Fiat 2,8 JTD |
Autor |
Wiadomość |
bryzby
stary wyga
Twój sprzęt: Fiat Ducato Granduca 2,8 JTD
Nazwa załogi: bryzby
Dołączył: 30 Gru 2012 Piwa: 5/6 Skąd: Tuchola
|
Wysłany: 2015-04-16, 09:55 Fiat 2,8 JTD
|
|
|
Mam zamiar zamontować światła do jazdy dziennej i nie wiem gdzie włączyć +po zapłonie. Czy ktoś z kolegów przerabiał ten temat i podpowie mi jak to rozwiązać? |
_________________ Brygida i Zbyszek |
|
|
|
 |
elmo78
doświadczony pisarz

Dołączył: 13 Lut 2013 Otrzymał 9 piw(a)
|
Wysłany: 2015-04-16, 10:07
|
|
|
Ale temat to mogłeś dać bardziej konstruktywny niż 'Fiat 2,8 JTD'.
Światła dzienne muszą zapalać się po przekręceniu kluczyka i muszą automatycznie gasnąć, gdy zapalisz światła mijania.
Robi się to za pomocą przekaźnika i trzeba się wpiąć w dwa obwody
Pierwszy obwód to jakikolwiek, który włącza się po włożeniu kluczyka, np zapalniczka.
Drugi obwód to obwód świateł mijania, który uruchamia przekaźnik rozwierny, czyli po włączeniu świateł mijania przerywa się obwód świateł dziennych. Brzmi skomplikowanie, ale trudne nie jest. |
_________________ camper 4x4 |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 241/606 Skąd: z głębokiego buszu
|
Wysłany: 2015-04-16, 10:13
|
|
|
Drugi obwód to światła pozycyjne. |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
jacik
stary wyga

Twój sprzęt: J5 Frankia A730
Dołączył: 24 Cze 2013 Piwa: 13/12 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2015-04-16, 11:05
|
|
|
Jak masz dzienne z automatem to biały do pozycyjnych (ja sobie włożyłem w oprawke), czerwony podepnij gdzieś w bezpiecznikach gdzie pokazuje się napięcie po przekręceniu kluczyka (wcisnąłem pod przekaźnik )a czarny przykręć do masy pod jakąś nakrętke. |
|
|
|
 |
mrsulki
weteran w średnim wieku

Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy Dołączył: 06 Gru 2007 Piwa: 44/22 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2015-04-16, 11:32
|
|
|
A co najważniejsze światła dzienne muszą mieć homologację (cena 100pln w górę) a nie te chińskie za parę pln. Poza tym sposób montażu jest określony przepisami:
"Światła należy przymierzyć do samochodu, żeby określić, na jakiej wysokości mają być zamontowane. Aby wszystko było zgodne z przepisami, DRL nie mogą być zainstalowane wyżej niż 1 500 mm ani poniżej 200 mm od podłoża, a odległość między światłami musi wynieść co najmniej 600 mm. W przypadku, gdy szerokość pojazdu jest mniejsza niż 1 300 mm odległość między światłami powinna wynosić 400 mm. Nie mogą one też wystawać poza obrys samochodu i muszą być zainstalowane 400 mm od krawędzi auta." |
_________________ Radek
Ignavis semper feriae sunt...
 |
|
|
|
 |
bryzby
stary wyga
Twój sprzęt: Fiat Ducato Granduca 2,8 JTD
Nazwa załogi: bryzby
Dołączył: 30 Gru 2012 Piwa: 5/6 Skąd: Tuchola
|
Wysłany: 2015-04-16, 14:42
|
|
|
Koledzy przeczytajcie tekst ze zrozumieniem, pytam gdzie podłączyć + po zapłonie a nie jak podłączyć światła. |
_________________ Brygida i Zbyszek |
|
|
|
 |
bryzby
stary wyga
Twój sprzęt: Fiat Ducato Granduca 2,8 JTD
Nazwa załogi: bryzby
Dołączył: 30 Gru 2012 Piwa: 5/6 Skąd: Tuchola
|
Wysłany: 2015-04-16, 15:07
|
|
|
elmo78 napisał/a: | Ale temat to mogłeś dać bardziej konstruktywny niż 'Fiat 2,8 JTD'. |
Temat dotyczy tylko tego silnika . |
_________________ Brygida i Zbyszek |
|
|
|
 |
eMWu
stary wyga

Twój sprzęt: 2 x Knaus traveller 595 + 625
Nazwa załogi: Campertrip.pl
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Gru 2010 Piwa: 11/23 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2015-04-16, 16:13
|
|
|
bryzby napisał/a: | elmo78 napisał/a: | Ale temat to mogłeś dać bardziej konstruktywny niż 'Fiat 2,8 JTD'. |
Temat dotyczy tylko tego silnika . |
ale nie podpinasz je chyba do silnika?? |
|
|
|
 |
makdrajwer
weteran Artur,Ola,Zosia,Zuzia

Twój sprzęt: Bezdomny
Pomógł: 9 razy Dołączył: 29 Maj 2011 Piwa: 50/75 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2015-04-16, 17:32
|
|
|
Najbliżej plus po zapłonie masz we wtyczce do silniczka wycieraczki. |
_________________ keep calm and dance
 |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2015-04-16, 17:33
|
|
|
bryzby napisał/a: | Koledzy przeczytajcie tekst ze zrozumieniem, pytam gdzie podłączyć + po zapłonie a nie jak podłączyć światła. |
Podepnij pod D+ alternatora. Złączkę masz pomiędzy aku, a poduszką silnika. Możesz zastosować mały przekaźnik aby nie obciążać altka. Zaleta takiego podłączenia- światła odpalają się dopiero po odpaleniu silnika. Potrzebujesz włączyć stacyjkę, włączasz i światła są zgaszone. |
|
|
|
 |
bryzby
stary wyga
Twój sprzęt: Fiat Ducato Granduca 2,8 JTD
Nazwa załogi: bryzby
Dołączył: 30 Gru 2012 Piwa: 5/6 Skąd: Tuchola
|
Wysłany: 2015-04-16, 18:45
|
|
|
makdrajwer napisał/a: | Najbliżej plus po zapłonie masz we wtyczce do silniczka wycieraczki. |
Dzięki jutro sprawdzę. |
_________________ Brygida i Zbyszek |
|
|
|
 |
bryzby
stary wyga
Twój sprzęt: Fiat Ducato Granduca 2,8 JTD
Nazwa załogi: bryzby
Dołączył: 30 Gru 2012 Piwa: 5/6 Skąd: Tuchola
|
Wysłany: 2015-04-16, 18:49
|
|
|
Gewehr napisał/a: | Podepnij pod D+ alternatora |
Dzięki jutro sprawdzę. |
_________________ Brygida i Zbyszek |
|
|
|
 |
maszakow
Kombatant JAFO? No way ...

Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Piwa: 79/63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2015-04-16, 18:49
|
|
|
Temat do przesuniecia -> Podwozia... |
_________________ Pozdrawiam, maszakow
 |
|
|
|
 |
bryzby
stary wyga
Twój sprzęt: Fiat Ducato Granduca 2,8 JTD
Nazwa załogi: bryzby
Dołączył: 30 Gru 2012 Piwa: 5/6 Skąd: Tuchola
|
Wysłany: 2015-04-16, 18:52
|
|
|
eMWu napisał/a: | ale nie podpinasz je chyba do silnika?? |
Są różnice w instalacji dlatego pytam. |
_________________ Brygida i Zbyszek |
|
|
|
 |
Rav
weteran
Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Maj 2014 Piwa: 145/22 Skąd: z prawilnego kraju
|
Wysłany: 2015-04-16, 22:22
|
|
|
Wszystko zależy od tego jakie masz światła.
Opcja nr 1: Widywałem Philipsy z automatem, które wykrywały wzrost napięcia w instalacji (rozpoznawały w ten sposób odpalony silnik). Wystarczyło podpiąć stały "+" i "-" skądkolwiek (nawet bezpośrednio z aku), oraz dać trzeci przewód na obwód pozycyjnych lub krótkich.
Opcja nr 2: Światła zapalają się po otrzymaniu jakiegokolwiek napięcia. Wtedy musisz znaleźć obwód w którym napięcie pojawia się po przekręceniu kluczyka, lub po odpaleniu silnika. Jeśli chcesz po przekręceniu kluczyka, to możesz wziąć napięcie z czujnika poziomu płynu chłodzącego (przy zbiorniku, po lewej). Jeśli chcesz po rozruchu silnika, to sięgnij do wiązki idącej do wtrysków na silnik (po prawej od bagnetu oleju o ile pamięć mnie nie myli), odizoluj kawałeczek i znajdziesz przewód w którym napięcie idzie na wtryski po rozruchu. Dzięki temu światła będą pracować tylko przy pracującym silniku. Trzeci przewód na obwód pozycyjnych lub krótkich.
Dla obu powyższych przypadków proponuję wpinać się na obwód świateł krótkich, a nie pozycyjnych. Jeśli wepniesz się w światła krótkie, to przy odrobinkę gorszych warunkach możesz nadal jechać na dziennych + dodatkowo załączyć obrysówki i światła tylne nadal nie używając krótkich, które ciągną ok. 110 W.
Pomysły ciągnięcia zasilania z zapalniczki z kabiny do świateł uważam za średnio udane (szybciej grzebałbym w bezpiecznikach pod maską). |
_________________ Byle do przodu |
|
|
|
 |
|