Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
jak widzę swojego kamperka
Autor Wiadomość
janek50 
stary wyga

Twój sprzęt: na razie w planach
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Cze 2014
Piwa: 11/8
Skąd: Żory
Wysłany: 2014-06-29, 18:15   jak widzę swojego kamperka

witam, jestem nowy , ale przeczytałem dość sporo tematów z waszego forum, zwłaszcza budowa kamperka z blaszaka, oraz temacik remontu kampera od podstaw. Jako że lubie podróżowac po kraju , zwiedzać co nie co , postanowiłem że zrobię sobie kamperka dla siebie który nie będzie się rzucał w oczy że to kamper. Na razie pod uwagę biorę opla vivaro lub renault trafic po 2000 roku . w wersji h1 l2, Dlaczego akurat ten, ?? bo traktowałbym go na co dzień na dojazdy do sklepu,na zakupy , a w wolnym czasie bak do pełna i wio przed siebie.
Jak widzę przebudowę? wysokość budy jest tylko coś koło 135cm więc dach byłby podnoszony , co do zabudowy środka to , mała łazienka z wc , w końcu na stacjach paliw można wziąść też prysznic, lodówka, jakaś kuchenka na gaz, no i spanko, mi wystarczy z racji wzrostu spanko przy tylnych drzwiach w poprzek, zmieszczę się na styk. Ogrzewanie jakieś tam jak na razie, większych wymagań nie mam. Co do ogrzewania wody to nie wiem czy dobrze myślę, pod dachem zamontować wężownicę miedzianą i dopiero wtedy ocieplić dach, i poprzez wymiennik ogrzewałby wodę w bojlerze. ewentualnie w czasie jazdy ogrzewana przez wodę z układu chłodzenia.Ogólnie mam swoją wizje i co mi bedzie przydatne, jak się już wezmę wtedy będę kombinował co mi naprawdę jest potrzebne. Na razie są to plany na najbliższy rok. Jeżeli się okaże że vivaro lub trafic nie spełnią moich oczekiwań , wtedy pod uwagę biorę którąś z blaszanek lub z miejscami citroen,ducato,opel, renault, nissan, wszystkie mają podobne wymiary paki wnętrza, coś koło 180 cm szerokości i wysokość 195 cm, długość tak z 3 m mi wystarczy.To tak po krótce moje plany. Jeden warunek to żeby samochód nie wyglądał na kampera z zewnątrz. Nie wszędzie nas mile widzą jako kamping, zwłaszcza za granicą, a być może zacznę zwiedzać i Europę.??
To by było na wstępie tyle. Wasze uwagi i sugestie jak zwykle mile widziane , w końcu każdy z was ma większe doświadczenie w kamperowaniu niż ja .Co do przeróbek to mam gdzie , mam czym i umiem sam to zrobić. Autko będzie dla 2 osób.
Pozdrawiam wszystkich . :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
grzegorzalex 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Ducato
Nazwa załogi: Grzegorz i Marzena
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Gru 2013
Piwa: 38/19
Skąd: Opalenica
Wysłany: 2014-06-29, 18:50   

witam sprawdź jak ja to zrobiłem rozważałem też vivaro ale to za małe auto dlatego Ducato na 2 osoby ok
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=19058
Ostatnio zmieniony przez grzegorzalex 2014-06-29, 19:00, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
darek 61 
Kombatant


Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Piwa: 146/103
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-06-29, 18:52   

janek50, podnoszony dach,to proste nie będzie.Może lepiej wyższą blaszankę.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 411/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2014-06-29, 18:57   

Bardzo podoba mi się to co napisałeś. myśl, rób i jeździj/zwiedzaj. Na forum znajdziesz pewnie wiele starych rad a i nowe jak zapytasz dostaniesz.
Jednego jednak nie bardzo rozumiem.
janek50 napisał/a:
Nie wszędzie nas mile widzą jako kamping, zwłaszcza za granicą
janek50 napisał/a:
postanowiłem że zrobię sobie kamperka dla siebie który nie będzie się rzucał w oczy że to kamper.

Skąd takie przeświadczenie i czy rzeczywiście warto rezygnować z atrybutów kamperowca po to, żeby być "tajnym kamperowcem".
Rozumiem powód - bo mam dostawczaka i go mogę przerobić. Rozumiem, że jest mniejszy, zwrotniejszy, mniej pali łatwiej się jeździ. Rozumiem, że czasami takie rozwiązanie jest tańsze ale nie bardzo rozumiem po co czaić się z tym, że jest się kamperowcem.
Czy to jakiś wstyd jest? :-/
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janek50 
stary wyga

Twój sprzęt: na razie w planach
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Cze 2014
Piwa: 11/8
Skąd: Żory
Wysłany: 2014-06-29, 19:34   

dzięki za wasze podpowiedzi, Grzegorz , piękny wozik, szacun.
Darek61, przeróbka nie wyglada aż tak strasznie, ogladałem już budowę dachu , jest do zrobienia podnoszony dach.
Janusz co do tego czy być ukrytym kamperowcem , czytałem tu na forum że nie wszędzie w Europie wpuszczają kamperki do miast , zwłaszcza do centrum , a nie uśmiecha mi się zostawiać mój dobytek gdzieś na pastwę losu z 5 km od centrum albo i dalej. No ale to moje takie luźne przemyślenie. Jak będziecie mieli gdzieś blisko mnie jakiś zlot to podjadę sobie żeby popytać o to i owo.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 120/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2014-06-29, 20:18   

janek50 napisał/a:
być ukrytym kamperowcem

jeśli uważasz że będziesz nierozpoznany
to błedne rozumowanie,
jeśli jest zakaz postoju kamperów to myślisz że ktoś nie dopatrzy się kampera w blaszaku
(dzwiczki toalety, roleta, kratka lodówki, zaparowane szyby itp)
zakazy wjazdu mają zazwyczaj ograniczenie wagowe i blaszak też sie łapie
belki ograniczające wysokość już montują zwykle na 180cm- wiec też odpada
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bajaga 
Kombatant

Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2012
Piwa: 108/7
Wysłany: 2014-06-29, 20:38   

papamila napisał/a:
janek50 napisał/a:
być ukrytym kamperowcem

jeśli uważasz że będziesz nierozpoznany
to błedne rozumowanie,


Też uważam, że usilne utajnianie się jest bez sensu. Masz ograniczenia wagi i wysokości i tyle. Zabierać sobie komfort bo gdzieś kiedyś na jakimś parkingu jakiemuś głupiemu policjantowi nie spodoba się że śpisz..? Słaby argument.
Jeżeli auto ma być też podstawowym autem na codzień i stać w garażu to też szedłbym w stronę Traffica z podnoszonym dachem (np. SCA) ale za wygodnie to nie będzie. Jak ma być trochę komfortu to Ducato i spółka.
_________________
Pozdrawiam,

Bajaga&Instruktori
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
andi at 
Kombatant

Twój sprzęt: szukam H1L2
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Lis 2008
Piwa: 80/38
Skąd: wieden
Wysłany: 2014-06-29, 22:16   

papamila napisał/a:
janek50 napisał/a:
być ukrytym kamperowcem

jeśli uważasz że będziesz nierozpoznany
to błedne rozumowanie,
jeśli jest zakaz postoju kamperów to myślisz że ktoś nie dopatrzy się kampera w blaszaku
(dzwiczki toalety, roleta, kratka lodówki, zaparowane szyby itp)
zakazy wjazdu mają zazwyczaj ograniczenie wagowe i blaszak też sie łapie
belki ograniczające wysokość już montują zwykle na 180cm- wiec też odpada


I jeszcze tu należny dodać emisje spalin,a tablice z zakazem parkowania camperow to mam gdzieś.Jak muszę to staje i śpię(osobowe mogą a ja camperkiem nie)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mavv 
weteran


Twój sprzęt: Mercedes Sprinter
Nazwa załogi: MadMobile II
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lut 2014
Piwa: 68/48
Skąd: Ballina, Irlandia
Wysłany: 2014-06-29, 22:30   

janek50 napisał/a:
Jeżeli się okaże że vivaro lub trafic nie spełnią moich oczekiwań , wtedy pod uwagę biorę którąś z blaszanek lub z miejscami citroen,ducato,opel, renault, nissan, wszystkie mają podobne wymiary paki wnętrza, coś koło 180 cm szerokości i wysokość 195 cm, długość tak z 3 m mi wystarczy.


Kiedys gdzies linkowalem fajna stronke, gdzie mozesz porownac wymiary blaszanek. Jedynie fotka nie zawsze pokazuje wlasciwe auto:
Porownuj, czytaj i wybieraj

Ja wybralem Nissan Interstara w budzie L3H3. Dlugi na 3,6, wysoki na 2,15.
_________________
Kamperek 1
Kamperek 2
Moje minipodróże po Irlandii
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janek50 
stary wyga

Twój sprzęt: na razie w planach
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Cze 2014
Piwa: 11/8
Skąd: Żory
Wysłany: 2014-06-30, 13:03   

witam, u mnie dziś leje dość intensywnie więc siedzę w mieszkanku i mogę napisać że ciąg dalszy dywagacji na temat mojego kamperka.

A więc jak to widzę ja ,

kupuję blaszanke 3 osobową albo z oknami , temat otwarty, wszystko zależy co dostanę, więc rocznik jak najmłodszy , przebieg w miarę mały choć liczę że będzie powyżej 150 tys.km i cena do 20 tys . zł,
następnie rozbieram to co kupię na części pierwsze, budę daję do piaskowania i wszystkie niespodziewane dziury będą załatane, Następnie dokładna konserwacja podwozia, wyciszenie komory silnikowej od zewnątrz materiałem dźwiękoszczelnym. Następnie usunięcie wszelkich wycieków z silnika, wymiana rozrządu,wymiana sprzęgła, płynów, sprawdzenie skrzyni na wycieki , wymiana oleju, wymiana wszystkich poduszek pod silnikiem i skrzynią b., wymiana wszystkich elementów gumowych i łączących w zawieszeniu i układzie kierowniczym, wymiana tarcz i klocków, ewentualnie zacisków,bo te czasem niestety zawodzą i nie zawsze da się je naprawić. Sprawdzenie układu chłodzenia. Poskładanie i włożenie do budy napędu . Kolejnym etapem będzie wnętrze kabiny , najpierw dokładna konserwacja wszystkich profili zamknietych,czyli słupki,nadszybie,podszybie, zakonserwowanie kabiny od środka, i wyciszenie jej dodatkowymi matami ,zwłaszcza nadkola i podłoga, z których jest najwięcej hałasu. Poskładanie tego wszystkiego . Kolejnym etapem będą drzwi, w kolejności czyszczenie od środka, i konserwacja , sprawdzenie stanu prowadnic szyb,następnie wyciszenie drzwi. Następnie przyjdzie pora na większe przestrzenie. Buda od wewnątrz. Pierwszy etap to usunięcie wszystkich ognisk korozji,zakonserwowanie budy. Kolej przyjdzie na wyciszenie tego elementu,znaczy najpierw zamontuje z 2 okna przesuwane , takie jak były w żuku czy nysce,z 2 okna uchylne w drzwiach tylnych i z 2 szyberdachów.Jest jeszcze kwestia drzwi wejściowych bocznych, zamiast przesuwnych zrobić chciałbym zwykłe otwierane na zawiasach . Byłyby przesunięte do tyłu a miejsce za fotelem pasażera wykorzystałbym na umieszczenie tam łazienki z wc. Po umieszczeniu szyb szyberdachów, pora na wyciszenie budy. Prezentowaliście tu sporo pomysłów, ja po zakonserwowaniu wszystkich blach zwłaszcza dołu gdzie może się gromadzić wilgoć, poszedłbym w wyciszenie budy wełną mineralną wsadzoną do worka foliowego , zgrzanego od góry i oddessanego z powietrza. Mam dostęp do profesjonalnej zgrzewarki która może zgrzewać grube folie. Następnie takie worki bym umieścił w budzie, na to bym przykręcił do wzmocnień sklejkę . Wiem , wiem , zaraz powiecie że taka izolacja nic nie da, po prostu , po zamontowaniu już ściany zewnętrznej ze sklejki przedziurawiłbym te worki żeby doszło powietrze i się całość rozprężyła. Co do dachu to w zależności od tego co kupię, mam pomysł na grzanie wody, jakby to był jakiś model z podwyższanym dachem to w skosie nad kabiną zamontowałbym zbiornik z wodą który by był ogrzewany od dachu a od strony kabiny i budy odizolowany termicznie. Albo na całej długości i szerokości dachu z pominięciem szyberdachów zamontowałbym wężownicę która by ogrzewała wymiennikowo wodę w zbiorniku i dopiero potem ocieplenie i odizolowanie dachu od wnętrza.
Po zrobieniu izolacji termicznej przyjdzie pora na najlepsze , czyli montaż kabiny łazienkowej z wc, jakiejś lodóweczki ,kuchenka gazowa, jakiegoś piecyka do grzania na postoju, jakieś szafeczki na graty kempingowe, i spanko , z tyłu w poprzek dla mnie w sam raz , coś na budowę wersalki podnoszone,na dzień i stoliczek przed .Pominąłem etap podłogi ale pamiętam o niej i wsio będzie zrobione,tak samo jak wszelkie rury odpływowe i dopływowe, cała elektryka,po prostu to na etapie budowania samo wyjdzie i przyjdzie na te elementy czas. Miejsce na butle gazowe. Co do drobnych szczegółów jak antena tv, to zrobiłbym dla niej mocowanie gdzieś na boku dachu i po prostu wkładałbym ją na miejscu postoju. Kolejny dylemat to montaż jakiejś rolety lub możliwość przypięcia jakiegoś przedsionka. Najprostsze metody są najlepsze, przy pracach nad karoserią po prostu , zrobiłbym na całej długości auta nową większą rynienkę a pod nią dospawał 4 nakrętki fi 10 przez które by był przeciagnięty sznurek ewentualnie jakiś pręt z tworzywa szt. i do tego by się mocowało czy to roletę czy przedsionek. Montaż zbiorników na wodę brudną pod podłogą zostawiam na etap montażu łazienki z wc i kuchni. W celu zminimalizowania zużycia wody , doszedłem do wniosku że może lepiej kupić w jakimś markiecie kubeczki , talerzyki i sztućće z tworzywa sztucznego i je po prostu po użyciu wyrzucić do śmieci a te potem z kolei wrzucić do kontenera?

To tyle, tak wygląda moja teoria. Jak zwykle praktyka pokaże swoje prawa. Ile czasu przeznaczam sobie na przemianę ?? Chciałbym zmieścić się w 3 miesiącach. A jak będzie to się zobaczy. Chcę ruszyć z tym planem na wiosnę tak żeby w lato ruszyć w trasę.Mówię o przyszłym roku. Przez ten czas będę szukał i kupował poszczególne elementy wyposażenia tak żeby już wszystko mieć jak ruszę z przebudową i nie tracić cennego czasu na szukanie i kupowanie.

Jak wy widzicie ten mój plan według siebie i jakie jest wasze zdanie , gdzie są jakieś błędy ,
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 120/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2014-06-30, 13:24   

wiele rozwiazań jest już gotowych- choćby bojler albo nawet combo
wybacz ale, te kombinacje z węzownicą na dachu czy 100l zbiornik nad szoferką
to jakaś paranoja :gwm

aha, pisałeś coś o wersji stealth
a teraz markiza, anteny, lodówki :lol:

ile kasy przeznaczasz na zabudowę auta i wyposazenie?
patrząc na zakres naprawy, przebudowy auta a potem jego zabudowanie to może od razu lepiej jakiegoś gotowca
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 477/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2014-06-30, 13:42   

Będzie kamuflaż malowany. :wyszczerzony:

Będzie sie bujał jak alkowa

Ps"Wężownica" tez już jest i to taki panel łącznie z solarem 2 w 1. !!!! z 40 kg bez wody lekko
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bajaga 
Kombatant

Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2012
Piwa: 108/7
Wysłany: 2014-06-30, 14:23   

janek50 napisał/a:
 

Jak wy widzicie ten mój plan według siebie i jakie jest wasze zdanie , gdzie są jakieś błędy ,


Plan wygląda dobrze... do momentu gdy zaczynasz zabudowę kamperową :wyszczerzony: Jak już będziesz miał tą budę wypiaskowaną i wymalowaną to.. kup przyczepę kempingową po wypadku jako dawcę części i już. Byleby miała jak najwięcej wyposażenia (elektroblok, łazienka, kuchnia itp) i zamontuj to w aucie. I tyle.
Nie stosuj okien od żuka tylko kempingowe.
Pomysł z łazienką z przodu: marny, zabieranie sobie przestrzeni życiowej.
Pomysł ze zbiornikiem nad szoferką albo wężownicami uznajmy za humorystyczny :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam,

Bajaga&Instruktori
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dulare 
weteran


Twój sprzęt: LMC Liberty A 723G
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Piwa: 94/83
Skąd: Zielonki k. Krakowa
Wysłany: 2014-06-30, 16:07   

Jeszcze w kwestii wężownicy do grzania wody (który to pomysł też uznaję za humorystyczny) - ciepła woda będzie Ci najbardziej potrzebna w te dni kiedy będzie deszczowo, wietrznie i zimno. Wtedy z wężownicy albo zbiornika pod dachem nie wyciśniesz ciepłej wody :)

Wiem że to sporo stron, ale przynajmniej przeglądnij sobie budowę którą prowadzi Toscaner http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=18013
_________________
"Nie należy wierzyć wszystkiemu co się przeczyta w internecie" - Maria Skłodowska-Curie
Konwerter współrzędnych geograficznych i GPS
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darek 61 
Kombatant


Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Piwa: 146/103
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-06-30, 16:20   

janek50, pracy ogrom w trzy miesiące nie da się.Zrób kosztorys i pomyśl czy nie kupić gotowego.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***