 |
|
zamiana silnika w ducato 1998 r z 1,9 TD lub 1,9D na 2,8 id |
Autor |
Wiadomość |
HarryLey4x4
weteran

Twój sprzęt: Elnagh Gigant Nissan Patrol rules
Dołączył: 11 Lip 2011 Piwa: 29/24 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2011-12-20, 19:53 zamiana silnika w ducato 1998 r z 1,9 TD lub 1,9D na 2,8 id
|
|
|
Szanowni koledzy. Proszę o informację , czy ktoś może opanowywał temat zamiany silnika we Fiacie Ducato z 1,9 TD lub D na 2,8 idTD.
Pytanie zadaję dlatego ,że na rynku jest wiele kamperów z silnikem 1,9 a ja na upartego szukam czegoś mocniejszego. Mam zamiar podróżować we dwie dorosłe osoby z trójką dzieciaków , a jak dzieciaki, to i klamoty dodatkowe, rowery , może skuter, a to wymaga mocy od silnika. Wiem ,że 1,9 TD to wdzięczny silniczek, ale obawiam się ,że może czasem nie podołać wszelkim stawianym mu wyzwaniom, dlatego idę w kierunku 2,8 idTD. Nie mówiąc już o tym,że taki silnik posiadam i mogę go wturlać , co ułatwia sprawę. Z opinii wyczytanych na różnych forach wynika,że 2,8 idTD to właśnie to czego potrzebuję.
Za każdą informację z góry dziękuję.
Jeśli temat był to przepraszam, ale jakoś nie mogę go znaleźć. |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 28 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 240/601 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2011-12-20, 19:57
|
|
|
HarryLey4x4 napisał/a: | Wiem ,że 1,9 TD to wdzięczny silniczek, ale obawiam się ,że może czasem nie podołać wszelkim stawianym mu wyzwaniom, dlatego idę w kierunku 2,8 idTD |
I to jest dobra droga
HarryLey4x4 napisał/a: | Nie mówiąc już o tym,że taki silnik posiadam |
Co masz jeszcze oprócz silnika, a powiem Ci ile jeszcze potrzebujesz |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
HarryLey4x4
weteran

Twój sprzęt: Elnagh Gigant Nissan Patrol rules
Dołączył: 11 Lip 2011 Piwa: 29/24 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2011-12-20, 22:25
|
|
|
mam całe autko z tym motorkiem |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 28 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 240/601 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2011-12-20, 22:37
|
|
|
|
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
HarryLey4x4
weteran

Twój sprzęt: Elnagh Gigant Nissan Patrol rules
Dołączył: 11 Lip 2011 Piwa: 29/24 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2011-12-21, 07:08
|
|
|
no i ... ?? |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 28 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 240/601 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2011-12-21, 07:11
|
|
|
HarryLey4x4 napisał/a: | no i ... ?? |
O co pytasz? |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
HarryLey4x4
weteran

Twój sprzęt: Elnagh Gigant Nissan Patrol rules
Dołączył: 11 Lip 2011 Piwa: 29/24 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2011-12-21, 07:52
|
|
|
Liczyłem na podpowiedź, co należy przełożyć do autka, w którym dotychczas było 1,9 , chcąc umieścić tam 2,8. Co nalezy przenieść, a co zostawić...
Czy np. wiązkę elektryczną można przenieść, czy musze przerabiać od 1,9. Jak np. rozwiązane jest podłączenie do licznika, czyli czy licznik może zostać, czy muszę podmienić,czy ukłądy kierownicze są takie same, jak rozwiązane są sprawy chłodzenia, ukłądu wydechowego, wspomagania itd, itp.
Ducato z 2,8 mam świeżo zakupione, ma na razie inne zadania, ale i tak wiem,że będzie dawcą do dalszych autek. 1,9 na ten moment nie miałem okazji szczegółowo obejrzeć, tylko tzw, "przez maskę".
Stąd na początek moje pytania |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 28 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 240/601 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2011-12-21, 15:31
|
|
|
HarryLey4x4 napisał/a: | Czy np. wiązkę elektryczną można przenieść, czy musze przerabiać od 1,9. |
Najlepiej przenieść w całości, ale jest z tym trochę roboty. Jak masz trochę pojęcia o elktryce w autach z tego rocznika można trochę dorobić do wiązki z 1.9 TD
HarryLey4x4 napisał/a: | rozwiązane jest podłączenie do licznika, czyli czy licznik może zostać, czy muszę podmienić, |
HarryLey4x4 napisał/a: | wspomagania |
Może zostać są identyczne- mówimy o Dukato z lat 96-98
HarryLey4x4 napisał/a: | ,czy ukłądy kierownicze są takie same, |
Takie same wszystko zostaje.
HarryLey4x4 napisał/a: | jak rozwiązane są sprawy chłodzenia, |
Chłodnicę trzeba przenieść, węże i złączki.
HarryLey4x4 napisał/a: | ukłądu wydechowego, |
Układ wydechowy przenosimy, większe średnice przekroju rur i tłumików.
HarryLey4x4 napisał/a: | wspomagania |
Zostaje z 1,9
HarryLey4x4 napisał/a: | itd, itp. |
Intercooler i rury gumowe przenosimy, skrzynie biegów i półosie, linkę "gazu", sprzęgła i jeszcze trochę dupereli, pod warunkiem że mamy dwa Dukato tego samego typu np. dwie 14 tak jak mam o obie z tego mniej więcej samego rocznika |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
Wiktor
trochę już popisał

Twój sprzęt: Ford Rimor
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Lip 2009 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Ożarów Maz.
|
Wysłany: 2011-12-21, 21:24
|
|
|
Mogę polecić Ci warsztat w W-we specjalizujący się w Ducato. Widziałem auto po ich przeróbkach (zamienili silnik 1,9 na 2,8 w Ducato 1992) jak i rozmawiałem z zadowolonym właścicielem. Serwisowałem u nich moje poprzednie auto i o ich wiedzy merytorycznej jak i pracy mogę powiedzieć same superlatywy... |
_________________ Grzegorz+Beata |
|
|
|
 |
HarryLey4x4
weteran

Twój sprzęt: Elnagh Gigant Nissan Patrol rules
Dołączył: 11 Lip 2011 Piwa: 29/24 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2011-12-21, 21:50
|
|
|
mam mechanika, z którym przekładamy silniki i skrzynie w patrolach. Nie sądzę by był większy problem niż w tych autach. Bardziej czekałem na podpowiedzi ,że jest to możłiwe, bez wielkich szachów machów typu odwiercanie dziur, dokładanie czegoś niestandardowo, typu mocowania itp. Ale jak rozumiem, da się i jak mam całe auto to po prostu zamieniam flaczki. Myślę,że skończy się na wymianie całej wiązki elektrycznej, bo i tak wybebeszę kabinę , ze względu na dokładaną klimę. Tak w ogle jak coś przygotowuję to lubię poznać samochód i zazwyczaj kończy się to rozkręceniem na czynniki pierwsze, ewentualną regenerację części, dodatkowe wygłuszenie i takie tam.
Jeśli od razu mogę spytać to interesuje mnie cićnienie mierzone na silnku 2,8 idTD.
Dziś okazało się ,że na zimnym miałem 30 25 25 30 . |
|
|
|
 |
prezes1960
zaawansowany

Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Maj 2011 Piwa: 6/1 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2011-12-22, 08:11
|
|
|
Wiktor, jeżeli jest to możliwe to skorzystał bym z adresu mechaników od ducata,może być wiadomosć na PW.HarryLey4x4, co do wymiany to było by fajnie gdyby nie jeden fakt opisywany właśnie na forum, to jest DMC ,czyli waga kamperka w skrócie !.Nie wiem gdzie chcesz podróżować ,jeśli po "świecie "(Niemcy ,Austria) to można spodziewać się w każdej chwili,ważenia,a taka wymiana pociągnie za sobą (chyba) dodatkowe kg.Jeżeli się myle to będę kibicował takiej zamianie .Ja jestem w gorszym położeniu bo mam starszego ducata z 2.5d i cokolwiek słabszego,to mnie by się przydała taka zamiana ! ale u mnie to"trochę" z tym gorzej
Ps
kiedyś już wałkowany temat zamiany silnika w starszych modelach ,ale zapytam czy i jak może być wymieniony silnik w 2.5 d na nowszy(po 94)z turbina!? |
|
|
|
 |
Wiktor
trochę już popisał

Twój sprzęt: Ford Rimor
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Lip 2009 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Ożarów Maz.
|
Wysłany: 2011-12-22, 08:57
|
|
|
Nie miałem nigdy problemów z tą firmą więc mogę zrobić mu reklamę
Właściciel to Michał Kacperski kom. 601-217-320, znajdują się przy ul. Jutrzenki (wjazd od strony Leclerca).
Sam nawet myślełem o zamianie 2,5TD na 2,8JTD, podobno jest to dość prosta sprawa, niestety nigdy nie zagłębiałem się zbytnio w szczegóły.
"Prezes" a nie myślałeś o założeniu intercoolera ? Masz na niego nawet miejsce z przodu. |
_________________ Grzegorz+Beata |
|
|
|
 |
HarryLey4x4
weteran

Twój sprzęt: Elnagh Gigant Nissan Patrol rules
Dołączył: 11 Lip 2011 Piwa: 29/24 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2011-12-22, 11:20
|
|
|
Mogę tylko powiedzieć,że już wiem co będzie u mnie zamieniane i w co wstawiane.
Mianowicie zakupiłem zabudowę 2005 r. i zamierzam to wsadzić na auto z rocznika 98 z silnikiem 2,8 - dotychczas jest to Fiat Ducato Maxi.. Zapytacie dlaczego taki stary - odpowiedź prosta- bo taki mam.
Zabudowa Elnagh Gigant 400. Pojawiła się na chwilę na otomoto.
Teraz Robię przymiarki do przetransportowania wszystkiego cuzamen do kupy.
Co do DMC - mój posiadany zarejestrowany pojazd w Polsce ma DMC 3250 kg , Nie wiem ile może ważyć zabudowa, ale zakładam,że uda się zmieścić w granicach sensownej normy.
Zabudowa ma 6,775 mb długości , alkowa. |
|
|
|
 |
StasioiJola
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Bürstner
Nazwa załogi: StasioiJola
Pomógł: 12 razy Dołączył: 25 Lip 2008 Piwa: 81/283 Skąd: Gąbin
|
Wysłany: 2011-12-22, 11:46
|
|
|
Kierunek dobry- tylko pamiętaj że blaszanka nie bardzo nadaję się do nałożenia na nią budy . Zresztą jak wykonujesz przeróbki to sam bedziesz wiedział najlepiej jak to zrobić!!! Życzę powodzenia!! |
_________________
 |
|
|
|
 |
HarryLey4x4
weteran

Twój sprzęt: Elnagh Gigant Nissan Patrol rules
Dołączył: 11 Lip 2011 Piwa: 29/24 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2011-12-22, 11:52
|
|
|
Tutaj cała zabudowa jest odcięta do połowy słupka w górę i z połową podłogi, więc tak na prawdę to jest kwestia podłużnic i półączenia słupków oraz blaszek.
Zastanawiam się tylko czy Ducato II przed i po lifcie miały takie same drzwi czy coś pokombinowali??. Wiem ,że przednie podszybia się lekko różnią, ale mimo to można podmienić te elementy. |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|