Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
fiat Ducato 1.9 td 1992r grzeje się
Autor Wiadomość
paweltep
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: fiat ducato burstner 1992r
Dołączył: 14 Cze 2015
Postawił 4 piw(a)
Wysłany: 2015-09-08, 12:22   fiat Ducato 1.9 td 1992r grzeje się

Witam szanownych forumowiczów! Mam problem z moim kamperkiem... a nawet dwa problemy.
Pierwszy z nich jak w temacie. Gdy jadę 90-100km/h temp cieczy chlodzacej rosnie powyzej 90stopni a wskaznik czesto zatrzymuje sie blisko czerwonej linii. I tu pytanie: czy to normalne w tych silnikach przy tej predkosci? Tzn czy przy tej predkosci jest mu juz za ciężko i dlatego się grzeje? Dodam, ze przy wyższych prędkościach, temperatura też rośnie ale w tym wypadku jestem pewien, ze jest mu za ciężko :)
I drugi problem:
Przy przyspieszaniu, gdy odczuwalnie włącza się turbosprężarka, robi się znacznie głośniej...jakby coś trzeszczało. Ten objaw jest tylko przy załączeniu turbosprężarki ale też tylko przy 4 i 5 biegu i na 5-tym biegu jest najgłośniejszy w przedziale od 70-85 km/h potem cichnie.
Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc. Zależy mi zwłaszcza na opinii tych z Was, którzy mają/mieli do czynienia z tym silnikiem i mają/mieli podobne problemy.
Pozdrawiam
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Irel 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato 1,9TD 1994r CI Riviera 1000
Nazwa załogi: Ela i Irek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Gru 2011
Piwa: 54/7
Skąd: Jura Pólnocna
Wysłany: 2015-09-08, 13:38   

Przeczytaj cały temat dotyczący takich własnie objawów jakie ma Twój silnik. Będziesz miał pełny obraz potencjalnych usterek i podpowiedzi ewentualnych rozwiązań.
http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0
:spoko
_________________
„Logika zaprowadzi cię z punku A do punktu B. Wyobraźnia zaprowadzi cię wszędzie” Albert Einstein
http://jura.travel.pl/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
paweltep
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: fiat ducato burstner 1992r
Dołączył: 14 Cze 2015
Postawił 4 piw(a)
Wysłany: 2015-09-08, 18:35   

Dzięki wielkie za wskazówkę. Piwko się należy :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rav 
weteran

Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Maj 2014
Piwa: 145/22
Skąd: z prawilnego kraju
Wysłany: 2015-09-08, 20:19   

Odnośnie temperatury odpowiedział Irel.

Odnośnie turbiny to:
1. turbina pracuje cały czas (tj. nie włącza się i nie wyłącza), ale owszem słychać i czuć kiedy wejdzie na obroty i zaczyna pompować
2. turbina nie może trzeszczeć, możesz słyszeć jej świst - głównie pojawia się on w wyeksploatowanych jednostkach, ale są wyjątki: np. usunięty katalizator, w którym cały odgłos turbiny dodatkowo rezonuje
3. jeżeli pompuje tak jak dawniej, a oleju nie ubywa to znaczy, że turbo jest w dobrym stanie i nie masz tam czego szukać. To bardzo prosta konstrukcja, bez zmiennej geometrii. Póki się uszczelnienia nie zużyją, lub wałek nie rozsypie to będzie działać jak trzeba.
_________________
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
paweltep
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: fiat ducato burstner 1992r
Dołączył: 14 Cze 2015
Postawił 4 piw(a)
Wysłany: 2015-09-08, 21:04   

RAV dzieki za odpowiedź. Wyeksploatowana to ona nie jest. Ma przejechane 85 tys i tak jest na 100% (...). Kamper stł 20 lat nieużywany (sprawy spadkowe itd- nie mogli sie dogadac. Potem rodzina zapomniala o sprawie, a przypomnial im o tym rachunek za postoj kampera- w przeliczeniu na polskie pieniadze 87tys zl.
od tego roku jezdzi ze mna :) Ale do rzeczy:
zastanawiam się czy jeśli to nie sprężarka, to może skrzynia biegów? Oczywiscie przed eksploatacją wymieniłem wszystkie płyny ustrojowe ale niestety- do Polski przyprowadził mi go znajomy bez wymiany olejów- także przejechał na 20 letnim oleju ok 2 tyś km :(
Turbo rzeczywiscie ładnie ciągnie, wycieków oleju nie ma. Silnik jest suchy a oleju nie ubywa.
Co do tego rezonansu, to może masz rację. Tylko jak sprawdzić czy katalizator jest pusty w środku. :gwm nie wydaje mi się też, żeby ktoś usuwał katalizator przy tym przebiegu. Chyba ze coś innego rezonansuje? Jutro sprawdze okolicę turbo.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janek50 
stary wyga

Twój sprzęt: na razie w planach
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Cze 2014
Piwa: 11/8
Skąd: Żory
Wysłany: 2015-09-08, 21:24   

co do temperatury to masz kilka opcji,
1. nie otwiera się termostat,
2. pompa wody nie pcha wody z odpowiednim ciśnieniem, skorodowane i połamane łopatki albo i ukręcony wałek łopatek w pompie.
3.zawalona chłodnica
4 zawalone przewody układu chłodzącego
5.zapchane otwory w układzie chłodzenia silnika w bloku silnika
6. uszkodzona uszczelka pod głowicą,
możesz mieć jedno z tych uszkodzeń albo połaczone w kilka razem

ja w moim ducato dostawczym musze zasłaniać chłodnice w 75% tach jak jest chłodniej żeby miec wskaźnik na takim samycm poziomie jak w lato , przy przysłonięciu 50% chłodnicy w ciepłe dni max dochodzi do 3/4 na skali, normalnie mam ledwie do połowy .
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl szczegóły
WINNICZKI 
Kombatant

Twój sprzęt: przyczepka n-126d
Nazwa załogi: Ania i Tomasz
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Piwa: 76/85
Skąd: Krakow
Wysłany: 2015-09-08, 23:50   

Jest jeszcze jeden powód wentylator nie włącza sie na drugi bieg,lub jak są dwa to drugi sie nie włącza,lub robi to za późno,sprawdż chłodnice czy nie jest zakamieniała.Otwórz ogrzewanie.jak temp spadnie to ewidentnie coś z chłodnicą lub termostat .Prawidłowo powinien otwierać przy 80 *C. czyli wcześniej niż w dostawczaku. :spoko
_________________
Sympatyk. Nie musisz mieć w życiu wszystkiego. Wystarczy , że masz osobę , która jest dla Ciebie wszystkim.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl szczegóły
paweltep
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: fiat ducato burstner 1992r
Dołączył: 14 Cze 2015
Postawił 4 piw(a)
Wysłany: 2015-09-08, 23:53   

Dzięki Wam wszystkim za rady. Jutro biorę się do roboty. Jak uda mi się znaleźć przyczynę, napiszę.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janek50 
stary wyga

Twój sprzęt: na razie w planach
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Cze 2014
Piwa: 11/8
Skąd: Żory
Wysłany: 2015-09-09, 00:24   

Winniczki , mi jeszcze ani jeden raz nawet w jadąc w korku nie włączyły się wentylatory, a termostat mam wymieniony na otwierający sie przy 92 stopniach , wentylatorki sprawne .
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2015-09-09, 07:40   

sprawdź również masę czujnika temperatury silnika..
to bardzo częsty powód złych wskazań temperatury w tych silnikach (zawyża ją )

czasem wystarczy go wykręcić i wkręcić , a najprościej..doprowadzić kabelek od aku /minus/ do czujnika i dotknąć..
jak zauważysz zmiany wskazań...czyli nagłe obniżenie temperatury , możesz owy kabelek po prostu dolutować do wskaźnika


taki zabieg pomógł już w paru autkach z tymi silnikami :spoko
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***