Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Ducato 2.8 jtd - odpala zawsze za drugim razem
Autor Wiadomość
Rodzinka Cztery Plus 
zaawansowany

Twój sprzęt: Ducato 2.8 jtd GANTE GIGANT 500
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Kwi 2015
Piwa: 26/5
Skąd: Nowa Wieś
Wysłany: 2015-10-24, 11:27   Ducato 2.8 jtd - odpala zawsze za drugim razem

Jak w tytule. Takim go kupiłem, ale drażni mnie. Czy na zimno, czy na ciepło zawsze muszę raz przekręcić na chwilę rozrusznik ( choćby pół obrotu) by za drugim razem zaskoczył. Kręcenie pierwszy raz choćby nawet akumulator rozładować, nie daje nic. Za drugim podejściem zapala na pyknięcie i chodzi jak zegarek. Ki czort?
_________________
Marcin & Aśka & Olek & Olga & Zuza &Tośka
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 478/1002
Skąd: Ooo
Wysłany: 2015-10-24, 12:35   

Diesel starszy? , to może świeczki muszą się rozgrzać?
lub
dwa -rozrusznik /bendix zasyfiały, wytarty itd?

Coś z prądem do rozrusznika? Akumulator zły i jego prąd rozruchowy ? Kable
Ostatnio zmieniony przez Bronek 2015-10-24, 13:49, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Andrzej 73 
Kombatant
lawendowy


Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Piwa: 167/45
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2015-10-24, 12:51   

Sprawdź sterownik siec żarowych :spoko
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rodzinka Cztery Plus 
zaawansowany

Twój sprzęt: Ducato 2.8 jtd GANTE GIGANT 500
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Kwi 2015
Piwa: 26/5
Skąd: Nowa Wieś
Wysłany: 2015-10-24, 14:41   

Rozrusznik kręci sprawnie i za pierwszym i za drugim razem. Dziś po trzytygodniowym postoju na ledwo ciepłym aku odpalił bez zarzutu, oczywiście za drugim podejściem. Na gorąco jest identycznie. Właściciel coś gadał o immobilizerze ale coś mi to nie pasuje...
Silnik ma obecnie 126 tys.
_________________
Marcin & Aśka & Olek & Olga & Zuza &Tośka
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbyszekwoj 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Kwi 2013
Piwa: 260/161
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-10-24, 15:04   

Zobacz czy przekręcasz za pierwszym razem po zgaśnięciu lampki z kluczykiem. Jak zrobisz za nerwowo może nie odczytał jeszcze kodu z kluczyka.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Dziabong 
weteran


Twój sprzęt: Dziabong
Nazwa załogi: Dziabongi
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lis 2008
Piwa: 16/59
Skąd: Dziabongowo

Wysłany: 2015-10-24, 15:35   

Wydaje mi się , że może miec rację z tym immobilajzerem . Czasami mój tak ma czym przyprawia mnie o zawał zwykle za granicą. Później mu przechodzi na jakiś czas.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 28 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 152/103
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-24, 15:59   

Imo może nie czytać, gdy kręcisz natychmiast po włączeniu zapłonu. Spadek napięcia i tyle. Ja jednak bym sprawdził wtryskiwacze jak dają na przelewach. To co opisałeś, właśnie wygląda na początek padającego któregoś wtrysku. Posłuchaj również, czy przy pierwszym włączeniu zapłonu, słychać pompę elektryczną paliwa. Jest ona w zbiorniku i dobrze ją słychać ;)

Edyta: Zapomniałem napisać ;) Ten silnik nie ma świec żarowych, a jedynie świecę płomieniową. Działa ona dopiero poniżej 3 stopni C i w dodatnich temperaturach jest nie używana :spoko
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rodzinka Cztery Plus 
zaawansowany

Twój sprzęt: Ducato 2.8 jtd GANTE GIGANT 500
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Kwi 2015
Piwa: 26/5
Skąd: Nowa Wieś
Wysłany: 2015-10-24, 16:46   

No dobra. To opis krok po kroku.
Aku naładowany na 100%. Przekręcam kluczyk. Zapala się komplet kontrolek, słychać pracującą pompę. Gasną wszystkie kontrolki (z wyjątkiem tych co zawsze świecą - ciśnienie oleum itp.), pompa się wyłącza. Kręcę rozrusznikiem pierwszy raz. Niezależnie od czasu kręcenia nie zapala. Wyłączam i od razu kręcę drugi raz. Zapala natychmiast.
Nawet jeśli pierwszy raz tylko "pyknę" rozrusznikiem ułamek sekundy, to za drugim odpala od razu.

Dziś testowo odpalałem go na padłym aku, po dłuższym postoju i to samo. Mimo, że ledwo kręcił, zapalił ślicznie za drugim podejściem.

Na grzybkach po nocy z -8 stopni ta sama sytuacja.
Lato, upał, gorący silnik, postój ze 30 minut - zapłon za pierwszym podejściem. Dłuższy postój - znowu za drugim razem.
Komputer nie pokazuje błędów...
Kontrolka immo sprawna ale zawsze gaśnie.
_________________
Marcin & Aśka & Olek & Olga & Zuza &Tośka
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbyszekwoj 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Kwi 2013
Piwa: 260/161
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-10-24, 16:53   

Dziabong napisał/a:
Wydaje mi się , że może miec rację z tym immobilajzerem . Czasami mój tak ma czym przyprawia mnie o zawał zwykle za granicą. Później mu przechodzi na jakiś czas.


Identyczną sytuację przechodziłem m-c temu . Dopiero kluczyk matka doprowadzał go do porządku i dalej jechał na starym. Już widziałem się na lawecie do kraju jak uświadomili mnie koledzy jak się tego g-na pozbyć. Byle Francuz tego nie ogarnie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 28 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 152/103
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-24, 16:56   

Czyli trzeba zacząć tak jak pisałem, od sprawdzenia wtrysków. Następnie podmiana rozrusznika(może siać i zniekształca sygnał z czujnika wału). Zakładam że filtr paliwa już zmieniałeś. Czym go diagnozowali?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rodzinka Cztery Plus 
zaawansowany

Twój sprzęt: Ducato 2.8 jtd GANTE GIGANT 500
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Kwi 2015
Piwa: 26/5
Skąd: Nowa Wieś
Wysłany: 2015-10-24, 19:01   

Nie wiem czym diagnozowali. Serwis Iveco/ Ducato w Babicach.
Wiem, że ma odpięty fabryczny autoalarm bo jak się go podłączy to wariuje i blokuje zapłon i mruga awaryjnymi ;) . Może gdzieś tu pies pogrzebany...?
_________________
Marcin & Aśka & Olek & Olga & Zuza &Tośka
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
yuras 
weteran

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Maj 2010
Piwa: 47/51
Skąd: 16 km od Pekinu
Wysłany: 2015-10-24, 19:16   

A może wystarczy przywyknąć, ważne że jeździ, no chyba że ma to jakiś wpływ na zużycie paliwa.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rodzinka Cztery Plus 
zaawansowany

Twój sprzęt: Ducato 2.8 jtd GANTE GIGANT 500
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Kwi 2015
Piwa: 26/5
Skąd: Nowa Wieś
Wysłany: 2015-10-24, 19:18   

Wiesz, w sumie to przywykłem, ale moja inżynierska dusza cierpi ;) .
_________________
Marcin & Aśka & Olek & Olga & Zuza &Tośka
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Comsio 
Kombatant
weteran cepek

Twój sprzęt: Ducato II 2,5 tdi 670 Eura Mobil
Nazwa załogi: COMSIOWIE
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lut 2013
Piwa: 48/207
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2015-10-24, 19:30   

Morze jeszcze być nie szczelny układ paliwowy, zaworek nie trzyma ciśnieńia.
_________________
Całe życie mówię , że do flaszki trza dwojga.
Asia i Wiesław pozdrawiają.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rodzinka Cztery Plus 
zaawansowany

Twój sprzęt: Ducato 2.8 jtd GANTE GIGANT 500
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Kwi 2015
Piwa: 26/5
Skąd: Nowa Wieś
Wysłany: 2015-10-24, 19:35   

Ale przy nieszczelnym układzie paliwowym co jakiś czas uruchamiała by się pompa paliwa prawda? A ja czekam aż pompa nabije ciśnienie, od razu jak ucichnie kręcę i nic. Nawet nie prychnie. Po czym dwie - trzy sekundy później przy drugim podejściu zapala jak nowy silnik...
_________________
Marcin & Aśka & Olek & Olga & Zuza &Tośka
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***