Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zabudowa LMC Liberty 1997 - rura nadmuchu w podłodze!
Autor Wiadomość
pionier01 
zaawansowany


Twój sprzęt: LMC Liberty 570s 1997
Nazwa załogi: 4 facetów i jedna dziewczyna
Dołączył: 09 Wrz 2017
Piwa: 34/4
Skąd: Kuźnia Raciborska
Wysłany: 2020-02-07, 01:03   Zabudowa LMC Liberty 1997 - rura nadmuchu w podłodze!

Podczas wymiany akumulatora zauważyłem że jedna z rur nadmuchu ciepłego powietrza wchodzi w podłogę. Nie potrafię określić jej ujścia. Z tego co widzę mam 4 ujścia w zabudowie i wszystkie dmuchają ciepłym powietrzem. Natomiast przy piecu 2 rury są połączone trójnikiem z piecem więc mam 5 rur wychodzących z pieca.

Gdzie może mieć ujście ta wchodząca w podłogę? Czy jest możliwość że ogrzewa jakąś pustkę w podłodze? Pod autem jej nie widać. To 23 letnia zabudowa więc chyba wtedy nie było pustek w podłodze?

Rura-w-podłodze.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 112,36 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
andi at 
Kombatant

Twój sprzęt: chausson welcome ws 2009
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Lis 2008
Piwa: 60/13
Skąd: wieden

Wysłany: 2020-02-07, 05:05   

A co my ci wejdziemy pod auto i zobaczymy co i jak .Może pobierać powietrze
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
rigg 
zaawansowany


Twój sprzęt: Burstner Ixeo 695 Moonlight
Dołączył: 25 Lis 2014
Piwa: 6/8
Skąd: Kaszubowo
Wysłany: 2020-02-07, 06:07   

Może ogrzewać zbiornik szarej wody.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Filip 
zaawansowany


Twój sprzęt: LMC Liberty 560 2.8 idTD 1999r :-)
Dołączył: 06 Mar 2007
Piwa: 18/18
Skąd: Otrębusy
Wysłany: 2020-02-07, 06:55   

Zapewne wersja zimowa i przechodzi pod podłogą na druga strone np. Pod kanape i wychodzi przy drzwiach i z kanapy. Dodatkowo ogrzewa przestrzeń wokół zbiornika z wodą... ja tak mam 8-)
_________________
Zmiana sprzętu pod osłoną NOCY ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/752
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2020-02-07, 08:38   

Ta rura wyprowadza nadmiar ciepłego powietrza na zewnątrz by w kampie nie było za gorąco .

A tak serio to tak trudno zajrzeć pod auto i prześledzić droge tej rurki ??? :zimno
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pionier01 
zaawansowany


Twój sprzęt: LMC Liberty 570s 1997
Nazwa załogi: 4 facetów i jedna dziewczyna
Dołączył: 09 Wrz 2017
Piwa: 34/4
Skąd: Kuźnia Raciborska
Wysłany: 2020-02-07, 09:33   

ZNALAZŁEM!

Położyłem się ponownie pod autem. Wcześniej wielokrotnie jej szukałem i nie znalazłem. Okazuje się że rura biegnie w zagłębieniu obok pojemnika na wodę brudną na druga stronę auta. Jest tak ukryta że trzeba przytulić głowę do podwozia aby zobaczyć tylko fragment rury. Już wiem gdzie przebiega.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/752
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2020-02-07, 12:11   

pionier01 napisał/a:
ZNALAZŁEM!

Położyłem się ponownie pod autem. Wcześniej wielokrotnie jej szukałem i nie znalazłem. Okazuje się że rura biegnie w zagłębieniu obok pojemnika na wodę brudną na druga stronę auta. Jest tak ukryta że trzeba przytulić głowę do podwozia aby zobaczyć tylko fragment rury. Już wiem gdzie przebiega.


bohater :roza:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Filip 
zaawansowany


Twój sprzęt: LMC Liberty 560 2.8 idTD 1999r :-)
Dołączył: 06 Mar 2007
Piwa: 18/18
Skąd: Otrębusy
Wysłany: 2020-02-07, 22:02   

Czyli tak jak pisałem... 8-)
_________________
Zmiana sprzętu pod osłoną NOCY ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
pionier01 
zaawansowany


Twój sprzęt: LMC Liberty 570s 1997
Nazwa załogi: 4 facetów i jedna dziewczyna
Dołączył: 09 Wrz 2017
Piwa: 34/4
Skąd: Kuźnia Raciborska
Wysłany: 2020-02-07, 22:38   

Filip napisał/a:
Czyli tak jak pisałem... 8-)


Tak jak pisałeś. Jest tylko jeden feler w rozwiązaniu fabrycznym. Truma C3402 miał 4 wyloty. Nie wiem dlaczego fabrycznie najdłuższy odcinek czyli ten o którym pisałem zlokalizowany pod samochodem i wychodzący obok drzwi był na trójniku z innym wylotem. Natomiast najkrótszy, czyli wychodzący do zabudowy zaraz obok pieca był bez trójnika bezpośrednio połączony. Dawało to taki efekt że najcieplej było zaraz obok pieca natomiast ciepło które pokonywało najdłuższą trasę i jeszcze pod samochodem wychodziło obok drzwi na zewnątrz z bardzo małym nadmuchem. Przecież najbardziej efektywne rozwiązanie byłoby założyć najdłuższą rurę bezpośrednio do Trumy, natomiast wylot do zabudowy zaraz pod piecem można trójnikiem podłączyć razem z łazienką. W takim przypadku ciepło rozłożone byłoby bardziej efektywnie. Większy nadmuch na przód auta a mniejszy zaraz obok pieca.

Ale to tylko moje przemyślenie. Za kilka dni montuję Trumę Combi 4 i właśnie tak zrobię jak pisałem. Więcej ciepła na przód, a mniej na tył. Z tyłu mam 3 wyjścia ciepła, pod wagonikiem jedną i na przodzie 1. Rozłożę to bardziej efektywnie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***