Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Alde 2928
Autor Wiadomość
qdlaty_78 
stary wyga


Twój sprzęt: Ford Beisl 94'
Nazwa załogi: Ekipa z BAZYLA
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Lip 2013
Piwa: 19/22
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-01-10, 18:26   Alde 2928

Posiadam od niedawna kamperka wyposażonego w system Alde.
Poprzedni właściciel pokazał mi podstawy obsługi tj. odpalanie ogrzewania.
Zapoznałem się też z instrukcją obsługi ale w języku angielskim.
Wiem że kilka osób posiada takie systemy w swoich kamperkach, przeglądałem zdjęcia.
Ale mój panel sterowania ma więcej klawiszy i trochę się gubię.
Proszę o ewentualne wyjaśnienie co do czego , kiedy i w jakiej kolejności :)
Czytałem też o połączeniu ogrzewania z systemem ogrzewania samochodu, jak to sprawdzić, czy każdy Alde tak ma?

SDC19704.JPG
Plik ściągnięto 4844 raz(y) 229,21 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2015-01-11, 20:45   

Masz model bardzo podobny do mojego.
Jeśli umiesz odpalać (czy na pewno poprawnie?) i temperaturę ustalać, to ja napiszę parę innych słów.
Nad pulpitem z klawiszami zdejmij blachę - dźwignij ją do góry i wyjmij.
Tam znajdziesz zbiorniczek na płyn układu. Powinien być płyn do chłodnic samochodowych.
W korku tego zbiorniczka jest zamontowany silniczek i przedłużacz osi z wirnikiem na końcu. To wymusza ruch cieczy w obiegu.
.
Włączysz grzanie, w okienku na dole będziesz widział płomień. Patrz na niego i zwiększaj moc pokrętłem aż usłyszysz i zobaczysz "dopalacz".
Woda już się grzeje do kranów. By uruchomić ogrzewanie, włączasz w/w silniczek/pompkę klawiszem w poz 12V
Pompka pracuje cichutko ale wyraźnie. Po kilku minutach grzejniki powinny się rozgrzewać.
Jeśli nie grzeją, odszukaj odpowietrzniki i odpowietrz. U mnie są w kilku punktach, tam gdzie może gromadzić się bąbel powietrza. Idź z logiką.
.
Oznaczenia K oraz N analogicznie: Konekt/No konekt
Klawisze te są wykorzystywane do "opcji" 12 Voltowych.
"Pioruniki" to załączanie czegoś elektrycznie działającego. U mnie są to grzałki 230V - ewenement bo nikt tego nie ma ale może u Ciebie są. Oczywiście pod 230V, wówczas gaz nie grzeje tylko grzałka jeśli jesteś podłączony do sieci + do obiegu pompka jeśli jest zimno.
Piorunik to pół mocy, dwa pioruniki to pełna moc grzałek<>0 (zero) - do załączania napięcia 230V
Pytaj jakby co.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
qdlaty_78 
stary wyga


Twój sprzęt: Ford Beisl 94'
Nazwa załogi: Ekipa z BAZYLA
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Lip 2013
Piwa: 19/22
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-01-11, 22:02   

Grzałki chyba posiadam bo przy kaloryferach są skrzyneczki prądowe, ogrzewanie uruchomiłem,chodziło na manualu i przez termostat. Nie sprawdzałem grzania wody bo autko ma spuszczoną wodę. Problem mam z 220v ale wina leży po stronie energobloku.
Nie wiem jeszcze jakie procedury trzeba wykonać i czy moje autko jest wyposażone w to podpięcie z obiegiem silnika. Bo z tego co zrozumiałem Twoje ma obieg połączony.
I oczywiście piwko leci. :wyszczerzony:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kalinin 
weteran
mirek@kalinin.pl

Twój sprzęt: Laika Kreos 4012
Nazwa załogi: Kalinka
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 400/482
Skąd: Jedlińsk k/Radomia
Wysłany: 2015-01-11, 22:16   

W zeszłym roku wymienilem całe urzadzenie ze sterowanikiem na nowy model 3010. Do starszego typu Alde mam wszystkie części. Urzadzenie posiada ogrzewanie elektryczne 1kW , drugi poziom 2 kW ,moc ogrzewania gazowego 5kW.
_________________
Rozum przychodzi z wiekiem, najczęściej jest to wieko trumny.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
qdlaty_78 
stary wyga


Twój sprzęt: Ford Beisl 94'
Nazwa załogi: Ekipa z BAZYLA
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Lip 2013
Piwa: 19/22
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-01-11, 22:30   

kalinin napisał/a:
Do starszego typu Alde mam wszystkie części. Urzadzenie posiada ogrzewanie elektryczne 1kW , drugi poziom 2 kW ,moc ogrzewania gazowego 5kW

Dobrze wiedzieć.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2015-01-12, 10:39   

qdlaty_78 napisał/a:

...ogrzewanie uruchomiłem
... Nie sprawdzałem grzania wody bo autko ma spuszczoną wodę
...czy moje autko jest wyposażone w to podpięcie z obiegiem silnika.

Na pustym baniaku niebezpiecznie jest włączać grzanie. Nie wiem jaka jest wewnętrzna konstrukcja ale tak mi się wydaje. To tak jakbyś postawił pusty czajnik na palnik kuchni.
.
Wymiennik dwóch obiegów jest opcjonalny, nie koniecznie musi być montowany, do wersji zimowych lub na życzenie zamawiającego.
Nie miałem okazji sprawdzić jak to działa bo zimą nie jeżdżę.

Znalazłem taki schemat budowy.

alde.jpg
Plik ściągnięto 156 raz(y) 221,54 KB

_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2015-01-12, 10:55   

kalinin napisał/a:
...
Urzadzenie posiada ogrzewanie elektryczne 1kW , drugi poziom 2 kW ...

Mirek, a mógłbyś pstryknąć foto gdzie te grzałki są? Czy jest dojście po zdjęciu osłony frontowej czy trzeba wybebeszać całość? Nigdy nie rozbierałem a kudłaty pisze że w grzejnikach - trochę nie bardzo sens bo jak wodę do mycia grzać?
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
qdlaty_78 
stary wyga


Twój sprzęt: Ford Beisl 94'
Nazwa załogi: Ekipa z BAZYLA
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Lip 2013
Piwa: 19/22
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-01-12, 11:57   

Socale napisał/a:
Nigdy nie rozbierałem a kudłaty pisze że w grzejnikach - trochę nie bardzo sens bo jak wodę do mycia grzać?

Masz rację, trochę bez sensu. Porobię fotki tych podlączeń. A czy przy podpiętym 220v pompka obiegowa chodzi w trybie 12v?
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Endi 
Kombatant


Twój sprzęt: LaLunia II / Mobilvetta K-yacht MH 85
Nazwa załogi: PaPi Team
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 05 Paź 2008
Piwa: 315/493
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2015-01-12, 12:56   

qdlaty_78 napisał/a:
A czy przy podpiętym 220v pompka obiegowa chodzi w trybie 12v?


Pompka 12 V musi być załączona przy trybie pracy ogrzewania / 220 V lub gaz / do podgrzewania tylko wody już nie.
_________________
Najpiękniejsze hobby świata !
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2015-01-12, 22:04   

qdlaty_78 napisał/a:

...
czy przy podpiętym 220v pompka obiegowa chodzi w trybie 12v?

Tak, ona ma 12V z zasilacza/akumulatora pokładowego.
Bardzo mały pobór prądowy.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***