Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Peugeot Boxer 2,5TD - obroty silnika
Autor Wiadomość
Roberto 
weteran


Twój sprzęt: EuraMobil 555 + Jumper H3L3 (w budowie)
Nazwa załogi: techserwis
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Piwa: 68/30
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2014-05-30, 19:12   Peugeot Boxer 2,5TD - obroty silnika

Witam
Mam Boxerka z silnikiem PSA T8A (DJ5T) - 2,5 TD 103KM.
Od czasu gdy go kupiłem mam problem z... chyba obrotami silnika (nie wiem dokładnie bo nie jestem mechanikiem i nie bardzo się na tym znam).
Konkretnie chodzi o to iż np. kiedy jadę po prostej drodze na 5 biegu z prędkością 80km/h autko zachowuje się tak jakby miało za niskie obroty - silnik wibruje i hałasuje. Po przekroczeniu 90 wszystko się uspokaja. Ktoś powie - zredukuj na 4. OK, tylko wtedy silnik wyje bo ma ewidentnie za wysokie obroty... Nie chce mi się też wierzyć, że w takiej "ciężarówce" ktoś przewidywał jazdę z takimi prędkościami, że 5 bieg jest od 90km/h !
Uprzedzając pytania - moc ma taką że mogę się ścigać z osobówkami. Poprzedni właściciel zregenerował turbinę i podobno pompę, ja - wtryski. Kompresja jest OK. Autko spala 10 litrów przy 90-100km/h.
Niewątpliwie pomocny byłby obrotomierz, ale mój go nie ma :(
W serwisie Peugeot-a rozłożyli ręce bo niby nie mają sprzętu do diagnostyki takich "staruszków", które nie mają komputera (tudzież złącza serwisowego). Poza tym dla nich taka usterka to nie usterka...

Tu pierwsze pytanko:
Czy to prawda, że problemem może być złe ustawienie pompy wtryskowej ? Z ust jednego z mechaników padło stwierdzenie, że może mieć zbyt wczesny zapłon (cokolwiek to znaczy). Niestety mój "nadworny" mechanik takiej starej pompy nie jest w stanie ustawić, a podobno "ustawienie na znaki" nie zawsze jest najlepsze...

Kolejne pytanie: