Klekocząca dźwignia zmiany biegów |
Autor |
Wiadomość |
magneto
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: HYMER Fiat 89' 564
Dołączył: 08 Gru 2016 Piwa: 2/1 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-03-18, 17:35 Klekocząca dźwignia zmiany biegów
|
|
|
Witojcie. Mam problem jak w temacie, klekocze mi dźwignia zmiany biegów (2,5 D '89). Nie wiem jak podejść do tematu. Mam luz na oczku w który wchodzi pręt dźwigni i dlatego całość przy zimnym silniku klepie. Przy normalnej temperaturze pracy jest trochę lepiej ale i tak mnie to denerwuje. W oczku wybieraka jest tuleja z tworzywa, na niej oring. Podejrzewam, że luz jest spowodowany wyrobieniem się tego oringu. Czy ktoś z Was miał z tym do czynienie i doradzi mi jak to klepanie wyeliminować ?? |
|
|
|
 |
mrsulki
weteran w średnim wieku

Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy Dołączył: 06 Gru 2007 Piwa: 44/22 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2017-03-18, 18:01
|
|
|
Zdejm oring nawiń w rowek trochę izolacji załóż obrony i będzie jak nowe. Możesz lekko smarnąć smarem silikonowy lub wazeliną techniczną. |
_________________ Radek
Ignavis semper feriae sunt...
 |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
magneto
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: HYMER Fiat 89' 564
Dołączył: 08 Gru 2016 Piwa: 2/1 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-03-18, 18:16
|
|
|
Tak też własine kombinuję. A może gdzieś ktoś wie jaki jest ten oring w oryginale ? O rozmiar mi chodzi. |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2017-03-18, 18:41
|
|
|
Zrób zdjęcie tego elementu i zaznacz gdzie masz luz. Ja tam nie kojarzę tam oringów, a jedynie podkładki teflonowe. Bo rozumiem że masz wersję wybieraków z zapinaną linką?
Jak będzie fotka, to zobaczę co mam i spróbuję ustalić wymiary |
|
|
|
 |
magneto
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: HYMER Fiat 89' 564
Dołączył: 08 Gru 2016 Piwa: 2/1 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-03-19, 12:36
|
|
|
Problem rozwiązany. Zdemontowałem całość zdjąłem oring i tak jak podpowiedział mrsulki nawinąłem dwa razy cienki pasek izolacji i założyłem go z powrotem. Kupienie nowego oringu rozwiązałoby problem tylko częściowo ponieważ gniazdo ma wytartą farbę i bezpowrotnie zgubiło fabryczną tolerancję. Teraz jeszcze muszę zlikwidować luz na mechanizmie przy przejściu przez podłogę. Tam jeszcze coś potrafi się odezwać.
UNADJUSTEDNONRAW_thumb_2126.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 14 raz(y) 227,58 KB |
|
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2017-03-19, 13:34
|
|
|
Ja się skupiłem na tym mechanizmie przy skrzyni Stąd mi brakowało tego oringu. |
|
|
|
 |
mrsulki
weteran w średnim wieku

Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy Dołączył: 06 Gru 2007 Piwa: 44/22 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2017-03-19, 14:19
|
|
|
magneto napisał/a: | Problem rozwiązany. Zdemontowałem całość zdjąłem oring i tak jak podpowiedział mrsulki nawinąłem dwa razy cienki pasek izolacji |
Cieszę się że mogłem pomóc. Stary oplowski patent na luzy na dźwigni widać że i we fiacie działa. |
_________________ Radek
Ignavis semper feriae sunt...
 |
|
|
|
 |
magneto
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: HYMER Fiat 89' 564
Dołączył: 08 Gru 2016 Piwa: 2/1 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-03-19, 15:52
|
|
|
Najważniejsze że się przy niedzieli pozbyłem hałasu. Jeszcze raz dzięki za podpowiedź. |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|