Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
DUCATO I różnica między nadmuchem in & out
Autor Wiadomość
Suburban 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato Hobby 550
Dołączył: 29 Wrz 2014
Piwa: 1/6
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-10-26, 02:01   DUCATO I różnica między nadmuchem in & out

Mam pytanie do posiadaczy Fiatów Ducato I.

Czy jak zmieniacie nawiew na obieg wewnętrzny to czy znacząco spada wydajność nadmuchu ?

U mnie jest tak że nadmuch jest bardzo mocny ale jak zmienię na obieg wewnętrzny ( lewa górna wajcha ) to tak jak bym zamkną dolot z zewnątrz a nic innego nie otworzył nie wiem czy to jest ok.

Dodatkowo nie wiem co to jest za gąbka.
Pomyślałem że to zablokowane drzwiczki obiegu wewnętrznego ale za holery nie potrafię tego ruszyć,



1.- to ta wajcha

2. tam w prawo od pedału gazu znajduje się ta gombka.



Myślałem że to filtr kabinowy ale tego nie da się przebić i nie zaobserwowałem tam ruchu powietrza.

:gwm
_________________
Brum Brum Brum,
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
yaro 65 
zaawansowany


Twój sprzęt: Sprinter 212D
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Gru 2013
Piwa: 10/9
Skąd: Chełmek / Kraków
Wysłany: 2014-10-26, 08:38   

Cytat:
Myślałem że to filtr kabinowy ale tego nie da się przebić


Wygląda na część nagrzewnicy .
_________________
Życie zaczyna się po pięćdziesiątce,
czasami po dwóch .

pozdr. Jarek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
MirekKliny 
zaawansowany
https://www.facebook.com/mg.campers


Twój sprzęt: To co wolne :)
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Wrz 2013
Piwa: 20/5
Skąd: Kliny / k.Lublina
Wysłany: 2014-10-26, 19:20   

zmieniam tak jak u ciebie ale jutro bede wyciagał wentylator nagrzewnicy to sie przyjrze i dam znac. jakby co to mi przypomnij smsem :)
_________________
Pozdrawiam
Mirek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dziwaczek 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 58/18
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2014-10-26, 20:06   

U mnie nie ma większej różnicy między obiegiem wew. a zewnętrznym. Steruje tym klapka widoczna we wlocie powietrza (widoczna od góry, jak się otworzy klapę silnika) - sprawdź czy prawidłowo się otwiera. Warto na ten wlot (pod uszczelkę założyć siatkę z tworzywa (ja mam taką z moskitiery do okna ok 5-10zł) liście nie wlatują do nawiewów :idea:
Filtr kabinowy - w tym roczniku - proszę :gwm
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Suburban 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato Hobby 550
Dołączył: 29 Wrz 2014
Piwa: 1/6
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-10-26, 21:10   

dziwaczek napisał/a:
U mnie nie ma większej różnicy między obiegiem wew. a zewnętrznym. Steruje tym klapka widoczna we wlocie powietrza (widoczna od góry, jak się otworzy klapę silnika) - sprawdź czy prawidłowo się otwiera. Warto na ten wlot (pod uszczelkę założyć siatkę z tworzywa (ja mam taką z moskitiery do okna ok 5-10zł) liście nie wlatują do nawiewów :idea:
Filtr kabinowy - w tym roczniku - proszę :gwm


No ale otwiera i wszystko tam działa ok bo z zewnątrz super dmucha tylko na wewnętrznym słabo. Czy jest gzieś jakaś klapka wewnętrznego nadmuchu ? Gdzie zasysa powietrze system w środku auta?
_________________
Brum Brum Brum,
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dziwaczek 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 58/18
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2014-10-26, 21:28   

Suburban napisał/a:
dziwaczek napisał/a:
U mnie nie ma większej różnicy między obiegiem wew. a zewnętrznym. Steruje tym klapka widoczna we wlocie powietrza (widoczna od góry, jak się otworzy klapę silnika) - sprawdź czy prawidłowo się otwiera. Warto na ten wlot (pod uszczelkę założyć siatkę z tworzywa (ja mam taką z moskitiery do okna ok 5-10zł) liście nie wlatują do nawiewów :idea:
Filtr kabinowy - w tym roczniku - proszę :gwm


No ale otwiera i wszystko tam działa ok bo z zewnątrz super dmucha tylko na wewnętrznym słabo. Czy jest gzieś jakaś klapka wewnętrznego nadmuchu ? Gdzie zasysa powietrze system w środku auta?


W środku nie wiem, czy jest jakaś klapka - sprawdzę niebawem. Gdzieś musi zasysać to powietrze do środka?
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pwtwsw 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: chwilowo brak
Dołączył: 18 Wrz 2013
Piwa: 3/2
Wysłany: 2014-10-26, 21:38   

Mirekkliny jak będziesz wyciągał to zrób parę fotek i pokaż. Też mnie to czeka. :spoko
_________________
Pozdrowienia dla wszystkich !!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Suburban 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato Hobby 550
Dołączył: 29 Wrz 2014
Piwa: 1/6
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-10-26, 21:48   

dziwaczek napisał/a:
Gdzieś musi zasysać to powietrze do środka?


No właśnie tylko gdzie.
Łep tam wsadziłemi nie wiem, nic nie zobaczyłem nie wywnioskowałem.
U mnie na pewno zamyka i otwiera się kanał dolotowy z zewnątrz ale z wewnątrz pustynny spokuj braku ruchu któregokolwiek z elementów ani nawet jakiegoś otworu gdzie by to zasysać miało coś...
_________________
Brum Brum Brum,
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eMWu 
stary wyga


Twój sprzęt: 2 x Knaus traveller 595 + 625
Nazwa załogi: Campertrip.pl
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Gru 2010
Piwa: 11/23
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2014-10-27, 08:12   

obieg wewnetrzny w D1? :mrgreen: filtr kabinowy :lol: ide poszukac obiegu wewnetrznego w maluchu z 78r. moze znajde :lol: (i filtr kabinowy)

a serio tam to oklapka jest ktora wlot zamyka i tyle. To technika w porywach jak w polonezie (tylko w poldku to chyba nawet lepiej zrobione) wiec cudów jak powyzej brak.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janek50 
stary wyga

Twój sprzęt: na razie w planach
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Cze 2014
Piwa: 11/8
Skąd: Żory
Wysłany: 2014-10-27, 14:39   

co do obiegu wewnętrznego to powietrze jest pobierane, chyba ??? przez kratkę środkową na konsoli,
ta gąbka to obicie nagrzewnicy, rzadko kiedy używam wewnętrznej wentylacji, zwłaszcza w zimie , bo szybki szybko zaparowują.
Filtr kabinowy , chyba nie ma, ale mnie zastanawia co jest za taką prostokątną zakręconą klapką za dmuchawą, Wiem że w ducato 1 jest ,i u mnie w 2 jce też jest ale jakoś nigdy nie miałem czasu na zbadanie tego. Może tam jest jakiś filtr??
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
dziwaczek 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 58/18
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2014-10-27, 16:32   

Ducato I nie ma filtra kabinowego. A niby skad lisce w bocznych nadmuchach?
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MirekKliny 
zaawansowany
https://www.facebook.com/mg.campers


Twój sprzęt: To co wolne :)
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Wrz 2013
Piwa: 20/5
Skąd: Kliny / k.Lublina
Wysłany: 2014-10-27, 17:28   

Suburban , daj swoj nr lub zadzwoń do mnie u mnie troszke inaczej ale na bierzaco zweryfikujemy. Pare minut na łaczach i ogarniemy temat.

Filtry kabinowe to chyba że sobie ktoś zrobił.
Srodkowe kratki to nawiew.
_________________
Pozdrawiam
Mirek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Suburban 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato Hobby 550
Dołączył: 29 Wrz 2014
Piwa: 1/6
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-10-27, 17:52   

eMWu napisał/a:
obieg wewnetrzny w D1? :mrgreen: filtr kabinowy :lol: ide poszukac obiegu wewnetrznego w maluchu z 78r. moze znajde :lol: (i filtr kabinowy)

a serio tam to oklapka jest ktora wlot zamyka i tyle. To technika w porywach jak w polonezie (tylko w poldku to chyba nawet lepiej zrobione) wiec cudów jak powyzej brak.


No z tym filtrem kabinowym to przesadziłem ole obicie nagrzewnicy gąbką tak wyglądało dlatego zapytałem.

Jeżeli jest klapka która zamyka i tyle to KAŻDEMU o ile ma szczelną klapke powinna znacząco spaść moc nawiewu po jej zamknięciu.

Wydawało mi się że jednak powinno coś się otworzyć by zasysało z wewnątrz a nie by wentylator walczył z zamkniętym dopływem...

Miałem wolge gaz 24 jak byłem nastolatkiem i obieg zamknięty działał lepiej. rok produkcji 1973 wiec proszę mi tu mojego cacka hobby550 nie porównywać do malucha hehe !
_________________
Brum Brum Brum,
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Suburban 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato Hobby 550
Dołączył: 29 Wrz 2014
Piwa: 1/6
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-10-27, 23:34   

mocno mnie to zaszkoczylo ale w ducato I 1989 i w ducato I 1992 jest inny wentylator/nawiew. Tak przynajmniej wynika z mmsow wymienionych z kolega MirekKliny ( dzieki Mirek ! ).

No ale co dalej? Gdzie zasysa wentylator powietrze jak zamknie mu sie klapke zewnętznego nawiewu bo u mnie przestaje wtedy dmuchac prawie :) wiec mam cos zaklejone zatkane nieorginalne a może podrozuje ze szczurem rurze :D
_________________
Brum Brum Brum,
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
TURTL 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato 1,9 TD Burstner
Nazwa załogi: TURTL
Dołączył: 18 Paź 2010
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Przeżdziedza / Wleń
Wysłany: 2014-11-06, 18:15   

Temat ciekawy ale dołożę jeszcze jedno pytanie: czy muszę wszystko rozebrać żeby dobrać się do cięgna, które przełącza nawiew z szyb na kabinę, na środkowe kratki. Przesuwam i przestaje wiać na szybę ale do kabiny też nie wieje. Obecnie kawałek drutu, który wkładam w w/w kratki i odchylam jakąś klapkę, wtedy wieje aż miło. Spadło jakieś cięgno lub urwało się coś, jak do tego się dobrać, po pierwszym starciu poddałem się :(
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***