Hamulce Peugeot J5/280l, Citroen C25, Ducato |
Autor |
Wiadomość |
krzysmoc
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: FFB EUROPA 650 PEUGEOT J5
Nazwa załogi: krzysmoce
Dołączył: 12 Mar 2015 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: Chęciny
|
Wysłany: 2016-06-08, 09:57 Hamulce Peugeot J5/280l, Citroen C25, Ducato
|
|
|
Witajcie
Przed następnym wyjazdem wakacyjnym zastanawiam się nad podrasowaniem układu hamulcowego. Akcja jest wynikiem zeszłorocznych problemów gdy podczas dłuższych stromych zjazdów hamulce w moim kamperku zagotowały się (przejazd przez góry koło Sarandy, przy zjeździe na plażę za Llogarą, przy zjeździe z Llogary,itp). Dzięki temu, iż spodziewałem się takich problemów "udało" mi się zatrzymać na poboczu - wsparty o krawężnik - i schłodzić układ.
Jest to jeden z bardziej wrażliwych układów z dużym wpływem na nasze bezpieczeństwo.
Nie chcę wyważać otwartych drzwi i dlatego chciałbym spytać biegłych kolegów i koleżanki:
- jakie klocki stosujecie - jakie są Waszym zdaniem najlepsze?
- czy ktoś wynalazł może do J5 tarcze wentylowane, nacinane lub nawiercane i gdzie to kupić?
- czy można znaleźć gdzieś alufelgi do J5 (lepsze chłodzenie zwiększa sprawność hamulców)
- jakieś pomysły dotyczące hamulców na tylnej osi?? |
|
|
|
 |
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
|
|
|
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2016-06-08, 10:42
|
|
|
a Kolego w jakim stanie masz płyn hamulcowy to sprawdziłeś ??? |
|
|
|
 |
krzysmoc
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: FFB EUROPA 650 PEUGEOT J5
Nazwa załogi: krzysmoce
Dołączył: 12 Mar 2015 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: Chęciny
|
Wysłany: 2016-06-08, 12:06
|
|
|
Płyn wymieniony wraz z klockami przed wyjazdem. Z Polski do Albanii zrobiłem ok 2tyś km i to większość po autostradzie. Pierwszy duży zjazd i hamulce zagotowane. Zatrzymałem się już na bardzo miękkim pedale hamulca a to była dopiero połowa zjazdu. Gdybym przejechał jeszcze ze dwa zakręty to pewnie musiałbym wyskakiwać w biegu.
Jestem już na tropie firmy która wykonuje na zamówienie wentylowane tarcze. Jak będę miał ofertę to się podzielę. |
|
|
|
 |
Ahmed
Kombatant Burak

Twój sprzęt: Bezdomny
Nazwa załogi: Buraki
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lut 2009 Piwa: 207/306 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2016-06-08, 12:41
|
|
|
Jak się nie nauczysz hamować silnikiem to najlepsze tarcze nie pomogą |
|
|
|
 |
arek
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: J5 pilote
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Paź 2007 Piwa: 4/10 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 2016-06-08, 13:34 hamulec
|
|
|
J 5 z zasady ma nie za bogate hamulce,ja zakładam klocki markowe ale coraz trudniej o nie
bo to samochody już antyczne, sprawdź szczęki i cylinderki z tyłu ew.wyreguluj.
I także proponuje używać silnika do hamowania. |
|
|
|
 |
krzysmoc
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: FFB EUROPA 650 PEUGEOT J5
Nazwa załogi: krzysmoce
Dołączył: 12 Mar 2015 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: Chęciny
|
Wysłany: 2016-06-08, 13:34
|
|
|
Pewnie masz rację tylko mały szkopuł że przy tak zestrojonej skrzyni biegów (5-ka) to na dwójce rozpędza się ponad 50km/h a to przy ciasnych zakrętach już za dużo za dużo a przy jedynce rzęzi okrutnie i tak nie można jechać wcale (do 20km/h).
Co do firmy robiącej wentylowane tarcze to jest to Mikoda z Częstochowy. Czy ktoś miał może przyjemność używać na kamperze?
Jakie tarcze i klocki wykorzystujecie i polecacie? TRW? BOSCH? MINTEX? |
|
|
|
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2016-06-08, 16:27
|
|
|
wentylowane tarcze nie zmieszczą się w zaciskach z klockami ... tylko technika jazdy jak w każdym aucie czy nowym czy starym , ratuje hamulce |
|
|
|
 |
krzysmoc
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: FFB EUROPA 650 PEUGEOT J5
Nazwa załogi: krzysmoce
Dołączył: 12 Mar 2015 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: Chęciny
|
Wysłany: 2016-06-08, 16:46
|
|
|
Firma Mikoda produkuje tarcze (niestety opinie są bardzo rozbieżne od Ohów i Achów po badziewie). Wysyłam zapytanie i zobaczymy co odpowiedzą (czy są w stanie takie tarcze zrobić i za ile) |
|
|
|
 |
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2016-06-08, 18:05
|
|
|
Tak jak napisał BIORCA do wentylowanych (są grubsze o około 10 mm) musisz wymienić zaciski i możliwe że jarzma. |
|
|
|
 |
McGali
stary wyga

Twój sprzęt: Burstner A550 C25 2.0E LPG
Nazwa załogi: GaliTeam
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Lip 2009 Piwa: 17/9 Skąd: EZG
|
Wysłany: 2016-06-16, 11:23 Re: hamulec
|
|
|
arek napisał/a: | J 5 z zasady ma nie za bogate hamulce,ja zakładam klocki markowe ale coraz trudniej o nie
bo to samochody już antyczne, sprawdź szczęki i cylinderki z tyłu ew.wyreguluj.
I także proponuje używać silnika do hamowania. |
Potwierdzam! Po wymianie klocków i szczęk na Ferodo samochód hamuje o niebo lepiej. |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|