[LT35 II Awaria] Usterka przy pompie wtrysku - rozrząd |
Autor |
Wiadomość |
maszakow
Kombatant JAFO? No way ...
Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Piwa: 78/63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2011-12-30, 00:36 [LT35 II Awaria] Usterka przy pompie wtrysku - rozrząd
|
|
|
Przypadek:
Auto na gorąco po krótkim postoju nie chciało zapalić - udało się po dłuższym kręceniu rozrusznikiem. Silnik pracował nierówno - słychać było że nie pali 1 gar, słychać też było regularny szczęk. Przygazowany wchodził ciężko na obroty, mocy nie miał, a dymił... sporo. Na zimno - nie zapalał wcale, dopiero po dłuższym holowaniu.
Wstępna diagnoza - zatkany wtryskiwacz (zwykły - lub bardziej realnie sterujący), uszkodzenie pompy wtryskowej, przytkany filtr paliwa (mało realne aczkolwiek możliwe) zwiecha na zaworze... Na pewno nie rozrząd (pasek) i nie pompa paliwowa.
Diagnoza i naprawa:
Uszkodzony pasek zębaty pompy wtryskowej, stracił prawie połowę zębów... koszt części ok 30 PLN. Dodatkowo wymiana "odmy odpowietrzenia" - u mnie zaklejona, uszkodzona. część oryginalna niestety droga (ok 200 PLN). Dodatkowo wymieniony filtr paliwa.
Wnioski i spostrzeżenia:
Pasek pompy wymieniać razem z paskiem rozrządu (a ten wg zaleceń producentów co 60 kkm - co mnie zaskoczyło bo byłem święcie przekonany że co 100 kkm).
Po naprawie zalecana weryfikacja ustawień pompy wtrysku u specjalistów (warsztat w którym robiłem naprawę nie dysponował jakimś specjalistycznym sprzętem, ustawienie zrobili najlepiej jak umieli lub widzieli - silnik pracuje dobrze)
Filtr paliwa (Filtron PP839/1 lub odpowiedniki) - jeśli dawno nie był wymieniany - warto poszukać w okolicy lub zakupić na sieci. Najtańszy to 20 PLN + przesyłka. Od ręki w warsztacie kosztuje 4-5x drożej.
podsumowanie:
koszt całkowity naprawy - 630 PLN + filtr paliwa 45 PLN (wymiana profilaktyczna), z czego ok 380-400 PLN bezpośrednio związane z usterką.
IMG_3612a.jpg oto winowajca |
|
Plik ściągnięto 254 raz(y) 129,62 KB |
|
_________________ Pozdrawiam, maszakow
|
Ostatnio zmieniony przez maszakow 2012-01-12, 23:41, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
StasioiJola
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Bürstner
Nazwa załogi: StasioiJola
Pomógł: 12 razy Dołączył: 25 Lip 2008 Piwa: 81/283 Skąd: Gąbin
|
Wysłany: 2011-12-30, 00:52
|
|
|
Natomiast wymiana paska pompy w momencie wymiany rozrządu nie kosztowałaby nic więcej poza samym kosztem paska!!! Dlatego staram się wytłumaczyć klientom , że na rozrządzie się nie oszczędza jak również na jakości użytych do wymiany materiałow!!! Miałem już przykre doświadczenie z rolkami napinającymi tzw tanimi zamiennikami!!! Rozpadały się lub zacierały po kilku tysiącach kilometrów i od tamtego minionego czasu polecam tylko towar sprawdzony producentów!!!
stare przysłowie mówi : ,,chytry traci dwa razy'' - a ja nie chciałbym być tym chytrym - szczególnie na długich wyjazdach kamperowych poza granice kraju!!! |
_________________
|
|
|
|
|
Notker
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: VW LT35
Dołączył: 26 Kwi 2011 Piwa: 13/2 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 2012-01-01, 13:01
|
|
|
Oczywista sprawa jest wymiana OBOJGA pasków nawet po 50tysiacach, 100tyś to jest stan kiedy nowe auto jest na gwarancji. Bezdyskusyjna jest też rutynowa wymiana zestawu rolek oraz także wymiana mikropaska dla świętego spokoju wraz z kontrolą luzu łożysk alternatora
Ja wykonuję takie prace w warsztacie który mi daje gwarancję na paski i rolki właśnie na 50kkm, myślałem że to już jest w Polsce standard.
Aha, Maszakow, pojazdu z silnikiem z paskiem rozrządu nie wolno uruchamiać na "pych". Pół biedy że z tego powodu prawdopodobnie poszło w diabły połowę zębów na pasku pompy, bo mogła ona działać jak działała bez jednego czy dwóch ząbków na mniejszym pasku.Gdyby to nastąpiło na pasku rozrządu-skutków chyba nie muszę opisywać. |
|
|
|
|
darboch
Kombatant KMW_SILESIA
Twój sprzęt: Rimor Super Brig 648
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Lip 2009 Piwa: 68/48 Skąd: Górny Śląsk
|
|
|
|
|
maszakow
Kombatant JAFO? No way ...
Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Piwa: 78/63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2012-01-03, 00:40
|
|
|
Notker - nie wszystkie rzeczy są oczywiste dla niemechaników. Ja nie jestem mechanikiem - tylko elektronikiem który lubi wiedzieć i nie boi się pytać Miałem zakodowane gdzieś wcześniej że rozrząd się sprawdza co 100... to się nie martwiłem - aż do awarii. A teraz wiem jeszcze że moje auto ma 2 paski - rozrząd i pompa - I jestem trochę wściekły teraz na warsztat - bo naprawili usterkę, ale wypytując po fakcie mechanika co gdzie i co ile uzyskałem takie a nie inne informacje - no i będę musiał expresem robić rozrząd, co oznacza drugą robociznę. A można było przy rozebranym wozie zadzwonić z warsztatu - "Rozrząd nie wygląda dobrze może zmienimy ?" i teraz Jestem zgnojony bo wiem co grozi jak walnie rozrząd. Będę musiał sprzedac auto za bezcen.
FYI - pełna wymiana rozrządu w autoryzowanych warsztatach VW - 1500-2100 PLN.
darboch, już wiesz że powinienem - i ty też przy zakupie auta z nieznanym przebiegiem i co 60kkm.
NIe pamiętam jakich firm były elementy - kupował mechanik który robił mi wóz po zakupie.
Z moich dotychczasowych grzebań po sieci wiem że zestaw dla LT to 2 paski, 2 rolki napinacza (TRZY? - zestawy na allegro często mają 3 rolki ale może dlatego że są uniwersalne i dopasowane do Volvo i innych jeszcze aut) i pompa wody. Rolki napinacza obowiązkowo, pompa wody - to już wg uznania - np mój mechanik 3 lata temu jej nie wymieniał wcześniej bo miał na rękach i nie widział takiej potrzeby, ale teraz myślę że powinienem ją na mur beton wymienić.
Zdaje się że teraz Staszek powinien się odezwać - i słusznie wysoce wskazane....
StasioiJola, podziel się prosze wiedzą co warto kupować poza oryginałami VW.
a przy okazji...czy ktoś ma liste serwisową dla VW co robić po każdym 10 000 km ? |
_________________ Pozdrawiam, maszakow
|
|
|
|
|
michałp
zaawansowany
Twój sprzęt: VW LT 35 02r Sam zrobiłem
Dołączył: 29 Paź 2011 Otrzymał 3 piw(a) Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2012-01-03, 05:36
|
|
|
a czy LT nie ma łańcucha rozrządu? |
|
|
|
|
kimtop
Kombatant
Twój sprzęt: Dethleffs Esprit RT na auto s pici na kapotou
Pomógł: 14 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Piwa: 139/44 Skąd: Opoczno
|
Wysłany: 2012-01-03, 07:58
|
|
|
michałp napisał/a: | a czy LT nie ma łańcucha rozrządu? |
Nie.
Mnie w LT 2,5TDI pęknął pasek rozrządu po 30 tyś,km po wymianie.
Efekt-uszkodzone dwa zawory.Koszt naprawy 1100zł. |
_________________ Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu
Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko. |
|
|
|
|
papamila
Kombatant
Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 120/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2012-01-03, 08:32
|
|
|
maszakow napisał/a: | obowiązkowo, pompa wody |
jesli pompa wody jest wpieta w uklad rozrządu to zasadnym jest wymienić
bo pozostawiona stara bardzo szybko pada,
i robota apiać od nowa |
|
|
|
|
StasioiJola
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Bürstner
Nazwa załogi: StasioiJola
Pomógł: 12 razy Dołączył: 25 Lip 2008 Piwa: 81/283 Skąd: Gąbin
|
Wysłany: 2012-01-03, 09:45
|
|
|
To co mogę polecić :
1. Paski firm ; Contitech/continental/ , Gates
2. Rolki firm; SKF, EVR, INA
3, Pompy wody firm; SKF, EVR,HEPU
Polecam wymiane co 60tys km a przy okazji sprawdzić stan koła /zębów/rozrządu na wale korbowym i uszczelniaczy na wale i wałku rozrządu -czy nie ma wycieków!!!-WAŻNE!!!
Oczywiście mechanik musi mieć doświadczenie i odpowiednie narzędzia!! |
_________________
|
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
darboch
Kombatant KMW_SILESIA
Twój sprzęt: Rimor Super Brig 648
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Lip 2009 Piwa: 68/48 Skąd: Górny Śląsk
|
|
|
|
|
maszakow
Kombatant JAFO? No way ...
Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Piwa: 78/63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2012-01-03, 12:39
|
|
|
hehe ... Stasiu tylko w częściach A ja ślicznie dziękuję za info, rewanżuję sie wirtualnym |
_________________ Pozdrawiam, maszakow
|
|
|
|
|
darboch
Kombatant KMW_SILESIA
Twój sprzęt: Rimor Super Brig 648
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Lip 2009 Piwa: 68/48 Skąd: Górny Śląsk
|
|
|
|
|
StasioiJola
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Bürstner
Nazwa załogi: StasioiJola
Pomógł: 12 razy Dołączył: 25 Lip 2008 Piwa: 81/283 Skąd: Gąbin
|
Wysłany: 2012-01-03, 17:01
|
|
|
Darku - jesli chodzi o znajomośc części to zawsze mogę dobrze doradzić lub nawet pomóc w tańszym zakupie, natomiast jeśli chodzi o wymiany -tym sie nie zajmuję - każdy powinien mieć zaufanego mechanika- myśle że Koledzy na Śląsku Ci pomogą w wyborze odpowiedniego!! W większości mechanicy wolą kupowac sami części , bo jeszcze na nich zarabiają /takie życie/ - ale przynajmniej będziesz wiedział jakich firm części warto założyć do swojego pojazda!!! Jeśli będziesz chciał wiedzieć ceny poszczególnych elementów -pisz na PW!! |
_________________
|
|
|
|
|
STRUSIEC
trochę już popisał Strusiec
Twój sprzęt: KARMAN GIPSY VW T4
Dołączył: 09 Cze 2007 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Rzeszów Kraczkowa
|
Wysłany: 2012-01-05, 17:50
|
|
|
W temacie rozrządu. Wiadomym jest przestrzeganie zasady wymiany rozrządu ze względu na przebieg. Niestety w naszych kamperkach rzadko kto robi takie przebiegi w krótkim czasie, drugim kryterium jest właśnie czas. Producent zaleca wymianę rozrządu maksymalnie po 5 latach eksploatacji.
Moje własne doświadczenia z VW.
Paski Gates ew Contitech
Rolki i pompa rouville, ina skf.
Zawsze podlegają wymianie obydwa paski. napinacz paska rozrządu, pompa wody razem z płynem chłodzącym, pasek napędowy pompy wtryskowej, rolka prowadząca i napinacz paska napędowego pompy wtryskowej, Sruba główna koła pasowego, 4 śruby mocujące koło pasowe do koła rozrządu, podkładka diamentowa pod koło pasowe.
Ustawienie początku tłoczenia.
Warto wymienić wtedy komplet świec żarowych.
I to było na tyle |
|
|
|
|
ARCADARKA
Kombatant
Twój sprzęt: Pojazd specjalny
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Sty 2008 Piwa: 85/99 Skąd: STOLYCA
|
Wysłany: 2012-01-05, 17:57
|
|
|
STRUSIEC napisał/a: | W temacie rozrządu. Wiadomym jest przestrzeganie zasady wymiany rozrządu ze względu na przebieg. Niestety w naszych kamperkach rzadko kto robi takie przebiegi w krótkim czasie, drugim kryterium jest właśnie czas. Producent zaleca wymianę rozrządu maksymalnie po 5 latach eksploatacji.
Moje własne doświadczenia z VW.
Paski Gates ew Contitech
Rolki i pompa rouville, ina skf.
Zawsze podlegają wymianie obydwa paski. napinacz paska rozrządu, pompa wody razem z płynem chłodzącym, pasek napędowy pompy wtryskowej, rolka prowadząca i napinacz paska napędowego pompy wtryskowej, Sruba główna koła pasowego, 4 śruby mocujące koło pasowe do koła rozrządu, podkładka diamentowa pod koło pasowe.
Ustawienie początku tłoczenia.
Warto wymienić wtedy komplet świec żarowych.
I to było na tyle |
Witaj przyjacielu ,kurde jak ja cię dawno nie widziałem ,,,,,,
pozdrawiam cię cieplusio
chyba w Pajęcznie na pierwszym zlocie |
_________________ Darek |
|
|
|
|
|