Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Prośba o identyfikacje typu silnika TYPE 290G922MOD
Autor Wiadomość
jacik 
stary wyga


Twój sprzęt: J5 Frankia A730
Dołączył: 24 Cze 2013
Piwa: 13/12
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-03-26, 21:36   Prośba o identyfikacje typu silnika TYPE 290G922MOD

W dowodzie francuskim jest wpisane type 290G922MOD czyli to typ 290 czy może jakiś 290L lub podobny ?

Jacek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
StasioiJola 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Bürstner
Nazwa załogi: StasioiJola
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 25 Lip 2008
Piwa: 70/258
Skąd: Gąbin
Wysłany: 2014-03-26, 23:02   

To jest raczej typ nadwozia a nie silnika!! :spoko
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jacik 
stary wyga


Twój sprzęt: J5 Frankia A730
Dołączył: 24 Cze 2013
Piwa: 13/12
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-03-26, 23:19   

OK zmylił mnie numer 290 ;)
Jak można poznać typ silnika?
Jacik
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 258/393
Skąd: Gubin
Wysłany: 2014-03-26, 23:32   

Nie podałeś nawet pojemności i czy z dodmuchem czy bez.
Zdecyduj jaki masz rok produkcji bo rozbieżności będą.
Jeśli 92 to coś jak u mnie, jeśli 96 to już zupełnie inny.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jacik 
stary wyga


Twój sprzęt: J5 Frankia A730
Dołączył: 24 Cze 2013
Piwa: 13/12
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-03-27, 11:16   

Auto 92 zabudowa 96
Silnik 2,5 Turbo +intercooler 120 KM
2 osie z tyłu
Jacik
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
StasioiJola 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Bürstner
Nazwa załogi: StasioiJola
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 25 Lip 2008
Piwa: 70/258
Skąd: Gąbin
Wysłany: 2014-03-27, 11:24   

Pewnie masz jakąś rzeżbę z silnikiem. W modelu 290 do 94r. najmocniejszy silnik 2,5TD miał mocy tylko 95KM. Z intercolerem występował silnik 2,5 TDi w nadwoziu 230 od 94r . Był to silnik o mocy 116KM i oznaczeniu 8140.47.Może ktoś robił jakąś przekładkę???? :spoko
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 258/393
Skąd: Gubin
Wysłany: 2014-03-27, 21:01   

jacik napisał/a:

Auto 92
Silnik 2,5 Turbo
...


Rozpoznasz po pokrywie zaworów.
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=17867
Czy to taki silnik?
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jacik 
stary wyga


Twój sprzęt: J5 Frankia A730
Dołączył: 24 Cze 2013
Piwa: 13/12
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-03-28, 13:31   

Z tego co pamiętam to własnie tak wygląda.
Z taką fajka z lewej strony , zaokrąglona pokrywa.
Może w weekend uda się cyknąć fotke silnika.
Biegi ma przy kierownicy ale to chyba o niczym nie świadczy ;)
Jacik
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 258/393
Skąd: Gubin
Wysłany: 2014-03-30, 18:31   

No to masz 95KM
Intercooler nie zwiększa mocy silnika.
To są bardzo żywotne silniki, mają doskonałe opinie.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 126/162
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2014-03-30, 18:41   

Socale napisał/a:
Intercooler nie zwiększa mocy silnika.

To po co się go montuje?
_________________
Nie miałem, nie mam i nie będę miał FORDA !!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: LT35 w planach
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 70/60
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-03-30, 22:04   

SlawekEwa napisał/a:
Socale napisał/a:
Intercooler nie zwiększa mocy silnika.

To po co się go montuje?

Chętnie też bym się dowiedział po jakiego diabła wożę z przodu dodatkową kilogramy za dość niebagatelne pieniążki. DO tej pory to było dla mnie kilka KM więcej.
_________________
Pozdrawiam, maszakow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 258/393
Skąd: Gubin
Wysłany: 2014-03-31, 00:50   

SlawekEwa napisał/a:
Socale napisał/a:
Intercooler nie zwiększa mocy silnika.

To po co się go montuje?

Dla poprawienia procesu spalania. Schłodzone powietrze jest gęstsze więc i jednostkowy ładunek jest większy. Dołożenie intercoolera bez korekty dawki wtrysku paliwa nie ma najmniejszego sensu.
No fakt, jak fabrycznie jest wsio "poukładane" to coś tam przez to można zyskać, ale nie podniesie to mocy z 95 do 120KM tylko z obecności samej chłodnicy powietrza.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 126/162
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2014-03-31, 07:34   

Socale napisał/a:
No fakt, jak fabrycznie jest wsio "poukładane" to coś tam przez to można zyskać,

Faktycznie jak to tylko coś tam przez to, to ja to wywalam i w uzyskane miejsce montuję chłodnicę do klimy coby nie zasłaniać chłodnicy silnika :spoko
_________________
Nie miałem, nie mam i nie będę miał FORDA !!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 258/393
Skąd: Gubin
Wysłany: 2014-03-31, 10:35   

Nie wiem jak jest w Twoim Fiacie, ja ostatnio wymieniałem chłodnicę cieczy (J5) i z racji sporego zapasu miejsca i minimalnej rzeźby, wstawiłem dużą, szeroką.
Z tego co pamiętam tuż przy filtrze paliwa obok chłodnicy miejsca było około 25cm przy oryginalnej chłodnicy - od klimy może się nie zmieścić, ale... też wolałbym klimę niż IC.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
WINNICZKI 
Kombatant

Twój sprzęt: przyczepka n-126d
Nazwa załogi: Ania i Tomasz
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Piwa: 74/79
Skąd: Krakow
Wysłany: 2014-03-31, 20:54   

Te "wolne "25cm jest wykorzystane przez chłodnicę intercoolera w samochodzie turbodoładowanym. Wolnossący nie potrzebuje dużej chłodnicy bo przy sprawnym układzie chłodzenia,problem jest go zagotować.No chyba ,że kierowca bez pojęcia i piłuje na jedynce z gazem w podłodze.Ale w takim przypadku żadna chłodnica nie pomoże. Raz zagotowałem mojego kampera ,ale to było w Grecji 14 kilometrowy podjazd o średnim nachyleniu,+ 60 w słońcu droga w skałach nagrzanych jak piec i potem zaczęły sie serpentyny na drugim biegu i...tego już mój staruszek nie zdzierżył i wskazówka pojechała na czerwone pole.Trzeba było stawać i gotować wode na kawe i czas wolny ,dobrze ,że zerwał sie lekki wietrzyk i mozna było podziwiać perspektywę gór schodzących do morza. :spoko
_________________
Sympatyk. Nie musisz mieć w życiu wszystkiego. Wystarczy , że masz osobę , która jest dla Ciebie wszystkim.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***