Elektroblok EBL 280 do burstnera |
Autor |
Wiadomość |
adej
stary wyga

Twój sprzęt: fiat ducato
Nazwa załogi: martantek
Dołączył: 18 Maj 2011 Piwa: 22/8 Skąd: Głuchołazy
|
Wysłany: 2012-03-28, 07:34 Elektroblok EBL 280 do burstnera
|
|
|
Mam pytanko i prośbę:
Czy ktoś z Kolegów ma schemat IDEOWY (serwisowy) elektrobloku EBL 280 /burtsner/ 1995, blokowy mam, ale to za mało. Wypalone są tranzystory serii BC.
Gdyby ktoś mógł mi je przesłać na PR.
Z góry dziękuję i stawiam pyfko. |
_________________ Spotykajmy się tak, abyśmy czekali na każde następne z radością.
 |
|
|
|
 |
maszakow
Kombatant JAFO? No way ...

Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Piwa: 79/63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2012-03-28, 22:55
|
|
|
zobacz jakie są sąsiednie - z dużym prawdopodobieństwem można założyć że będą takie same.
zakładając że większosc energo blokó jest do siebi epodobna... Najprawdopodobniej PNP BC327 lub NPN BC337. |
_________________ Pozdrawiam, maszakow
 |
|
|
|
 |
adej
stary wyga

Twój sprzęt: fiat ducato
Nazwa załogi: martantek
Dołączył: 18 Maj 2011 Piwa: 22/8 Skąd: Głuchołazy
|
Wysłany: 2012-03-29, 11:31
|
|
|
Wielkie dzięki za reakcję i chęć pomocy.
Ale chodzi mi o przyczynę uszkodzenia tranzystorów (całkowicie zwęglone), nie wiem w jakim układzie pracują. A są to tranzystory małej mocy.
Prawdopodobnie są sparowane i jest to układ pomiarowo-wykonawczy.
Do analizy przyczyny przydałby mi się jednak schemat ideowy, choć wątpię aby ktoś go miał, no chyba, że w serwisie. A może?
Być może dam sobie radę starą (choć kosztowną) sprawdzoną metodą prób i błędów.
Nie mniej jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam. |
_________________ Spotykajmy się tak, abyśmy czekali na każde następne z radością.
 |
|
|
|
 |
Argo
weteran
Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy Dołączył: 19 Gru 2011 Piwa: 31/1 Skąd: Nowa Wola
|
Wysłany: 2012-03-29, 12:15
|
|
|
Dokładnie 3 minuty zajęło mi szukanie w necie instrukcji jak i schematu. Nie wklejam bo zanim zadaje się pytanie trzeba trochę poszukać, dla leni jest opcja, kup nowy. |
|
|
|
 |
adej
stary wyga

Twój sprzęt: fiat ducato
Nazwa załogi: martantek
Dołączył: 18 Maj 2011 Piwa: 22/8 Skąd: Głuchołazy
|
Wysłany: 2012-03-29, 12:58
|
|
|
Serdeczne dzięki, Drogi Kolego.
Nie ma to jak dobra rada. |
_________________ Spotykajmy się tak, abyśmy czekali na każde następne z radością.
 |
|
|
|
 |
Banan
Administrator LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy Dołączył: 09 Lis 2010 Piwa: 360/501 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2012-03-29, 14:22
|
|
|
Nie znalazłem EBL280, ale jak Ci pomoże, to może podpasuje coś z EBL 269 lub 264-9
EBL 269
EBL 264-9
Pogrzebie jeszcze, jak znajdę, to wkleję. |
_________________ Pozdrawiam - Darek
 |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
adej
stary wyga

Twój sprzęt: fiat ducato
Nazwa załogi: martantek
Dołączył: 18 Maj 2011 Piwa: 22/8 Skąd: Głuchołazy
|
Wysłany: 2012-03-29, 17:57
|
|
|
Witaj Banan.
Darku, dziękuję serdecznie za chęć pomocy i zaangażowanie w moją sprawę.
Ale chodzi mi o schemat IDEOWY tzn. taki na którym (wyższa szkoła jazdy) są wyszczególnione wszystkie elementy i obwody układów elektronicznych z oznaczeniami
i ich wartościami. Być może takiego nie znajdę, bo raczej mogą, a i to nie jest pewne, być tylko w posiadaniu specjalistycznego serwisu. Schemat BLOKOWY do swojego elektrobloku posiadam, ale to nie umożliwia zanalizowania przyczyny uszkodzenia.
Niemniej stawiam na razie wirtualne pyfko i mam nadzieję , że wypijemy również w realu. Serdecznie pozdrawiam i do zobaczenia. |
_________________ Spotykajmy się tak, abyśmy czekali na każde następne z radością.
 |
|
|
|
 |
Banan
Administrator LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy Dołączył: 09 Lis 2010 Piwa: 360/501 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2012-03-29, 19:40
|
|
|
Sorry, nie popatrzyłem dokładnie
W pracy grzebałem w tak zwanym międzyczasie
Zerknąłem tylko, że są schematy, ale nie popatrzyłem jakie z braku czasu
Spokojnie, znajdzie się ten co trzeba
Pozdrawiam i dzięki za browarka |
_________________ Pozdrawiam - Darek
 |
|
|
|
 |
maszakow
Kombatant JAFO? No way ...

Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Piwa: 79/63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2012-03-29, 20:43
|
|
|
Cytat: | Nie wklejam bo zanim zadaje się pytanie trzeba trochę poszukać, dla leni jest opcja, kup nowy. |
Air - Twoje ostatnie posty są wręcz dekadenckie....czy Ty masz inwersję wiosennego przesilenia? Prośba - weź ze trzy głębokie oddechy zanim chlapniesz coś w podobnym stylu na forum - kolega nowy, nie dostrzegł że go obrażasz. Nieładnie.
Możesz pomóc to pomóż - masz link do schematu, podziel się, wyślij privem jak nie chcesz na forum - ale działaj konstruktywnie a nie destruktywnie. Co to do cholery za pomoc w stylu znalazłem schematy ale nie wklejam...
TO co znalazł Banan widziałem już chyba w zeszłym roku bo ktoś o Shaudta pytał - ale to nie są schematy ideowe więc nie publikowałem. Schematów nie udało mi się namierzyć mimo ze uważam sie za dobrego szperacza. Jeszcze nie
Adej - z którego roku auto lub energoblok ? Zrób fotografie płytek i wrzuć na forum. Przyjrzyj się dokładnie elektrolitom - nawet nieźle wyglądające mogą być po prostu suche ze starości.
Zwróć uwage na większe rezystory wyższej mocy czy nie sa przypadkiem popalone. albo laminat koło nich nie jest przygrzany zbyt mocno. |
_________________ Pozdrawiam, maszakow
 |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
adej
stary wyga

Twój sprzęt: fiat ducato
Nazwa załogi: martantek
Dołączył: 18 Maj 2011 Piwa: 22/8 Skąd: Głuchołazy
|
Wysłany: 2012-03-29, 21:54
|
|
|
Dziękuję Ci serdecznie za wstawiennictwo, dostrzegłem, dostrzegłem, choć jestem nowy na forum, ale doświadczony już trochę wiekiem, jeszcze kumam co nieco.
Co zaś do schematu, dziękuje za porady techniczne, jestem elektronikiem i jakoś sobie poradzę, chciałem tylko sobie wyprostować dróżkę do celu. Może i z lenistwa.
No cóż, wypada mi tylko przeprosić za zamieszanie i jeszcze raz podziękować Wam za zainteresowanie. No to może wypijemy piwko we trójkę, bo i Tobie stawiam na razie wirtualne pyfko. Do zobaczenia latem. pozdrowionka.
|
_________________ Spotykajmy się tak, abyśmy czekali na każde następne z radością.
 |
|
|
|
 |
Banan
Administrator LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy Dołączył: 09 Lis 2010 Piwa: 360/501 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2012-03-30, 09:54
|
|
|
adej napisał/a: | No cóż, wypada mi tylko przeprosić za zamieszanie |
Ty masz akurat najmniej do przepraszania
Jak Maszakow nie znalazł schematów, to ja chyba będę miał problem...
Ale idzie weekend, będę miał trochę czasu, może mi się bardziej poszczęści
|
_________________ Pozdrawiam - Darek
 |
|
|
|
 |
adej
stary wyga

Twój sprzęt: fiat ducato
Nazwa załogi: martantek
Dołączył: 18 Maj 2011 Piwa: 22/8 Skąd: Głuchołazy
|
Wysłany: 2012-03-30, 11:55
|
|
|
Darku Bananie, dziękuję za wsparcie i zaangażowanie, ale naprawdę zbytnio nie przejmuj się tym.
Jak już pisałem, dam sobie radę, trochę tylko łamania głowy. Oczywiście łatwiej poruszać się po terenie mając dokładną mapę (w tym przypadku schemat). Szkoda Twojego czasu, nie szukaj specjalnie, to jest jak już zaznaczyłem schemat specjalistyczny, nie jest ogólnodostępny. Po prostu myślałem, że ktoś przypadkiem taki ma i może mi udostępnić. Ja też już przeryłem różne strony internetowe i fora tematyczne. A nie jest to sprawa życia i śmierci. Powiedzmy, że jestem już na półmetku, jeszcze trochę, a będę u celu. Nie jest to aż takie skomplikowane, jak na pierwszy rzut oka się wydawało.
Życzę miłego weekendu i pozdrawiam. Nie szukaj, szkoda Twojego czasu. |
_________________ Spotykajmy się tak, abyśmy czekali na każde następne z radością.
 |
|
|
|
 |
Banan
Administrator LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy Dołączył: 09 Lis 2010 Piwa: 360/501 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2012-03-30, 12:03
|
|
|
Jak sobie Antku życzysz
Wiem, że bez tej "mapki" trochę trudniej, też coś elektroniki liznąłem
Ale jak już jesteś na półmetku, to faktycznie szkoda czasu
Pełnego sukcesu w naprawie życzę i cieplutko pozdrawiam |
_________________ Pozdrawiam - Darek
 |
|
|
|
 |
maszakow
Kombatant JAFO? No way ...

Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Piwa: 79/63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2012-03-30, 20:00
|
|
|
Adej - jak już zacząłeś temat to sie nie wycofuj
Być może te bloki są tak dobre że nikt jeszcze nie wykopał schematu na światło dzienne - albo nikt go nie wydostał z serwisu. Może są zakopane gdzieś indziej - poza jezykami cywilizacji mi znanymi mamy jeszcze niemiecki (tu z bólem ale może chyba dałbym se radę i rosyjski , nie wspomnę o hiszpańskim w którym to kraju tez lubią europejskie kamperki. Trzeba szukać i tyla a jak się jie znajdzie no cóż - ryć na czuja.
Adej zacznij standardowo - od wymiany elektrolitów. |
_________________ Pozdrawiam, maszakow
 |
|
|
|
 |
Argo
weteran
Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy Dołączył: 19 Gru 2011 Piwa: 31/1 Skąd: Nowa Wola
|
Wysłany: 2012-03-30, 20:43
|
|
|
Nie wkleiłem linka do schematu, bo wychodzę z założenia, że jak coś jest trudno dostępne w sieci, to jest zakazane lub niebezpieczne. Energo-blok to mózg układu elektrycznego kampera i nie fachowa naprawa bez sprawdzenia na stole probierczym pociąga za sobą kosztowne lub tragiczne skutki. Wpisz google naprawa energobloku, zadzwoń lub napisz emaila o przesłanie schematu, lub daj do regeneracji. Wybór należy do Ciebie. życzę udanej naprawy. |
|
|
|
 |
|