|
|
AUTOBUS CAMPER nowy projekt EMICARGO |
Autor |
Wiadomość |
emicargo
doświadczony pisarz
Dołączył: 13 Maj 2012 Piwa: 4/2 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 2012-05-13, 21:21 AUTOBUS CAMPER nowy projekt EMICARGO
|
|
|
Witam. Przeczytałem temat i jeżeli mogę to chciałbym dorzucić mały kamyczek do tego ogródka.
Podziwiam kolegę który chcę przerobić kolejny autobus na campera. Mam kilka spostrzeżeń co za tym idzie. Po pierwsze - wybór autobusu. Są pojazdy skonstruowane na ramie i samonośne na kratownicy. W przypadku tych pierwszych, to autobus na ramie będzie bardziej odporny na ingerencje w konstrukcje nadwozia. Moim zdaniem, trzeba pamiętać, że wszystkie urządzenia istotne dla komfortu(nie zależnie od urządzenia wnętrza) powinny zostać zabudowane pod podłogą, czyli w lukach bagażowych autobusu(zbiorniki na wodę i fekalia,agregat prądotwórczy, terma do grzania wody itd.). Niestety wysokość wnętrza w autobusach między miastowych i turystycznych nie przekracza 190cm. Chcąc uzyskać więcej miejsca na głową musimy się liczyć z podwyższaniem dachu. Autobus miejski ma wyższe wnętrze, ale nie ma bagażników i jego podzespoły napędowe nie są przystosowane do pokonywania dużych odległości z wyższymi prędkościami. Nie ma tu złotego środka. Zdecydowanie odradzam polskie konstrukcje typu Autosan. Jest to konstrukcja przestarzała z silnikami nie do uszczelnienia i praktycznie nienaprawialna za granicami kraju.
Na ten moment to wszystko, co przychodzi mi do głowy. Od kilku miesięcy walczę z profesjonalną przebudową jak w temacie. Jedno jest pewne - wiedza techniczna, pieniądze i cierpliwość, to jest potrzebne. Powodzenia
|
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez gino 2012-06-15, 06:32, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
emicargo
doświadczony pisarz
Dołączył: 13 Maj 2012 Piwa: 4/2 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 2012-05-13, 23:39
|
|
|
Dobrze widzisz, to slaid. Jest łożyskowany. Prowadnice poruszają się w sumie na 14 łozyskach (jedna strona). Wykonanie slaidu wymagało w tym przypadku zaprojektowania podwójnej podłogi(konieczność ukrycia prowadnic i napędu). Wagę jednego slaidu szacuję na ok 600kg. Oczywiście mówimy o gotowym elemencie. Zdaję sobie sprawę z tego, że element jest stosunkowo ciężki, ale po pierwsze auto będzie jeździło m.innymi po polskich dziurawych drogach, a po drugie jest wykonany ze stali(opcjonalnie aluminium) i to daję sporą wagę. Napęd slaidu elektryczny. Pozdr |
_________________
|
|
|
|
|
Nomade
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat ducato integra 6,8 m 1,9 td 1990
Dołączył: 09 Cze 2012 Postawił 1 piw(a) Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 2012-06-09, 17:33
|
|
|
emicargo napisał/a: | Dobrze widzisz, to slaid. Jest łożyskowany. Prowadnice poruszają się w sumie na 14 łozyskach (jedna strona). Wykonanie slaidu wymagało w tym przypadku zaprojektowania podwójnej podłogi(konieczność ukrycia prowadnic i napędu). Wagę jednego slaidu szacuję na ok 600kg. Oczywiście mówimy o gotowym elemencie. Zdaję sobie sprawę z tego, że element jest stosunkowo ciężki, ale po pierwsze auto będzie jeździło m.innymi po polskich dziurawych drogach, a po drugie jest wykonany ze stali(opcjonalnie aluminium) i to daję sporą wagę. Napęd slaidu elektryczny. Pozdr |
Czy udostępnisz rysunki ?
Już od kilku lat zbieram informacje i projektuje kampera XXL na bazie autobusu i jedyny nie do końca optymalnie rozwiązany projekt jaki mi pozostał to slaid. Ponieważ znam język niemiecki pisałem do firmy VARIO Mobile ( http://www.vario-mobil.com ) ale nic mi nie odpisali.
A może ta konstrukcja ze zdjęcia jest do sprzedaży? |
|
|
|
|
emicargo
doświadczony pisarz
Dołączył: 13 Maj 2012 Piwa: 4/2 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 2012-06-09, 23:54
|
|
|
Kolego "Nomade"! Wykonanie slajdów to owoc moich przemyśleń. Możesz nie wierzyć, ale nie mam rysunków. Jest to prototyp, który wykonuję praktycznie "na wyczucie". Jak na razie założenia teoretyczne które wprowadziłem w czyn sprawdzają się. Pytasz czy konstrukcja ze zdjęcia jest na sprzedaż? Na tym etapie budowy niestety nie. Chcę doprowadzić do końca moje dzieło. A wtedy, jeżeli się okaże, że poziom techniczny i estetyczny jest do zaakceptowania przez potencjalnych zainteresowanych, będę mógł złożyć propozycję przebudowy kolejnego autobusu na camper.
Oczywiście, jeżeli jesteś zainteresowany techniczną stroną przebudowy, to zapraszam serdecznie do Ostrowa Wielkopolskiego.
P.S.
Wykonanie slajdów wymaga podwyższenia dachu autobusu o ok 50cm. Ale o tym już na miejscu o ile chciałbyś do mnie zajrzeć.
Slajd zamknięty.
Slajd otwarty.
Atak wyglądał pacjent przed zabiegiem.
|
_________________
|
|
|
|
|
Nomade
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat ducato integra 6,8 m 1,9 td 1990
Dołączył: 09 Cze 2012 Postawił 1 piw(a) Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 2012-06-10, 10:45
|
|
|
Poważanie i szacunek. Po zdjęciach widać, że jesteś Fachowcem z dużym doświadczeniem.
Dzięki za zaproszenie - bardzo chętnie na pewno odwiedzę Cię. Termin uzgodnimy.
Szukałem dużo w necie odnośnie przepisów przebudowy pojazdów specjalnych ( kampery ) i rozmawiałem z kilkoma znajomymi inżynierami z badań technicznych i .... jestem trochę zaniepokojony, bo jak w naszym kraju wszystko sie załatwia ... nikt nic nie wie. Kilku mi powiedziało, że nie chcą zarobic te kilka set złotych i nie chcą robić przeglądu takiego wehikułu, a o ile wiem nie ma konkretnych przepisów. W Niemczech jest akurat na odwrót - wszystko jest uregulowane i wiesz co możesz a co nie.
Na początku moich internetowych poszukiwań i przemyśleń też nie robiłem notatek i rysunków ale po pewnym czasie założyłem folder "Kamper de lux" i zacząłem zapisywać zdjęcia i szkice. Notatki i własne rysunki weryfikuje i sortuje co jakiś czas, bo była by tego cała walizka, a nie o ilość tylko o jakość chodzi.
Ponieważ mój projekt " Kamper de lux " z mojego punktu widzenia już dojżał, jestem na etapie szukania odpowiedniego autobusu i gronadzę już różne podzespoły, kupując je na ebay.de bo są o krcie tańsze niż u nas, szczególnie jak się nie spieszy.
W Niemczech widziałem kilkanascie takich kamperów i miałem okazjeim się przyjzeć z bliska. Jak wszystko zachodnie ładnie wygląda z daleka, a jak zaglądniesz "pod spódniczkę" to często jest porażka. Tak jak na tym filmie:
http://www.youtube.com/watch?v=GpVL4zX2mWI
Ponieważ sam chcę użytkować kampera ma to być jakość a nie byle co za grubą kasę.
Jeżeli masz jakieś konkretniejsze informacje odnosnie przeglądu technicznego i rejestracji z góry dzieki za uświadomienie i info. |
Ostatnio zmieniony przez Nomade 2012-06-22, 19:30, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
emicargo
doświadczony pisarz
Dołączył: 13 Maj 2012 Piwa: 4/2 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 2012-06-10, 11:45
|
|
|
http://www.krbrd.gov.pl/p...r_techn_poj.htm
To jest link do strony na której jest mowa m.inn o pasach bezpieczeństwa. Potrzebna jest opinia rzeczoznawcy, przegląd techniczny w czasie którego diagnosta stwierdza, że pojeździe zamontowano trwale miejsca do spania, toaletę itd. Może być potrzebny protokół ważenia. Przebudowę powinna zrobić firma która posiada do tego uprawnienia. Klasyfikacja w/g PKD 42.50. Z. Musisz przedstawić fakturę oraz kopie wpisu do ewidencji danej firmy, gdzie będzie taka właśnie klasyfikacja PKD. Jeżeli diagnosta nie wykryje w pojeździe usterek które moglyby zagrażać bezpieczeństwu w ruchu drogowym, stwierdza przebudowę pojazdu i klasyfikuje go jako" specjalny kempingowy" i powinien wystawić pozytywne zaświadczenie z badania techn. Dalej wszystko zależy od interpretacji przepisów przez urzędnika z wydz. komunikacji. Wolno ci zarejestrować jeden pojazd w roku (mam na myśli przeróbkę bez homologacji).
Odsyłam cię również do forum diagnostów. Ciekawa lektura. |
_________________
|
|
|
|
|
Nomade
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat ducato integra 6,8 m 1,9 td 1990
Dołączył: 09 Cze 2012 Postawił 1 piw(a) Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 2012-06-10, 12:38
|
|
|
Wielkie dzięki za info. Zaraz poczytam, bo mam ambitne palny w kilku fachowców zrealizować przebudowę we dwa mmiesiące - wiem, wiem ...jestem wielkim optymistą ale mój optymizm buduję na praktykach innych, którzy to zrobili w tym czasie. Poniżej fajny link z Niemiec
http://www.setra-umbau.de
może coś podpatrzysz ciekawego. Dla mnie była to inspiracja początkowa, która dała podwaliny pod stan obecny mojego planu. Ostatnim moim ulepszeniem jest montaż rekuperatora, który zaoszczędzi sporo energi elektrycznej na ogżewanie w zimie i chłodzenie latem. Tego nawet nie mają najdroższe Wohnmobile z USA. W Niemczech na to też jeszcze nie wpadli, a jak udowadnia forum budowlane sprawność dobrego rekuperatora to ponad 95 % sprawności a i waga niewielka. Opory przepływu powietrza znikome. Waga od kilku do kilkunastu kilogramów. |
Ostatnio zmieniony przez Nomade 2012-06-19, 15:04, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Brajtek
doświadczony pisarz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Mar 2010 Piwa: 3/1 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2012-06-10, 13:45
|
|
|
Temat rekuperatora był już poruszany w tym wątku http://www.camperteam.pl/...opic.php?t=7752 nie wiem czy czytałeś. Według mnie nie opłaca się instalować reku w kamperze. Zresztą fakt o którym sam wspomniałeś, że nawet w najdroższych kamperach z USA czy Niemiec nie ma takiej instalacji też o czymś świadczy Działanie chłodzące rekuperatora latem jest możliwe ale w połączeniu z gruntowym wymiennikiem ciepła, więc w kamperze nierealne. |
|
|
|
|
Nomade
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat ducato integra 6,8 m 1,9 td 1990
Dołączył: 09 Cze 2012 Postawił 1 piw(a) Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 2012-06-10, 15:42
|
|
|
Brajtek napisał/a: | Temat rekuperatora był już poruszany w tym wątku http://www.camperteam.pl/...opic.php?t=7752 nie wiem czy czytałeś. Według mnie nie opłaca się instalować reku w kamperze. Zresztą fakt o którym sam wspomniałeś, że nawet w najdroższych kamperach z USA czy Niemiec nie ma takiej instalacji też o czymś świadczy Działanie chłodzące rekuperatora latem jest możliwe ale w połączeniu z gruntowym wymiennikiem ciepła, więc w kamperze nierealne. |
Rekupeartor nie ma nic wspólnego z gruntowym wymiennikiem ciepła.
Kaimar pisząc: "Doskonały pomysł do kampera. W celu zwiększenia skuteczności działania rekuperatora w kamperze proponuję zastosować obowiązkowo gruntowy wymiennik ciepła."
po prostu sobie żartował albo nie ma zielonego pojęcia o rekuperacji.
Ogżewanie polega na doprowadzeniu ciepła do pomieszczenia, a
rekuperacja polega na odebraniu ciepła od powietrza które to pomieszczenie opuszcza i przekazanie go powietrzu które do ogrzewanego pomieszczenia jest doprowadzane. |
|
|
|
|
emicargo
doświadczony pisarz
Dołączył: 13 Maj 2012 Piwa: 4/2 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 2012-06-10, 15:44
|
|
|
Nomade napisał/a: | Wielkie dzięki za info. Zaraz poczytam, bo mam ambitne palny w kilku fachowców zrealizować przebudowę we dwa mmiesiące - wiem, wiem ...jestem wielkim optymistą ale mój optymizm buduję na praktykach innych, którzy to zrobili tym czasie. |
No to do dzieła i powodzenia.
Poprawa techniczna cytatu. WB |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez wbobowski 2015-04-26, 00:13, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Brajtek
doświadczony pisarz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Mar 2010 Piwa: 3/1 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2012-06-10, 15:48
|
|
|
Nomade napisał/a: |
Rekupeartor nie ma nic wspólnego z gruntowym wymiennikiem ciepła.
|
Zgadza się, to są różne instalacje, jednak współpracujące. Proponuję jednak żeby nie dzielić dyskusji na dwa wątki. Ten jest poświęcony autobusowi a rekuperację roztrząsajmy w tym drugim. |
|
|
|
|
Nomade
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat ducato integra 6,8 m 1,9 td 1990
Dołączył: 09 Cze 2012 Postawił 1 piw(a) Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 2012-06-12, 17:51
|
|
|
Nomade napisał/a: | Wielkie dzięki za info. Zaraz poczytam, bo mam ambitne palny w kilku fachowców zrealizować przebudowę we dwa mmiesiące - wiem, wiem ...jestem wielkim optymistą ale mój optymizm buduję na praktykach innych, którzy to zrobili tym czasie.
No to do dzieła i powodzenia. |
Powoli i wszystko po kolei. Pośpiech jest wskazany przy łapaniu pcheł. Sam wiesz Kolego jaka jest często przepaść pomiędzy planami a ich realizacją.
Slaidy widziałem z zewnątrz kilkanaście razy ale co jest w środku i jak są zbudowane nie widziałem, a to jest podstawą ich poprawnej budowy. Do tego dochodzi rodzaj i jakość materiału no i oczywiście dokładność wykonania.
Dlatego za nim kupie odpowiedniego busa - a ma już kilka na oku - i zacznę jego przebudowe musze wyjaśnić kwestie rejestracji, badania technicznego no i na pewno odwiedzę Cię Kolego. Jestem niezmiernie ciekawy jak rozwiazałeś kilka kwestii konstrukcyjnych, których opisanie tutaj wychodziło by poza ramy tego forum tym bardziej, że nie ma wielu chętnych na kampery formatu XXL
A więc do zobaczenia |
Ostatnio zmieniony przez Nomade 2012-06-19, 15:06, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
emicargo
doświadczony pisarz
Dołączył: 13 Maj 2012 Piwa: 4/2 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 2012-06-12, 20:32
|
|
|
Nomade napisał/a: | Powoli i wszystko po kolei. Pośpiech jest wskazany przy łapaniu pcheł. Sam wiesz Kolego jaka jest często przepaść pomiędzy planami a ich realizacją. |
Święte słowa. Ponownie zapraszam . Prywatnie proszę o kontakt pod nr 885 119944
Ireneusz Kapuściński |
_________________
|
|
|
|
|
emicargo
doświadczony pisarz
Dołączył: 13 Maj 2012 Piwa: 4/2 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 2012-06-14, 18:14
|
|
|
Dorzucam kilka fotek. Nadwozie nabiera kształtu. Udało się zrobić dach nad kierowcą i pasażerem.
Całkiem sporo miejsca!
Teraz też
|
_________________
|
|
|
|
|
Skorpion
Kombatant Normalny inaczej wariatek stary wyga
Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Piwa: 228/1183 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-06-14, 20:44
|
|
|
No to bedzie polski amerykanin |
_________________
Tadeusz
Byle do przodu
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|