Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Sposób na sprawdzenie szczelności.
Autor Wiadomość
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/636
Skąd: Gubin
Wysłany: 2012-03-21, 10:50   Sposób na sprawdzenie szczelności.

Witajcie.
Mój kamperek choć suchy stoi w stodole, to nie mam pewności czy dach i połączenia ścian ma na 100% szczelne.
Zamierzam to sprawdzić ale i pewny sposób nie przychodzi mi do głowy.
Jedno co wymyśliłem, to pozapychanie szmatami wszelkich wentylacji i otworów i "wpuszczanie" do wnętrza wydechu z ODKURZACZA.
Mam nadzieję że wytworzy to wystarczające nadciśnienie, by na zewnątrz i na dachu za pomocą obfitej piany/wody mydlanej lub innego środka, ew. nieszczelności wykryć.
Co wy na to?
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jarekzpolski 
stary wyga


Twój sprzęt: Laika na Transicie
Nazwa załogi: jarki
Dołączył: 04 Mar 2010
Piwa: 83/6
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2012-03-21, 11:36   Re: Sposób na sprawdzenie szczelności.

WojtEwa napisał/a:
....pozapychanie szmatami wszelkich wentylacji i otworów...

To niewykonalne.

Może poszukaj slipu w okolicy i wjedź pod wodę. Obserwuj uważnie unoszące sie bąbelki... :mrgreen: (przepraszam, nie mogłem się powstrzymać :ok )

A tak poważniej:
zadzwoń, może zdradzą Ci jak to robią (4 pozycja od góry). Stawiam że to oględziny. Tylko trzeba wiedzieć gdzie szukać.

klik
_________________
2+2+Pies Kudłaty
"Każdy kolejny dzień jest pierwszym dniem reszty naszego życia" Frazes ? Niekoniecznie...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 89/3
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2012-03-21, 12:14   

WojtEwa napisał/a:
Mam nadzieję że wytworzy to wystarczające nadciśnienie, by na zewnątrz i na dachu za pomocą obfitej piany/wody mydlanej lub innego środka, ew. nieszczelności wykryć.
Co wy na to?


Wszystkie tego rodzaju pomysły są bezsensowne.
Żadne dmuchanie i polewanie.
To nie dziury na wylot są problemem a małe szczeliny przez które woda jest podciągana kapilarnie.
Do badania szczelności zabudowy służą specjalne mierniki wilgotności mierzące stopień zawilgocenia elementów drewnianych.
Każdy porządny serwis kamperów dysponuje takim urządzeniem i może wykonać badanie.
_________________
www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/636
Skąd: Gubin
Wysłany: 2012-03-21, 20:17   

Rozumiem. Czyli nie ma sensu szukać dziury w całym i lepiej zająć się czymś bardziej kampożytecznym :)
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
OldPiernik 
stary wyga


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Gru 2008
Piwa: 50/19
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-03-21, 20:56   

A pamiętacie, jak sprawdzano szczelność pojazdów japońskich?
W trakcie badań zamykano na noc w aucie kota. Przy zamkniętych wszystkich nawiewach, drzwiach, szybach itp - jak rano był martwy z powodu braku powietrza to auto było szczelne.
A samochodów produkowanych w Polsce?
W trakcie badań zamykano na noc w aucie kota. Przy zamkniętych wszystkich nawiewach, drzwiach, szybach itp jak rano kot był w aucie to auto było szczelne :mrgreen:

Przepraszam, ale też nie mogłem się powstrzymać. :spoko
_________________
Życie jest za krótkie na siedzenie w domu i zazdroszczenie innym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 79/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-03-21, 21:21   

Amerykanie na etapie konstrukcji wprowadzaja swoje przyczepy kempingowe do deszczowni - a ta pyli wodę przez ileś tam czasu - potem się wchodzi i szuka przecieków.
na etapie gotowego kamperka awykonalne - no chyba że mamy deszczową pogodę a tenże stoi pod chmurką :)
_________________
Pozdrawiam, maszakow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
arrtur 
zaawansowany


Twój sprzęt: obecnei dacia Dokker/Kia Venga i przyczepa
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Maj 2008
Otrzymał 14 piw(a)
Skąd: Piastow k Wawy
Wysłany: 2012-03-21, 22:01   

kaimar napisał/a:
badania szczelności zabudowy służą specjalne mierniki wilgotności mierzące stopień zawilgocenia elementów drewnianych.
Każdy porządny serwis kamperów dysponuje takim urządzeniem i może wykonać badanie.


mozesz przyblizyc technologie?
jaki to jest wilgotnosciomierz i jak dokonuje sie pomiaru?
czy sa wilgotnosciomierze, ktore (cos jak elektroniczne mierniki lakieru) nie wymagaja robienia dziury, a wlasciwie naklucia drewna?
jesli nie, to gdzie, ile i jak robisz naklucia, (i kto na nie pozwala)
i od jakich wartosci kamper jest nieszczelny
i wartosci czego - plyty?, konstrukcji? jak gleboko nalezy dokonac pomiaru
jak mierzy sie kampery, ktore nie maja szkieletu drewnianego?
Jak zmierzyc 5cio letni samochod?

To nie sa pytania zaczepno/sarkastyczne choc moga tak brzmiec, pytam powaznie.
Nie znam sposobu zeby zrobic to inaczej niz "umownie" na wyczucie w newralgicznych miejscach, ktore nie koniecznie musza byc wyznaczniekiem przecieku/braku przecieku. Jesli taki sposob jest, przemyslany, systemowy to chcialbym go poznac.

Dzieki
_________________
Arrtur
w tym sezonie byl namiot, cudza przyczepa, i kamper ze skody, a sezon udany
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Aulos 
weteran


Twój sprzęt: Bürstner Solano na Ducato
Nazwa załogi: SOKOŁY
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2007
Piwa: 62/37
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2012-03-21, 22:42   

jarekzpolski napisał/a:
A tak poważniej:
zadzwoń, może zdradzą Ci jak to robią (4 pozycja od góry). Stawiam że to oględziny. Tylko trzeba wiedzieć gdzie szukać.

Kontrola szczelności nadbudowy
przyczepa 139 zł
samochód campingowy 300 zł

Ta sama operacja w kamperze to 216% ceny usługi w przyczepie. :shock:
Czy technologia aż tak bardzo różni się w tych dwóch typach pojazdów?
Co tłumaczy aż taką rozbieżność cenową, poza zasadą: "Skoro stać Cię na kampera, to płać"? :gwm
_________________
"Nosiciel nieuleczalnej kamperomanii"
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Tadeusz 
Administrator
CamperPapa


Twój sprzęt: Fiat Talento Hymercamp
Nazwa załogi: Kucyki
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Lis 2007
Piwa: 1610/2343
Skąd: Otwock
Wysłany: 2012-03-22, 06:25   

Aulos napisał/a:
Ta sama operacja w kamperze to 216% ceny usługi w przyczepie.
Czy technologia aż tak bardzo różni się w tych dwóch typach pojazdów?
Co tłumaczy aż taką rozbieżność cenową, poza zasadą: "Skoro stać Cię na kampera, to płać"?


"Skoro stać Cię na kampera, to płać"? - pytanie i odpowiedź - dwa w jednym. :ok

:spoko
_________________
W życiu najlepiej jest, gdy jest nam dobrze i źle. Kiedy jest tylko dobrze - to niedobrze.
Ks. Jan Twardowski.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 89/3
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2012-03-22, 16:22   

arrtur napisał/a:
aki to jest wilgotnosciomierz i jak dokonuje sie pomiaru?
czy sa wilgotnosciomierze, ktore (cos jak elektroniczne mierniki lakieru) nie wymagaja robienia dziury, a wlasciwie naklucia drewna?
jesli nie, to gdzie, ile i jak robisz naklucia, (i kto na nie pozwala)
i od jakich wartosci kamper jest nieszczelny
i wartosci czego - plyty?, konstrukcji? jak gleboko nalezy dokonac pomiaru
jak mierzy sie kampery, ktore nie maja szkieletu drewnianego?
Jak zmierzyc 5cio letni samochod?


Pomiar jest bezinwazyjny na zasadzie indukcyjnej - nie wymaga nakłucia.
Pomiar dokonywany jest do głębokości około 2 centymetrów.
Jest wyświetlacz procentowy, słupek diodowy zmieniający kolor z zielonego przez zółty do czerwonego oraz sygnał akustyczny którego dźwięk zmienia się przy podwyższonej wilgotności.
W kamperach bez szkieletu drewnianego jest tak samo - zawilgoceniu ulega sklejka oraz materiał izolacyjny.
Co do różnicy cen w pomiarach kamperów i przyczep - pomiary kampera ze względu na bardziej skomplikowaną budowę są bardziej pracochłonne.
_________________
www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
prezes1960 
zaawansowany


Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2011
Piwa: 6/1
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-03-22, 16:46   

arrtur, może ten link pomoże Tobie ,domyślam się że przydał by się przy kupnie następnego kamperka do odbudowy :bigok http://www.tramex.ie/Our_...x?SID=8&SSID=60 :spoko
Ten drugi link pokazuje jak wygląda pomiar"domku" http://www.caravans.net/techniek/vochtmeting.php
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
arrtur 
zaawansowany


Twój sprzęt: obecnei dacia Dokker/Kia Venga i przyczepa
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Maj 2008
Otrzymał 14 piw(a)
Skąd: Piastow k Wawy
Wysłany: 2012-03-22, 22:28   

kaimar napisał/a:
Jest wyświetlacz procentowy, słupek diodowy zmieniający kolor z zielonego przez zółty do czerwonego oraz sygnał akustyczny którego dźwięk zmienia się przy podwyższonej wilgotności.


Wszystko jasne, kwestia urzadzenia

Jeszcze chcialem zapytac, od jakiej wartosci procentowej (czy na wyswietlaczu procentowym podana jest wartosc czy poprostu kolor odpowiada widelkom), i ew czego - sklejka, drewno, styropian jesli da sie to traktowac osobno skoro inaczej reaguja na wode - uznajesz, ze kamper jest mokry tzn ma/mial przeciek?

Poza konkretem tzn kiedy jest zle, chcialbym wiedziec ile pary moze byc skumulowane w scianie jako norma.

pozdr
_________________
Arrtur
w tym sezonie byl namiot, cudza przyczepa, i kamper ze skody, a sezon udany
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 89/3
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2012-03-23, 00:13   

W warunkach warsztatowych szuka się nieszczelności a nie bawi w analizy. Miejsce zawilgocenia w wyniku nieszczelności jest wyraźnie "widoczne" na mierniku.
Trochę zamieszania jest przy badaniu kamperów pewnych firm w których zamiast listew konstrukcyjnych do montażu mebli na ścianie są wklejane pomiędzy sklejkę a styropian kawałki cienkiej blachy.
Dokładne pomiary są możliwe tylko miernikiem igłowym.
_________________
www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2012-03-23, 05:59   

a jakby napełnić kamperka wodą..i patrzec czy, i ewentualnie którędy wycieka :-P
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
shakin dudi 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Ford Elnagh
Dołączył: 12 Lut 2014
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-02-23, 01:10   

Ktoś sie orientuje jaką wartość procentową można uznać za zadowalającą? szukam auta dla siebie i myślę kupić takie urządzenie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***