Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Fiat 2,8 JTD
Autor Wiadomość
bryzby 
stary wyga

Twój sprzęt: Fiat Ducato Granduca 2,8 JTD
Nazwa załogi: bryzby
Dołączył: 30 Gru 2012
Piwa: 5/6
Skąd: Tuchola
Wysłany: 2015-04-16, 09:55   Fiat 2,8 JTD

Mam zamiar zamontować światła do jazdy dziennej i nie wiem gdzie włączyć +po zapłonie. Czy ktoś z kolegów przerabiał ten temat i podpowie mi jak to rozwiązać? :spoko
_________________
Brygida i Zbyszek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
elmo78
doświadczony pisarz


Dołączył: 13 Lut 2013
Otrzymał 9 piw(a)
Wysłany: 2015-04-16, 10:07   

Ale temat to mogłeś dać bardziej konstruktywny niż 'Fiat 2,8 JTD'.

Światła dzienne muszą zapalać się po przekręceniu kluczyka i muszą automatycznie gasnąć, gdy zapalisz światła mijania.

Robi się to za pomocą przekaźnika i trzeba się wpiąć w dwa obwody

Pierwszy obwód to jakikolwiek, który włącza się po włożeniu kluczyka, np zapalniczka.
Drugi obwód to obwód świateł mijania, który uruchamia przekaźnik rozwierny, czyli po włączeniu świateł mijania przerywa się obwód świateł dziennych. Brzmi skomplikowanie, ale trudne nie jest.
_________________
camper 4x4
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 241/606
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2015-04-16, 10:13   

Drugi obwód to światła pozycyjne.
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jacik 
stary wyga


Twój sprzęt: J5 Frankia A730
Dołączył: 24 Cze 2013
Piwa: 13/12
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-04-16, 11:05   

Jak masz dzienne z automatem to biały do pozycyjnych (ja sobie włożyłem w oprawke), czerwony podepnij gdzieś w bezpiecznikach gdzie pokazuje się napięcie po przekręceniu kluczyka (wcisnąłem pod przekaźnik )a czarny przykręć do masy pod jakąś nakrętke.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
mrsulki 
weteran
w średnim wieku


Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2007
Piwa: 44/22
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-04-16, 11:32   

A co najważniejsze światła dzienne muszą mieć homologację (cena 100pln w górę) a nie te chińskie za parę pln. Poza tym sposób montażu jest określony przepisami:
"Światła należy przymierzyć do samochodu, żeby określić, na jakiej wysokości mają być zamontowane. Aby wszystko było zgodne z przepisami, DRL nie mogą być zainstalowane wyżej niż 1 500 mm ani poniżej 200 mm od podłoża, a odległość między światłami musi wynieść co najmniej 600 mm. W przypadku, gdy szerokość pojazdu jest mniejsza niż 1 300 mm odległość między światłami powinna wynosić 400 mm. Nie mogą one też wystawać poza obrys samochodu i muszą być zainstalowane 400 mm od krawędzi auta."
_________________
Radek
Ignavis semper feriae sunt...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bryzby 
stary wyga

Twój sprzęt: Fiat Ducato Granduca 2,8 JTD
Nazwa załogi: bryzby
Dołączył: 30 Gru 2012
Piwa: 5/6
Skąd: Tuchola
Wysłany: 2015-04-16, 14:42   

Koledzy przeczytajcie tekst ze zrozumieniem, pytam gdzie podłączyć + po zapłonie a nie jak podłączyć światła. :roll:
_________________
Brygida i Zbyszek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bryzby 
stary wyga

Twój sprzęt: Fiat Ducato Granduca 2,8 JTD
Nazwa załogi: bryzby
Dołączył: 30 Gru 2012
Piwa: 5/6
Skąd: Tuchola
Wysłany: 2015-04-16, 15:07   

elmo78 napisał/a:
Ale temat to mogłeś dać bardziej konstruktywny niż 'Fiat 2,8 JTD'.

Temat dotyczy tylko tego silnika .
_________________
Brygida i Zbyszek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eMWu 
stary wyga


Twój sprzęt: 2 x Knaus traveller 595 + 625
Nazwa załogi: Campertrip.pl
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Gru 2010
Piwa: 11/23
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-04-16, 16:13   

bryzby napisał/a:
elmo78 napisał/a:
Ale temat to mogłeś dać bardziej konstruktywny niż 'Fiat 2,8 JTD'.

Temat dotyczy tylko tego silnika .


ale nie podpinasz je chyba do silnika??
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
makdrajwer 
weteran
Artur,Ola,Zosia,Zuzia


Twój sprzęt: Bezdomny
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Maj 2011
Piwa: 50/75
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-04-16, 17:32   

Najbliżej plus po zapłonie masz we wtyczce do silniczka wycieraczki.
_________________
keep calm and dance
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2015-04-16, 17:33   

bryzby napisał/a:
Koledzy przeczytajcie tekst ze zrozumieniem, pytam gdzie podłączyć + po zapłonie a nie jak podłączyć światła. :roll:


Podepnij pod D+ alternatora. Złączkę masz pomiędzy aku, a poduszką silnika. Możesz zastosować mały przekaźnik aby nie obciążać altka. Zaleta takiego podłączenia- światła odpalają się dopiero po odpaleniu silnika. Potrzebujesz włączyć stacyjkę, włączasz i światła są zgaszone.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bryzby 
stary wyga

Twój sprzęt: Fiat Ducato Granduca 2,8 JTD
Nazwa załogi: bryzby
Dołączył: 30 Gru 2012
Piwa: 5/6
Skąd: Tuchola
Wysłany: 2015-04-16, 18:45   

makdrajwer napisał/a:
Najbliżej plus po zapłonie masz we wtyczce do silniczka wycieraczki.

Dzięki jutro sprawdzę. :pifko
_________________
Brygida i Zbyszek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bryzby 
stary wyga

Twój sprzęt: Fiat Ducato Granduca 2,8 JTD
Nazwa załogi: bryzby
Dołączył: 30 Gru 2012
Piwa: 5/6
Skąd: Tuchola
Wysłany: 2015-04-16, 18:49   

Gewehr napisał/a:
Podepnij pod D+ alternatora

Dzięki jutro sprawdzę. :pifko
_________________
Brygida i Zbyszek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 79/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-04-16, 18:49   

Temat do przesuniecia -> Podwozia...
_________________
Pozdrawiam, maszakow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
bryzby 
stary wyga

Twój sprzęt: Fiat Ducato Granduca 2,8 JTD
Nazwa załogi: bryzby
Dołączył: 30 Gru 2012
Piwa: 5/6
Skąd: Tuchola
Wysłany: 2015-04-16, 18:52   

eMWu napisał/a:
ale nie podpinasz je chyba do silnika??

Są różnice w instalacji dlatego pytam. :bigok
_________________
Brygida i Zbyszek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rav 
weteran

Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Maj 2014
Piwa: 145/22
Skąd: z prawilnego kraju
Wysłany: 2015-04-16, 22:22   

Wszystko zależy od tego jakie masz światła.
Opcja nr 1: Widywałem Philipsy z automatem, które wykrywały wzrost napięcia w instalacji (rozpoznawały w ten sposób odpalony silnik). Wystarczyło podpiąć stały "+" i "-" skądkolwiek (nawet bezpośrednio z aku), oraz dać trzeci przewód na obwód pozycyjnych lub krótkich.

Opcja nr 2: Światła zapalają się po otrzymaniu jakiegokolwiek napięcia. Wtedy musisz znaleźć obwód w którym napięcie pojawia się po przekręceniu kluczyka, lub po odpaleniu silnika. Jeśli chcesz po przekręceniu kluczyka, to możesz wziąć napięcie z czujnika poziomu płynu chłodzącego (przy zbiorniku, po lewej). Jeśli chcesz po rozruchu silnika, to sięgnij do wiązki idącej do wtrysków na silnik (po prawej od bagnetu oleju o ile pamięć mnie nie myli), odizoluj kawałeczek i znajdziesz przewód w którym napięcie idzie na wtryski po rozruchu. Dzięki temu światła będą pracować tylko przy pracującym silniku. Trzeci przewód na obwód pozycyjnych lub krótkich.

Dla obu powyższych przypadków proponuję wpinać się na obwód świateł krótkich, a nie pozycyjnych. Jeśli wepniesz się w światła krótkie, to przy odrobinkę gorszych warunkach możesz nadal jechać na dziennych + dodatkowo załączyć obrysówki i światła tylne nadal nie używając krótkich, które ciągną ok. 110 W.

Pomysły ciągnięcia zasilania z zapalniczki z kabiny do świateł uważam za średnio udane (szybciej grzebałbym w bezpiecznikach pod maską).
_________________
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***