Felgi do Ducato 1991 |
Autor |
Wiadomość |
siwa
doświadczony pisarz original vagabond

Twój sprzęt: Fiat Ducato 2,5D Dethleffs '91
Nazwa załogi: Wyrypy.pl
Dołączyła: 27 Lip 2007 Piwa: 4/10 Skąd: Warszawa / Żoliborz
|
Wysłany: 2014-11-26, 16:11 Felgi do Ducato 1991
|
|
|
Czy ktoś mi może powiedzieć, czy felgi 14" Citroen Jumper,Fiat Ducato, 5x118x72 są odpowiednie do mojego samochodu?
Nie mam go pod ręką, a wiem, że starymi Dukatynkami kilka osób tu jeździ, poratujecie?
siwa |
_________________ Nasze wyprawy: wyrypy.pl
facebook.com/wyrypy
 |
|
|
|
 |
gino
Kombatant

Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2014-11-26, 17:15
|
|
|
w ducato 1 rozstaw śrub to 5x118 i otwór centrujący 72mm
więc te o których piszesz, powinny pasować.. |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
 |
siwa
doświadczony pisarz original vagabond

Twój sprzęt: Fiat Ducato 2,5D Dethleffs '91
Nazwa załogi: Wyrypy.pl
Dołączyła: 27 Lip 2007 Piwa: 4/10 Skąd: Warszawa / Żoliborz
|
|
|
|
 |
BioPiekarz
trochę już popisał

Twój sprzęt: Fiat Ducato Knaus Traveller 560 1991
Nazwa załogi: BioPiekarz Team
Dołączył: 03 Wrz 2015 Piwa: 1/3 Skąd: Reńska Wieś
|
Wysłany: 2015-10-15, 22:12
|
|
|
gino napisał/a: | w ducato 1 rozstaw śrub to 5x118 i otwór centrujący 72mm
więc te o których piszesz, powinny pasować.. |
Na co zwrócić uwagę kupując felgi do Ducato I ?
czy jeśli będzie ten podany rozmiar to już wystarczy ? będą pasować ?
czy podawany przez sprzedawców rozmiar centrujący 71,1 jest dobry ?
Drugie pytanie to czy cokolwiek zyskujemy zamieniając obecne felgi (14") na 15-16" ?
Czy to ma sens ?
Czy to głupi pomysł ?
Proszę o podpowiedzi.
Z pozdrowieniami
BioPiekarz |
|
|
|
 |
Skwarek
Kombatant

Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Mar 2011 Piwa: 351/132 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2015-10-15, 23:32
|
|
|
Właśnie dzisiaj potrzebowałem sprawdzić wymiar otworu cetrującego feg w moim autku, więc zamiast pytać na forum, podniosłem maskę odkreciłem uchwyt koła zapasowego i suwmiarką zmierzyłem u mnie 71,1mm. Zmierz, nie pytaj, będziesz pewny. Nikt tego nie zgadnie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2015-10-15, 23:49
|
|
|
Skwarek napisał/a: | Właśnie dzisiaj potrzebowałem sprawdzić wymiar otworu cetrującego feg w moim autku, więc zamiast pytać na forum, podniosłem maskę odkreciłem uchwyt koła zapasowego i suwmiarką zmierzyłem u mnie 71,1mm. Zmierz, nie pytaj, będziesz pewny. Nikt tego nie zgadnie. |
Zmierz piastę Felgi w DI nie są centrowane na piaście, a jedynie śrubami. |
|
|
|
 |
Skwarek
Kombatant

Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Mar 2011 Piwa: 351/132 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2015-10-16, 11:57
|
|
|
Będąc też szczególarzem nie zgodzę się.
Chciałem oszczędzić na zdejmowaniu koła, tak by było prawidłowo,
Ale jak oryginalna felga ma jakiś tam wymiar otworu to dobrze jest kupić taką samą
Kolega chce kupić felgę a nie piastę.
Pomiar piasty niecętrującej jest bez sensu bo ona nie musi pasować do otworu felgi. Ale musi być tylko mniejsza niż dziura w feldze. |
_________________
 |
|
|
|
|
 |
chemik
weteran

Twój sprzęt: Ford zabudowa EuraMobil
Nazwa załogi: Ela i Wojtek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Lis 2014 Piwa: 115/19 Skąd: podlaskie
|
Wysłany: 2015-10-16, 13:59
|
|
|
proponuję sprawdzić jeszcze na oryginalnych, (starych?) felgach następujący parametr: osadzenie felgi i kształt profilu felgi.
Osadzenie - to najprościej mówiąc, jak głęboko "wchodzi " felga na piastę,
zaś profil - to kształt ( w przekroju ) felgi.
Dokładniejsze informacje i omówienie w linku:
http://www.felgi.pl/artyk...przekroju-felgi
|
_________________ Chemik |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2015-10-16, 16:43
|
|
|
Skwarek napisał/a: | Będąc też szczególarzem nie zgodzę się.
Chciałem oszczędzić na zdejmowaniu koła, tak by było prawidłowo,
Ale jak oryginalna felga ma jakiś tam wymiar otworu to dobrze jest kupić taką samą
Kolega chce kupić felgę a nie piastę.
Pomiar piasty niecętrującej jest bez sensu bo ona nie musi pasować do otworu felgi. Ale musi być tylko mniejsza niż dziura w feldze. |
Po co zaproponowałem pomiar piast? Po to, że szuka nowych felg i może dobierze idealne do piasty. Centrowanie felg w DI śrubami jest fatalne i nigdy nie można ustawić idealnie Po drugie, jak oleje centrowanie piastą(czyli tak jak jest fabrycznie), może sobie kupić felgę z otworem np.75mm.
Nadal widzisz pomiar piasty bez sensu
Chemik, do tego co napisałeś, dodam jeszcze jedną ważną uwagę. Ważna jest też nośność felgi |
|
|
|
|
 |
Skwarek
Kombatant

Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Mar 2011 Piwa: 351/132 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2015-10-16, 18:55
|
|
|
Gewehr napisał/a: | może dobierze idealne do piasty. |
to może i zagra w totka.
Gewehr napisał/a: |
Centrowanie felg w DI śrubami jest fatalne i nigdy nie można ustawić idealnie |
Bez przesady Ktoś to kiedyś ustawiał ? by toczyć się 80-90km/h, a jak to się robi? to centrowanie.
Każdy przykręca koło i już.
Gewehr napisał/a: |
Po drugie, jak oleje centrowanie piastą(czyli tak jak jest fabrycznie), może sobie kupić felgę z otworem np.75mm. |
Do tego samego wniosku można dojść mierząc tylko felgę.
Ale tak można wymyślać jeszcze przez dwie strony ale już mi się nie chce
A miała być prosta porada bo kolega chciał felgę do ducato tylko większą.
czy naprawdę jest aż taki wybór do starego ducaciaka?
Chciałem kupić aluminiową 14" i niby coś jest ale jak już chcę to nie ma, a stalowe to przecież standard. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2015-10-16, 19:13
|
|
|
Skwarek napisał/a: | Bez przesady Ktoś to kiedyś ustawiał ? by toczyć się 80-90km/h, a jak to się robi? to centrowanie.
Każdy przykręca koło i już.
|
Każdy DI którego robię, ma wycentrowaną felgę Trochę jest przy tym pracy, ale mam pewność że klient będzie zadowolony Podejrzewam że większość z posiadaczy DI centruje |
|
|
|
 |
Skwarek
Kombatant

Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Mar 2011 Piwa: 351/132 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2015-10-16, 19:37
|
|
|
Chociaż to prawie nie na temat to: po pierwsze chwała Ci za dobrą robotę. (serio)
Jestem w mniejszości i nie centruję. Nawet nie wiem czy mam taką potrzebę bo nigdy nie jechałem na wycentrowanych kołach i nawet (ignorant) nie czułem niezadowolenia, teraz już będę musiał. Dobra, żartowałem.
Ale jak w ogólnym zarysie przebiega to centrowanie, co mierzysz, czym regulujesz, wytłumacz prostymi słowami.
Może i ja kiedyś poczuję zadowolenie
|
_________________
 |
|
|
|
 |
BioPiekarz
trochę już popisał

Twój sprzęt: Fiat Ducato Knaus Traveller 560 1991
Nazwa załogi: BioPiekarz Team
Dołączył: 03 Wrz 2015 Piwa: 1/3 Skąd: Reńska Wieś
|
Wysłany: 2015-10-16, 19:44
|
|
|
Wszystkie odpowiedzi były już bardzo pomocne.
Było jednak też drugie, ważniejsze dla mnie pytanie o zasadność zwiększenia rozmiaru kół na felgi 15 lub 16 calowe.
Czy to ma sens czy jakieś pozytywne znaczenie czy raczej nie ? |
|
|
|
 |
Skwarek
Kombatant

Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Mar 2011 Piwa: 351/132 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2015-10-16, 19:50
|
|
|
Większa felga niby nieznacznie ciszej bo mniejsze obroty, ale trochę więcej gazu bo ciężej i w sumie to chyba wsio ryba. Licznik źle pokazuje. Już to było wałkowane, są zwolennicy i przeciwnicy. I każdy ma swoje argumenty. to nie do powtórzenia. Poszukaj to gdzieś było.
http://camperteam.pl/foru...d691c700259d2cd |
_________________
 |
|
|
|
|
 |
|