Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Hamulce Peugeot J5/280l, Citroen C25, Ducato
Autor Wiadomość
krzysmoc 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: FFB EUROPA 650 PEUGEOT J5
Nazwa załogi: krzysmoce
Dołączył: 12 Mar 2015
Otrzymał 8 piw(a)
Skąd: Chęciny
Wysłany: 2016-06-08, 09:57   Hamulce Peugeot J5/280l, Citroen C25, Ducato

Witajcie
Przed następnym wyjazdem wakacyjnym zastanawiam się nad podrasowaniem układu hamulcowego. Akcja jest wynikiem zeszłorocznych problemów gdy podczas dłuższych stromych zjazdów hamulce w moim kamperku zagotowały się (przejazd przez góry koło Sarandy, przy zjeździe na plażę za Llogarą, przy zjeździe z Llogary,itp). Dzięki temu, iż spodziewałem się takich problemów "udało" mi się zatrzymać na poboczu - wsparty o krawężnik - i schłodzić układ.
Jest to jeden z bardziej wrażliwych układów z dużym wpływem na nasze bezpieczeństwo.
Nie chcę wyważać otwartych drzwi i dlatego chciałbym spytać biegłych kolegów i koleżanki:
- jakie klocki stosujecie - jakie są Waszym zdaniem najlepsze?
- czy ktoś wynalazł może do J5 tarcze wentylowane, nacinane lub nawiercane i gdzie to kupić?
- czy można znaleźć gdzieś alufelgi do J5 (lepsze chłodzenie zwiększa sprawność hamulców)
- jakieś pomysły dotyczące hamulców na tylnej osi??
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2016-06-08, 10:38   

Np. http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2016-06-08, 10:42   

a Kolego w jakim stanie masz płyn hamulcowy to sprawdziłeś ??? :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krzysmoc 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: FFB EUROPA 650 PEUGEOT J5
Nazwa załogi: krzysmoce
Dołączył: 12 Mar 2015
Otrzymał 8 piw(a)
Skąd: Chęciny
Wysłany: 2016-06-08, 12:06   

Płyn wymieniony wraz z klockami przed wyjazdem. Z Polski do Albanii zrobiłem ok 2tyś km i to większość po autostradzie. Pierwszy duży zjazd i hamulce zagotowane. Zatrzymałem się już na bardzo miękkim pedale hamulca a to była dopiero połowa zjazdu. Gdybym przejechał jeszcze ze dwa zakręty to pewnie musiałbym wyskakiwać w biegu.
Jestem już na tropie firmy która wykonuje na zamówienie wentylowane tarcze. Jak będę miał ofertę to się podzielę.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Ahmed 
Kombatant
Burak


Twój sprzęt: Bezdomny
Nazwa załogi: Buraki
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Lut 2009
Piwa: 207/306
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-06-08, 12:41   

Jak się nie nauczysz hamować silnikiem to najlepsze tarcze nie pomogą :bajer :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
arek 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: J5 pilote
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Paź 2007
Piwa: 4/10
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2016-06-08, 13:34   hamulec

J 5 z zasady ma nie za bogate hamulce,ja zakładam klocki markowe ale coraz trudniej o nie
bo to samochody już antyczne, sprawdź szczęki i cylinderki z tyłu ew.wyreguluj.
I także proponuje używać silnika do hamowania.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krzysmoc 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: FFB EUROPA 650 PEUGEOT J5
Nazwa załogi: krzysmoce
Dołączył: 12 Mar 2015
Otrzymał 8 piw(a)
Skąd: Chęciny
Wysłany: 2016-06-08, 13:34   

Pewnie masz rację tylko mały szkopuł że przy tak zestrojonej skrzyni biegów (5-ka) to na dwójce rozpędza się ponad 50km/h a to przy ciasnych zakrętach już za dużo za dużo a przy jedynce rzęzi okrutnie i tak nie można jechać wcale (do 20km/h).
Co do firmy robiącej wentylowane tarcze to jest to Mikoda z Częstochowy. Czy ktoś miał może przyjemność używać na kamperze?
Jakie tarcze i klocki wykorzystujecie i polecacie? TRW? BOSCH? MINTEX?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2016-06-08, 16:27   

wentylowane tarcze nie zmieszczą się w zaciskach z klockami ... tylko technika jazdy jak w każdym aucie czy nowym czy starym , ratuje hamulce :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krzysmoc 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: FFB EUROPA 650 PEUGEOT J5
Nazwa załogi: krzysmoce
Dołączył: 12 Mar 2015
Otrzymał 8 piw(a)
Skąd: Chęciny
Wysłany: 2016-06-08, 16:46   

Firma Mikoda produkuje tarcze (niestety opinie są bardzo rozbieżne od Ohów i Achów po badziewie). Wysyłam zapytanie i zobaczymy co odpowiedzą (czy są w stanie takie tarcze zrobić i za ile)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2016-06-08, 18:05   

Tak jak napisał BIORCA do wentylowanych (są grubsze o około 10 mm) musisz wymienić zaciski i możliwe że jarzma.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
McGali 
stary wyga


Twój sprzęt: Burstner A550 C25 2.0E LPG
Nazwa załogi: GaliTeam
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Lip 2009
Piwa: 17/9
Skąd: EZG
Wysłany: 2016-06-16, 11:23   Re: hamulec

arek napisał/a:
J 5 z zasady ma nie za bogate hamulce,ja zakładam klocki markowe ale coraz trudniej o nie
bo to samochody już antyczne, sprawdź szczęki i cylinderki z tyłu ew.wyreguluj.
I także proponuje używać silnika do hamowania.


Potwierdzam! Po wymianie klocków i szczęk na Ferodo samochód hamuje o niebo lepiej.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***