Ducato 1991 miękki pedał hamulca |
Autor |
Wiadomość |
Rubitek
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Hobby AK620 na Fiat Ducato 1991 2.5D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Mar 2011 Piwa: 2/2 Skąd: Kościan WLKP.
|
Wysłany: 2011-08-21, 21:15 Ducato 1991 miękki pedał hamulca
|
|
|
Witam.
W moim Ducato z 1991 roku, 2.5D zaraz po zakupie - dwa lata temu na jesień wymienił mi mój mechanik tylne szczęki hamulcowe, cylinderki i linkę hamulca ręcznego. Do tego nowy płyn hamulcowy, klocki z przodu wymienił poprzedni właściciel więc nie było potrzeby wymieniać. Od tego czasu przejechałem około 4000 km, i pedał hamulca zawsze był bardziej miękki niż np. w Kangoo czy Berlingo.
W czerwcu diagnosta na stacji przy przeglądzie nie przyczepił się do hamulca, że podobno ten model tak ma. W między czasie układ był dwa razy odpowietrzany. Skuteczność hamulców jest dobra przy wciśnięciu pedału na około 3/4 skoku. Nie mam wycieków z układu, bo płyn nie ubywa, jednak wolałbym by pedał hamulca "łapał" wcześniej.
Proszę szanownych Kolegów o opinię na ten temat .
Nie wiem jaki jest sposób regulacji tylnych szczęk, bo nie mam żadnej literatury do tego auta, a dostępna zielona książka o modelach 1982-1996 opisana jest na forum jako niedokładna. Ktoś mi zasugerował, że cylinderki być może mają hydrauliczną samoregulację szczęk, i być może pierścień na tłoczku za to odpowiedzialny przepuszcza /przy ponownym naciśnięciu pedału robi się nieznacznie wyższy /.
Proszę o podpowiedź, czy faktycznie tak może być ? |
_________________ pozdr.
Robert |
|
|
|
 |
darek 61
Kombatant

Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Mar 2009 Piwa: 146/103 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2011-08-21, 21:51
|
|
|
ja bym sprawdził przednie zaciski czy mają możliwość przesuwania się na boki |
_________________
 |
|
|
|
 |
airgaston
weteran

Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lis 2008 Piwa: 13/18 Skąd: stolica i okolica
|
Wysłany: 2011-08-22, 07:35
|
|
|
Czasami się zdarza że zacisk pływający przestaje pływać i klocki mają dalej do tarcz.Potem jak się ścierają jest jeszcze gorzej. Sprawdź czy nie stoją zaciski i ew samoregulator w tylnych bebnach. |
_________________ pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
 |
|
|
|
 |
dominik
stary wyga

Twój sprzęt: FIAT DUCATO 2,3 Burstner Nexxo T740
Nazwa załogi: dominiki
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Cze 2008 Piwa: 12/18 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2011-08-22, 21:14
|
|
|
no hamulce w ducato do mocnych nie należą, mimo zacisków dwutłoczkowych z przodu |
|
|
|
 |
airgaston
weteran

Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lis 2008 Piwa: 13/18 Skąd: stolica i okolica
|
Wysłany: 2011-08-23, 20:04
|
|
|
Eeeeeee mój ma doskonałe hamulce. Jak nadepnę to staje na dębowo. |
_________________ pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
 |
|
|
|
 |
Skorpion
Kombatant Normalny inaczej wariatek stary wyga

Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Piwa: 274/1281 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-08-23, 20:18
|
|
|
airgaston napisał/a: | Jak nadepnę to staje na dębowo. | Jarku uwazaj abys przypadkiem nie wylecial poprzez przednia szybe w czasie hamowania |
_________________
Tadeusz
Byle do przodu
 |
|
|
|
 |
Nomad
weteran

Twój sprzęt: sprzedany;;E-mail 25020roman@gmail.com
Nazwa załogi: Nomad
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Lut 2011 Piwa: 51/22 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2011-08-23, 20:40
|
|
|
Co z pedałem-po wciśnięciu na max stoi w miejscu czy powoli idzie do podłogi? Zresztą obojętnie co -trzeba sprawdzić cały układ,łącznie z pompą. |
_________________ http://www.camperteam.pl/...d6e80cd41000112
i sporo innych |
|
|
|
 |
1506edi
zaawansowany

Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.5D z 85r.HEKU 580
Nazwa załogi: Anna-Edward
Dołączył: 03 Gru 2010 Otrzymał 5 piw(a) Skąd: Siemianowice Śl.
|
Wysłany: 2011-08-24, 19:39
|
|
|
Mam to samo nowiutkie tarcze klocki,w połowie zużyte okładziny z tyłu luz szczęk tylnych względem bębna jest idealny samo regulatory sprawne,płyn hamulcowy 1 miesiąc,linka ręcznego wyregulowana nowa,a mimo to pedał hamulca reaguje przy samym końcu ale skutecznie.kilku krotne pompowanie nie zmienia wysokości pedału.i nie opada. |
|
|
|
 |
Rubitek
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Hobby AK620 na Fiat Ducato 1991 2.5D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Mar 2011 Piwa: 2/2 Skąd: Kościan WLKP.
|
Wysłany: 2011-08-24, 20:29
|
|
|
Dziękuje za podpowiedzi. Pedał po wciśnięciu nie opada już niżej - dokładnie tak jak u 1506ediego.
Kolego 1506edi, możesz mi powiedzieć jak reguluje się tylne szczęki ?
Może dam radę zajrzeć do hamulców w sobotę, na pewno napiszę co zrobiłem i czy skok pedału się zmniejszył. |
_________________ pozdr.
Robert |
|
|
|
 |
dominik
stary wyga

Twój sprzęt: FIAT DUCATO 2,3 Burstner Nexxo T740
Nazwa załogi: dominiki
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Cze 2008 Piwa: 12/18 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2011-08-24, 22:39
|
|
|
przez otwór po śrubie w bębnie mocującej felgę |
|
|
|
 |
Rubitek
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Hobby AK620 na Fiat Ducato 1991 2.5D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Mar 2011 Piwa: 2/2 Skąd: Kościan WLKP.
|
Wysłany: 2011-09-28, 22:42
|
|
|
Jakoś wcześniej nie miałem czasu zajrzeć do hamulców. w połowie września kamper jeszcze aktywnie jeździł. Teraz przyszedł czas jak to w 20-latku bywa wymienić część podłogi pod zbiornikiem wody /który przeniosę pod podłogę/ bojlerem i na wejściu - przez wyrwany stopień.
środek rozebrany, auto stoi, przyszedł czas na hamulce.
Przednie zaciski faktycznie są pływające, jednak sworznie mocujące /pływające/ nie były zapieczone, klocki są grube, wycieków z zacisków nie ma.
Tylne cylinderki też mam suche, szczęki mają przejechane około 4tys km, równo dotarte do bębnów. Szczęki posiadają możliwość regulacji poprzez przekręcenie zapadki/ śruby regulacyjnej, jednak jest to mechanizm automatyczny w połączeniu z ręcznym hamulcem. Jeśli skok linki hamulca ręcznego jest za duży następuje samoczynne podczas zaciągania ręcznego wykręcenie śruby regulacyjnej. Nie potrzeba szczęk regulować. Trochę jednak je podkręciłem, sprawdziłem czy bębny się nie blokują, złożyłem wszystko.
Autem teraz nie mogę jechać, sprawdzę w późniejszym terminie jak hamulce. Jednak wydaje mi się że będą bez zmian - czytaj miękki pedał. Pozostaje chyba tylko pompa lub serwo ?
Może pompa jest założona od innego modelu i za "mało płynu pompuje ? " - cały układ suchy, nie ma wycieków.
IMG_1560 (Large).JPG zaciski przednie |
 |
Plik ściągnięto 310 raz(y) 159,06 KB |
IMG_1562 (Large).JPG szczęki tylne i samoregulacja |
 |
Plik ściągnięto 337 raz(y) 161,95 KB |
|
_________________ pozdr.
Robert |
|
|
|
 |
Grzegorz565
weteran
Twój sprzęt: Fiat Dukato
Dołączył: 07 Gru 2010 Otrzymał 30 piw(a) Skąd: Bartoszyce
|
Wysłany: 2011-09-29, 07:23
|
|
|
sprawdż przewody gumowe,czy nie puchną, zacisk hamulca się nie odchyla przy naciśnięciu pedału |
_________________ Rokers |
|
|
|
 |
Nomad
weteran

Twój sprzęt: sprzedany;;E-mail 25020roman@gmail.com
Nazwa załogi: Nomad
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Lut 2011 Piwa: 51/22 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2011-09-29, 18:31
|
|
|
Gdyby przepuszczała pompa,to max naciśnięty pedał wjeżdzałby powoli do podłogi.
Podpompuj pedałem hamulca kilka razy na wyłączonej stacyjce i trzymaj- potem włącz silnik-jak pedał wejdzie trochę niżej to serwo działa.
(Jeżeli nie mam sklerozy )
Gumowe przewody faktycznie mogą puchnąć-do wymiany. |
_________________ http://www.camperteam.pl/...d6e80cd41000112
i sporo innych |
|
|
|
 |
Rubitek
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Hobby AK620 na Fiat Ducato 1991 2.5D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Mar 2011 Piwa: 2/2 Skąd: Kościan WLKP.
|
Wysłany: 2011-11-26, 18:12
|
|
|
Tak jak zasugerowało kilku kolegów z forum, wymieniłem wszystkie przewody gumowe / po 2 na przednie zaciski i jeden z tyłu/. Dwa z pięciu były w kiepskim stanie, widoczne pęknięcie gumy.
Za dużo nie jeździłem teraz kamperem, ale "twardość" pedału się poprawiła, dokładnie zaczyna wcześniej hamować, nie wpada tak głęboko w podłogę.
Hamulec nie zaczyna działać tak szybko jak w Berlingo, Kangurze, ale po wymianie przewodów jest zdecydowanie lepiej.
Dziękuje Wszystkim za pomoc. |
_________________ pozdr.
Robert |
|
|
|
 |
|