Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Płyn hamulcowy Peugeot 96
Autor Wiadomość
jacik 
stary wyga


Twój sprzęt: J5 Frankia A730
Dołączył: 24 Cze 2013
Piwa: 13/12
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-03-24, 14:18   Płyn hamulcowy Peugeot 96

Jaki płyn hamulcowy może być w Ducato I / Peugeot J5
Z tyłu mam 2 osie a z przodu jakieś podwójne tłoczki i do każdego rurka.
Musze je odpowietrzyć ale nie wiem jaki płyn dokupić :)

Wyczaiłem że proponują Dot 4 tylko jak się upewnić czy to ten :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
krimar
Kombatant


Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Piwa: 58/6
Wysłany: 2015-03-24, 15:35   

płyny hamulcowe są kompatybilne wstecznie, czyli dot 4 pasuje do dot mniej niż 4
_________________
Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a:

Jest tak jak mówi krimar.

Brat napisał/a:
(...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jacik 
stary wyga


Twój sprzęt: J5 Frankia A730
Dołączył: 24 Cze 2013
Piwa: 13/12
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-03-24, 15:38   

Dzięki :)
W sobotę zrobię pierwsze podejście do odpowietrzania :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
kimtop 
Kombatant

Twój sprzęt: CARTHAGO C-TOURER
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Piwa: 144/44
Skąd: Opoczno
Wysłany: 2015-03-24, 18:51   

Wyciągnij strzykawką stary płyn ze zbiorniczka.Zalej nowy, a potem odpowietrzaj aż popłynie nowy płyn.
Przy okazji odpowietrzania zrobisz wymianę.
_________________
Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu

Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
darek 61 
Kombatant


Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Piwa: 146/103
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-03-26, 18:49   

jacik, bez powodu się nie zapowietrzyły,sprawdź samo regulatory z tyłu i same szczęki.Zobacz też czy przednie zaciski pływają.Te przyczyny mogą powodować to że pedał nie jest twardy .Płyn oczywiście wymień,bo może jest jeszcze oryginalny.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jacik 
stary wyga


Twój sprzęt: J5 Frankia A730
Dołączył: 24 Cze 2013
Piwa: 13/12
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-03-26, 19:00   

Strach się za to zabierać ;)
Mam nadzieje że będzie podobnie jak w osobowym fiaciku z tego rocznika :)
Na razie zakupiłem 1,5L Dot 4. i strzykawke 100ml a do tego dokładam dobre chęci i w sobote operacja :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
jacik 
stary wyga


Twój sprzęt: J5 Frankia A730
Dołączył: 24 Cze 2013
Piwa: 13/12
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-03-31, 13:55   

Rozebrałem wszystkie koła i odpowietrzyłem ale wycieku nie zlokalizowałem.
Wygląda że niedawno były wymieniane wszystkie szczęki i klocki z przodu :)
Musze szukać dalej

szczeki.jpg
Sczęki
Plik ściągnięto 39 raz(y) 169,55 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
eMKa 
Kombatant


Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Piwa: 296/156
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2015-03-31, 23:39   

Odpowietrzałeś przy zdemontowanych bębnach :-P
Jeżeli tak, to zamontuj i powtórz :)
_________________
Gosia & Krzysiek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
jacik 
stary wyga


Twój sprzęt: J5 Frankia A730
Dołączył: 24 Cze 2013
Piwa: 13/12
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-04-01, 20:29   

Zdejmowałem bębny żeby znaleźć wyciek i sprawdzić ogólnie czy wszystko jest ok.
Kamper kupiony rok temu i jeszcze nie było okazji obejrzeć.
Odpowietrzałem oczywiście z założonymi bębnami ;D
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2015-04-02, 00:05   

Dotykałeś rozpierak przed zrobieniem zdjęcia? Jeśli nie, to chyba jest zamieniony stronami. Jest całkowicie wkręcony, a po roku jazdy, nawet przy nowych szczękach i bębnach, powinien być wykręcony kilka mm. Trzeba sprawdzać cylinderki pod osłonkami. Lubią delikatnie puszczać płyn i wtedy tego nie widać. Jeśli miałeś wrażenie zapowietrzonego hamulca, a taki nie był. To stoją prowadnice zacisków przód ;) Jeśli ubytek płyny i nie ma śladu. Pompa wali płyn do serw. Wyjmij zaworek vacum z serwa i wsadź tamtędy do serwa coś cienkiego i zobacz czy nie ma śladów płynu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jacik 
stary wyga


Twój sprzęt: J5 Frankia A730
Dołączył: 24 Cze 2013
Piwa: 13/12
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-04-02, 17:14   

Zaworek vacum jest po przeciwnej stronie wlotu ciśnienia do serwa które zaznaczyłem na zdjęciu?
Wygląda jak zwykły korek .
Nie demontowałem szczęk więc wszystko jest tak jak trzeba.
Zdjęcie zrobiłem przed regulacja ręcznego. Musiałem wykręcić nakrętkę popychacza kilka obrotów.

Niestety auto jest zastawione i nie miałem jak sprawdzić czy dalej się zapowietrza.
Wcześniej było tak że po krótkiej jeździe działa za drugim razem. Pierwsze wciśnięcie nic nie daje i pedał wpada do końca. Dopiero następne hamuje jak trzeba.
Dzisiaj na odpalonym silniku miałem wrażenie że pedał powolutku wpada jak się go mocno wciśnie i trzyma.To raczej zły znak chyba że "ten typ tak ma" :)
Jutro walczę dalej. Zaczne od obmacywania serwa :)

serwo.jpg
Plik ściągnięto 3447 raz(y) 96,13 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 241/606
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2015-04-02, 17:18   

Na tym zaworku nic nie masz założone? czy zdjąłeś przewód elastyczny do fotki?
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2015-04-02, 17:25   

Już wiadomo gdzie leży problem :-P
Masz źle wyregulowane hamulce z tyłu. Druga sprawa, to podłączenie vacum do serwa :ok
Pedał masz na dwa razy, bo szczęki potrzebują płynu na dojście do bębna. Jak byś miał jedną oś, to na zaciągniętym ręcznym było by ok ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jacik 
stary wyga


Twój sprzęt: J5 Frankia A730
Dołączył: 24 Cze 2013
Piwa: 13/12
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-04-02, 17:48   

Przewód mam założony. Zdjęcie wziąłem z netu :)
Dwa hamulce podregulowałem bo ręczny słabo trzymał to pedał powinien powinien wpadać do połowy za pierwszym razem :)
Chyba bez wyjechania na kawałek prostej się nie obejdzie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
kimtop 
Kombatant

Twój sprzęt: CARTHAGO C-TOURER
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Piwa: 144/44
Skąd: Opoczno
Wysłany: 2015-04-02, 18:32   

Może to kwestia tego,że pompa ma do obsłużenia aż 6 kół.Jej wydajność powinna być również odpowiednio większa.
Sprawdził bym czy na wszystkich kołach działają samoregulatory. Wystarczy,że na jednym będzie zapieczony i pedał będzie leciał.
_________________
Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu

Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***