Ducato 1988 r. 2,5 |
Autor |
Wiadomość |
Piter____K
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Pug J5 lub analogiczny w planach
Dołączył: 09 Kwi 2013 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 2013-04-16, 00:28 Ducato 1988 r. 2,5
|
|
|
Witam serdecznie. Noszę się z zamiarem zakupu Fiata w dieselu. Jakkolwiek trywialnie zabrzmi pytanie, objaw wydaje mi się niepokojący. Dodam jeszcze, źe nigdy nie jeździłem dieslem ani autem dostawczym. Ten, którego chę kupić, po dłuższym postoju i po odpaleniu dymił niemiłosiernie. W ciągu kilkunastu sekund zadymił całą okolicę i wypluł z rury sporo sadzy. Czy to normalne? Auto generalnie wydaje się być w super stanie. Licznik w normie, wnętrze bardzo zadbane. Sprowadzony z Belgii miał być przeznaczony na wypożyczalnię. Poza tym jestem przed szczegółowym sprawdzeniem wszystkich możliwych rzeczy do sprawdzenia i jazdą próbną. Rzekomo wszystko jest w 100% sprawne. Ciężko pewnie napisać w skrócie, na co zwrócić uwagę ale... mimo wszystko będę wdzięczny za choćby luźny ochłap porady |
|
|
|
 |
eMWu
stary wyga

Twój sprzęt: 2 x Knaus traveller 595 + 625
Nazwa załogi: Campertrip.pl
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Gru 2010 Piwa: 11/23 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2013-04-16, 00:31
|
|
|
trudno zapala a potem juz ok? swiece zarowe pewnie |
_________________ www.campertrip.pl |
|
|
|
 |
Piter____K
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Pug J5 lub analogiczny w planach
Dołączył: 09 Kwi 2013 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 2013-04-16, 00:46
|
|
|
Tak, za pierwszym nie odpalił. |
|
|
|
 |
Cykada
weteran
Twój sprzęt: Sprinter 2.9TD
Nazwa załogi: RodzinkaPL
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Lip 2009 Piwa: 12/9 Skąd: Dzierżoniów
|
Wysłany: 2013-04-16, 07:46
|
|
|
bedę jechał przez Jawor w czwartek lub piątek to mogę podejść z Tobą obejrzeć to auto i ewentualnie coś doradzić. |
|
|
|
 |
eMWu
stary wyga

Twój sprzęt: 2 x Knaus traveller 595 + 625
Nazwa załogi: Campertrip.pl
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Gru 2010 Piwa: 11/23 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2013-04-16, 08:21
|
|
|
Piter____K napisał/a: | Tak, za pierwszym nie odpalił. |
masz wrazenie ze prze pierwszą sekunde nie idzie na wszystkie gary? |
|
|
|
 |
Ducati
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Laika Eco Vip 200i
Nazwa załogi: dwa plus jeden
Dołączył: 15 Maj 2011 Postawił 2 piw(a) Skąd: Karpacz
|
Wysłany: 2013-04-16, 21:21
|
|
|
Witam, znam ten problem i pisałem o tym na innym poście. Mój silnik ma najechane 130tys. , jak go kupiłem to właściciel też mówił, że to normalne , że kopci po zapaleniu. I tak jeździłem dwa lata. Okazało się w końcu, że za dużo pali. Po sprawdzeniu ciśnienia okazało się ,że dwa gary przytarte. Kompresja przedostaje się do miski olejowej, a następnie para olejowa wraca odmą do silnika , a ten ją spala , stąd ta sadza z rury wydechowej. Może być także opcja, że gumki na zaworach są stare i nie trzymają i tamtędy olej dostaje się do cylindrów, gdzie następuje spalenie oleju. Aby sprawdzić ,czy kompresja przedostaje się w dół silnika wystarczy wyciągnąć bagnet, jeśli jest lipa z tłokami, to kopci z niego jak z komina...., a poza tym w kolektorze ssącym będzie wcześniej wspomniany olej z odmy. Kopcenie to także lejące wtryski, miałem to dodatkowo u mnie.Jak silnik jest zimny to kuleje na jeden gar w wyniku złego spalania. |
|
|
|
 |
Piter____K
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Pug J5 lub analogiczny w planach
Dołączył: 09 Kwi 2013 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 2013-04-17, 00:24
|
|
|
Dobry wieczór. Dzięki za poradę Ducati, na pewno sprawdzę z tym bagnetem i pozostałe. Nie wiem czy palił na wszystkie, trwało to sekundę-dwie i nie zwróciłem uwagi. mobili dzięki bardzo za propozycję, auto stoi w Kamiennej Górze, jest kawałek. To samochód mojego znajomego-klienta ojca. Polecają sprawdzenie na stacji gdzie niby PKS robi przeglądy, rzekomo nie do przejścia w razie usterki Tak czy inaczej kolejny wyjazd będzie już na konkretne testy i zobaczymy co wyjdzie. Jakąś stację muszę zorganizować, to pewne. Niepokoi mnie jeszcze jeden detal. Załączam zdjęcie. Czy takiecoś jets groźne? Włam?
DSCN7254_K.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 82 raz(y) 194,27 KB |
|
|
|
|
 |
wbobowski
Kombatant moder

Twój sprzęt: Dethleffs Globetrotter I-645 DB Ducato 2,5TDI
Nazwa załogi: Bobosie
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Piwa: 354/135 Skąd: Lublin - Dąbrowica
|
Wysłany: 2013-04-17, 00:33
|
|
|
Piter____K napisał/a: | Czy takiecoś jets groźne? |
Noo... ciekawie to nie wygląda |
_________________ Włodek i Ela
Nasze kamperki
 |
|
|
|
 |
WINNICZKI
Kombatant
Twój sprzęt: przyczepka n-126d
Nazwa załogi: Ania i Tomasz
Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Paź 2007 Piwa: 76/85 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 2013-04-17, 04:08
|
|
|
Ta zabudowa to BURSTNER z lat 88-91? |
_________________ Sympatyk. Nie musisz mieć w życiu wszystkiego. Wystarczy , że masz osobę , która jest dla Ciebie wszystkim.
 |
|
|
|
 |
kimtop
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO C-TOURER
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Piwa: 144/44 Skąd: Opoczno
|
Wysłany: 2013-04-17, 06:43
|
|
|
To nie włam tylko osłabiona konstrukcja.Nie pokazałeś całego auta.Myślę ,że drzwi są zaraz za alkową.Jeśli tak to alkowa "siadła" i stąd to pęknięcie. |
_________________ Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu
Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko. |
|
|
|
 |
WINNICZKI
Kombatant
Twój sprzęt: przyczepka n-126d
Nazwa załogi: Ania i Tomasz
Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Paź 2007 Piwa: 76/85 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 2013-04-17, 10:32
|
|
|
Typowe pęknięcie dla Burstnera z lat 85-93. Faktycznie musi być jakaś wada konstrukcyjna bo wszystkie pękają (patrząc na zdjęcie w prawym narożniku drzwi) Prawdopodobnie rama Ducato I jest zbyt elastyczna i tak reaguje sztywna zabudowa.Oczywiście lata i przebieg oraz sposób użytkowania mają duży wpływ na rozpadanie się zabudowy w tym miejscu.Drugie pęknięcie może świadczyć o ciężkim żywocie tego kamperka. |
_________________ Sympatyk. Nie musisz mieć w życiu wszystkiego. Wystarczy , że masz osobę , która jest dla Ciebie wszystkim.
 |
|
|
|
 |
Piter____K
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Pug J5 lub analogiczny w planach
Dołączył: 09 Kwi 2013 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 2013-04-18, 12:32
|
|
|
Nie mam pojęcia jak to się zwie, ale wygląda tak.
Czy wśród szanownych forumowiczów, jest ktoś w posiadaniu takiego auta z podobnym uszkodzeniem?
DSCN7258_m.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 4242 raz(y) 51,05 KB |
|
|
|
|
 |
Piter____K
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Pug J5 lub analogiczny w planach
Dołączył: 09 Kwi 2013 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 2013-04-18, 12:35
|
|
|
Wnętrze
DSCN7246_m.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 68 raz(y) 123,76 KB |
|
|
|
|
 |
Piter____K
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Pug J5 lub analogiczny w planach
Dołączył: 09 Kwi 2013 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 2013-04-18, 12:36
|
|
|
Alkowa
DSCN7255_m.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 76 raz(y) 131,11 KB |
|
|
|
|
 |
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA

Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 198/163 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2013-04-18, 13:54
|
|
|
Myślę ,że dużo by wyjaśniło i może pomogło zdjęcie otworu drzwiowego od środka .Napewno uszkodzeniu nalezało by sie bacznie przyjrzeć bo może to być niezła ...........mina
|
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
 |
|
|
|
 |
|