Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana chłodnicy od nowszego do starszego. Fotopomocnik.
Autor Wiadomość
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 286/424
Skąd: Gubin
Wysłany: 2014-02-26, 21:22   Wymiana chłodnicy od nowszego do starszego. Fotopomocnik.

Witajcie.
Podjąłem ryzyko zakupu nowej chłodnicy i adaptacji jej do mojego 1992r J5 2,5 TD.
Chciałem koniecznie szerszą niż oryginalna 660mm, więc zamówiłem 820mm.
Nie dość że szersza, to na dodatek od modelu kolejnej generacji czyli od 1994r Ducato 2
Kilka drobnych przeróbek pozwoliło niekolizyjnie osadzić nową i nowszą chłodnicę na swoim miejscu.
O położeniu chłodnicy na belce zadecydowały naturalne kształty węży wodnych, aby nie było naprężeń lub załamań.
Do ustalonego położenia chłodnicy trzeba było skorygować miejsca zamocowania czopów o których decydowało położenie otworów w belce.
Zaznaczone - nawiercone, czopy w nowym miejscu w chłodnicy przykręcone.
Na kolejnym spotkaniu z kamperem wykonam uchwyty górne z zastosowaniem oryginalnych.
Podsumowanie:
Koszt chłodnicy dedykowanej do modelu 81-94r szerokość 660mm 230-400zł
Koszt chłodnicy od nowszego typu >94r szerokość 820mm z wysyłką pobraniową 148zł
Czas dopasowania 1,5h , powolutku.
Pozostały czas zamocowania .......... się okaże za kilka dni.
Wniosek:
Można śmiało zamówić tańszą chłodnicę od nowszego modelu i łatwo ją zamontować.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 619/952
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2014-02-27, 08:18   

:super
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bydgoszczu 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: nie ma znaczenia
Dołączył: 27 Lip 2012
Piwa: 8/15
Skąd: z Bydgoszczu
Wysłany: 2015-03-19, 10:02   

Planuję wymienić termowłącznik wentylatorów chłodnicy, bo pracuje pulsacyjnie, po zagrzaniu silnika wentylatory włączają się na 5-10 sekund, potem przerwa i znów startują.
Jak sam robię zwarcie,żeby symulować pracę termowłącznika, to oba pracują elegancko.
Teraz mam pytanie (może śmieszne): czy jak wykręcę stary termowłącznik to zacznie wypływać płyn chłodniczy, czy tam jest to szczelne a pomiar temperatury odbywa się przez ściankę jakąś?
ps. płyn chłodniczy był wymieniany rok temu przy okazji wymiany pompy wody.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 139/173
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2015-03-19, 10:32   

Zacznie wypływać. Jak szybko wykonasz zamianę to niewiele ucieknie płynu. Tylko wczesniej wypuść ciśnienie z układu.
_________________
Nie miałem, nie mam i nie będę miał FORDA !!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bydgoszczu 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: nie ma znaczenia
Dołączył: 27 Lip 2012
Piwa: 8/15
Skąd: z Bydgoszczu
Wysłany: 2015-03-19, 11:57   

Dzięki.
A jest sens dokładać włącznik do ręcznego sterowania wentylatorami (silnik 2.5d, Bałkany latem)? Czy po prostu sprawny układ chłodzenia wystarczy?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 139/173
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2015-03-19, 12:08   

Wystarczy.
_________________
Nie miałem, nie mam i nie będę miał FORDA !!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 286/424
Skąd: Gubin
Wysłany: 2015-03-22, 13:28   

Ja by raczej płyn spuścił. Średnica termo włącznika to jakieś 25, może 30 mm.
Słowem: Duża dziura.
.
Cykliczne włączanie wentylatorów jest wg mnie prawidłowe, najwidoczniej nie ma potrzeby by długo się kręciły. Schłodzą, ciecz zrobi obieg odbierając ciepło z silnika i tak w kółko.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
VirMan 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Custom na bazie Peugeot J5
Nazwa załogi: CamperDiem
Dołączył: 26 Sie 2017
Piwa: 12/14
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-08-04, 15:19   

Fajny opis i foty - jutro będę wymieniał chłodnicę w aucie - zobaczymy co będę mocował. Pytanie, czy czujnik temperatury na desce jest w chłodnicy ? odpiąłem wentylatory ale czujnik ten 3 pinowy umieściłem przy rurce taśmą , mimo to nie pokazuje żadnej temperatury przy desce. Jak to podłączyć ?

ps. mam rozbita chłodnicę i na krótko zawróciłem układ żeby dojechać na miejsce.
_________________
Intelligence is not everything, wisdom is more than that.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
KrzySówka 
stary wyga

Twój sprzęt: Fiat Ducato Autostar
Nazwa załogi: Krzysztof i Iwonka
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sty 2015
Piwa: 14/16
Skąd: Mysłowice/Zawiercie
Wysłany: 2019-08-05, 08:14   

Witam. Czy tą nową chłodnice zamówiłeś od Ducato 2 też 2,5 td czy do jakiego silnika?
Ciekaw jestem czy na nowej większej mniej ci się grzeje ?
Za informacje dziękuje i pozdrawiam.
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Artur.Dell 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Peugeot J5 Concorde 620
Nazwa załogi: Lubimy podróżować
Dołączył: 23 Wrz 2017
Piwa: 18/4
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2019-08-05, 13:37   

Dobry pomysł. Mój J5 mocno się grzeje. Chyba podejmę się takiej samej przeróbki.
_________________
Artur
http://lubimypodrozowac.com.pl/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 286/424
Skąd: Gubin
Wysłany: 2019-08-05, 20:58   

Ło Matko, temat odżył.
4 lata już.
Krzysówka, nie pamiętam od jakiego modelu, zazwyczaj umieszczam szczegóły i dane w opisie ale jeśli ich nie ma, to tylko porównania z obrazkami.
Pamiętam że nie było nadzwyczajnych problemów z adaptacją innej chłodnicy, różnice były bagatelne w mocowaniach, rozwiązania od ręki. Reszta pasowała bardziej niż mniej i to bardzo bardziej.
Tu sam się zacytuję:
Socale napisał/a:

...zamówiłem 820mm.
Nie dość że szersza, to na dodatek od modelu kolejnej generacji czyli od 1994r Ducato 2

I do tego tańsza.
.
.
.
Artur.Dell napisał/a:
Dobry pomysł. Mój J5 mocno się grzeje.
...

Pewno "piórka" z chłodnicy już odfrunęły albo termostat nie otwiera tyle ile powinien.
Chłodnica nie tylko powinna być szczelna, ale powinna mieć z dużym zapasem zdolność chłodzenia, owe "piórka" są tu bardzo istotne (to te cieniutkie profile/blaszki pomiędzy kanałami)
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Ostatnio zmieniony przez Socale 2019-08-05, 21:08, w całości zmieniany 2 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Artur.Dell 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Peugeot J5 Concorde 620
Nazwa załogi: Lubimy podróżować
Dołączył: 23 Wrz 2017
Piwa: 18/4
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2019-08-05, 21:04   

Socale napisał/a:
Ło Matko, temat odżył.
4 lata już.
[/quote]
To dowód na to, że dobry temat nigdy nie zostanie zapomniany :wyszczerzony:
_________________
Artur
http://lubimypodrozowac.com.pl/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 286/424
Skąd: Gubin
Wysłany: 2019-08-05, 21:10   

Dziękuję. :spoko
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
VirMan 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Custom na bazie Peugeot J5
Nazwa załogi: CamperDiem
Dołączył: 26 Sie 2017
Piwa: 12/14
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-08-05, 21:55   

Zamontowałem chłodnicę od fiata doblo (przewody pasują i wyjscia są po jednej stronie) - sporo mniejsza ale spokojnie daje rade po górkach przy 2.8 turbo. na razie mocowanie na trytkach ale nie ma problemu z wykonaniem niewielkich blaszek z alu i przymocowanie czy to na fabrycznych czy nowych miejscach.

1300 hrywien na szrocie :) Ciężko dostać czesci na Ukrainie do dostawczaków ! jednak dostępność jest o niebo lepsza w Polsce. regulator wentylatorów muszę zamontować do jakiejś rurkowej przelotki bo nie ma w chłodnicy miejsca na wkręcenie.
_________________
Intelligence is not everything, wisdom is more than that.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 286/424
Skąd: Gubin
Wysłany: 2019-08-05, 22:10   

J5 zawsze daje szanse na powrót do domu a potem bez stresów doprowadzisz do wymaganego stanu.
Spokojności. :spoko
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***