IVECO Turbo Daily vs. Renault MASTER |
Autor |
Wiadomość |
sator
zaawansowany

Dołączył: 30 Lis 2010 Piwa: 5/2
|
Wysłany: 2011-08-29, 11:18 IVECO Turbo Daily vs. Renault MASTER
|
|
|
Witam serdecznie kolegów i koleżanki.
Przymierzam się do zakupu bazy - blaszaka w celu przerobienia na kamperka.
Czy są tu użytkownicy takich pojazdów? chętnie poznam opinie, co jest ok, co klęka w nich, na co zwracać uwagę. |
|
|
|
 |
papamila
Kombatant

Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 121/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2011-08-29, 11:57
|
|
|
Master jest duzo węższy od iveco,
Rownież porownanie wersji MAX
Daje znaczną przewage iveco,
Sprawy podwoziowe i silnilowe to mocno zależne od stanu auta bazowego
Oba to dostawczaki do ciężkiej pracy |
|
|
|
 |
kimtop
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO C-TOURER
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Piwa: 144/44 Skąd: Opoczno
|
Wysłany: 2011-08-29, 12:32
|
|
|
Nie wiem jak Master bo nie miałem, ale Iveco jest na ramie |
_________________ Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu
Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko. |
|
|
|
 |
tachowp
zaawansowany

Twój sprzęt: Fiat Ducato 1,9 TD '89 Dethleffs
Nazwa załogi: Halinka i Włodek
Dołączył: 04 Lip 2010 Piwa: 2/7 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2011-08-29, 12:51
|
|
|
Francuz - drogie części zamienne.
Włoch - słaba blacha.
Pozdrawiam ! |
_________________ Moje rodzinne miasto w którym się .... gubię ..czasami!
6,8 l/km, 70-80 km/h.
 |
|
|
|
 |
Majek
początkujący forumowicz optymista
Twój sprzęt: Benimar 440UP
Nazwa załogi: SMOOth
Dołączył: 09 Wrz 2009 Piwa: 2/30 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2011-08-29, 19:41
|
|
|
Mam kilkanaście dostawczaków ale tylko VW LT/Sprinter i Fordy Transity po 2000 roku. Z dwojga złego osobiście wybrałbym Iveco. Tak jak napisał Kimtop tylko Iveco jest na ramie. W Masterze duży problem to skrzynia biegów potrafi odmówić posłuszeństwa już po 150 tys. Iveco w wersji max ma objętość 17,2 m3 i wysokość przestrzeni ładunkowej 2,1m i długość 4,56m, natomiast Master max odpowiednio około 12 m3, wys. 2,15m, dł. 3,71. Dane są z katalogów. |
|
|
|
 |
BOGDAN WADECKI
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: watercamp
Dołączył: 10 Cze 2008 Otrzymał 9 piw(a) Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 2011-08-29, 20:35 Iveco
|
|
|
W kwestii Iveco czy Renault , obstawiam Iveco choć nie jest bez wad , ale z dwojga złego ma więcej zalet , jest tańsze , mniej awaryjne , zbudowane na ramie i większe a o to też chyba chodzi .
No cóż wybór należy jednak do kupującego. |
_________________ Bogdan Wadecki |
|
|
|
 |
sator
zaawansowany

Dołączył: 30 Lis 2010 Piwa: 5/2
|
Wysłany: 2011-08-30, 09:58
|
|
|
Dziękuje wszystkim za odpowiedzi i porady.
Poszukuję blaszaka do zabudowy.
Jednak z góry odrzuciłem wszelkie fabryczne zabudowy z kilku powodów:
1. jestem dość wysoki, co uniemożliwia stanie w środku w przypadku większości blaszaków, nie mówię już o spaniu w poprzek. Jak dołożymy izolację podłogi i dachu to już w ogóle.
2. koniecznie chcę przewozić w środku motocykl (200 kg) w taki sposób, aby móc go chować na noc i transportować w środku. Motocykl daje wiele możliwości na miejscu.
3. blaszak ma z zewnątrz nie nosić żadnych oznak kamperka. Opłaty,myta, możliwość wjazdu do miast, możliwość swobodnego parkowania itp. Kto doświadczył wie o co chodzi.
Wykorzystywany będzie na co dzień w pracy.
ostatnio miałem okazję obejrzeć IVECO max i naprawdę zrobił wrażenie w środku.
projekt wnętrza.jpg Ma wyjść coś takiego mniej więcej. |
 |
Plik ściągnięto 183 raz(y) 223,93 KB |
|
Ostatnio zmieniony przez sator 2011-08-31, 06:57, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
WINNICZKI
Kombatant
Twój sprzęt: przyczepka n-126d
Nazwa załogi: Ania i Tomasz
Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Paź 2007 Piwa: 76/84 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 2011-08-30, 14:18
|
|
|
Mam pytanie do kolegów bo nie za bardzo rozumiem argumentację.Piszecie ,że Iveco jest lepsze bo ma ramę. To oznacza ,że te bez ramy rozlatują się ,mają za małą sztywność karoserii i nie wytrzymują zabudowy wewnątrz,czy może inny powód. Zawsze wydawało mi sie ,że rama podnosi środek ciężkości auta,są wyższe i bardziej niewygodne stopnie ,żeby wejść do wewnątrz,gorzej jest mocować zbiorniki i przewody bo przeszkadza rama.A tu wszyscy twierdzą ,że jak jest rama to lepiej..pytam dla czego? |
_________________ Sympatyk. Nie musisz mieć w życiu wszystkiego. Wystarczy , że masz osobę , która jest dla Ciebie wszystkim.
 |
|
|
|
 |
sator
zaawansowany

Dołączył: 30 Lis 2010 Piwa: 5/2
|
Wysłany: 2011-08-30, 14:33
|
|
|
WINNICZKI napisał/a: | A tu wszyscy twierdzą ,że jak jest rama to lepiej..pytam dla czego? |
Rama jest bardziej odporna na przeciążenia. Iveco słynie z możliwości doładowania ponad DMC |
|
|
|
 |
papamila
Kombatant

Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 121/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2011-08-30, 22:55
|
|
|
sator napisał/a: | blaszak ma z zewnątrz nie nosić żadnych oznak kamperka |
to co - nie bedzie okien?
a roleta?,
a wentylacja lodówki?
a gdzie drzwiczki do toalety?
sator napisał/a: | Opłaty,myta, możliwość wjazdu do miast, możliwość swobodnego parkowania |
a jaka jest róznica pomiędzy "pełnym" kamperem a kamperem na blaszaku?
odp: ŻADNA
sator napisał/a: | Kto doświadczył wie o co chodzi. |
i wie że to tylko mit
za każdym razem odpowiedzialny kasownik bezbłędnie wyłuska Cię z tłumu
a belka zawieszona na wysokości 1,8m skutecznie Ciebie zatrzyma |
|
|
|
 |
sator
zaawansowany

Dołączył: 30 Lis 2010 Piwa: 5/2
|
Wysłany: 2011-08-30, 23:11
|
|
|
papamila napisał/a: | to co - nie bedzie okien? |
będą z przodu na wysokości salonki + szyberdachy
papamila napisał/a: | a roleta?, |
nie będzie
papamila napisał/a: | a wentylacja lodówki? |
będzie
papamila napisał/a: | a gdzie drzwiczki do toalety? |
w boxie motocyklowym
papamila napisał/a: | a jaka jest róznica pomiędzy "pełnym" kamperem a kamperem na blaszaku?
odp: ŻADNA |
odpowie Ci na to znak na dole.
papamila napisał/a: | i wie że to tylko mit |
coś ten mit często staje się ciałem :D
convert-honda-minivan-camper-200X200.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 7154 raz(y) 5,54 KB |
|
|
|
|
 |
kaimar
weteran kaimar

Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Piwa: 89/3 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 2011-08-30, 23:37
|
|
|
Ponieważ masz zamiar codziennie ładować do środka motocykl, to zobacz na jakiej wysokości jest podłoga w Masterze a na jakiej w Iveco. |
_________________ www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl |
|
|
|
 |
TomekW
weteran

Twój sprzęt: bezdomny :(
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Mar 2007 Piwa: 29/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-08-31, 08:18
|
|
|
kaimar napisał/a: | zobacz na jakiej wysokości jest podłoga w Masterze a na jakiej w Iveco. |
Iveco ma tylny napęd, więc będzie wyżej. Master ma podłogę na wysokości ok. 53cm (zmierzone pod częściowym obciążeniem).
Jeżeli to istotne, Master powinien być też bardziej ekonomiczny. Nasz pod pełnym obciążeniem nigdy nie przekracza 9,5l/100km, pusty schodzi poniżej 7.
WINNICZKI napisał/a: | Piszecie ,że Iveco jest lepsze bo ma ramę. To oznacza ,że te bez ramy rozlatują się ...? |
Znajomy złamał kiedyś prawie nowe Iveco. Fakt, że było regularnie przeciążane (woził nim książki), ale jak widać, dla chcącego nic trudnego |
|
|
|
 |
eMWu
stary wyga

Twój sprzęt: 2 x Knaus traveller 595 + 625
Nazwa załogi: Campertrip.pl
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Gru 2010 Piwa: 11/23 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2011-08-31, 09:16
|
|
|
TomekW napisał/a: | Jeżeli to istotne, Master powinien być też bardziej ekonomiczny. Nasz pod pełnym obciążeniem nigdy nie przekracza 9,5l/100km, pusty schodzi poniżej 7. |
starsze iveco/ducato (w wiekszosci te same silniki) 2,8 jtd palą podobnie. Rama? wszystkie zabudowy na podwoziach sa de facto na ramie
a jakos zbiorniki wiszą. Iveco slynie z ladownosci - a zajechac, zlamac mozna wszystko |
_________________ www.campertrip.pl |
|
|
|
 |
papamila
Kombatant

Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 121/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2011-08-31, 09:30
|
|
|
sator napisał/a: | coś ten mit często staje się ciałem |
nie mam zamiaru z Tobą polemizować,
Jak mnie alkową przeganiali z miejsc zakazanych
(określonych znakiem jaki zamiesciłeś)
to tak samo potraktowali wszystkie kamperki na bazie blaszaków
dlatego próbuję wyprowadzić z błędu kolegów myślacych
że poruszając się "dostawczakiem" będą mieli łatwiej.
Nic podobnego 6m blaszak zajmuje na parkingu tyle samo miejsca co 6m kamper
|
|
|
|
 |
|