Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Moment dokręcania kół w Ducato
Autor Wiadomość
Johny_Walker 
Kombatant


Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Wrz 2012
Piwa: 45/20
Skąd: zielonogórskie
Wysłany: 2015-10-31, 19:30   Moment dokręcania kół w Ducato

Jaki jest moment dokręcania kół w Ducato?
Koło 215/70/15 na pięć śrub.
Nigdzie nie mogę znaleźć.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rowerek 
weteran


Twój sprzęt: FIAT DUCATO KNAUS SUN-TRAVELLER 658 LG
Nazwa załogi: Marek i MałgoŻata
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 03 Cze 2012
Piwa: 28/4
Skąd: Białystok
Wysłany: 2015-10-31, 19:56   

dokręcaj aż ci w łokciu strzeli :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Johny_Walker 
Kombatant


Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Wrz 2012
Piwa: 45/20
Skąd: zielonogórskie
Wysłany: 2015-10-31, 20:10   

Czyli co, rurka na klucz i skaczemy aż trzeszczy?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 478/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2015-10-31, 20:14   

bez rurki !!!
Zakładasz dokrecasz po "przekątnych" , opuszczasz , i znów dokręcasz na maksa do trzeszczrnia nie w łokciu a w śrubie. Oblatujesz z dwa razy dla dobrego samopoczucia i po sprawie.

Pewnie są,momenty ,ale kto by to pamiętał . To nie wóz sportowy ale dostawczak.
:bigok

Od Syrenki , prze maluchy i itd. W drodze czy w domu wymieniałem na czuja i OK .

Raz mi w warszatacie po przeglądzie niedokręcili , odtąd zawsze poprawiam po wymianie sezonowej.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
StasioiJola 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Bürstner
Nazwa załogi: StasioiJola
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 25 Lip 2008
Piwa: 81/283
Skąd: Gąbin
Wysłany: 2015-10-31, 20:23   

Napewno też nie zaszkodzi po 300-400 km jeszcze raz sprawdzić dokręcanie. To tylko tak dla spokojności sumienia szczególnie ja :spoko k ktoś ma felgi aluminiowe!! Na stalówkach o wiele rzadziej sie luzują a w większości jak są dobrze dokręcone to wcale. Bronek ma rację - ja dokręcam do pierwszego kliknięcia śruby koła.!!
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Johny_Walker 
Kombatant


Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Wrz 2012
Piwa: 45/20
Skąd: zielonogórskie
Wysłany: 2015-10-31, 20:24   

Rezygnuję z warsztatów do zmiany kół. Gnoje zawsze dokręcają tak, że nie da się odkręcić. Nie mam nerwów ich pilnować. Nawet jak udają że dokręcają kluczem dynamometrycznym, to i tak przedtem przesadzają z udarem pneumatycznym nastawionym na maksa do odkręcania.
Kupiłem lewarek na czterech kółkach. Jeszcze sprężarka i klucz pneumatyczny. Myślę że 2500-3000 wystarczy. Będzie wypas. Bo lubię zabawki.
Tylko nie wiem ile Nm dokręcać koła.

Już wiem. Dla 15" 160Nm. Jak wszystko zawiedzie, to czytam instrukcję. W fiatowskiej nie było, ale Hymerowa ma tabelkę.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
StasioiJola 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Bürstner
Nazwa załogi: StasioiJola
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 25 Lip 2008
Piwa: 81/283
Skąd: Gąbin
Wysłany: 2015-10-31, 20:29   

JW - chyba lepiej jak sa mocno dokręcone niz gdybyś miał zgubić koło- czego Ci nie życzę , Po prostu miej na stanie w bagażniku kawałek rurki jako przedłużkę do klucza którymi odkręcasz koła. Ja taką mam i nie mam problemu z odkręceniem zadnej sruby w kole!! Nawet w osobowym też wożę tak na wszelki wypadek!! A i na złodzieja dobry taki kawałek szczególnie jak schowasz sobie pod siedzenie!! :ok :spoko
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Johny_Walker 
Kombatant


Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Wrz 2012
Piwa: 45/20
Skąd: zielonogórskie
Wysłany: 2015-10-31, 20:31   

StasioiJola napisał/a:
JW - chyba lepiej jak sa mocno dokręcone niz gdybyś miał zgubić koło- czego Ci nie życzę

Wcale nie jest lepiej, bo też ryzykuje się urwaniem śruby, zerwaniem, odkształceniem lub osłabieniem gwintu i zgubieniem koła. Na dodatek ciężko później odkręcić i ryzykujemy ukręceniem śruby przy odkręcaniu jak się zapiecze.
Mam klucz dynamometryczny i zamierzam go użyć!
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 420/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2015-10-31, 20:37   

StasioiJola napisał/a:
gdybyś miał zgubić koło- czego Ci nie życzę

To uważaj żeby to nie było wieczorem w polu na którym rośnie zboże w lipcu. Żeby odnaleźć, przerąbane. :haha:
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
yuras 
weteran

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Maj 2010
Piwa: 46/51
Skąd: 16 km od Pekinu
Wysłany: 2015-10-31, 20:50   

86
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2015-10-31, 21:08   

Johny_Walker napisał/a:
Rezygnuję z warsztatów do zmiany kół. Gnoje zawsze dokręcają tak, że nie da się odkręcić. Nie mam nerwów ich pilnować. Nawet jak udają że dokręcają kluczem dynamometrycznym, to i tak przedtem przesadzają z udarem pneumatycznym nastawionym na maksa do odkręcania.
Kupiłem lewarek na czterech kółkach. Jeszcze sprężarka i klucz pneumatyczny. Myślę że 2500-3000 wystarczy. Będzie wypas. Bo lubię zabawki.
Tylko nie wiem ile Nm dokręcać koła.

Już wiem. Dla 15" 160Nm. Jak wszystko zawiedzie, to czytam instrukcję. W fiatowskiej nie było, ale Hymerowa ma tabelkę.


Po pierwsze, co to za wartości?
Po drugie, nie obrażaj ludzi! Sam jesteś "obciążnikiem"(staropolskim :mrgreen: ) do zasłon, a krzyczysz co nie miara.
Śruby na klucz 24 180Nm, a na 21 160Nm :bajer
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 478/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2015-10-31, 21:12   

Jak pas słudzki to forum "gesto nakrapiane k.....mi " :mrgreen:
To a propos cyt
..
Cytat:
jesteś "obciążnikiem"(staropolskim


I o co kaman to: "Pan Tadeusz"str 22
Ostatnio zmieniony przez Bronek 2015-11-01, 06:08, w całości zmieniany 2 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Johny_Walker 
Kombatant


Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Wrz 2012
Piwa: 45/20
Skąd: zielonogórskie
Wysłany: 2015-10-31, 21:26   

yuras napisał/a:
86

Też widziałem tą tabelę dla OSOBÓWEK. :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skwarek 
Kombatant


Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Mar 2011
Piwa: 353/133
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2015-10-31, 22:59   

Fabryczny klucz do kół a właściwie jego długość jest tak dobrana by nawet licha osoba wystarczająco mocno ręką dokręciła śruby koła. I chyba nikt nie wozi klucza dynamometrycznego, choć różne ludziska mają pomysły.

W latach 90-tych widziałem w Polmozbycie facia który Polonezem przyjechał na roczny przegląd gwarancyjny z przebiegiem ok. 500km i winszował sobie wyważenie kół. Nikt nie był w stanie odkręcić kół. Facio zamiast jeździć chyba codziennie dokręcał koła ;) Szukali palnika by ciąć śruby, ale nie wiem jak to się zakończyło.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 240/601
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2015-11-01, 12:12   

StasioiJola napisał/a:
Po prostu miej na stanie w bagażniku kawałek rurki j

StasioiJola napisał/a:
! A i na złodzieja dobry taki kawałek szczególnie jak schowasz sobie pod siedzenie!!

Stasiu tylko nie zapomnij tą rurkę zawinąć w gazetę. W razie użycia to złodziejowi gazetą przyłożyłeś :haha:
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***