Jaki sposób budowy kampera lepszy? |
Autor |
Wiadomość |
szyflu
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: przyczepa planuje budowe kampera
Dołączył: 19 Cze 2013 Skąd: wieliczka
|
Wysłany: 2014-05-21, 11:30 Jaki sposób budowy kampera lepszy?
|
|
|
Witam. Zamierzam zabrać się za budowę kampera dla 2 dorosłych i 2 dzieci i tu pytanie - czy zabudowywać blaszak np ducato L5H3 czy nałożyć przyczepę na ramę? Jak się ma sprawa legalizacji takiej budowy na 4os. - blaszak czy rama jest zazwyczaj na max 3 os. Za wszystkie opinie będę wdzięczny. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Fux
Kombatant
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Sie 2007 Piwa: 29/96 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 2014-05-21, 12:43
|
|
|
szyflu napisał/a: | blaszak czy rama jest zazwyczaj na max 3 os. |
A skąd ten wniosek?
Możesz mieć z przodu dwa fotele obrotowe, a z tyłu kanapa na ściance od łazienki/szafy czy czegoś innego.
Np.
http://www.waldi-camp.net.pl |
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2014-05-21, 12:43
|
|
|
Przebudowa blaszaka moim zdaniem jest prostsza od składania z podwozia i przyczepy. I ze względów technicznych i ze względów legalizacyjnych jest łatwiejsza. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
Mavv
weteran

Twój sprzęt: Mercedes Sprinter
Nazwa załogi: MadMobile II
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Lut 2014 Piwa: 68/50 Skąd: Ballina, Irlandia
|
Wysłany: 2014-05-21, 13:33
|
|
|
Prościej chyba zabudować blaszaka. L5H3 daje Ci sporo miejsca do popisu. Ja buduję dla podobnej rodziny 2+2 na Interstarze L3H3, u Ciebie było by więcej miejsca - taki Maxi ma 4,07 długości paki przy wysokości 2,17m
Mój ma 3,6 x 2,15.
Tu masz kilka danych o Ducato:
Wymiary |
_________________ Kamperek 1
Kamperek 2
Moje minipodróże po Irlandii
 |
|
|
|
 |
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2014-05-21, 16:26
|
|
|
no to ja z pozycji praktyka powiem ze legalizacja busa to pikus , i bylbym za busem . inna sprawa to czas i umiejetnosci na budowe ale papierologia to problem najmniejszy |
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
szyflu
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: przyczepa planuje budowe kampera
Dołączył: 19 Cze 2013 Skąd: wieliczka
|
Wysłany: 2014-05-22, 12:23
|
|
|
Dziękuję za odpowiedzi. Teraz pozostaje jeszcze jedno pytanie czy celować w trojaczki L5H3 czy iveco max długi H3? Trojaczki mają 187 a iveco 180 szerokości więc w iveco raczej odpada spanie w poprzek z tyłu a jak silnikowo? |
|
|
|
 |
adiwwl
trochę już popisał
Twój sprzęt: Ducato już oficjalnie kamper
Dołączył: 14 Sie 2013 Postawił 1 piw(a) Skąd: Wołomin
|
Wysłany: 2014-05-22, 13:38
|
|
|
Iveco jest naj dłuższe i najlepiej wychodzi cenowo ale dość mocno się zwęża nadwozie przy dachu mi to nie odpowiada ja proponuje wybrać np. nowszego mastera dobry cenowo i buda kwadratowa miejsca tez sporo. |
|
|
|
 |
HENRYCZEK
weteran
Pomógł: 6 razy Dołączył: 17 Lis 2011 Piwa: 81/131 Skąd: Południe
|
Wysłany: 2014-05-22, 13:38
|
|
|
Trojaczek z motorkiem 3.0 Miodzio
Przed zakupem konieczna analiza DMC.
Ps
L5 a L4 czy to nie to samo? |
|
|
|
 |
kodi
weteran
Nazwa załogi: kodin@poczta.onet.pl
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Lis 2011 Piwa: 35/9 Skąd: Miszewko, k. 3city
|
Wysłany: 2014-05-22, 14:15
|
|
|
szyflu napisał/a: | Dziękuję za odpowiedzi. Teraz pozostaje jeszcze jedno pytanie czy celować w trojaczki L5H3 czy iveco max długi H3? Trojaczki mają 187 a iveco 180 szerokości więc w iveco raczej odpada spanie w poprzek z tyłu a jak silnikowo? |
Pytanie ile masz kasy na auto?
Nie ma większego od Iveco w rozsądnych cenach. Silnikowo 2,8 też daje radę a i opinie pozytywne.
Zerknij na mój profil
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=15450
łóżko mam w tyle w poprzek. Jest tam 180cm. Jak masz dużo więcej, to pozostaje wzdłuż.
Co do krzywizny, owszem są, ale jak dla mnie to żaden problem w eksploatacji. W tych krzywiznach są głownie szafki. No trudność może być przy samej zabudowie, ale to już inna bajka.
Pozdr |
|
|
|
 |
HENRYCZEK
weteran
Pomógł: 6 razy Dołączył: 17 Lis 2011 Piwa: 81/131 Skąd: Południe
|
Wysłany: 2014-05-22, 14:32
|
|
|
Jeżeli preferujesz tył napęd,to trojaczek odpada. |
|
|
|
 |
szyflu
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: przyczepa planuje budowe kampera
Dołączył: 19 Cze 2013 Skąd: wieliczka
|
Wysłany: 2014-05-22, 14:39
|
|
|
Mam około 30000zł na auto(to górna granica). Chciałbym w miarę nowego żeby nie był zbyt "rudy"
Wg folderu L5 to przedłużone L4. |
|
|
|
 |
Bajaga
Kombatant
Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Lut 2012 Piwa: 108/7
|
Wysłany: 2014-05-22, 16:49
|
|
|
szyflu napisał/a: | Mam około 30000zł na auto(to górna granica). Chciałbym w miarę nowego żeby nie był zbyt "rudy"
Wg folderu L5 to przedłużone L4. |
Jak zwał tak zwał- najdłuższe trojaczki mają 636cm długości całkowitej. Polecam ten model, można spać w poprzek co bardzo ułatwia sensowne rozplanowanie zabudowy.
Co do innych modeli to duuuże są Sprintery/Craftery w wersji maxi, Iveco też bywają duże (długie), jedna uwaga: niezależnie od marki należy pamiętać by nie brać auta z bliźniakami z tyłu, koszt przejazdu autostradą pod Gdańskiem rośnie z 29,90 do 71!! |
_________________ Pozdrawiam,
Bajaga&Instruktori |
|
|
|
 |
Fux
Kombatant
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Sie 2007 Piwa: 29/96 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 2014-05-22, 18:25
|
|
|
Bajaga napisał/a: | koszt przejazdu autostradą pod Gdańskiem rośnie z 29,90 do 71!! |
Nawet, gdy mniej, niż 3,5t? |
|
|
|
 |
Bajaga
Kombatant
Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Lut 2012 Piwa: 108/7
|
Wysłany: 2014-05-22, 18:30
|
|
|
Fux napisał/a: | Bajaga napisał/a: | koszt przejazdu autostradą pod Gdańskiem rośnie z 29,90 do 71!! |
Nawet, gdy mniej, niż 3,5t? |
Tak. Tylko kwestia ilości kół.
Więc jeżeli niebawem już wszystkie nasze autostrady będą płatne i z podobnym schematem cenowym to kamper z bliźniakami będzie całkiem nieakceptowalny i truudno sprzedawalny.
ps. Na A4 Katowice- Kraków "normalny" kamper 18 zł, na bliźniakach 30 zł...
Na A2 Konin- Świecko normalny 66 zł, bliźniak 121 zł... |
_________________ Pozdrawiam,
Bajaga&Instruktori |
|
|
|
 |
Fux
Kombatant
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Sie 2007 Piwa: 29/96 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 2014-05-22, 19:13
|
|
|
To jakaś paranoja... |
|
|
|
 |
|