Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
HHO - paliwo wodorowe (hybryda)
Autor Wiadomość
JaWa 
Kombatant
Pierwsza "Mała Karawana"


Twój sprzęt: Fiat Ducato Roller Team Granduca
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 367/234
Skąd: Kutno
Wysłany: 2013-03-10, 13:53   HHO - paliwo wodorowe (hybryda)

Generator gazu HHO potrafi znacznie obniżyć spalanie naszych kamperków. Czy ktoś ma zainstalowany ten system ?

Więcej informacji TUTAJ i TU
_________________
Wanda i Jacek Kutno
-------------------------------------------
www.youtube.com/@JacekKropidlowskikutno/videos
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
makdrajwer 
weteran
Artur,Ola,Zosia,Zuzia


Twój sprzęt: Bezdomny
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Maj 2011
Piwa: 50/75
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-03-10, 14:01   

Myśle o tym od dawna, przeglądam fora ale jak na razie nikt nie napisał nic co by mnie w pełni przekonało. Znajomy zakładał to w starym citroenie. Spaliło mu to alternator i troche przewodów. Poogarniał temat, spaliło mu drugi raz i instalacje wywalił ( w nerwach do kosza ... ).
_________________
keep calm and dance
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
JaWa 
Kombatant
Pierwsza "Mała Karawana"


Twój sprzęt: Fiat Ducato Roller Team Granduca
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 367/234
Skąd: Kutno
Wysłany: 2013-03-10, 14:09   

makdrajwer napisał/a:
przeglądam fora ale jak na razie nikt nie napisał nic co by mnie w pełni przekonało

TUTAJ jest sporo opinii. Jutro dzwonię do p.Roberta.

Namiary do firmy:
ŁAPALICE
UL.KARTUSKA 29
83-300 KARTUZY
TEL.518-520-400
_________________
Wanda i Jacek Kutno
-------------------------------------------
www.youtube.com/@JacekKropidlowskikutno/videos
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
makdrajwer 
weteran
Artur,Ola,Zosia,Zuzia


Twój sprzęt: Bezdomny
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Maj 2011
Piwa: 50/75
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-03-10, 14:42   

Jestem bardzo ciekaw. Mój sceptycezm bierze sie troche z tego ze jest to temat znany od dłuższego czasu i gdyby to naprawde działało to zamiast drogi i skomplikowanych systemów oszczędzania paliwa w silnikach producenci po prostu zamontowali by taki generator i było by cacy. A tak idzie się w drogie hybrydy, auta elektyrczne itp.
Przy koszcie montażu 2000 zł ( w fabryce na lini by było 500 zł ) oszczędność rzędu nawet 20% czyli powiedzmy 1.6 l / 100 km daje 8,80 zł / 100 km czyli instalacja zwraca sie po 5800 km czyli u mnie po 3 miesiącach jazdy.
Więc dlaczego nie montują tego fabrycznie :shock:
_________________
keep calm and dance
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 246/618
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2013-03-10, 14:59   

makdrajwer napisał/a:
Więc dlaczego nie montują tego fabrycznie

Turbinka Kowalskiego :shock:
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
4x4camper 
stary wyga


Twój sprzęt: w budowie..
Dołączył: 22 Wrz 2008
Otrzymał 18 piw(a)
Skąd: Puławy
Wysłany: 2013-03-10, 15:00   

Nikt nie jest zainteresowany masową produkcją tego rozwiązania.
Zapotrzebowanie na ropę zmalałoby i cena w dół. jak myślisz jak zareaguje pazerne państwo.
Zrobi wszystko żeby patent zdyskryminować.
Jako ciekawostkę podam że w Kanadzie radiowozy na tym chodzą.

poz
Tolo
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
makdrajwer 
weteran
Artur,Ola,Zosia,Zuzia


Twój sprzęt: Bezdomny
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Maj 2011
Piwa: 50/75
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-03-10, 15:09   

SlawekEwa napisał/a:
makdrajwer napisał/a:
Więc dlaczego nie montują tego fabrycznie

Turbinka Kowalskiego :shock:


Kiedyś w mojej skodzie favorit zastosowałem wszystkie "magiczne" rzeczy z tamtych lat które miały obniżać zużycie paliwa. Przerobiłem też dolot i wydech. Efekt : trasa 4,5-4,7 , miasto 6,0-6,3.
_________________
keep calm and dance
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
JaWa 
Kombatant
Pierwsza "Mała Karawana"


Twój sprzęt: Fiat Ducato Roller Team Granduca
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 367/234
Skąd: Kutno
Wysłany: 2013-03-10, 15:15   

W USA w wielu samochodach jest montowane fabrycznie. W Europie posiada Certyfikat Europejski, to nie jest turbinka Kowalskiego :lol:
_________________
Wanda i Jacek Kutno
-------------------------------------------
www.youtube.com/@JacekKropidlowskikutno/videos
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
emicargo 
doświadczony pisarz


Dołączył: 13 Maj 2012
Piwa: 4/2
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2013-03-10, 16:07   

makdrajwer napisał/a:
Jestem bardzo ciekaw. Mój sceptycezm bierze sie troche z tego ze jest to temat znany od dłuższego czasu i gdyby to naprawde działało to zamiast drogi i skomplikowanych systemów oszczędzania paliwa w silnikach producenci po prostu zamontowali by taki generator i było by cacy. A tak idzie się w drogie hybrydy, auta elektyrczne itp.
Przy koszcie montażu 2000 zł ( w fabryce na lini by było 500 zł ) oszczędność rzędu nawet 20% czyli powiedzmy 1.6 l / 100 km daje 8,80 zł / 100 km czyli instalacja zwraca sie po 5800 km czyli u mnie po 3 miesiącach jazdy.
Więc dlaczego nie montują tego fabrycznie :shock:


Wpływy do budżetu RP z samej tylko akcyzy za paliwa w 2012r wyniosły około 24mld zł. Jeżeli zaczniemy wszyscy jeździć "na wodę", to wpływy z akcyzy i podatku VAT spadną na tyle, że nie będzie pieniędzy na kolejne fotoradary, radiowozy dla ITD, no i oczywiście na premie dla ministrów. Moim skromnym zdaniem, puki jest pod dostatkiem ropy, żaden polityk na całym świecie nie da zgody na używanie paliw alternatywnych, których defacto, nie można obciązyć akcyzą.
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
JaWa 
Kombatant
Pierwsza "Mała Karawana"


Twój sprzęt: Fiat Ducato Roller Team Granduca
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 367/234
Skąd: Kutno
Wysłany: 2013-03-10, 16:24   

emicargo napisał/a:
Jeżeli zaczniemy wszyscy jeździć "na wodę", to wpływy z akcyzy i podatku VAT spadną na tyle, że nie będzie pieniędzy na kolejne fotoradary, radiowozy dla ITD

Zrobię na złość Rostowskiemu, założę HHO. :bigok :bigok
_________________
Wanda i Jacek Kutno
-------------------------------------------
www.youtube.com/@JacekKropidlowskikutno/videos
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 246/618
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2013-03-10, 18:03   

emicargo napisał/a:
Moim skromnym zdaniem, puki jest pod dostatkiem ropy, żaden polityk na całym świecie nie da zgody na używanie paliw alternatywnych, których defacto, nie można obciązyć akcyzą.

Czy LPG, CNG, biodisel nie jest paliwem alternatywnym i co akcyzy tam nie ma?
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
emicargo 
doświadczony pisarz


Dołączył: 13 Maj 2012
Piwa: 4/2
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2013-03-10, 18:54   

SlawekEwa napisał/a:
emicargo napisał/a:
Moim skromnym zdaniem, puki jest pod dostatkiem ropy, żaden polityk na całym świecie nie da zgody na używanie paliw alternatywnych, których defacto, nie można obciązyć akcyzą.

Czy LPG, CNG, biodisel nie jest paliwem alternatywnym i co akcyzy tam nie ma?


Czepiasz się, ok poprawka - alternatywne żródła zasilania - teraz dobrzę? A jeżeli już ma być dokładnie - LPG to skrót od Liquefied Petroleum Gas i w wolnym tłumaczeniu na polski oznacza płynny gaz ropopochodny. Nie jest paliwem alternatywnym. :spoko
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
makdrajwer 
weteran
Artur,Ola,Zosia,Zuzia


Twój sprzęt: Bezdomny
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Maj 2011
Piwa: 50/75
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-03-10, 20:23   

emicargo napisał/a:
Wpływy do budżetu RP z samej tylko akcyzy za paliwa w 2012r wyniosły około 24mld zł. Jeżeli zaczniemy wszyscy jeździć "na wodę", to wpływy z akcyzy i podatku VAT spadną na tyle, że nie będzie pieniędzy na kolejne fotoradary, radiowozy dla ITD, no i oczywiście na premie dla ministrów.


No to po co w takim razie walka o każdą krople zużytego paliwa ( oczywiście na papierze ) ? Po co bi, less czy inne turba ? A auta elektryczne , hybrydy takie jak ampera ?
Pół świata jeździ na alkoholu, oleju rzepakowym i innych wynalazkach. Z poziomu europy i usa - zgadza sie : chodzi o kase. Ale w Indiach wymyślono agregat prądotwórczy na moc. Przy moich częstotliwościach i ilościach miałbym małą elektrownie :wc:
_________________
keep calm and dance
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
emicargo 
doświadczony pisarz


Dołączył: 13 Maj 2012
Piwa: 4/2
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2013-03-10, 21:57   

Kontrola Państwa nad rynkiem paliw jest narzędziem służącym do generowania ogromnych wpływów do kasy tegoż Państwa. Ściągalność podatków akcyzowego i VAT jest w tym przypadku niemal (nieliczne afery paliwowe) 100 procentowa. Wyobraź sobie sytuację, w której auta napędzane są np. sprężonym powietrzem, którego mogą dostarczać sprężarki zasilane energią wiatrową. Drastycznie spada sprzedaż paliw płynnych i klops. Motoryzacja wymyka się spod kontroli Państwa (brak wpływu z podatków od paliw). Gotowy scenariusz na globalne załamanie finansów.
"Walka" koncernów samochodowych o zmniejszenie zużycia paliwa w produkowanych autach nie ma wplywu na wielkość kwot wpływających do budżetów z tyt opodatkowania paliw. Samochodów statystycznie przybywa. I dlatego to akurat politykom nie przeszkadza.

Nawiasem mówiąc, sprawność nowoczesnych silników na sprężone powietrze jest dużo wyższa od sprawności najlepszych silników spalinowych.
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
adam2 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: hymer
Dołączył: 30 Sty 2012
Piwa: 18/3
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2013-03-10, 22:00   

Hej byłem w zeszłym tygodniu w warsztacie gdzie to montują i powiedzieli mi że przy spalaniu rzędu 10l można zejść do 8 nie ma znaczenia czy to jest silnik starego czy nowego typu.Generator z wody wytwarza wodór a silnikowi czy to w sposób mechaniczny czy na elektronice obniża się dawkę paliwa które zastępuje wodór trzeba tylko co około 300 km. otworzyć maskę i dolać do zbiorniczka wody[destylowanej] jeżeli bym zapomniał to auto po prostu zrobi się mułowate bo będzie miało za małą dawkę paliwa można nawet teoretycznie nieco podnieść moc silnika w starszych modelach [w ramach rozsądku].To wszystko plusy a teraz minusy-koszt założenia 2400zł to przy 10tyś. rocznie zaczniemy zarabiać około 3 roku eksploatacji jaki to ma naprawdę wpływ na silnik to tak chyba do końca nikt nie wie no i najważniejsze generator potrzebuje około 20A prądu.Nie jestem mechanikiem i pewnie więcej by mogli powiedzieć fachowcy przekazuję tylko to co powiedzieli mi w warsztacie :spoko
_________________
adam2
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***