Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
zamiana silnika w ducato 1998 r z 1,9 TD lub 1,9D na 2,8 id
Autor Wiadomość
HarryLey4x4 
weteran


Twój sprzęt: Elnagh Gigant Nissan Patrol rules
Dołączył: 11 Lip 2011
Piwa: 29/24
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-12-20, 19:53   zamiana silnika w ducato 1998 r z 1,9 TD lub 1,9D na 2,8 id

Szanowni koledzy. Proszę o informację , czy ktoś może opanowywał temat zamiany silnika we Fiacie Ducato z 1,9 TD lub D na 2,8 idTD.
Pytanie zadaję dlatego ,że na rynku jest wiele kamperów z silnikem 1,9 a ja na upartego szukam czegoś mocniejszego. Mam zamiar podróżować we dwie dorosłe osoby z trójką dzieciaków , a jak dzieciaki, to i klamoty dodatkowe, rowery , może skuter, a to wymaga mocy od silnika. Wiem ,że 1,9 TD to wdzięczny silniczek, ale obawiam się ,że może czasem nie podołać wszelkim stawianym mu wyzwaniom, dlatego idę w kierunku 2,8 idTD. Nie mówiąc już o tym,że taki silnik posiadam i mogę go wturlać , co ułatwia sprawę. Z opinii wyczytanych na różnych forach wynika,że 2,8 idTD to właśnie to czego potrzebuję.
Za każdą informację z góry dziękuję.
Jeśli temat był to przepraszam, ale jakoś nie mogę go znaleźć.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 240/601
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2011-12-20, 19:57   

HarryLey4x4 napisał/a:
Wiem ,że 1,9 TD to wdzięczny silniczek, ale obawiam się ,że może czasem nie podołać wszelkim stawianym mu wyzwaniom, dlatego idę w kierunku 2,8 idTD

I to jest dobra droga :spoko
HarryLey4x4 napisał/a:
Nie mówiąc już o tym,że taki silnik posiadam

Co masz jeszcze oprócz silnika, a powiem Ci ile jeszcze potrzebujesz :bajer
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
HarryLey4x4 
weteran


Twój sprzęt: Elnagh Gigant Nissan Patrol rules
Dołączył: 11 Lip 2011
Piwa: 29/24
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-12-20, 22:25   

mam całe autko z tym motorkiem :diabelski_usmiech
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 240/601
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2011-12-20, 22:37   

Ja też :wyszczerzony:
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
HarryLey4x4 
weteran


Twój sprzęt: Elnagh Gigant Nissan Patrol rules
Dołączył: 11 Lip 2011
Piwa: 29/24
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-12-21, 07:08   

no i ... ?? :bigok
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 240/601
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2011-12-21, 07:11   

HarryLey4x4 napisał/a:
no i ... ??

O co pytasz?
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
HarryLey4x4 
weteran


Twój sprzęt: Elnagh Gigant Nissan Patrol rules
Dołączył: 11 Lip 2011
Piwa: 29/24
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-12-21, 07:52   

Liczyłem na podpowiedź, co należy przełożyć do autka, w którym dotychczas było 1,9 , chcąc umieścić tam 2,8. Co nalezy przenieść, a co zostawić...
Czy np. wiązkę elektryczną można przenieść, czy musze przerabiać od 1,9. Jak np. rozwiązane jest podłączenie do licznika, czyli czy licznik może zostać, czy muszę podmienić,czy ukłądy kierownicze są takie same, jak rozwiązane są sprawy chłodzenia, ukłądu wydechowego, wspomagania itd, itp. :-/
Ducato z 2,8 mam świeżo zakupione, ma na razie inne zadania, ale i tak wiem,że będzie dawcą do dalszych autek. 1,9 na ten moment nie miałem okazji szczegółowo obejrzeć, tylko tzw, "przez maskę".
Stąd na początek moje pytania :bigok
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 240/601
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2011-12-21, 15:31   

HarryLey4x4 napisał/a:
Czy np. wiązkę elektryczną można przenieść, czy musze przerabiać od 1,9.

Najlepiej przenieść w całości, ale jest z tym trochę roboty. Jak masz trochę pojęcia o elktryce w autach z tego rocznika można trochę dorobić do wiązki z 1.9 TD
HarryLey4x4 napisał/a:
rozwiązane jest podłączenie do licznika, czyli czy licznik może zostać, czy muszę podmienić,
HarryLey4x4 napisał/a:
wspomagania

Może zostać są identyczne- mówimy o Dukato z lat 96-98
HarryLey4x4 napisał/a:
,czy ukłądy kierownicze są takie same,

Takie same wszystko zostaje.
HarryLey4x4 napisał/a:
jak rozwiązane są sprawy chłodzenia,

Chłodnicę trzeba przenieść, węże i złączki.
HarryLey4x4 napisał/a:
ukłądu wydechowego,

Układ wydechowy przenosimy, większe średnice przekroju rur i tłumików.
HarryLey4x4 napisał/a:
wspomagania

Zostaje z 1,9
HarryLey4x4 napisał/a:
itd, itp.

Intercooler i rury gumowe przenosimy, skrzynie biegów i półosie, linkę "gazu", sprzęgła i jeszcze trochę dupereli, pod warunkiem że mamy dwa Dukato tego samego typu np. dwie 14 tak jak mam o obie z tego mniej więcej samego rocznika :)
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wiktor 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Ford Rimor
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lip 2009
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Ożarów Maz.
Wysłany: 2011-12-21, 21:24   

Mogę polecić Ci warsztat w W-we specjalizujący się w Ducato. Widziałem auto po ich przeróbkach (zamienili silnik 1,9 na 2,8 w Ducato 1992) jak i rozmawiałem z zadowolonym właścicielem. Serwisowałem u nich moje poprzednie auto i o ich wiedzy merytorycznej jak i pracy mogę powiedzieć same superlatywy...
_________________
Grzegorz+Beata
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
HarryLey4x4 
weteran


Twój sprzęt: Elnagh Gigant Nissan Patrol rules
Dołączył: 11 Lip 2011
Piwa: 29/24
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-12-21, 21:50   

mam mechanika, z którym przekładamy silniki i skrzynie w patrolach. Nie sądzę by był większy problem niż w tych autach. Bardziej czekałem na podpowiedzi ,że jest to możłiwe, bez wielkich szachów machów typu odwiercanie dziur, dokładanie czegoś niestandardowo, typu mocowania itp. Ale jak rozumiem, da się i jak mam całe auto to po prostu zamieniam flaczki. Myślę,że skończy się na wymianie całej wiązki elektrycznej, bo i tak wybebeszę kabinę , ze względu na dokładaną klimę. Tak w ogle jak coś przygotowuję to lubię poznać samochód i zazwyczaj kończy się to rozkręceniem na czynniki pierwsze, ewentualną regenerację części, dodatkowe wygłuszenie i takie tam.

Jeśli od razu mogę spytać to interesuje mnie cićnienie mierzone na silnku 2,8 idTD.
Dziś okazało się ,że na zimnym miałem 30 25 25 30 .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
prezes1960 
zaawansowany


Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2011
Piwa: 6/1
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2011-12-22, 08:11   

Wiktor, jeżeli jest to możliwe to skorzystał bym z adresu mechaników od ducata,może być wiadomosć na PW.HarryLey4x4, co do wymiany to było by fajnie gdyby nie jeden fakt opisywany właśnie na forum, to jest DMC ,czyli waga kamperka w skrócie !.Nie wiem gdzie chcesz podróżować ,jeśli po "świecie "(Niemcy ,Austria) to można spodziewać się w każdej chwili,ważenia,a taka wymiana pociągnie za sobą (chyba) dodatkowe kg.Jeżeli się myle to będę kibicował takiej zamianie .Ja jestem w gorszym położeniu bo mam starszego ducata z 2.5d i cokolwiek słabszego,to mnie by się przydała taka zamiana ! :mrgreen: ale u mnie to"trochę" z tym gorzej :bigok :mrgreen:
Ps
kiedyś już wałkowany temat zamiany silnika w starszych modelach ,ale zapytam czy i jak może być wymieniony silnik w 2.5 d na nowszy(po 94)z turbina!? :mrgreen:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wiktor 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Ford Rimor
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lip 2009
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Ożarów Maz.
Wysłany: 2011-12-22, 08:57   

Nie miałem nigdy problemów z tą firmą więc mogę zrobić mu reklamę :mrgreen:
Właściciel to Michał Kacperski kom. 601-217-320, znajdują się przy ul. Jutrzenki (wjazd od strony Leclerca).
Sam nawet myślełem o zamianie 2,5TD na 2,8JTD, podobno jest to dość prosta sprawa, niestety nigdy nie zagłębiałem się zbytnio w szczegóły.
"Prezes" a nie myślałeś o założeniu intercoolera ? Masz na niego nawet miejsce z przodu.
_________________
Grzegorz+Beata
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
HarryLey4x4 
weteran


Twój sprzęt: Elnagh Gigant Nissan Patrol rules
Dołączył: 11 Lip 2011
Piwa: 29/24
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-12-22, 11:20   

Mogę tylko powiedzieć,że już wiem co będzie u mnie zamieniane i w co wstawiane.

Mianowicie zakupiłem zabudowę 2005 r. i zamierzam to wsadzić na auto z rocznika 98 z silnikiem 2,8 - dotychczas jest to Fiat Ducato Maxi.. Zapytacie dlaczego taki stary - odpowiedź prosta- bo taki mam.
Zabudowa Elnagh Gigant 400. Pojawiła się na chwilę na otomoto.
Teraz Robię przymiarki do przetransportowania wszystkiego cuzamen do kupy.
:mrgreen:

Co do DMC - mój posiadany zarejestrowany pojazd w Polsce ma DMC 3250 kg , Nie wiem ile może ważyć zabudowa, ale zakładam,że uda się zmieścić w granicach sensownej normy.
Zabudowa ma 6,775 mb długości , alkowa.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
StasioiJola 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Bürstner
Nazwa załogi: StasioiJola
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 25 Lip 2008
Piwa: 81/283
Skąd: Gąbin
Wysłany: 2011-12-22, 11:46   

Kierunek dobry- tylko pamiętaj że blaszanka nie bardzo nadaję się do nałożenia na nią budy . Zresztą jak wykonujesz przeróbki to :szeroki_usmiech sam bedziesz wiedział najlepiej jak to zrobić!!! :bigok Życzę powodzenia!! :spoko
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
HarryLey4x4 
weteran


Twój sprzęt: Elnagh Gigant Nissan Patrol rules
Dołączył: 11 Lip 2011
Piwa: 29/24
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-12-22, 11:52   

Tutaj cała zabudowa jest odcięta do połowy słupka w górę i z połową podłogi, więc tak na prawdę to jest kwestia podłużnic i półączenia słupków oraz blaszek.
Zastanawiam się tylko czy Ducato II przed i po lifcie miały takie same drzwi czy coś pokombinowali??. Wiem ,że przednie podszybia się lekko różnią, ale mimo to można podmienić te elementy.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***