 |
|
Udoskonalenie ,budowa,przerobka kampingu:) |
Autor |
Wiadomość |
Bürsti A572
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Fiat Ducato LMC 641
Dołączył: 09 Sty 2012 Piwa: 3/2 Skąd: NRW/Sauerland
|
Wysłany: 2012-01-10, 21:44 Udoskonalenie ,budowa,przerobka kampingu:)
|
|
|
Witam,
poraz drugi:)
Zima jest dluga...poznym wieczorem zajalem sie ulepszaniem mojego kampera. Na tym platformie chcialbym sie pochwalic moim stelazem do solaru. Jest on skladany i obkrecany dookola wlasnej osi. Stelaz jest ze stali nierdzewnej. Stelaz ma wbudowane lozysko,ktore sluzy wlasnie do obrotu solara ,aby spowolnic jego oboty przez wiatr wbudowalem hamulec magnetyczny,ktory byl przeze mnie wymyslony
To na poczatek
MD005866.JPG Solar i stelaz... |
 |
Plik ściągnięto 228 raz(y) 236,61 KB |
MD005867.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 151 raz(y) 183,24 KB |
MD005868.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 204 raz(y) 143,96 KB |
MD005869.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 224 raz(y) 149,06 KB |
|
|
|
|
 |
miciurin
weteran

Twój sprzęt: Fiat Ducato S.E.A A640
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Sie 2011 Piwa: 17/83 Skąd: ja to wiem?
|
Wysłany: 2012-01-11, 00:10
|
|
|
Bürsti A572 napisał/a: | Jest on skladany i obkrecany dookola wlasnej osi. |
Tak z ciekawości się zapytam po co ma się obracać dookoła osi ma podążać za słońcem ?
Wydaje mi się,że zbytnio na tym nie zyskasz |
_________________ Fiat Ducato 1,9 TD, 1989r, zabudowa Fendt 560 SK - był
Fiat Ducato 2,2 MultiJet, 2007r, zabudowa S.E.A A640 - był
Na pewno będzie kolejny kamper
 |
|
|
|
 |
ARCADARKA
Kombatant
Twój sprzęt: Pojazd specjalny
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Sty 2008 Piwa: 85/99 Skąd: STOLYCA
|
Wysłany: 2012-01-11, 00:16
|
|
|
A na ile ten hamulec wymyśliłeś ,wiesz teraz mocnusio wieje ,napisz ile niutonometrów obliczyłeś ,dla mnie tylko wykres z parabolą ,,,,,,,,proszę
|
_________________ Darek |
|
|
|
 |
Agostini
weteran

Twój sprzęt: Hymer ML-T 580
Pomógł: 4 razy Dołączył: 19 Sty 2011 Piwa: 245/114 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2012-01-11, 12:24
|
|
|
Przedsięwzięcie uważam za celowe. Można w ten sposób skutecznie zwiększyć wydajność baterii. Sam o tym myślę.
Wiatru obawiałbym się nie przed obróceniem, a przed przewróceniem solaru. Dlatego pomyśl o szerszej i większej powierzchni podstawy, którą nie chcąc wiercić dziur w dachu przykleiłbym.
Wyjaśnij na czym polega Twój patent z elektromagnetycznym hamulcem. Czy nie szkoda prądu? Chyba że elektromagnes będzie zwalniał hamulec na czas obrotu. |
_________________ Basia i Andrzej
 |
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2012-01-11, 12:40
|
|
|
Cytat: | Tak z ciekawości się zapytam po co ma się obracać dookoła osi ma podążać za słońcem ? | Moim zdaniem ma podążać za ustawieniem kampera. Gdy kamper będzie stał zawiasem na północ to podniesienie solara uniemożliwi oświetlenie jego powierzchni. Chyba, że konstrukcja nie ma być umocowana na samochodzie.
Rozwiązanie fajne też o tym myślałem ale doszedłem do wniosku, że prostsze, (może nie tańsze) jest dołożenie drugiego solara, lub zastosowanie większego solara. Zysk energii jaki uzyskamy z odpowiedniego ustawienia solara zastąpić dodatkową powierzchnią solara. Ale pomysł ok.
Jeśli mogę spytać, jak skonstruowane jest łożysko. Myślę nad takim czymś tylko do anteny sat. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
miciurin
weteran

Twój sprzęt: Fiat Ducato S.E.A A640
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Sie 2011 Piwa: 17/83 Skąd: ja to wiem?
|
Wysłany: 2012-01-11, 14:37
|
|
|
janusz napisał/a: | Zysk energii jaki uzyskamy z odpowiedniego ustawienia solara zastąpić dodatkową powierzchnią solara |
Nie wiem jakiej mocy jest ten Twój panel. Czytając opinie użytkowników paneli przy zastosowaniu oświetleniu LED doszedłem do wniosku iż moc 80-120 W powinna w zupełności wystarczyć w celu doładowania baterii bo taki jest główny cel solara. W dzień ładuje, a w nocy korzystamy z zmagazynowanej energii. W okresie letnim kąt nachylenia jest mniej ważny niż zimą kiedy słońce jest niżej w tedy najbardziej efektywny byłby montaż około 60*.
Sam mam panel słoneczny zamontowany do podgrzewu CWU i latem sprawdza sie OK. |
_________________ Fiat Ducato 1,9 TD, 1989r, zabudowa Fendt 560 SK - był
Fiat Ducato 2,2 MultiJet, 2007r, zabudowa S.E.A A640 - był
Na pewno będzie kolejny kamper
 |
|
|
|
 |
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA

Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 193/150 Skąd: Gliwice w przelocie

|
Wysłany: 2012-01-11, 14:41
|
|
|
A ja myślę,że ten solar ma chyba stać na ziemi kole kampera . |
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
 |
|
|
|
 |
miciurin
weteran

Twój sprzęt: Fiat Ducato S.E.A A640
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Sie 2011 Piwa: 17/83 Skąd: ja to wiem?
|
Wysłany: 2012-01-11, 14:45
|
|
|
MILUS napisał/a: | A ja myślę,że ten solar ma chyba stać na ziemi kole kampera . |
To byłaby strata energii bo jak masz na dachu to w trakcje jazdy też laduje |
_________________ Fiat Ducato 1,9 TD, 1989r, zabudowa Fendt 560 SK - był
Fiat Ducato 2,2 MultiJet, 2007r, zabudowa S.E.A A640 - był
Na pewno będzie kolejny kamper
 |
|
|
|
 |
Andrzej 73
Kombatant lawendowy

Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 34 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Piwa: 275/77 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2012-01-11, 15:08
|
|
|
miciurin napisał/a: | trakcje jazdy też laduje |
W trakcie jazdy ładuje również alternator. Chba że jest duży pobór prądu , lub jazda na krótkich odcinkach. |
_________________ Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee |
|
|
|
 |
miciurin
weteran

Twój sprzęt: Fiat Ducato S.E.A A640
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Sie 2011 Piwa: 17/83 Skąd: ja to wiem?
|
Wysłany: 2012-01-11, 15:18
|
|
|
Andrzej 73 napisał/a: | W trakcie jazdy ładuje również alternator. |
No się rozumie Ale w trakcie postoju na parkingu na jedzenie masz go na dachu i łąduje i nie trzeba wystawiać i kusić coby nie ukradli |
_________________ Fiat Ducato 1,9 TD, 1989r, zabudowa Fendt 560 SK - był
Fiat Ducato 2,2 MultiJet, 2007r, zabudowa S.E.A A640 - był
Na pewno będzie kolejny kamper
 |
|
|
|
 |
Bürsti A572
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Fiat Ducato LMC 641
Dołączył: 09 Sty 2012 Piwa: 3/2 Skąd: NRW/Sauerland
|
Wysłany: 2012-01-11, 18:44
|
|
|
miciurin napisał/a: | Bürsti A572 napisał/a: | Jest on skladany i obkrecany dookola wlasnej osi. |
Tak z ciekawości się zapytam po co ma się obracać dookoła osi ma podążać za słońcem ?
Wydaje mi się,że zbytnio na tym nie zyskasz |
Tak wlasnie. Auto nie stoi zawsze optymalnie do slonca(nie zawsze warunki temu sprzyjaja). Dzieki temu,ze solar bedzie obracal sie dookola wlasnej osi ,bedzie zawsze skierowany w kierunku slonca co ,tym samym bedzie gromadzil energie. Sa takie solary,ktore obracaja sie zgodnie ze sloncem(maja GPS i motor) kosztuja jednak ok.3500 €
Psmoj solar jest obracany manualnie. Zdjecia tego o wyzszej cenie wstawie nieco pozniej. |
|
|
|
 |
Bürsti A572
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Fiat Ducato LMC 641
Dołączył: 09 Sty 2012 Piwa: 3/2 Skąd: NRW/Sauerland
|
Wysłany: 2012-01-11, 18:48
|
|
|
ARCADARKA napisał/a: | A na ile ten hamulec wymyśliłeś ,wiesz teraz mocnusio wieje ,napisz ile niutonometrów obliczyłeś ,dla mnie tylko wykres z parabolą ,,,,,,,,proszę
|
...zbudowalem to wylacznie dla wlasnego uzytku,takze nie potrzebuje wiedziec ile Nm wytwarzaja. Magnesy sa bardzo mocne ale dobrane odpowiednio do tego mechanizmu:) i sily wiatru:) |
|
|
|
 |
Bürsti A572
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Fiat Ducato LMC 641
Dołączył: 09 Sty 2012 Piwa: 3/2 Skąd: NRW/Sauerland
|
Wysłany: 2012-01-11, 18:55
|
|
|
Agostini napisał/a: | Przedsięwzięcie uważam za celowe. Można w ten sposób skutecznie zwiększyć wydajność baterii. Sam o tym myślę.
Wiatru obawiałbym się nie przed obróceniem, a przed przewróceniem solaru. Dlatego pomyśl o szerszej i większej powierzchni podstawy, którą nie chcąc wiercić dziur w dachu przykleiłbym.
Wyjaśnij na czym polega Twój patent z elektromagnetycznym hamulcem. Czy nie szkoda prądu? Chyba że elektromagnes będzie zwalniał hamulec na czas obrotu. |
Tak,tak bedzie to odpowiednim klejem przyklejone (szkoda robic dziury w autku:))
To nie sa elektromagnesy ,tylko normalne mocne magnesy,bardzo mocne Poruszaja sie one na magnetycznej,nierdzewnej blasze ,ich zadaniem jest spowalniac obrot solara.
|
|
|
|
 |
miciurin
weteran

Twój sprzęt: Fiat Ducato S.E.A A640
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Sie 2011 Piwa: 17/83 Skąd: ja to wiem?
|
Wysłany: 2012-01-11, 18:57
|
|
|
Bürsti A572 napisał/a: |
Psmoj solar jest obracany manualnie. |
Do manualnej regulacji można by do tego wykorzystać obrotnicę od satelity, u mnie jest coś takiego |
_________________ Fiat Ducato 1,9 TD, 1989r, zabudowa Fendt 560 SK - był
Fiat Ducato 2,2 MultiJet, 2007r, zabudowa S.E.A A640 - był
Na pewno będzie kolejny kamper
 |
|
|
|
 |
Bürsti A572
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Fiat Ducato LMC 641
Dołączył: 09 Sty 2012 Piwa: 3/2 Skąd: NRW/Sauerland
|
Wysłany: 2012-01-11, 18:59
|
|
|
miciurin napisał/a: | Andrzej 73 napisał/a: | W trakcie jazdy ładuje również alternator. |
No się rozumie Ale w trakcie postoju na parkingu na jedzenie masz go na dachu i łąduje i nie trzeba wystawiać i kusić coby nie ukradli |
:)Solar zamontowany jest na dachu...llepiej nie kusic zlego;) co prawda ,to prawda:) |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|