Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Błędne wskazania prędkościomierza
Autor Wiadomość
MER-lin 
stary wyga


Twój sprzęt: Ford Transit
Nazwa załogi: Ewa i Marek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Paź 2009
Piwa: 44/9
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-07-24, 15:00   Błędne wskazania prędkościomierza

Uparłem się w swoim starym Ducato zlikwidować wycieki ze skrzyni biegów. Dwóch magików co twierdzili, że się znają na rzeczy wzięło złodziejskie honoraria, a olej ciekł nadal. Zacząłem szukać fachowców po Polsce i namierzyłem jednego we Wrocławiu, który gadał z sensem i nie zamierzał zedrzeć ze mnie skóry. Poniewaz jechałem w Karkonosze było mi po drodze i umówiłem się na naprawę. Fachowiec wszedł pod auto i postawił diagnozę - wybita zaślepka na wieloklinie, w który wchodzi półoś. Diagnoza okazała się trafna. Ponieważ wewnętrzna obudowa mechanizmu różnicowego była również w nie najlepszej kondycji ( podtarta przy łożyskach ), pan sięgnął do swoich ogromnych zasobów części i wyciągnął kompletną obudowę wewnętrzną w eleganckim stanie. Przełożył mój wieniec napędowy i całość zamontował. Przy okazaji okazało się, że brakowało u mnie również podkładki dystansowej, dzieki czmu mechanizm różnicowy miał luzy. Zrobiłem już ponad 1500 km, skrzynia nie cieknie. Jest tylko jeden mały problem, który właśnie chciałbym wyjaśnić. Prędkościomierz pokazuje teraz o 5 km/h mniejsza prędkość niż jest w rzeczywistości. fakt potwierdzony przez GPS i wyświetlacze radarowe przy wjazdach do niektórych miejscowości. Wcześniej wszystko było o.k. W czym jest feler? Skoro dotychczas nic sie nie rozpadło, to znaczy, że zębatka prędkościomierza z nowej obudowy mechanizmu różnicowego i zamonowana na stałe w obudowie skrzyni biegów współpracują ze sobą prawidłowo. Nic też nie huczy i nie wyje. W czym jest więc problem?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eMKa 
Kombatant


Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Piwa: 296/156
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2012-07-24, 22:31   

W twoim modelu tj. 90-94 występowały dwa rodzaje napędów licznika pod względem przełożenia
10x20 przeznaczone do modeli 10 i 14
10x22 przeznaczone do modeli 18 z 2,5 TD
różnica była tylko na kole napędowym w skb (to o którym piszesz). niestety nie mam ich aby porównać, są juz niedostępne.Wymiar wew.koła napędowego był ten sam. tylko te 2 zęby. :? Myslę że tu leży przyczyna, ale nie przeżywaj tak tych 5 km, moja bryczka oszukuje więcej -8 km. od nowości a to 2009 r. Taki teraz standard :haha:
_________________
Gosia & Krzysiek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
lepciak 
weteran

Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Piwa: 61/39
Skąd: Gdańsk-Oliwa
Wysłany: 2012-07-26, 11:40   

Prędkościomierz w moim kamperze po wymianie skrzyni biegów również pokazuje inny przebieg - dokładnie 6% mniej. Można z tym żyć.
_________________
lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
makdrajwer 
weteran
Artur,Ola,Zosia,Zuzia


Twój sprzęt: Bezdomny
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Maj 2011
Piwa: 50/75
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2012-07-26, 16:04   

Można rozebrać licznik , zdjąć wskazówke i jechać na gps z określoną predkoscią ( np. 60 ) i podczas jazdy nałożyć wskazówke na 60 .
_________________
keep calm and dance
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
seba1 
doświadczony pisarz

Nazwa załogi: seba1
Dołączył: 04 Gru 2011
Piwa: 1/3
Skąd: SPS
Wysłany: 2012-07-26, 22:33   

Mysle że teraz raczej większość aut ma tak że pokazuje prędkość zawyżoną. Porównywałem na kilku autach prędkość względem jakiegoś odbiornika gps, i zawsze pokazywało ok 7% wiecej niż navi, niezależnie czy auto fabrycznie nowe, czy kilkuletnie. Tak że myśle że to taki standart
_________________
pozdrawiam seba
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MER-lin 
stary wyga


Twój sprzęt: Ford Transit
Nazwa załogi: Ewa i Marek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Paź 2009
Piwa: 44/9
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-07-27, 12:48   

Normalnie prędkościomierze rzeczywiście zawyżają prędkość, tzn. pokazują wyższą niż w rzeczywistości. U mnie jest odwrotnie. Jadę szybciej niż pokazuje prędkościomierz. Można się przyzwyczaić, tylko ze względu na fotoradary trzeba stale o tym pamiętać. Moje pytanie miało bardziej cel poznawczy. Chciałem wiedzieć co spowodowało zmianę wskazań prędkościomierza, m. in. aby wykluczyć możliwość awarii źle współpracujących zębatek. eMKa napisał, że zębatka może mieć obecnie 2 zęby więcej. Ale w takim przypadku musiałaby mieć albo większą średnicę, albo drobniejsze zęby. Drobniejsze zęby raczej odpadają, ponieważ nie zazębiałyby się z drugim kołem.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lepciak 
weteran

Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Piwa: 61/39
Skąd: Gdańsk-Oliwa
Wysłany: 2012-07-27, 20:48   

MER-lin
Cytat:
Chciałem wiedzieć co spowodowało zmianę wskazań prędkościomierza

Najprawdopodobniej zmieniono skrzynię biegów a nie zwrócono uwagi na rozmiar opon. Inna wielkość opon zmieniła przełożenie które niweluje odpowiadająca konkretnemu rozmiarowi opon zębatka w skrzyni biegów.
_________________
lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
eMKa 
Kombatant


Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Piwa: 296/156
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2012-07-28, 12:52   

MER-lin napisał/a:
Normalnie prędkościomierze rzeczywiście zawyżają prędkość, tzn. pokazują wyższą niż w rzeczywistości. U mnie jest odwrotnie. Jadę szybciej niż pokazuje prędkościomierz. Można się przyzwyczaić, tylko ze względu na fotoradary trzeba stale o tym pamiętać. Moje pytanie miało bardziej cel poznawczy. Chciałem wiedzieć co spowodowało zmianę wskazań prędkościomierza, m. in. aby wykluczyć możliwość awarii źle współpracujących zębatek. eMKa napisał, że zębatka może mieć obecnie 2 zęby więcej. Ale w takim przypadku musiałaby mieć albo większą średnicę, albo drobniejsze zęby. Drobniejsze zęby raczej odpadają, ponieważ nie zazębiałyby się z drugim kołem.


oczywiście 10x20 i 10x22 występuje w parze i nie da sie zamontować kółka napędowego z 10x20 do odbioru z 10x22 inny moduł zęba
Korekta wynika z różnych kół jak pisze Zbyszek (lepciak)15" lub 16"
_________________
Gosia & Krzysiek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
MER-lin 
stary wyga


Twój sprzęt: Ford Transit
Nazwa załogi: Ewa i Marek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Paź 2009
Piwa: 44/9
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-08-14, 19:41   

Sprawa została wyjaśniona i naprawiona. eMKa miał rację ( chylę czoło przed ogromem wiedzy na temat budowy Ducato ). Fachowcy wymienili mi mechanizm różnicowy na nowy ( właściwie inny ). W moim napęd prędkościomierza miał 22 zęby. W tym drugim 20 zębów. Jest to właśnie element korygujący wskazania prędkościomierza w zależności od średnicy kół, w które wyposażony jest fabrycznie pojazd. Co ciekawe obie ww. zębatki współpracowały bez problemu z zębatką znajdującą się w obudowie skrzyni biegów. Po zmianie kółeczka na właściwe prędkościomierz potwierdza wskazania GPS.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***