Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: janusz
2009-01-19, 11:41
intercooler
Autor Wiadomość
eler1 
Kombatant


Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 44/104
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2007-12-15, 19:37   intercooler

posiadam silnik 2.0 JTD który nie posiada chłodnicy intercoolera. Mam zamiar taką chłodnicę zainstalować tylko mam pytanie. Jak dobrać wielkość chłodnicy i ilość przepływającego przez nią powietrza czy sugerować się wielkościami wlotowymi przy chłodnicy i kolektorze ssącym czy powinny być podobnych wymiarów oraz czy można zainstalować intercooler od 2.5TD. http://www.allegro.pl/ite...ntercooler.html
Jeżeli już założę to czy muszę zmienić program sterujący silnikiem bo porametry dolotowe powietrza się zmienią na lepsze ale czy komputer nie będzie tego odczytywał za błąd?
_________________
Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT :)

Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Jerzy 
weteran

Twój sprzęt: VW Karmann Colorado
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sty 2007
Otrzymał 5 piw(a)
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 2007-12-15, 22:56   

Konstrukcyjnie, średnice króćców do/wylotowego są liczone na przepustowość wewnętrzną chłodnicy-intercoolera, więc możesz kierować się średnicami. Może to być intercooler od 2.5 TD. Masłem kaszy nie zepsujesz...

Przepływomierz powietrza w układzie dolotowym mierzy jego masę a więc ilość z uwzględnieniem faktora temperatury. Sterownik-komputer na stopniu wejściowym odczytuje aktualną wartość z czujnika temperatury i uwzglęnia ją w procesie tworzenia mieszanki ...nie musisz nic kombinować z komputerem.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eler1 
Kombatant


Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 44/104
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2007-12-16, 10:31   

czy ma znaczenie jak podłączymy chłodnicę intercoolera, chodzi mi o wejście i wyjście?
_________________
Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT :)

Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Jerzy 
weteran

Twój sprzęt: VW Karmann Colorado
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sty 2007
Otrzymał 5 piw(a)
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 2007-12-16, 11:49   

Są intercoolery, gdzie nie ma różnicy np. te projektowane do pracy w pozycji poziomej.
W niektórych jednak, kształty komory wejściowej i wyjściowej różnią się - w tym przypadku odpowiedni montaż ma znaczenie. Chodzi o poprawność przepływu powietrza w górnym zakresie pracy turbiny.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jelo71 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: się tworzy .......
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 3/5
Skąd: tuż obok Krakowa
Wysłany: 2007-12-16, 14:05   

eler1,
uważaj na zakupy w allegro, ja kupiłem używkę - intercooler do 2.5 TD i był nieszczelny. A ciśnienie w chłodnicy sięga powyżej 1 bara. A jak już zamontujesz to upewnij się czy należy przeregulować ciśnienie turbiny ponieważ dojdą do bilansu nowe opory przepływu poważnie obniżające ciśnienie w kolektorze dolotowym co może zniweczyć cały sens doładowania.
pozdrawiam
jelo
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***