Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki sposób budowy kampera lepszy?
Autor Wiadomość
szyflu 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: przyczepa planuje budowe kampera
Dołączył: 19 Cze 2013
Skąd: wieliczka
Wysłany: 2014-05-21, 11:30   Jaki sposób budowy kampera lepszy?

Witam. Zamierzam zabrać się za budowę kampera dla 2 dorosłych i 2 dzieci i tu pytanie - czy zabudowywać blaszak np ducato L5H3 czy nałożyć przyczepę na ramę? Jak się ma sprawa legalizacji takiej budowy na 4os. - blaszak czy rama jest zazwyczaj na max 3 os. Za wszystkie opinie będę wdzięczny. Pozdrawiam.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Fux 
Kombatant

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Sie 2007
Piwa: 29/96
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2014-05-21, 12:43   

szyflu napisał/a:
blaszak czy rama jest zazwyczaj na max 3 os.

A skąd ten wniosek?
Możesz mieć z przodu dwa fotele obrotowe, a z tyłu kanapa na ściance od łazienki/szafy czy czegoś innego.

Np.

http://www.waldi-camp.net.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 420/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2014-05-21, 12:43   

Przebudowa blaszaka moim zdaniem jest prostsza od składania z podwozia i przyczepy. I ze względów technicznych i ze względów legalizacyjnych jest łatwiejsza.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mavv 
weteran


Twój sprzęt: Mercedes Sprinter
Nazwa załogi: MadMobile II
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lut 2014
Piwa: 68/50
Skąd: Ballina, Irlandia
Wysłany: 2014-05-21, 13:33   

Prościej chyba zabudować blaszaka. L5H3 daje Ci sporo miejsca do popisu. Ja buduję dla podobnej rodziny 2+2 na Interstarze L3H3, u Ciebie było by więcej miejsca - taki Maxi ma 4,07 długości paki przy wysokości 2,17m
Mój ma 3,6 x 2,15.
Tu masz kilka danych o Ducato:
Wymiary
_________________
Kamperek 1
Kamperek 2
Moje minipodróże po Irlandii
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2014-05-21, 16:26   

no to ja z pozycji praktyka powiem ze legalizacja busa to pikus , i bylbym za busem . inna sprawa to czas i umiejetnosci na budowe ale papierologia to problem najmniejszy
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
szyflu 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: przyczepa planuje budowe kampera
Dołączył: 19 Cze 2013
Skąd: wieliczka
Wysłany: 2014-05-22, 12:23   

Dziękuję za odpowiedzi. Teraz pozostaje jeszcze jedno pytanie czy celować w trojaczki L5H3 czy iveco max długi H3? Trojaczki mają 187 a iveco 180 szerokości więc w iveco raczej odpada spanie w poprzek z tyłu a jak silnikowo?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
adiwwl 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Ducato już oficjalnie kamper
Dołączył: 14 Sie 2013
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2014-05-22, 13:38   

Iveco jest naj dłuższe i najlepiej wychodzi cenowo ale dość mocno się zwęża nadwozie przy dachu mi to nie odpowiada ja proponuje wybrać np. nowszego mastera dobry cenowo i buda kwadratowa miejsca tez sporo.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
HENRYCZEK 
weteran

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Lis 2011
Piwa: 81/131
Skąd: Południe
Wysłany: 2014-05-22, 13:38   

Trojaczek z motorkiem 3.0 Miodzio :spoko
Przed zakupem konieczna analiza DMC.

Ps
L5 a L4 czy to nie to samo?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kodi 
weteran

Nazwa załogi: kodin@poczta.onet.pl
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Lis 2011
Piwa: 35/9
Skąd: Miszewko, k. 3city
Wysłany: 2014-05-22, 14:15   

szyflu napisał/a:
Dziękuję za odpowiedzi. Teraz pozostaje jeszcze jedno pytanie czy celować w trojaczki L5H3 czy iveco max długi H3? Trojaczki mają 187 a iveco 180 szerokości więc w iveco raczej odpada spanie w poprzek z tyłu a jak silnikowo?


Pytanie ile masz kasy na auto?
Nie ma większego od Iveco w rozsądnych cenach. Silnikowo 2,8 też daje radę a i opinie pozytywne.

Zerknij na mój profil
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=15450

łóżko mam w tyle w poprzek. Jest tam 180cm. Jak masz dużo więcej, to pozostaje wzdłuż.
Co do krzywizny, owszem są, ale jak dla mnie to żaden problem w eksploatacji. W tych krzywiznach są głownie szafki. No trudność może być przy samej zabudowie, ale to już inna bajka.

Pozdr
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
HENRYCZEK 
weteran

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Lis 2011
Piwa: 81/131
Skąd: Południe
Wysłany: 2014-05-22, 14:32   

Jeżeli preferujesz tył napęd,to trojaczek odpada.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
szyflu 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: przyczepa planuje budowe kampera
Dołączył: 19 Cze 2013
Skąd: wieliczka
Wysłany: 2014-05-22, 14:39   

Mam około 30000zł na auto(to górna granica). Chciałbym w miarę nowego żeby nie był zbyt "rudy"
Wg folderu L5 to przedłużone L4.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bajaga 
Kombatant

Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2012
Piwa: 108/7
Wysłany: 2014-05-22, 16:49   

szyflu napisał/a:
Mam około 30000zł na auto(to górna granica). Chciałbym w miarę nowego żeby nie był zbyt "rudy"
Wg folderu L5 to przedłużone L4.


Jak zwał tak zwał- najdłuższe trojaczki mają 636cm długości całkowitej. Polecam ten model, można spać w poprzek co bardzo ułatwia sensowne rozplanowanie zabudowy.
Co do innych modeli to duuuże są Sprintery/Craftery w wersji maxi, Iveco też bywają duże (długie), jedna uwaga: niezależnie od marki należy pamiętać by nie brać auta z bliźniakami z tyłu, koszt przejazdu autostradą pod Gdańskiem rośnie z 29,90 do 71!!
_________________
Pozdrawiam,

Bajaga&Instruktori
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Fux 
Kombatant

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Sie 2007
Piwa: 29/96
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2014-05-22, 18:25   

Bajaga napisał/a:
koszt przejazdu autostradą pod Gdańskiem rośnie z 29,90 do 71!!

Nawet, gdy mniej, niż 3,5t? :shock:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bajaga 
Kombatant

Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2012
Piwa: 108/7
Wysłany: 2014-05-22, 18:30   

Fux napisał/a:
Bajaga napisał/a:
koszt przejazdu autostradą pod Gdańskiem rośnie z 29,90 do 71!!

Nawet, gdy mniej, niż 3,5t? :shock:

Tak. Tylko kwestia ilości kół.
Więc jeżeli niebawem już wszystkie nasze autostrady będą płatne i z podobnym schematem cenowym to kamper z bliźniakami będzie całkiem nieakceptowalny i truudno sprzedawalny.

ps. Na A4 Katowice- Kraków "normalny" kamper 18 zł, na bliźniakach 30 zł...
Na A2 Konin- Świecko normalny 66 zł, bliźniak 121 zł...
_________________
Pozdrawiam,

Bajaga&Instruktori
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Fux 
Kombatant

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Sie 2007
Piwa: 29/96
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2014-05-22, 19:13   

To jakaś paranoja...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***