Przesunięty przez: koder 2015-02-10, 08:41 |
Iveco Daily - wakacyjna bryczka w budowie. |
Autor |
Wiadomość |
Szelma
trochę już popisał

Twój sprzęt: Iveco Daily under construction
Dołączył: 24 Sie 2013 Postawił 2 piw(a)
|
Wysłany: 2013-09-22, 08:45 Iveco Daily - wakacyjna bryczka w budowie.
|
|
|
Witajcie,
kilka dni temu stałem się szczęśliwym posiadaczem Iveco Daily z 2006 roku. Dopóki nie zajrzałem w czeluści internetu sądziłem że odkrywam Amerykę planując przerobienie busa na kampera ... o jakże się myliłem
Losy pojazdu były dość burzliwe, z fabryki wyjechał jako 3-osobowy furgon, następnie został przerobiony na 8-osobowy autobus. Gdy właściciel autobusu postanowił go sprzedać, zamontował przegrodę, wyrzucił fotele i całkiem niechlujnie ocieplił i obił wnętrze sklejką. Teraz ja zrywam tą sklejkę i ocieplenie i robię wszystko od podstaw.
Zamierzam do wiosny 2014 przebudować auto na w miarę autonomiczny domek na kółkach. Do założenia wątku namówił mnie kolega Kodi. Liczę na Wasze wsparcie, doświadczenie i pomoc twórczo - logistyczną. Postaram się na bieżąco relacjonować przebudowę w miarę postępu prac. Wrzucam kilka fotek jak Iśka wygląda w tej chwili.
Pozdrawiam!
DSCN4818_1600x1200.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 176 raz(y) 188,43 KB |
DSCN4814_1600x1200.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 163 raz(y) 143,64 KB |
DSCN4815_1600x1200.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 209 raz(y) 190,31 KB |
DSCN4813_1600x1200.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 164 raz(y) 167,27 KB |
|
|
|
|
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2013-09-22, 08:56
|
|
|
Witaj ...będę kibicował ...widzę , że masz pełną wagę ciężką czyli możesz poszaleć ... życzę sporo samozaparcia i fantazji
PS . fan club blaszaka jest już chyba nieuniknionym |
|
|
|
 |
Camper Diem
Kombatant

Twój sprzęt: Eura Mobil
Nazwa załogi: Camper Diem!
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Wrz 2007 Piwa: 49/65 Skąd: Gdańsk-Wrzeszcz
|
Wysłany: 2013-09-22, 09:02
|
|
|
powiedzcie mi z ciekawości jaki jest największy gabarytowo blaszak, którego można wykorzystać? |
_________________ Camper Diem! |
|
|
|
 |
Szelma
trochę już popisał

Twój sprzęt: Iveco Daily under construction
Dołączył: 24 Sie 2013 Postawił 2 piw(a)
|
Wysłany: 2013-09-22, 09:05
|
|
|
Witaj No name, opis przebudowy Twojego auta przeczytałem od deski do deski, podziwiam i gratuluję. |
|
|
|
 |
Szelma
trochę już popisał

Twój sprzęt: Iveco Daily under construction
Dołączył: 24 Sie 2013 Postawił 2 piw(a)
|
Wysłany: 2013-09-22, 09:08
|
|
|
Camper Diem napisał/a: | powiedzcie mi z ciekawości jaki jest największy gabarytowo blaszak, którego można wykorzystać? |
Z mojej kategorii cenowej, było to właśnie Iveco Daily, 4,5 metra długości paki. Zdaje się że są jeszcze wyższe wersje ok. 2,10 m ale ja takiego nie spotkałem. |
|
|
|
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2013-09-22, 09:12
|
|
|
Camper Diem napisał/a: | powiedzcie mi z ciekawości jaki jest największy gabarytowo blaszak, którego można wykorzystać? |
największy jest nowy sprinter /crafter/ ... dłuższy od Iveco 20 cm ale droższy o .... UFF !!! to najdroższe 20 cm na świecie
To ivo jest C rozumiem ...ile masz ładowności w papierach ? |
|
|
|
 |
Szelma
trochę już popisał

Twój sprzęt: Iveco Daily under construction
Dołączył: 24 Sie 2013 Postawił 2 piw(a)
|
Wysłany: 2013-09-22, 09:17
|
|
|
Oficjalnie 750 kg, aczkolwiek auto jest na bliźniakach i zdaje się ma 3 pióra. |
|
|
|
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2013-09-22, 09:36
|
|
|
Szelma napisał/a: | Oficjalnie 750 kg, aczkolwiek auto jest na bliźniakach i zdaje się ma 3 pióra. |
Czyli to jest C ale do 3500 DMC ?
Rozumiem , że to 750 kg uwzględnia i 8 osób jednak to za mało ... C na bliźniakach ma za małą ładowność by potem z sensem poruszać się po drogach ...
Obawiam się , że masz problem ....masz wielki problem.... przemyśl sens budowy kampera na tym właśnie egzemplarzu Iveco .... |
|
|
|
 |
Szelma
trochę już popisał

Twój sprzęt: Iveco Daily under construction
Dołączył: 24 Sie 2013 Postawił 2 piw(a)
|
Wysłany: 2013-09-22, 09:58
|
|
|
Myślę że nie ma tragedii, przemyślałem i przeliczyłem sprawę gruntownie. Myślę też że to co jest w papierach nie do końca musi odpowiadać rzeczywistym parametrom /patrz pierwszy post/. Czy np. po numerze VIN można sprawdzić rzeczywiste parametry ?
1.Samochód ma służyć trzem osobom.
2.Myślę o zastosowaniu do budowy materiałów lekkich i ultralekkich, po przeliczeniu wagi metra sześciennego potrzebnego materiału plus osprzętu plus dwóch 70-litrowych zbiorników waga tego wszystkiego nie powinna przekroczyć 700 kilogramów.
3.Przedwczoraj przeładowaliśmy na pakę zawartość dwóch europalet wody mineralnej /znajomy ma hurtownię i woda jest na granicy terminu przydatności do spożycia, oddał ją za darmo fundacji opiekującej się bezdomnymi/ Waga jednej palety to ok. 750 kg, czyli miałem na plecach 1500 kg plus 3 osoby. Iśka jechała jak marzenie, w końcu nie skakała na dołach i nie bujała się na zakrętach jak pijany rolnik na rowerze. Silnik /3.0 HPI/ spokojnie to wszystko ciągnie.
Ale .... zawsze warto posłuchać kogoś z doświadczeniem. Muszę to jeszcze raz sprawdzić. |
|
|
|
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2013-09-22, 10:13
|
|
|
Szelma napisał/a: | Myślę że nie ma tragedii, przemyślałem i przeliczyłem sprawę gruntownie. Myślę też że to co jest w papierach nie do końca musi odpowiadać rzeczywistym parametrom /patrz pierwszy post/. Czy np. po numerze VIN można sprawdzić rzeczywiste parametry ?
. |
Ja nie kwestionuję możliwości tego auta ... są ogromne a nawet jeszcze większe... to jest czołg w swojej klasie .
"Myślę też że to co jest w papierach nie do końca musi odpowiadać rzeczywistym parametrom "
I tu też masz absolutną rację .... auto zostało wyprodukowane do zadań ciężkich jednak papierowo został sprowadzony , przysłowiowo , na ziemię ..... sztuczne zaniżenie tak by mogło być użytkowane na PJ "B" bez viatolla itp. .... dla firmy wożącej pierze albo bułeczki do sklepu z piekarni idealne rozwiązanie ...dla potrzeb kamperowych już nie . W/g Vin-u nikt na drodze nie dokonuje kontroli tylko na podstawie odpowiednich wpisów w odpowiednich rubryczkach DR a tam wyraźnie jest napisane jakie wagi są dopuszczone .... Wersja C ma grubszą /cięższą ramę / ma dodatkowe dwa koła / jedno 25 kg/ dodatkowe obciążenie w zawieszeniu i można tak wymieniać ...to wszystko wpływa na wartość masy ładunku przy granicznej wartości DMC 3500 kg .
Wiesz...nie pisał bym o tym jakieś 5 lat temu ale dziś jest już gorąco a za 2 - 3 lata będzie jeszcze goręcej , wagi w jezdniach powstają w tempie sporawym , będą kroić ludzi na wszystkim co się da ... pomijam już zachodnie układy gdzie przy wjeździe do np. Austrii z biegu zostaniesz poproszony o przejazd pasem powyżej 2800 DMC i masz gwarantowane kłopoty finansowe .... pytanie po co jeśli nie ma mowy o zaskoczeniu , niewiedzy itp.
Ale oczywiście każdy ma 18 lat i wydaje swoją kasę jak mu się podoba |
|
|
|
 |
Szelma
trochę już popisał

Twój sprzęt: Iveco Daily under construction
Dołączył: 24 Sie 2013 Postawił 2 piw(a)
|
Wysłany: 2013-09-22, 10:24
|
|
|
Hmmm, nie wiem czy czegoś nie pokręciłem, ale z tego co widzę w DR :
Iveco Daily 35C14
masa własna 1750 kg. Plus 750 kg ładunku = 2500 kg. Do 3,5 tony brakuje 1 tony.
Profilaktycznie jutro wjadę na wagę pustym autem dopóki nie zabrnąłem za daleko |
|
|
|
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2013-09-22, 10:47
|
|
|
Brakująca wartość to 8 osób i sprzęt na którym mogą usiąść dodatkowe 5 pomijając oryginalny I rząd dla trzech ... a i tak coś za mało wychodzi ... waga na początek to dobry ruch ... sam jestem ciekaw .
Masa własna coś za mało w tych papierach obstawiam 2300 na początek .... 1750 kg to waży mercedes okularnik albo krótki , wysoki , transit . |
Ostatnio zmieniony przez CORONAVIRUS 2013-09-22, 11:07, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Szelma
trochę już popisał

Twój sprzęt: Iveco Daily under construction
Dołączył: 24 Sie 2013 Postawił 2 piw(a)
|
Wysłany: 2013-09-22, 10:54
|
|
|
A widzisz i tu zaczyna się robić ciekawie. Mam kopię starego rejestracyjnego gdzie auto było zarejestrowane na 8 osób i czytamy w nim:
pozycja G /masa własna/ - 2850 kg
dopuszczalna ładowność 650 kg + 8 osób
teraz po badaniach technicznych i zmianie jest tak:
pozycja G /masa własna/ - 1750 kg
dopuszczalna ładowność - 750 kg + 3 osoby.
Zaiste zastanawiająca różnica w masie własnej - 1100 kg. Czyżby 6 foteli tyle mogło ważyć ? Niemożliwe. Jutro dam znać ile to cudo rzeczywiście waży. |
|
|
|
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2013-09-22, 11:20
|
|
|
jesteś pewien , że to jest to samo auto w tych kwitach |
|
|
|
 |
Szelma
trochę już popisał

Twój sprzęt: Iveco Daily under construction
Dołączył: 24 Sie 2013 Postawił 2 piw(a)
|
Wysłany: 2013-09-22, 11:26
|
|
|
To samo mam dokument od diagnosty o zmianie przeznaczenia pojazdu, z którym rejestrowałem auto. Kwestia zmiany przeznaczenia itp. to nie jest dla mnie duży problem, na co dzień w związku z wykonywana działalnością mam do czynienia z rzeczoznawcami, diagnostami itp. Problemem może być rzeczywista waga po przebudowie. Pytanie tylko jak to później zarejestrować żeby nie było problemów o których pisałeś.
Tymczasem znikam, pędzę do Kazimierza Dolnego na swięto jesieni. Fajna impreza, świetne swojskie jedzenie i te nalewki ...... Oczywiście jadę z zapasowym kierowcą żeby nie było |
|
|
|
 |
|