 |
|
|
Jaka przetwornica do klimatyzacji dachowej? |
| Autor |
Wiadomość |
piotr.sto
zaawansowany

Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Gru 2011 Piwa: 5/27 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-03-09, 20:32 Jaka przetwornica do klimatyzacji dachowej?
|
|
|
Mam na dachu klimatyzator EASYCOOL EC-1500-AC/DC o następujących parametrach. Aby klima ruszyła, muszę ją podłączyć dodatkową wtyczką pod 230V. Nie pracuje sama, gdy kamper jest podłączony do prądu oraz w trakcie pracy silnika. Poprzedni właściciel tłumaczył, że miał zamontowaną przetwornicę i dzięki temu w trakcie jazdy klimatyzator pracował. Przetwornica jednak "padła" i od tego czasu z klimatyzacji korzystał tylko na postoju, przy podłączeniu oddzielnym kablem pod 230V.
Ponieważ nie za bardzo na tym się znam, prośba o radę - jaką przetwornicę kupić, aby klimatyzacja działała w trakcie jazdy? Raczej nie będę podłączał suszarki ani ekspresu do kawy, więc oprócz klimatyzacji chciałbym może jeszcze ładować telefon czy tablet. |
|
|
|
 |
papamila
Kombatant

Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 121/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2014-03-09, 20:46
|
|
|
raczej pozostaje ci porządna przetwornica Waeco,
moc 2000W- tania nie jest |
|
|
|
 |
piotr.sto
zaawansowany

Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Gru 2011 Piwa: 5/27 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-03-09, 20:58
|
|
|
| papamila napisał/a: | | moc 2000W |
Widzę, że np. na allegro przetwornice oznaczane są xxxx W/yyyy W. To 2000 W ma być z przodu, czy z tyłu oznaczenia? |
|
|
|
 |
salut
weteran

Twój sprzęt: Weinsberg Cara Loft 700 MEH
Nazwa załogi: SALUCIKI
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Paź 2010 Piwa: 111/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-03-09, 21:10
|
|
|
| piotr.sto napisał/a: | | papamila napisał/a: | | moc 2000W |
Widzę, że np. na allegro przetwornice oznaczane są xxxx W/yyyy W. To 2000 W ma być z przodu, czy z tyłu oznaczenia? |
W z reguły jest z tyłu 2000W a nie W2000, jezeli chodzi o moc. Oznaczenie W2000 to moze być nazwa/model przetwornicy. Poza tym potrzebujesz przetwornicy o mocy ciągłej 2000W a nie chwilowej. Twoja musi być 2000W/4000W. I jeszcze jedno. Są urzędzenia elektryczne, w tym klimy pracujace tylko w pełnym sinusie. Na zwykłej przetwornicy moga nie ruszyć.
|
_________________ I don't need Google, my wife knows everything !!!
 |
|
|
|
 |
piotr.sto
zaawansowany

Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Gru 2011 Piwa: 5/27 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-03-09, 21:22
|
|
|
| salut napisał/a: | | W z reguły jest z tyłu 2000W a nie W2000, jeżeli chodzi o moc. Oznaczenie W2000 to moze być nazwa/model przetwornicy. |
Nieporozumienie - wiem, że W z tyłu Chodziło mi o to, czy 2000 ma być z przodu, czy z tyłu.
Czyli ma być pełny sinus 2000 W / 4000 W. Na allegro ceny: 6660, 1950, czy 1140... Czym one się w praktyce różnią? 6 tys. za przetwornicę to cena nie dla mnie. Czy taka za ok. tysiąca też będzie ok? |
|
|
|
 |
ARCADARKA
Kombatant
Twój sprzęt: Pojazd specjalny
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Sty 2008 Piwa: 85/99 Skąd: STOLYCA
|
Wysłany: 2014-03-09, 21:40
|
|
|
Normalnie,, ,,,,zmień kampera,,, ,,,na nowszy model,,, ,,,,i dopiero ,myśl,,,,,o luksusie
Pozdrowionka |
_________________ Darek |
|
|
|
 |
papamila
Kombatant

Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 121/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2014-03-09, 21:44
|
|
|
ta za 1950 z EBAC będzie napewno dobra
Ebac to sprawdzona firma i wie co wystawia
jeśli chcesz probować tą z eltrox-u to kup przez internet bo jak klima nie zadziała to masz prawo zwrotu (u producenta w Sopocie nie ma mozliwosci sprawdzenia i ew zwrotu )
a tak poza tym,
napewno ci to potrzebne w czasie jazdy?
| piotr.sto napisał/a: | | Poprzedni właściciel tłumaczył, że miał zamontowaną przetwornicę i dzięki temu w trakcie jazdy klimatyzator pracował |
moim zdaniem wciskał kit bo starszy alternator nie dałby rady z takim wydatkiem pradu
wiedz ze tak pracujaca klima potrafi skutecznie wydoić akumulator nawet w czasie jazdy!!!
|
|
|
|
 |
koko
Kombatant

Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Sty 2007 Piwa: 71/31 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2014-03-09, 22:48
|
|
|
| Temat odgrzewany nie będzie chodzić na żadnej przetwornicy!!!! |
_________________ KoKo
Piszę tylko merytorycznie.
Mądrzy ludzie wiedzą przed a nie po |
|
|
|
 |
Argo
weteran
Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy Dołączył: 19 Gru 2011 Piwa: 31/1 Skąd: Nowa Wola
|
Wysłany: 2014-03-10, 00:03
|
|
|
| koko napisał/a: | | Temat odgrzewany nie będzie chodzić na żadnej przetwornicy!!!! |
Będzie chodziła, (cytat z instrukcji montarzu) ,,W połączeniu z sinusoidalną przetwornicą TG 1000 otrzymujemy inteligentną, automatyczną klimatyzację. W trybie działania podczas jazdy zalecana jest prądnica, alternator od 140 Ah" |
|
|
|
 |
koko
Kombatant

Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Sty 2007 Piwa: 71/31 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2014-03-10, 00:55
|
|
|
Nie będzie chodziła tekst dla poszerzenia rynku na pewno nie napisali jak długo i przy jakim alternatorze i aku
bilans jest taki że prądu nie będzie |
_________________ KoKo
Piszę tylko merytorycznie.
Mądrzy ludzie wiedzą przed a nie po |
|
|
|
 |
Jaan
początkujący forumowicz
Dołączył: 27 Sty 2013 Piwa: 1/80
|
Wysłany: 2014-03-10, 03:03
|
|
|
| piotr.sto, odpowiedź masz w "parametrach", do których podałeś link. W części "AC converter for EC-1500-AC/DC" podane jest: "Continuous output: 1000 W; Peak output: 2400 W". Z tego wynika, że twoja nowa przetwornica powinna mieć co najmniej 1000W/2400W. |
|
|
|
 |
gino
Kombatant

Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2014-03-10, 06:07
|
|
|
troszkę się z koko zgodzę...
sama przetwornica klime ruszy..to pewne..
tylko...co da rade ruszyć przetwornicę...na dłużej niż kilkanaście minut
|
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
 |
Rawic
Kombatant

Twój sprzęt: Hymer Tramp CL 698
Nazwa załogi: Ewa,Karolina,Zbyszek
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Wrz 2010 Piwa: 53/3 Skąd: Gorzkowice
|
Wysłany: 2014-03-10, 07:19
|
|
|
W instrukcji napisali, że alternator musi być równy lub większy 90 A, akumulator większy lub równy 100 Ah czyli najlepiej dwa po jakieś 80 Ah, przetwornica min 1000/2400, ale napisali też switch off - 10.5 V- 12.5 V , co oznacza, że napięcie jakie odłączy klimę to napięcie poniżej 12.5 V, czyli bez ładowania pochodzi chwilę. Piotrze jeśli tak bardzo chcesz to zrób jak radzi kolega Papamila, chociaż na te tańsze też powinna być gwarancja. |
_________________ Stacja Kontroli Pojazdów przyjazna pojazdom specjalnym z przeznaczeniem kempingowym. |
| Ostatnio zmieniony przez Rawic 2014-03-10, 08:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Argo
weteran
Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy Dołączył: 19 Gru 2011 Piwa: 31/1 Skąd: Nowa Wola
|
Wysłany: 2014-03-10, 08:05
|
|
|
| Wszystko zależy od naszego magazynu energii. Jak będziesz miał akumulatory o poj. 6oo Agh, i elektrownię na dachu 1Kw. to możesz zasilić klimę, lodówkę sprzężarkową, pralkę itp. |
|
|
|
 |
ARCADARKA
Kombatant
Twój sprzęt: Pojazd specjalny
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Sty 2008 Piwa: 85/99 Skąd: STOLYCA
|
Wysłany: 2014-03-10, 08:07
|
|
|
Trzeba wszystko,,robić z głową,,,,i będzie,,,,hulać,,,,,,KOKO
klima musi być spasowana ,,,,przetwornica z przełącznikiem pierwszeństwa,,rozdzielacze,,prądu ,,,,oczywiście,,alternator,,pow 140 A i mocne,aku odpowiednie okablowanie,,,,,,zabezpieczenia,,,,,,,,,co najmniej 200 A itd,,,,,,,,,
d.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 4398 raz(y) 55,65 KB |
b.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 4395 raz(y) 41,44 KB |
|
_________________ Darek |
|
|
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|