Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Naiwne pytania..
Autor Wiadomość
TomekM 
stary wyga

Twój sprzęt: Blaszana Choinka Jumper L3H3
Piwa: 25/24
Wysłany: 2011-08-21, 13:37   Naiwne pytania..

Jak już kiedyś pisałem podczas powitania w wątku "Nasi ludzie" jestem zielony (a teraz to już lekko zielonkawy) w temacie kamperów, ale bardzo chciałbym (chcielibyśmy z całą rodzinką) coś takiego mieć.
Poczytałem sobie forum CamperTeam i widzę, że jest pełne ludzi "pozytywnie zakręconych" w temacie tej formy turystyki. Mam nadzieję, że pomożecie mi ukierunkować moją wiedzę tak, abym dokonał w przyszłości dobrego wyboru.
Mam pięcioosobową rodzinę tzn. 2+3 i dzieci w wieku 12, 10 i 1 rok i potencjalnie 2 miesiące w roku do wykorzystania na podróże.
Chciałbym aby nasz pojazd był dobrany jak najlepiej na miarę, czyli wygodny ale też aby nie był Milką (i tu pełny szacunku ukłon dla Jej Budowniczych!). W zasadzie nie mam nic przeciwko salonom na kólkach ale jednak ... powiedzmy nie mam prawa jazdy innego niż B :) .
Moi drodzy, po tym wstępie bardzo proszę o odpowiedź na kilka pytań, na które nie znalazłem odpowiedzi na tym forum (może źle szukałem, ale szukałem!):
1. Czy dobrze rozumiem, że alkowa jest najbardziej optymalnym wyborem w stosunku : gabaryty/wygoda/cena?
2. Jak to jest z klimatyzacją? Czy jest to rzecz niezbędna w podróżach po krajach południowej Europy, czy jest to tylko fanaberia typu 1/2 wkładu w zmywarkach?
3. Czy lepiej kupić możliwie nowy kamper i brać go z całym dobrodziejstwem inwentarza oraz kredytem czy starszy, kilkunastoletni do remontu, który go "spersonalizuje"?