Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
hamulec ręczny vw lt 35
Autor Wiadomość
michałp 
zaawansowany


Twój sprzęt: VW LT 35 02r Sam zrobiłem
Dołączył: 29 Paź 2011
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-07-11, 20:01   hamulec ręczny vw lt 35

Hej mam bardzo słaby ręczny w tym tygodniu zmieniłem linki ale dalej jest słaby a na regulacji jest już koniec, wydaje mi się ze to szczęki bo tylko one nie zostały wymienione. Czy ktoś może podpowiedzieć jak mam to zrobić???
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cykada 
weteran

Twój sprzęt: Sprinter 2.9TD
Nazwa załogi: RodzinkaPL
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lip 2009
Piwa: 12/9
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 2014-07-11, 20:20   

Hi.
Wymienisz sam. Odkręcasz koło , odkręcasz jarzma i schodzą razem z zaciskiem(jak dobrze pamiętam) odkręcasz jedną śrubę na tarczy,obstukujesz delikatnie tarczę bo pewnie tak na luzie nie zejdzie i masz na wierzchu szczęki ręcznego,ściągasz sprężynki i wyciągasz szczęki.
Potem jest trochę zabawy w złożeniu tego z powrotem bo ciężko te sprężynki pozakładać tak jak były. zrób zdjęcie wcześniej , żebyś potem tak samo pozakładał. Mogłem coś pominąć bo dawno to wymieniałem. Przy okazji jak ci piszczą hamulce to przesmaruj sobie klocki specjalnym smarem- tylko te części metalowe nie okładziny , będziesz widział gdzie ocierają po ocierkach i tam daj trochę smaru. TRW robi taki smar. Mi to zajęło półtora godziny na koło.
Trochę się powkurzasz jak nigdy nie zmieniałeś.
Szczęki ATE kup.
aha auto na lewarku podnieś do góry bo bez tego nie dasz rady :lol:
_________________
Nie wolno pić alkoholu , bo potem człowiek jest z siebie za bardzo zadowolony :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
makdrajwer 
weteran
Artur,Ola,Zosia,Zuzia


Twój sprzęt: Bezdomny
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Maj 2011
Piwa: 50/75
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2014-07-11, 20:24   

mobili napisał/a:
odkręcasz jarzma i schodzą razem z zaciskiem(jak dobrze pamiętam) odkręcasz jedną śrubę na tarczy,obstukujesz delikatnie tarczę


Hmmm... Jarzma, zaciski i tarcze w hamulcach bębnowych :roll:
_________________
keep calm and dance
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cykada 
weteran

Twój sprzęt: Sprinter 2.9TD
Nazwa załogi: RodzinkaPL
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lip 2009
Piwa: 12/9
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 2014-07-11, 20:29   

makdrajwer napisał/a:
mobili napisał/a:
odkręcasz jarzma i schodzą razem z zaciskiem(jak dobrze pamiętam) odkręcasz jedną śrubę na tarczy,obstukujesz delikatnie tarczę


Hmmm... Jarzma, zaciski i tarcze w hamulcach bębnowych :roll:

w sprinterze i lt-ku masz tarcze z bębnem na ręczny
http://allegro.pl/tarcza-...4175515416.html
nie rób zamieszania pogogluj najpierw :spoko
jeszcze jedno : są dwie regulacje na ręczny- linkami i otworem przez tarczę hamulcową...
Regulowałeś przez tarczę?
szczęki ręcznego trudno jest zetrzeć.
_________________
Nie wolno pić alkoholu , bo potem człowiek jest z siebie za bardzo zadowolony :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
makdrajwer 
weteran
Artur,Ola,Zosia,Zuzia


Twój sprzęt: Bezdomny
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Maj 2011
Piwa: 50/75
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2014-07-11, 20:40   

mobili napisał/a:
w sprinterze i lt-ku masz tarcze z bębnem na ręczny


Fakt. Mea culpa :papa
_________________
keep calm and dance
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
michałp 
zaawansowany


Twój sprzęt: VW LT 35 02r Sam zrobiłem
Dołączył: 29 Paź 2011
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-07-11, 21:01   

mobili napisał/a:
makdrajwer napisał/a:
mobili napisał/a:
odkręcasz jarzma i schodzą razem z zaciskiem(jak dobrze pamiętam) odkręcasz jedną śrubę na tarczy,obstukujesz delikatnie tarczę


Hmmm... Jarzma, zaciski i tarcze w hamulcach bębnowych :roll:

w sprinterze i lt-ku masz tarcze z bębnem na ręczny
http://allegro.pl/tarcza-...4175515416.html
nie rób zamieszania pogogluj najpierw :spoko
jeszcze jedno : są dwie regulacje na ręczny- linkami i otworem przez tarczę hamulcową...
Regulowałeś przez tarczę?
szczęki ręcznego trudno jest zetrzeć.


nie przez tarczę nie czyli jak mam to zrobić, dzięki za info dotyczące piszczących hamulców bo wymieniłem w mondeo mk4 i zona dzwoniła z trasy ze piszczą a ja zapomniałem posmarować zaciski.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cykada 
weteran

Twój sprzęt: Sprinter 2.9TD
Nazwa załogi: RodzinkaPL
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lip 2009
Piwa: 12/9
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 2014-07-11, 21:09   

michałp napisał/a:
mobili napisał/a:
makdrajwer napisał/a:
mobili napisał/a:
odkręcasz jarzma i schodzą razem z zaciskiem(jak dobrze pamiętam) odkręcasz jedną śrubę na tarczy,obstukujesz delikatnie tarczę


Hmmm... Jarzma, zaciski i tarcze w hamulcach bębnowych :roll:

w sprinterze i lt-ku masz tarcze z bębnem na ręczny
http://allegro.pl/tarcza-...4175515416.html
nie rób zamieszania pogogluj najpierw :spoko
jeszcze jedno : są dwie regulacje na ręczny- linkami i otworem przez tarczę hamulcową...
Regulowałeś przez tarczę?
szczęki ręcznego trudno jest zetrzeć.


nie przez tarczę nie czyli jak mam to zrobić, dzięki za info dotyczące piszczących hamulców bo wymieniłem w mondeo mk4 i zona dzwoniła z trasy ze piszczą a ja zapomniałem posmarować zaciski.

odkręć jedną śrubę od koła-auto do góry i przez tą dziurę kręcisz taką zębatką za pomocą płaskiego śrubokręta dopóki koło będzie miało opór , jak przyhamuje to trochę luzujesz i masz. Wez sobie świeć latarką w tą dziurę bo inaczej zębatki nie zobaczysz i kręć powoli kołem.
Może niepotrzebnie linki wymieniałeś.
:spoko
_________________
Nie wolno pić alkoholu , bo potem człowiek jest z siebie za bardzo zadowolony :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
michałp 
zaawansowany


Twój sprzęt: VW LT 35 02r Sam zrobiłem
Dołączył: 29 Paź 2011
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-07-12, 10:38   

nie ważne którą odkręcę ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cykada 
weteran

Twój sprzęt: Sprinter 2.9TD
Nazwa załogi: RodzinkaPL
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lip 2009
Piwa: 12/9
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 2014-07-13, 08:03   

michałp napisał/a:
nie ważne którą odkręcę ?

obojętnie.
zrobiłeś?
_________________
Nie wolno pić alkoholu , bo potem człowiek jest z siebie za bardzo zadowolony :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
michałp 
zaawansowany


Twój sprzęt: VW LT 35 02r Sam zrobiłem
Dołączył: 29 Paź 2011
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-07-14, 19:02   

nie zrobiłem ale może jutro uda mi się, szczęki nie były nigdy wymieniane a auto ma ponad 300tyśkm więc postawiłem na wymianę szczęk ale jeśli da się coś jeszcze wyregulować to muszę spróbować jak ruszę temat to napisze. Dziękuje za pomoc.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cykada 
weteran

Twój sprzęt: Sprinter 2.9TD
Nazwa załogi: RodzinkaPL
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lip 2009
Piwa: 12/9
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 2014-07-14, 19:08   

michałp napisał/a:
nie zrobiłem ale może jutro uda mi się, szczęki nie były nigdy wymieniane a auto ma ponad 300tyśkm więc postawiłem na wymianę szczęk ale jeśli da się coś jeszcze wyregulować to muszę spróbować jak ruszę temat to napisze. Dziękuje za pomoc.

to spróbuj wyregulować bo powinno się udać.
A jeżeli chcesz zrobić dla siebie to daj nowe tarcze , wtedy ręczny będzie jak nowy bo nowe szczęki do starej tarczy to nie będzie 100%.
Ja mam dwa sprintery. Jeden z niemiec sprowadzony jakieś 3 miesiące temu i ręczny żyleta , drugi mam już z 5 lat i wymieniałem szczęki do starych tarcz- ręczny jest ale taki na 60-70% . A w tym sprinterze z niemiec 100%. Ale tam nie ruszałem hamulców.
_________________
Nie wolno pić alkoholu , bo potem człowiek jest z siebie za bardzo zadowolony :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
michałp 
zaawansowany


Twój sprzęt: VW LT 35 02r Sam zrobiłem
Dołączył: 29 Paź 2011
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-07-15, 20:14   

witam dziś zrobiłem próbę na firmowym sprinterze i faktycznie dużo można wyregulować, ale w moim lt myślę ze bez wymiany szczęk nic nie zdziałam.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
michałp 
zaawansowany


Twój sprzęt: VW LT 35 02r Sam zrobiłem
Dołączył: 29 Paź 2011
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-08-08, 16:25   

W końcu dziś ruszyłem temat, więc rozebrałem zacisk i ściągnąłem tarcze i okazało się ze szczęki są w stanie 95% więc wyregulowałem je poskręcałem wszystko a z drugiej strony tylko wyregulowałem przez otwór śruby. Ręczny działa jak nówka, dziękuje za pomoc!!!!!! :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
michałp 
zaawansowany


Twój sprzęt: VW LT 35 02r Sam zrobiłem
Dołączył: 29 Paź 2011
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-08-08, 16:28   

P.S teraz zauważyłem że moim zdjęciu kamper nie wygląda jak kamper a raczej jak przenośny szpital :haha:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cykada 
weteran

Twój sprzęt: Sprinter 2.9TD
Nazwa załogi: RodzinkaPL
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lip 2009
Piwa: 12/9
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 2014-08-08, 16:41   

michałp napisał/a:
P.S teraz zauważyłem że moim zdjęciu kamper nie wygląda jak kamper a raczej jak przenośny szpital :haha:

tylko pacjenci pouciekali :wyszczerzony:
_________________
Nie wolno pić alkoholu , bo potem człowiek jest z siebie za bardzo zadowolony :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***