Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: koder
2015-02-10, 08:41
Iveco Daily - wakacyjna bryczka w budowie.
Autor Wiadomość
Szelma 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Iveco Daily under construction
Dołączył: 24 Sie 2013
Postawił 2 piw(a)
Wysłany: 2013-09-22, 08:45   Iveco Daily - wakacyjna bryczka w budowie.

Witajcie,

kilka dni temu stałem się szczęśliwym posiadaczem Iveco Daily z 2006 roku. Dopóki nie zajrzałem w czeluści internetu sądziłem że odkrywam Amerykę planując przerobienie busa na kampera ... o jakże się myliłem :haha:

Losy pojazdu były dość burzliwe, z fabryki wyjechał jako 3-osobowy furgon, następnie został przerobiony na 8-osobowy autobus. Gdy właściciel autobusu postanowił go sprzedać, zamontował przegrodę, wyrzucił fotele i całkiem niechlujnie ocieplił i obił wnętrze sklejką. Teraz ja zrywam tą sklejkę i ocieplenie i robię wszystko od podstaw.

Zamierzam do wiosny 2014 przebudować auto na w miarę autonomiczny domek na kółkach. Do założenia wątku namówił mnie kolega Kodi. Liczę na Wasze wsparcie, doświadczenie i pomoc twórczo - logistyczną. Postaram się na bieżąco relacjonować przebudowę w miarę postępu prac. Wrzucam kilka fotek jak Iśka wygląda w tej chwili.

Pozdrawiam!

DSCN4818_1600x1200.jpg
Plik ściągnięto 176 raz(y) 188,43 KB

DSCN4814_1600x1200.jpg
Plik ściągnięto 163 raz(y) 143,64 KB

DSCN4815_1600x1200.jpg
Plik ściągnięto 209 raz(y) 190,31 KB

DSCN4813_1600x1200.jpg
Plik ściągnięto 164 raz(y) 167,27 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2013-09-22, 08:56   

Witaj ...będę kibicował ...widzę , że masz pełną wagę ciężką czyli możesz poszaleć ... życzę sporo samozaparcia i fantazji :spoko :spoko :spoko

PS . fan club blaszaka jest już chyba nieuniknionym :bigok
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Camper Diem 
Kombatant


Twój sprzęt: Eura Mobil
Nazwa załogi: Camper Diem!
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Wrz 2007
Piwa: 49/65
Skąd: Gdańsk-Wrzeszcz
Wysłany: 2013-09-22, 09:02   

powiedzcie mi z ciekawości jaki jest największy gabarytowo blaszak, którego można wykorzystać?
_________________
Camper Diem!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Szelma 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Iveco Daily under construction
Dołączył: 24 Sie 2013
Postawił 2 piw(a)
Wysłany: 2013-09-22, 09:05   

Witaj No name, opis przebudowy Twojego auta przeczytałem od deski do deski, podziwiam i gratuluję.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Szelma 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Iveco Daily under construction
Dołączył: 24 Sie 2013
Postawił 2 piw(a)
Wysłany: 2013-09-22, 09:08   

Camper Diem napisał/a:
powiedzcie mi z ciekawości jaki jest największy gabarytowo blaszak, którego można wykorzystać?

Z mojej kategorii cenowej, było to właśnie Iveco Daily, 4,5 metra długości paki. Zdaje się że są jeszcze wyższe wersje ok. 2,10 m ale ja takiego nie spotkałem.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2013-09-22, 09:12   

Camper Diem napisał/a:
powiedzcie mi z ciekawości jaki jest największy gabarytowo blaszak, którego można wykorzystać?


największy jest nowy sprinter /crafter/ ... dłuższy od Iveco 20 cm ale droższy o .... UFF !!! to najdroższe 20 cm na świecie :-P


To ivo jest C rozumiem ...ile masz ładowności w papierach ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Szelma 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Iveco Daily under construction
Dołączył: 24 Sie 2013
Postawił 2 piw(a)
Wysłany: 2013-09-22, 09:17   

Oficjalnie 750 kg, aczkolwiek auto jest na bliźniakach i zdaje się ma 3 pióra.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2013-09-22, 09:36   

Szelma napisał/a:
Oficjalnie 750 kg, aczkolwiek auto jest na bliźniakach i zdaje się ma 3 pióra.


Czyli to jest C ale do 3500 DMC ?
Rozumiem , że to 750 kg uwzględnia i 8 osób jednak to za mało ... C na bliźniakach ma za małą ładowność by potem z sensem poruszać się po drogach ...
Obawiam się , że masz problem ....masz wielki problem.... przemyśl sens budowy kampera na tym właśnie egzemplarzu Iveco ....
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Szelma 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Iveco Daily under construction
Dołączył: 24 Sie 2013
Postawił 2 piw(a)
Wysłany: 2013-09-22, 09:58   

Myślę że nie ma tragedii, przemyślałem i przeliczyłem sprawę gruntownie. Myślę też że to co jest w papierach nie do końca musi odpowiadać rzeczywistym parametrom /patrz pierwszy post/. Czy np. po numerze VIN można sprawdzić rzeczywiste parametry ?

1.Samochód ma służyć trzem osobom.

2.Myślę o zastosowaniu do budowy materiałów lekkich i ultralekkich, po przeliczeniu wagi metra sześciennego potrzebnego materiału plus osprzętu plus dwóch 70-litrowych zbiorników waga tego wszystkiego nie powinna przekroczyć 700 kilogramów.

3.Przedwczoraj przeładowaliśmy na pakę zawartość dwóch europalet wody mineralnej /znajomy ma hurtownię i woda jest na granicy terminu przydatności do spożycia, oddał ją za darmo fundacji opiekującej się bezdomnymi/ Waga jednej palety to ok. 750 kg, czyli miałem na plecach 1500 kg plus 3 osoby. Iśka jechała jak marzenie, w końcu nie skakała na dołach i nie bujała się na zakrętach jak pijany rolnik na rowerze. Silnik /3.0 HPI/ spokojnie to wszystko ciągnie.

Ale .... zawsze warto posłuchać kogoś z doświadczeniem. Muszę to jeszcze raz sprawdzić.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2013-09-22, 10:13   

Szelma napisał/a:
Myślę że nie ma tragedii, przemyślałem i przeliczyłem sprawę gruntownie. Myślę też że to co jest w papierach nie do końca musi odpowiadać rzeczywistym parametrom /patrz pierwszy post/. Czy np. po numerze VIN można sprawdzić rzeczywiste parametry ?

.


Ja nie kwestionuję możliwości tego auta ... są ogromne a nawet jeszcze większe... to jest czołg w swojej klasie .
"Myślę też że to co jest w papierach nie do końca musi odpowiadać rzeczywistym parametrom "

I tu też masz absolutną rację .... auto zostało wyprodukowane do zadań ciężkich jednak papierowo został sprowadzony , przysłowiowo , na ziemię ..... sztuczne zaniżenie tak by mogło być użytkowane na PJ "B" bez viatolla itp. .... dla firmy wożącej pierze albo bułeczki do sklepu z piekarni idealne rozwiązanie ...dla potrzeb kamperowych już nie . W/g Vin-u nikt na drodze nie dokonuje kontroli tylko na podstawie odpowiednich wpisów w odpowiednich rubryczkach DR a tam wyraźnie jest napisane jakie wagi są dopuszczone .... Wersja C ma grubszą /cięższą ramę / ma dodatkowe dwa koła / jedno 25 kg/ dodatkowe obciążenie w zawieszeniu i można tak wymieniać ...to wszystko wpływa na wartość masy ładunku przy granicznej wartości DMC 3500 kg .

Wiesz...nie pisał bym o tym jakieś 5 lat temu ale dziś jest już gorąco a za 2 - 3 lata będzie jeszcze goręcej , wagi w jezdniach powstają w tempie sporawym , będą kroić ludzi na wszystkim co się da ... pomijam już zachodnie układy gdzie przy wjeździe do np. Austrii z biegu zostaniesz poproszony o przejazd pasem powyżej 2800 DMC i masz gwarantowane kłopoty finansowe .... pytanie po co jeśli nie ma mowy o zaskoczeniu , niewiedzy itp.

Ale oczywiście każdy ma 18 lat i wydaje swoją kasę jak mu się podoba :szeroki_usmiech
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Szelma 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Iveco Daily under construction
Dołączył: 24 Sie 2013
Postawił 2 piw(a)
Wysłany: 2013-09-22, 10:24   

Hmmm, nie wiem czy czegoś nie pokręciłem, ale z tego co widzę w DR :

Iveco Daily 35C14
masa własna 1750 kg. Plus 750 kg ładunku = 2500 kg. Do 3,5 tony brakuje 1 tony.

Profilaktycznie jutro wjadę na wagę pustym autem dopóki nie zabrnąłem za daleko :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2013-09-22, 10:47   

Brakująca wartość to 8 osób i sprzęt na którym mogą usiąść dodatkowe 5 pomijając oryginalny I rząd dla trzech ... a i tak coś za mało wychodzi ... waga na początek to dobry ruch ... sam jestem ciekaw . :spoko

Masa własna coś za mało w tych papierach :shock: obstawiam 2300 na początek .... 1750 kg to waży mercedes okularnik albo krótki , wysoki , transit .
Ostatnio zmieniony przez CORONAVIRUS 2013-09-22, 11:07, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Szelma 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Iveco Daily under construction
Dołączył: 24 Sie 2013
Postawił 2 piw(a)
Wysłany: 2013-09-22, 10:54   

A widzisz i tu zaczyna się robić ciekawie. Mam kopię starego rejestracyjnego gdzie auto było zarejestrowane na 8 osób i czytamy w nim:

pozycja G /masa własna/ - 2850 kg
dopuszczalna ładowność 650 kg + 8 osób

teraz po badaniach technicznych i zmianie jest tak:

pozycja G /masa własna/ - 1750 kg
dopuszczalna ładowność - 750 kg + 3 osoby.

Zaiste zastanawiająca różnica w masie własnej - 1100 kg. Czyżby 6 foteli tyle mogło ważyć ? Niemożliwe. Jutro dam znać ile to cudo rzeczywiście waży.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2013-09-22, 11:20   

jesteś pewien , że to jest to samo auto w tych kwitach :lol: :?:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Szelma 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Iveco Daily under construction
Dołączył: 24 Sie 2013
Postawił 2 piw(a)
Wysłany: 2013-09-22, 11:26   

To samo :ok mam dokument od diagnosty o zmianie przeznaczenia pojazdu, z którym rejestrowałem auto. Kwestia zmiany przeznaczenia itp. to nie jest dla mnie duży problem, na co dzień w związku z wykonywana działalnością mam do czynienia z rzeczoznawcami, diagnostami itp. Problemem może być rzeczywista waga po przebudowie. Pytanie tylko jak to później zarejestrować żeby nie było problemów o których pisałeś.

Tymczasem znikam, pędzę do Kazimierza Dolnego na swięto jesieni. Fajna impreza, świetne swojskie jedzenie i te nalewki ...... Oczywiście jadę z zapasowym kierowcą żeby nie było :-P
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***