Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
IVECO Turbo Daily vs. Renault MASTER
Autor Wiadomość
sator
zaawansowany


Dołączył: 30 Lis 2010
Piwa: 5/2
Wysłany: 2011-08-29, 11:18   IVECO Turbo Daily vs. Renault MASTER

Witam serdecznie kolegów i koleżanki.
Przymierzam się do zakupu bazy - blaszaka w celu przerobienia na kamperka.
Czy są tu użytkownicy takich pojazdów? chętnie poznam opinie, co jest ok, co klęka w nich, na co zwracać uwagę.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 121/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2011-08-29, 11:57   

Master jest duzo węższy od iveco,
Rownież porownanie wersji MAX
Daje znaczną przewage iveco,
Sprawy podwoziowe i silnilowe to mocno zależne od stanu auta bazowego
Oba to dostawczaki do ciężkiej pracy
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kimtop 
Kombatant

Twój sprzęt: CARTHAGO C-TOURER
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Piwa: 144/44
Skąd: Opoczno
Wysłany: 2011-08-29, 12:32   

Nie wiem jak Master bo nie miałem, ale Iveco jest na ramie
_________________
Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu

Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
tachowp 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato 1,9 TD '89 Dethleffs
Nazwa załogi: Halinka i Włodek
Dołączył: 04 Lip 2010
Piwa: 2/7
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2011-08-29, 12:51   

Francuz - drogie części zamienne.
Włoch - słaba blacha.
Pozdrawiam !
_________________
Moje rodzinne miasto w którym się .... gubię ..czasami!
6,8 l/km, 70-80 km/h.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Majek 
początkujący forumowicz
optymista

Twój sprzęt: Benimar 440UP
Nazwa załogi: SMOOth
Dołączył: 09 Wrz 2009
Piwa: 2/30
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-08-29, 19:41   

Mam kilkanaście dostawczaków ale tylko VW LT/Sprinter i Fordy Transity po 2000 roku. Z dwojga złego osobiście wybrałbym Iveco. Tak jak napisał Kimtop tylko Iveco jest na ramie. W Masterze duży problem to skrzynia biegów potrafi odmówić posłuszeństwa już po 150 tys. Iveco w wersji max ma objętość 17,2 m3 i wysokość przestrzeni ładunkowej 2,1m i długość 4,56m, natomiast Master max odpowiednio około 12 m3, wys. 2,15m, dł. 3,71. Dane są z katalogów.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
BOGDAN WADECKI 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: watercamp
Dołączył: 10 Cze 2008
Otrzymał 9 piw(a)
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 2011-08-29, 20:35   Iveco

W kwestii Iveco czy Renault , obstawiam Iveco choć nie jest bez wad , ale z dwojga złego ma więcej zalet , jest tańsze , mniej awaryjne , zbudowane na ramie i większe a o to też chyba chodzi .
No cóż wybór należy jednak do kupującego.
_________________
Bogdan Wadecki
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
sator
zaawansowany


Dołączył: 30 Lis 2010
Piwa: 5/2
Wysłany: 2011-08-30, 09:58   

Dziękuje wszystkim za odpowiedzi i porady.

Poszukuję blaszaka do zabudowy.
Jednak z góry odrzuciłem wszelkie fabryczne zabudowy z kilku powodów:

1. jestem dość wysoki, co uniemożliwia stanie w środku w przypadku większości blaszaków, nie mówię już o spaniu w poprzek. Jak dołożymy izolację podłogi i dachu to już w ogóle.
2. koniecznie chcę przewozić w środku motocykl (200 kg) w taki sposób, aby móc go chować na noc i transportować w środku. Motocykl daje wiele możliwości na miejscu.
3. blaszak ma z zewnątrz nie nosić żadnych oznak kamperka. Opłaty,myta, możliwość wjazdu do miast, możliwość swobodnego parkowania itp. Kto doświadczył wie o co chodzi.
Wykorzystywany będzie na co dzień w pracy.

ostatnio miałem okazję obejrzeć IVECO max i naprawdę zrobił wrażenie w środku.

projekt wnętrza.jpg
Ma wyjść coś takiego mniej więcej.
Plik ściągnięto 183 raz(y) 223,93 KB

Ostatnio zmieniony przez sator 2011-08-31, 06:57, w całości zmieniany 2 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
WINNICZKI 
Kombatant

Twój sprzęt: przyczepka n-126d
Nazwa załogi: Ania i Tomasz
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Piwa: 76/84
Skąd: Krakow
Wysłany: 2011-08-30, 14:18   

Mam pytanie do kolegów bo nie za bardzo rozumiem argumentację.Piszecie ,że Iveco jest lepsze bo ma ramę. To oznacza ,że te bez ramy rozlatują się :shock: ,mają za małą sztywność karoserii i nie wytrzymują zabudowy wewnątrz,czy może inny powód. Zawsze wydawało mi sie ,że rama podnosi środek ciężkości auta,są wyższe i bardziej niewygodne stopnie ,żeby wejść do wewnątrz,gorzej jest mocować zbiorniki i przewody bo przeszkadza rama.A tu wszyscy twierdzą ,że jak jest rama to lepiej..pytam dla czego? :-/ :spoko
_________________
Sympatyk. Nie musisz mieć w życiu wszystkiego. Wystarczy , że masz osobę , która jest dla Ciebie wszystkim.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
sator
zaawansowany


Dołączył: 30 Lis 2010
Piwa: 5/2
Wysłany: 2011-08-30, 14:33   

WINNICZKI napisał/a:
A tu wszyscy twierdzą ,że jak jest rama to lepiej..pytam dla czego? :-/ :spoko


Rama jest bardziej odporna na przeciążenia. Iveco słynie z możliwości doładowania ponad DMC :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 121/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2011-08-30, 22:55   

sator napisał/a:
blaszak ma z zewnątrz nie nosić żadnych oznak kamperka

to co - nie bedzie okien?
a roleta?,
a wentylacja lodówki?
a gdzie drzwiczki do toalety?
sator napisał/a:
Opłaty,myta, możliwość wjazdu do miast, możliwość swobodnego parkowania

a jaka jest róznica pomiędzy "pełnym" kamperem a kamperem na blaszaku?
odp: ŻADNA
sator napisał/a:
Kto doświadczył wie o co chodzi.

i wie że to tylko mit
za każdym razem odpowiedzialny kasownik bezbłędnie wyłuska Cię z tłumu
a belka zawieszona na wysokości 1,8m skutecznie Ciebie zatrzyma
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
sator
zaawansowany


Dołączył: 30 Lis 2010
Piwa: 5/2
Wysłany: 2011-08-30, 23:11   

papamila napisał/a:
to co - nie bedzie okien?


będą z przodu na wysokości salonki + szyberdachy

papamila napisał/a:
a roleta?,


nie będzie

papamila napisał/a:
a wentylacja lodówki?


będzie

papamila napisał/a:
a gdzie drzwiczki do toalety?


w boxie motocyklowym


papamila napisał/a:
a jaka jest róznica pomiędzy "pełnym" kamperem a kamperem na blaszaku?
odp: ŻADNA


odpowie Ci na to znak na dole.

papamila napisał/a:
i wie że to tylko mit


coś ten mit często staje się ciałem :D

convert-honda-minivan-camper-200X200.jpg
Plik ściągnięto 7154 raz(y) 5,54 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 89/3
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2011-08-30, 23:37   

Ponieważ masz zamiar codziennie ładować do środka motocykl, to zobacz na jakiej wysokości jest podłoga w Masterze a na jakiej w Iveco.
_________________
www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
TomekW 
weteran


Twój sprzęt: bezdomny :(
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Mar 2007
Piwa: 29/5
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-08-31, 08:18   

kaimar napisał/a:
zobacz na jakiej wysokości jest podłoga w Masterze a na jakiej w Iveco.

Iveco ma tylny napęd, więc będzie wyżej. Master ma podłogę na wysokości ok. 53cm (zmierzone pod częściowym obciążeniem).

Jeżeli to istotne, Master powinien być też bardziej ekonomiczny. Nasz pod pełnym obciążeniem nigdy nie przekracza 9,5l/100km, pusty schodzi poniżej 7.

WINNICZKI napisał/a:
Piszecie ,że Iveco jest lepsze bo ma ramę. To oznacza ,że te bez ramy rozlatują się ...?

Znajomy złamał kiedyś prawie nowe Iveco. Fakt, że było regularnie przeciążane (woził nim książki), ale jak widać, dla chcącego nic trudnego ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eMWu 
stary wyga


Twój sprzęt: 2 x Knaus traveller 595 + 625
Nazwa załogi: Campertrip.pl
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Gru 2010
Piwa: 11/23
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2011-08-31, 09:16   

TomekW napisał/a:
Jeżeli to istotne, Master powinien być też bardziej ekonomiczny. Nasz pod pełnym obciążeniem nigdy nie przekracza 9,5l/100km, pusty schodzi poniżej 7.


starsze iveco/ducato (w wiekszosci te same silniki) 2,8 jtd palą podobnie. Rama? wszystkie zabudowy na podwoziach sa de facto na ramie :szeroki_usmiech
a jakos zbiorniki wiszą. Iveco slynie z ladownosci - a zajechac, zlamac mozna wszystko :spoko
_________________
www.campertrip.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 121/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2011-08-31, 09:30   

sator napisał/a:
coś ten mit często staje się ciałem

nie mam zamiaru z Tobą polemizować,
Jak mnie alkową przeganiali z miejsc zakazanych
(określonych znakiem jaki zamiesciłeś)
to tak samo potraktowali wszystkie kamperki na bazie blaszaków
dlatego próbuję wyprowadzić z błędu kolegów myślacych
że poruszając się "dostawczakiem" będą mieli łatwiej.
Nic podobnego 6m blaszak zajmuje na parkingu tyle samo miejsca co 6m kamper
:spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***