakoś mi się udało odsuwając lodówkę od tylnej ścianki i miałem duże kratki wentylacyjne. Jak dostaniesz się płytki przyłączeniowej to odepnij grzałkę 12V   ( input heating element 12V DC ) i zobacz czy wtedy da się włączyć ręcznie na 12V. Ja się da bez alarmu to mogła się przepalić dając zwarcie w obwodzie i może dlatego sygnalizuje błąd . |  
				| _________________ P&E
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | lepciak   weteran
 
 Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
 Nazwa załogi: lepciaki
 Pomógł: 9 razy
 Dołączył: 14 Wrz 2008
 Piwa: 61/39
 Skąd: Gdańsk-Oliwa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2019-05-04, 18:29 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Rav napisał/a: |  	  | Nie działa na 12V bez względu czy ręcznie, czy na auto. Do grzałki to chyba musiałbym wyrywać lodówkę.
 Do płytki powinienem dostać się przez górną kratkę.
 Może dzisiaj porzeźbię.
 | 
 Nie wyrywaj lodówki tylko sprawdź czy grzałka 12 V pracuje kiedy podłączysz napięcie bezpośrednio z aku na przewody od tej grzałki wychodzące z płytki (i w tym momencie od niej odłączone).
 |  
				| _________________ lepciak
 ''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | Rav   weteran
 
 Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
 Nazwa załogi: Chmielki4
 Pomógł: 7 razy
 Dołączył: 31 Maj 2014
 Piwa: 145/22
 Skąd: z prawilnego kraju
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2019-05-04, 23:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | Panowie, dzięki za podpowiedzi. Jak tylko znajdę chwilkę popędzę do auta i pokombinuję. O postępach poinformuję (mam nadzieję, że jeszcze w tym tygodniu - wiem, że głupio brzmi, ale naprawdę czas jest u mnie w deficycie). |  
				| _________________ Byle do przodu
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | zibikruk   weteran
 
  
 Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.8 JTD - LAIKA Kreos 3009
 Nazwa załogi: Kruczki
 Pomógł: 13 razy
 Dołączył: 24 Cze 2010
 Piwa: 93/116
 Skąd: Zielonka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2019-05-04, 23:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zasilanie 12V lodówki "przychodzi" z alternatora - sprawdź czy pojawia się przy obrocie ok.1200 obr/min silnika. Jeśli jest - sprawdź czy jest połączenie energobloku z grzałką (może bezpiecznik?).
 Można również sprawdzić, czy grzałka posiada jakąś oporność.
 
 Jeśli wszystko jest spełnione to albo płytka sterująca lodówką lub grzałka.
 |  
				| _________________ Retirement is the time of your life ... to have the time of your life!
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | Rav   weteran
 
 Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
 Nazwa załogi: Chmielki4
 Pomógł: 7 razy
 Dołączył: 31 Maj 2014
 Piwa: 145/22
 Skąd: z prawilnego kraju
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2019-05-06, 14:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | No więc na kostce nie mam napięcia (a chyba powinno być bez względu na obroty silnika). Zdjęcie w załączeniu.
 
 Bezpieczniki w elektrobloku całe, więc obstawiałbym: inny bezpiecznik po drodze lub uszkodzony przewód.
 
 
 
	
		| Lodówka.jpg 
 |  
		|  |  
		| Plik ściągnięto 29 raz(y) 231,7 KB |  
 |  
				| _________________ Byle do przodu
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | Suliki   stary wyga
 
  
 Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
 Nazwa załogi: Suliktravel
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 25 Lip 2016
 Otrzymał 12 piw(a)
 Skąd: Trójmiasto
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2019-05-06, 15:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | a sprawdź co zapina ten przekaźnik pod kostką i czy jest sprawny ? |  
				| _________________ P&E
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | Suliki   stary wyga
 
  
 Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
 Nazwa załogi: Suliktravel
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 25 Lip 2016
 Otrzymał 12 piw(a)
 Skąd: Trójmiasto
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2019-05-06, 15:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | ze schematu wynika, że ten przekaźnik zapina grzałkę , jak jest niesprawny to nie ma zasilania na grzałce. Sprawdź go albo możesz sprawdzić czy na stykach 30 i 87 jest przejście po przełączeniu na 12V. Zasilanie przekaźnika : 85 i 86 białe kabelki, zwierane 30 i 87 czerwony |  
				| _________________ P&E
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | Suliki   stary wyga
 
  
 Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
 Nazwa załogi: Suliktravel
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 25 Lip 2016
 Otrzymał 12 piw(a)
 Skąd: Trójmiasto
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2019-05-06, 15:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | co niestety nie zmienia faktu,  że wskazanym przez ciebie zacisku musi być 12V bo przekaźnik jest po a nie przed ... na te zaciski powinno przychodzić 12V z instalacji |  
				| _________________ P&E
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | kaimar   weteran
 kaimar
 
  
 Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
 Nazwa załogi: MTM Campery
 Pomógł: 17 razy
 Dołączył: 03 Lut 2007
 Piwa: 89/3
 Skąd: Czechowice-Dziedzice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2019-05-06, 16:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | Silnik pracuje, bezpieczniki OK, kable OK i kostki OK a napięcia niema? Obstawiam w ciemno uszkodzone ustrojstwo zwane w pewnych kręgach elektroblokiem. |  
				| _________________ www.camperymtm.pl
 www.kamperownia.pl
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
	| Wyświetl szczegóły | 
   
	|  | 
      
         
      | Rav   weteran
 
 Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
 Nazwa załogi: Chmielki4
 Pomógł: 7 razy
 Dołączył: 31 Maj 2014
 Piwa: 145/22
 Skąd: z prawilnego kraju
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2019-05-06, 16:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | Elektroblok generlanie niby pracuje (ładuje z sieci oba akumulatory). Bezpieczniki bezpośrednio na elektrobloku są sprawne. Pytanie, czy po drodze gdzieś nie ma jeszcze jakiegoś bezpiecznika (ponoć czasem jest dodatkowy bezpiecznik w słupku za siedzeniem pasażera). 
 Będę szukał. Pytanie w razie czego kogo ogarniętego wziąć do weryfikacji/naprawy elektrobloku?
 |  
				| _________________ Byle do przodu
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | Suliki   stary wyga
 
  
 Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
 Nazwa załogi: Suliktravel
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 25 Lip 2016
 Otrzymał 12 piw(a)
 Skąd: Trójmiasto
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2019-05-06, 16:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | to jest generalnie tylko "+" z instalacji , pytanie gdzie podpięty. Zakładając, że wszystkie inne funkcje lodówki działają więc zasilane z energobloku na panel jest podawane, na grzałkę powinno być osobne wyjście zabezpieczone +/- 20A. Dla testu możesz po prostu podpiąć kabel + z akumulatora pod ten zacisk ( dobrze zabezpieczyć bezpiecznikiem 20A ) i sprawdzić czy lodówka działa. |  
				| _________________ P&E
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      |  |