Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Felgi do Ducato 1991
Autor Wiadomość
siwa 
doświadczony pisarz
original vagabond


Twój sprzęt: Fiat Ducato 2,5D Dethleffs '91
Nazwa załogi: Wyrypy.pl
Dołączyła: 27 Lip 2007
Piwa: 4/10
Skąd: Warszawa / Żoliborz
Wysłany: 2014-11-26, 16:11   Felgi do Ducato 1991

Czy ktoś mi może powiedzieć, czy felgi 14" Citroen Jumper,Fiat Ducato, 5x118x72 są odpowiednie do mojego samochodu?

Nie mam go pod ręką, a wiem, że starymi Dukatynkami kilka osób tu jeździ, poratujecie?

siwa
_________________
Nasze wyprawy: wyrypy.pl
facebook.com/wyrypy
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2014-11-26, 17:15   

w ducato 1 rozstaw śrub to 5x118 i otwór centrujący 72mm
więc te o których piszesz, powinny pasować.. :spoko
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
siwa 
doświadczony pisarz
original vagabond


Twój sprzęt: Fiat Ducato 2,5D Dethleffs '91
Nazwa załogi: Wyrypy.pl
Dołączyła: 27 Lip 2007
Piwa: 4/10
Skąd: Warszawa / Żoliborz
Wysłany: 2014-11-26, 17:37   

Dzięki, Gino:)))
_________________
Nasze wyprawy: wyrypy.pl
facebook.com/wyrypy
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
BioPiekarz 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Fiat Ducato Knaus Traveller 560 1991
Nazwa załogi: BioPiekarz Team
Dołączył: 03 Wrz 2015
Piwa: 1/3
Skąd: Reńska Wieś
Wysłany: 2015-10-15, 22:12   

gino napisał/a:
w ducato 1 rozstaw śrub to 5x118 i otwór centrujący 72mm
więc te o których piszesz, powinny pasować.. :spoko


Na co zwrócić uwagę kupując felgi do Ducato I ?
czy jeśli będzie ten podany rozmiar to już wystarczy ? będą pasować ?
czy podawany przez sprzedawców rozmiar centrujący 71,1 jest dobry ?

Drugie pytanie to czy cokolwiek zyskujemy zamieniając obecne felgi (14") na 15-16" ?
Czy to ma sens ?
Czy to głupi pomysł ?
Proszę o podpowiedzi.
Z pozdrowieniami
BioPiekarz
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skwarek 
Kombatant


Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Mar 2011
Piwa: 351/132
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2015-10-15, 23:32   

Właśnie dzisiaj potrzebowałem sprawdzić wymiar otworu cetrującego feg w moim autku, więc zamiast pytać na forum, podniosłem maskę odkreciłem uchwyt koła zapasowego i suwmiarką zmierzyłem u mnie 71,1mm. Zmierz, nie pytaj, będziesz pewny. Nikt tego nie zgadnie. :spoko
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2015-10-15, 23:49   

Skwarek napisał/a:
Właśnie dzisiaj potrzebowałem sprawdzić wymiar otworu cetrującego feg w moim autku, więc zamiast pytać na forum, podniosłem maskę odkreciłem uchwyt koła zapasowego i suwmiarką zmierzyłem u mnie 71,1mm. Zmierz, nie pytaj, będziesz pewny. Nikt tego nie zgadnie. :spoko


Zmierz piastę :bajer Felgi w DI nie są centrowane na piaście, a jedynie śrubami.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skwarek 
Kombatant


Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Mar 2011
Piwa: 351/132
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2015-10-16, 11:57   

Będąc też szczególarzem nie zgodzę się.

Chciałem oszczędzić na zdejmowaniu koła, tak by było prawidłowo,
Ale jak oryginalna felga ma jakiś tam wymiar otworu to dobrze jest kupić taką samą ;)
Kolega chce kupić felgę a nie piastę.


Pomiar piasty niecętrującej jest bez sensu bo ona nie musi pasować do otworu felgi. Ale musi być tylko mniejsza niż dziura w feldze.
_________________

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
chemik 
weteran


Twój sprzęt: Ford zabudowa EuraMobil
Nazwa załogi: Ela i Wojtek
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Lis 2014
Piwa: 115/19
Skąd: podlaskie
Wysłany: 2015-10-16, 13:59   

proponuję sprawdzić jeszcze na oryginalnych, (starych?) felgach następujący parametr: osadzenie felgi i kształt profilu felgi.
Osadzenie - to najprościej mówiąc, jak głęboko "wchodzi " felga na piastę,
zaś profil - to kształt ( w przekroju ) felgi.
Dokładniejsze informacje i omówienie w linku:
http://www.felgi.pl/artyk...przekroju-felgi

:spoko
_________________
Chemik
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2015-10-16, 16:43   

Skwarek napisał/a:
Będąc też szczególarzem nie zgodzę się.

Chciałem oszczędzić na zdejmowaniu koła, tak by było prawidłowo,
Ale jak oryginalna felga ma jakiś tam wymiar otworu to dobrze jest kupić taką samą ;)
Kolega chce kupić felgę a nie piastę.


Pomiar piasty niecętrującej jest bez sensu bo ona nie musi pasować do otworu felgi. Ale musi być tylko mniejsza niż dziura w feldze.


Po co zaproponowałem pomiar piast? Po to, że szuka nowych felg i może dobierze idealne do piasty. Centrowanie felg w DI śrubami jest fatalne i nigdy nie można ustawić idealnie ;) Po drugie, jak oleje centrowanie piastą(czyli tak jak jest fabrycznie), może sobie kupić felgę z otworem np.75mm.

Nadal widzisz pomiar piasty bez sensu :bajer

Chemik, do tego co napisałeś, dodam jeszcze jedną ważną uwagę. Ważna jest też nośność felgi :-P
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skwarek 
Kombatant


Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Mar 2011
Piwa: 351/132
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2015-10-16, 18:55   

Gewehr napisał/a:
może dobierze idealne do piasty.

to może i zagra w totka.

Gewehr napisał/a:

Centrowanie felg w DI śrubami jest fatalne i nigdy nie można ustawić idealnie ;)


Bez przesady :haha: Ktoś to kiedyś ustawiał ? by toczyć się 80-90km/h, a jak to się robi? to centrowanie.

Każdy przykręca koło i już.


Gewehr napisał/a:

Po drugie, jak oleje centrowanie piastą(czyli tak jak jest fabrycznie), może sobie kupić felgę z otworem np.75mm.


Do tego samego wniosku można dojść mierząc tylko felgę.


Ale tak można wymyślać jeszcze przez dwie strony ale już mi się nie chce :spoko

A miała być prosta porada bo kolega chciał felgę do ducato tylko większą.
czy naprawdę jest aż taki wybór do starego ducaciaka?

Chciałem kupić aluminiową 14" :gwm i niby coś jest ale jak już chcę to nie ma, a stalowe to przecież standard.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2015-10-16, 19:13   

Skwarek napisał/a:
Bez przesady :haha: Ktoś to kiedyś ustawiał ? by toczyć się 80-90km/h, a jak to się robi? to centrowanie.

Każdy przykręca koło i już.


Każdy DI którego robię, ma wycentrowaną felgę :chytry Trochę jest przy tym pracy, ale mam pewność że klient będzie zadowolony :bajer Podejrzewam że większość z posiadaczy DI centruje ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skwarek 
Kombatant


Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Mar 2011
Piwa: 351/132
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2015-10-16, 19:37   

Chociaż to prawie nie na temat to: po pierwsze chwała Ci za dobrą robotę. (serio)

Jestem w mniejszości i nie centruję. Nawet nie wiem czy mam taką potrzebę bo nigdy nie jechałem na wycentrowanych kołach i nawet (ignorant) nie czułem niezadowolenia, teraz już będę musiał. Dobra, żartowałem.

Ale jak w ogólnym zarysie przebiega to centrowanie, co mierzysz, czym regulujesz, wytłumacz prostymi słowami.

Może i ja kiedyś poczuję zadowolenie :haha:

:spoko
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
BioPiekarz 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Fiat Ducato Knaus Traveller 560 1991
Nazwa załogi: BioPiekarz Team
Dołączył: 03 Wrz 2015
Piwa: 1/3
Skąd: Reńska Wieś
Wysłany: 2015-10-16, 19:44   

Wszystkie odpowiedzi były już bardzo pomocne.
Było jednak też drugie, ważniejsze dla mnie pytanie o zasadność zwiększenia rozmiaru kół na felgi 15 lub 16 calowe.
Czy to ma sens czy jakieś pozytywne znaczenie czy raczej nie ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skwarek 
Kombatant


Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Mar 2011
Piwa: 351/132
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2015-10-16, 19:50   

Większa felga niby nieznacznie ciszej bo mniejsze obroty, ale trochę więcej gazu bo ciężej i w sumie to chyba wsio ryba. Licznik źle pokazuje. Już to było wałkowane, są zwolennicy i przeciwnicy. I każdy ma swoje argumenty. to nie do powtórzenia. Poszukaj to gdzieś było.

:spoko

http://camperteam.pl/foru...d691c700259d2cd
_________________

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***