|
DUCATO I różnica między nadmuchem in & out |
| Autor |
Wiadomość |
Suburban
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Fiat Ducato Hobby 550
Dołączył: 29 Wrz 2014 Piwa: 1/6 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2014-10-26, 02:01 DUCATO I różnica między nadmuchem in & out
|
|
|
Mam pytanie do posiadaczy Fiatów Ducato I.
Czy jak zmieniacie nawiew na obieg wewnętrzny to czy znacząco spada wydajność nadmuchu ?
U mnie jest tak że nadmuch jest bardzo mocny ale jak zmienię na obieg wewnętrzny ( lewa górna wajcha ) to tak jak bym zamkną dolot z zewnątrz a nic innego nie otworzył nie wiem czy to jest ok.
Dodatkowo nie wiem co to jest za gąbka.
Pomyślałem że to zablokowane drzwiczki obiegu wewnętrznego ale za holery nie potrafię tego ruszyć,
1.- to ta wajcha
2. tam w prawo od pedału gazu znajduje się ta gombka.
Myślałem że to filtr kabinowy ale tego nie da się przebić i nie zaobserwowałem tam ruchu powietrza.
 |
_________________ Brum Brum Brum,
 |
|
|
|
 |
yaro 65
zaawansowany

Twój sprzęt: Sprinter 212D
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Gru 2013 Piwa: 10/9 Skąd: Chełmek / Kraków
|
Wysłany: 2014-10-26, 08:38
|
|
|
| Cytat: | | Myślałem że to filtr kabinowy ale tego nie da się przebić |
Wygląda na część nagrzewnicy . |
_________________ Życie zaczyna się po pięćdziesiątce,
czasami po dwóch .
pozdr. Jarek |
|
|
|
 |
MirekKliny
zaawansowany https://www.facebook.com/mg.campers

Twój sprzęt: To co wolne :)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Wrz 2013 Piwa: 20/5 Skąd: Kliny / k.Lublina
|
Wysłany: 2014-10-26, 19:20
|
|
|
zmieniam tak jak u ciebie ale jutro bede wyciagał wentylator nagrzewnicy to sie przyjrze i dam znac. jakby co to mi przypomnij smsem |
_________________ Pozdrawiam
Mirek |
|
|
|
 |
dziwaczek
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2014-10-26, 20:06
|
|
|
U mnie nie ma większej różnicy między obiegiem wew. a zewnętrznym. Steruje tym klapka widoczna we wlocie powietrza (widoczna od góry, jak się otworzy klapę silnika) - sprawdź czy prawidłowo się otwiera. Warto na ten wlot (pod uszczelkę założyć siatkę z tworzywa (ja mam taką z moskitiery do okna ok 5-10zł) liście nie wlatują do nawiewów
Filtr kabinowy - w tym roczniku - proszę |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
 |
|
|
|
 |
Suburban
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Fiat Ducato Hobby 550
Dołączył: 29 Wrz 2014 Piwa: 1/6 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2014-10-26, 21:10
|
|
|
| dziwaczek napisał/a: | U mnie nie ma większej różnicy między obiegiem wew. a zewnętrznym. Steruje tym klapka widoczna we wlocie powietrza (widoczna od góry, jak się otworzy klapę silnika) - sprawdź czy prawidłowo się otwiera. Warto na ten wlot (pod uszczelkę założyć siatkę z tworzywa (ja mam taką z moskitiery do okna ok 5-10zł) liście nie wlatują do nawiewów
Filtr kabinowy - w tym roczniku - proszę |
No ale otwiera i wszystko tam działa ok bo z zewnątrz super dmucha tylko na wewnętrznym słabo. Czy jest gzieś jakaś klapka wewnętrznego nadmuchu ? Gdzie zasysa powietrze system w środku auta? |
_________________ Brum Brum Brum,
 |
|
|
|
 |
dziwaczek
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2014-10-26, 21:28
|
|
|
| Suburban napisał/a: | | dziwaczek napisał/a: | U mnie nie ma większej różnicy między obiegiem wew. a zewnętrznym. Steruje tym klapka widoczna we wlocie powietrza (widoczna od góry, jak się otworzy klapę silnika) - sprawdź czy prawidłowo się otwiera. Warto na ten wlot (pod uszczelkę założyć siatkę z tworzywa (ja mam taką z moskitiery do okna ok 5-10zł) liście nie wlatują do nawiewów
Filtr kabinowy - w tym roczniku - proszę |
No ale otwiera i wszystko tam działa ok bo z zewnątrz super dmucha tylko na wewnętrznym słabo. Czy jest gzieś jakaś klapka wewnętrznego nadmuchu ? Gdzie zasysa powietrze system w środku auta? |
W środku nie wiem, czy jest jakaś klapka - sprawdzę niebawem. Gdzieś musi zasysać to powietrze do środka? |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
 |
|
|
|
 |
pwtwsw
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: chwilowo brak
Dołączył: 18 Wrz 2013 Piwa: 3/2
|
Wysłany: 2014-10-26, 21:38
|
|
|
Mirekkliny jak będziesz wyciągał to zrób parę fotek i pokaż. Też mnie to czeka. |
_________________ Pozdrowienia dla wszystkich !!! |
|
|
|
 |
Suburban
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Fiat Ducato Hobby 550
Dołączył: 29 Wrz 2014 Piwa: 1/6 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2014-10-26, 21:48
|
|
|
| dziwaczek napisał/a: | | Gdzieś musi zasysać to powietrze do środka? |
No właśnie tylko gdzie.
Łep tam wsadziłemi nie wiem, nic nie zobaczyłem nie wywnioskowałem.
U mnie na pewno zamyka i otwiera się kanał dolotowy z zewnątrz ale z wewnątrz pustynny spokuj braku ruchu któregokolwiek z elementów ani nawet jakiegoś otworu gdzie by to zasysać miało coś... |
_________________ Brum Brum Brum,
 |
|
|
|
 |
eMWu
stary wyga

Twój sprzęt: 2 x Knaus traveller 595 + 625
Nazwa załogi: Campertrip.pl
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Gru 2010 Piwa: 11/23 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2014-10-27, 08:12
|
|
|
obieg wewnetrzny w D1? filtr kabinowy ide poszukac obiegu wewnetrznego w maluchu z 78r. moze znajde (i filtr kabinowy)
a serio tam to oklapka jest ktora wlot zamyka i tyle. To technika w porywach jak w polonezie (tylko w poldku to chyba nawet lepiej zrobione) wiec cudów jak powyzej brak. |
|
|
|
 |
janek50
stary wyga
Twój sprzęt: na razie w planach
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Cze 2014 Piwa: 11/8 Skąd: Żory
|
Wysłany: 2014-10-27, 14:39
|
|
|
co do obiegu wewnętrznego to powietrze jest pobierane, chyba ??? przez kratkę środkową na konsoli,
ta gąbka to obicie nagrzewnicy, rzadko kiedy używam wewnętrznej wentylacji, zwłaszcza w zimie , bo szybki szybko zaparowują.
Filtr kabinowy , chyba nie ma, ale mnie zastanawia co jest za taką prostokątną zakręconą klapką za dmuchawą, Wiem że w ducato 1 jest ,i u mnie w 2 jce też jest ale jakoś nigdy nie miałem czasu na zbadanie tego. Może tam jest jakiś filtr?? |
_________________
 |
|
|
|
 |
dziwaczek
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2014-10-27, 16:32
|
|
|
| Ducato I nie ma filtra kabinowego. A niby skad lisce w bocznych nadmuchach? |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
 |
|
|
|
 |
MirekKliny
zaawansowany https://www.facebook.com/mg.campers

Twój sprzęt: To co wolne :)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Wrz 2013 Piwa: 20/5 Skąd: Kliny / k.Lublina
|
Wysłany: 2014-10-27, 17:28
|
|
|
Suburban , daj swoj nr lub zadzwoń do mnie u mnie troszke inaczej ale na bierzaco zweryfikujemy. Pare minut na łaczach i ogarniemy temat.
Filtry kabinowe to chyba że sobie ktoś zrobił.
Srodkowe kratki to nawiew. |
_________________ Pozdrawiam
Mirek |
|
|
|
 |
| Wyświetl szczegóły |
 |
Suburban
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Fiat Ducato Hobby 550
Dołączył: 29 Wrz 2014 Piwa: 1/6 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2014-10-27, 17:52
|
|
|
| eMWu napisał/a: | obieg wewnetrzny w D1? filtr kabinowy ide poszukac obiegu wewnetrznego w maluchu z 78r. moze znajde (i filtr kabinowy)
a serio tam to oklapka jest ktora wlot zamyka i tyle. To technika w porywach jak w polonezie (tylko w poldku to chyba nawet lepiej zrobione) wiec cudów jak powyzej brak. |
No z tym filtrem kabinowym to przesadziłem ole obicie nagrzewnicy gąbką tak wyglądało dlatego zapytałem.
Jeżeli jest klapka która zamyka i tyle to KAŻDEMU o ile ma szczelną klapke powinna znacząco spaść moc nawiewu po jej zamknięciu.
Wydawało mi się że jednak powinno coś się otworzyć by zasysało z wewnątrz a nie by wentylator walczył z zamkniętym dopływem...
Miałem wolge gaz 24 jak byłem nastolatkiem i obieg zamknięty działał lepiej. rok produkcji 1973 wiec proszę mi tu mojego cacka hobby550 nie porównywać do malucha hehe ! |
_________________ Brum Brum Brum,
 |
|
|
|
 |
Suburban
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Fiat Ducato Hobby 550
Dołączył: 29 Wrz 2014 Piwa: 1/6 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2014-10-27, 23:34
|
|
|
mocno mnie to zaszkoczylo ale w ducato I 1989 i w ducato I 1992 jest inny wentylator/nawiew. Tak przynajmniej wynika z mmsow wymienionych z kolega MirekKliny ( dzieki Mirek ! ).
No ale co dalej? Gdzie zasysa wentylator powietrze jak zamknie mu sie klapke zewnętznego nawiewu bo u mnie przestaje wtedy dmuchac prawie wiec mam cos zaklejone zatkane nieorginalne a może podrozuje ze szczurem rurze :D |
_________________ Brum Brum Brum,
 |
|
|
|
 |
TURTL
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Fiat Ducato 1,9 TD Burstner
Nazwa załogi: TURTL
Dołączył: 18 Paź 2010 Postawił 1 piw(a) Skąd: Przeżdziedza / Wleń
|
Wysłany: 2014-11-06, 18:15
|
|
|
Temat ciekawy ale dołożę jeszcze jedno pytanie: czy muszę wszystko rozebrać żeby dobrać się do cięgna, które przełącza nawiew z szyb na kabinę, na środkowe kratki. Przesuwam i przestaje wiać na szybę ale do kabiny też nie wieje. Obecnie kawałek drutu, który wkładam w w/w kratki i odchylam jakąś klapkę, wtedy wieje aż miło. Spadło jakieś cięgno lub urwało się coś, jak do tego się dobrać, po pierwszym starciu poddałem się |
|
|
|
 |
|
|