Kamer przerobiony z zabudowy Durisotti |
Autor |
Wiadomość |
Pawel_france
początkujący forumowicz
Dołączył: 11 Sty 2015 Skąd: Vitry sur Seine
|
Wysłany: 2015-01-11, 15:28 Kamer przerobiony z zabudowy Durisotti
|
|
|
Witam. Moze ktos juz zrobił lub próbował zrobic kampera nie z blaszaka lecz np z meblowki niskopodlogowej?? Dorzucam zdjecie by było wiadome o jaka zabudowę chodzi. Moje pytanie związane jest przede wszystkim z przerejestrowaniem samochodu z 2-3 osób na wiecej oraz montażem dodatkowych foteli na pace jezeli np nie ma oryginalnych miejsc montażowych. To podstawowe kwestie. Jeżeli da sie je przejść pomyślnie reszta to nie problem. Pozdrawiam miłośników podróżowania. Bon voyage
image.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 12065 raz(y) 30,1 KB |
image.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 238 raz(y) 91,31 KB |
|
|
|
|
 |
toscaner
Kombatant vanlife na pełny etat www.toscaner.com

Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Lis 2013 Piwa: 241/267 Skąd: Honolulu, Prypeć
|
Wysłany: 2015-01-11, 15:41 Re: Kamer przerobiony z zabudowy Durisotti
|
|
|
Pawel_france napisał/a: | Moje pytanie związane jest przede wszystkim z przerejestrowaniem samochodu z 2-3 osób na wiecej oraz montażem dodatkowych foteli na pace |
To chyba najtrudniejszy etap, do tego zależy od kraju. Nie wiem jak we Francji, we Włoszech absolutnie niewykonalne. W Polsce hmmm. |
_________________ Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
 |
|
|
|
 |
wędrowiec
weteran

Twój sprzęt: burstner privilege t690
Nazwa załogi: Marzena i Przemek
Dołączył: 15 Maj 2011 Piwa: 122/30 Skąd: bydgoszcz
|
|
|
|
 |
frólik
zaawansowany

Twój sprzęt: Frólikowóz
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Wrz 2014 Piwa: 28/30 Skąd: Jędrzejów
|
Wysłany: 2015-01-11, 17:44
|
|
|
Jeśli chodzi o zmianę liczby miejsc siedzących to w Polsce nie ma prawa które by tego zabraniało, ale zdarzają się urzędnicy czy też diagności którzy chyba o tym nie wiedzą.
Wygląda to tak że firma mająca odpowiedni wpis do ewidencji montuje Ci takie siedzenia (oczywiście atestowane z pasami bezpieczeństwa), następnie udajesz się na przegląd do OSKP gdzie musisz wykonać przegląd podstawowy i dodatkowy (zmiana liczby miejsc, przeznaczenia pojazdu...) potem do WK celem zmiany dowodu. Często wymagana jest równiez opinia uprawnionego rzeczoznawcy.
Więcej przeczytasz w opisie budowy mojego Frólikowozu tutaj http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=19766 |
_________________ Buduje się następny...
Burstner Ixeo time 585
Frólikowóz 2014
Knaus Sun Traveller 2005
Bavaria i71 2008
www.campervan.pl
https://www.facebook.com/budowakamperow/ |
|
|
|
 |
Pawel_france
początkujący forumowicz
Dołączył: 11 Sty 2015 Skąd: Vitry sur Seine
|
Wysłany: 2015-01-12, 11:49
|
|
|
Dzieki za odpowiedz. Natomiast nadal nie wiem czy moge sobiezamontowac foteletam gdzie mi sie bedzie podobało?? Oczywiscie w wyspecjalizowanymi warsztacie. Poniewaz takie zabudowy nie maja oryginalnie przystosowanych otworów pod mocowanie foteli drugiego rzędu jak np blaszaki. Wiadomym jest ze jak beda fotele legalnie zamontowane to rejestracja bedzie formalnością:) |
|
|
|
 |
frólik
zaawansowany

Twój sprzęt: Frólikowóz
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Wrz 2014 Piwa: 28/30 Skąd: Jędrzejów
|
Wysłany: 2015-01-12, 12:18
|
|
|
Na pewno muszą być zamontowane trwale do konstrukcji pojazdu.
Kontener jaki by nie był, w powietrzu nie wisi i zapewne opiera się na ramie samochodu. Kwestia dorobienia odpowiednich uchwytów mocujących fotele trwale z ramą które w razie W przeniosą obciążenie na tą właśnie ramę.
Nie powinno to być skomplikowane pod warunkiem że zajmie się tym ktoś kto zachowa zdrowy rozsądek i odpowiednie materiały, chodzi przecież o bezpieczeństwo.
Taka podpowiedź - dobrze jest zrobić dokumentację w postaci zdjęć, ponieważ po zabudowaniu foteli mogą nie być widoczne elementy konstrukcyjne. Zaoszczędzi to tłumaczeń rzeczoznawcy bądź diagnoście że nie przykręciliśmy foteli do sklejki. |
_________________ Buduje się następny...
Burstner Ixeo time 585
Frólikowóz 2014
Knaus Sun Traveller 2005
Bavaria i71 2008
www.campervan.pl
https://www.facebook.com/budowakamperow/ |
|
|
|
 |
Johny_Walker
Kombatant

Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Wrz 2012 Piwa: 45/20 Skąd: zielonogórskie
|
Wysłany: 2015-01-12, 12:52
|
|
|
frólik napisał/a: |
Wygląda to tak że firma mająca odpowiedni wpis do ewidencji montuje Ci takie siedzenia (oczywiście atestowane z pasami bezpieczeństwa), następnie udajesz się na przegląd do OSKP |
Potrzebowałem zwiększyć ilość miejsc z 2 do 5. Poszedłem do Urzędu Miasta. Zaktualizowałem sobie bezpłatnie wpis do ewidencji. Stałem się tym samym uprawnioną firmą - wyspecjalizowanym warsztatem 45.20Z. Wypisałem sam sobie oświadczenie o przeprowadzeniu zmian konstrukcyjnych. Następnie do badania technicznego. Wielkie oczy badacza. Dostałem papier. Do Wydziału Komunikacji. Nowy dowód rejestracyjny na 5 osób. |
Ostatnio zmieniony przez Johny_Walker 2015-01-12, 12:59, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
frólik
zaawansowany

Twój sprzęt: Frólikowóz
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Wrz 2014 Piwa: 28/30 Skąd: Jędrzejów
|
|
|
|
 |
Johny_Walker
Kombatant

Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Wrz 2012 Piwa: 45/20 Skąd: zielonogórskie
|
Wysłany: 2015-01-12, 13:01
|
|
|
Nie musisz prowadzić. Załóż firmę. Zrób wpis i zlikwiduj po dniu. Łączny koszt pewnie mniej jak 1000 (ZUS dzień, to ok 300). Możesz też się dogadać z kimś kto prowadzi, ale będą się bali itp. |
|
|
|
 |
frólik
zaawansowany

Twój sprzęt: Frólikowóz
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Wrz 2014 Piwa: 28/30 Skąd: Jędrzejów
|
|
|
|
 |
seba1
doświadczony pisarz
Nazwa załogi: seba1
Dołączył: 04 Gru 2011 Piwa: 1/3 Skąd: SPS
|
Wysłany: 2015-01-12, 22:16
|
|
|
frólik napisał/a: | Można się fajnie bawić bez alkoholu ? można Obrazek |
Można, ale po co się męczyć
Sorry za OT |
_________________ pozdrawiam seba |
|
|
|
 |
yuras
weteran
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Maj 2010 Piwa: 46/51 Skąd: 16 km od Pekinu
|
Wysłany: 2015-01-12, 23:48
|
|
|
Mam zabudowę DURISOTTI i jestem z takowej bardzo zadowolony.
Gruba pancerna podłoga, ciepłe aluminiowe ściany , brak zimnych szyb, duża ładowność, zarejestrowany na 9 osób i.t.d itp. |
_________________
 |
|
|
|
 |
wędrowiec
weteran

Twój sprzęt: burstner privilege t690
Nazwa załogi: Marzena i Przemek
Dołączył: 15 Maj 2011 Piwa: 122/30 Skąd: bydgoszcz
|
|
|
|
 |
inhalt
zaawansowany

Twój sprzęt: znowu tylko namiot
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Sie 2012 Piwa: 9/3 Skąd: Kaszuby
|
Wysłany: 2015-01-14, 14:49
|
|
|
Meblowóz wydaje się całkiem niegłupią bazą na kampera. Ja jestem zdecydowana na blaszaka (póki co poszukuję w pomorskim), ale teraz sam nie wiem czy gdyby się trafił meblowóz to bym się poważnie nie zainteresował. Na pewno bardzo istotna jest jego masa rzeczywista, żeby się później nie okazało, że ładowności mam tyle co na rodzinę i graty, a zabudowa musi ważyć zero.
Ale powiedzcie mi jeszcze jak wyglądają sprawy opłat. Interesuje mnie tylko i wyłącznie auto do 3.5 tony ale nie wiem czy liczba osi ma znaczenie. Tu widzę przykładowe ogłoszenie: http://allegro.pl/renault...4960977312.html Już nawet nie chodzi mi o ten konkretny egzemplarz, ale ma z tyłu dwie osie z pojedynczymi kołami.
1) Czy w kraju więcej zapłacę za autostrady?
2) Co ważniejsze - czy za granicą dwie osie z tyłu skutkują jakimikolwiek wyższymi opłatami za autostrady, tunele itp.?
Może póki nie przekroczę 3,5 tony to nie mam się czego obawiać i opłaty są takie same - jak to jest?
meblowoz.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 11229 raz(y) 138,41 KB |
|
|
|
|
 |
IAAN
weteran

Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Lis 2008 Piwa: 31/9 Skąd: poznań okolica
|
Wysłany: 2015-01-14, 17:51
|
|
|
tak ten ma bardzo dużą ładownośc sam pewnie waży 3,3 tony dwie osie z tyłu nie są z papieru i ta druga tez waży ze 100 kg |
|
|
|
 |
|