Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Elektroblok / ładowanie aku zabudowy inaczej niż zykle.
Autor Wiadomość
Pedrinho 
początkujący forumowicz


Dołączył: 24 Lip 2015
Wysłany: 2016-01-13, 23:53   Elektroblok / ładowanie aku zabudowy inaczej niż zykle.

Hej hej Panowie i Panie.

Jestem właśnie na etapie składania do kupy swojego elektrobloku a konkretnie zdecydowania jak będzie ładowany mój akumulator wiem że trochę jest o tym na forum ale moje podejście jest chyba unikalne i chiałbym usłyszeć opinie innych użytkowników na temat sensowności takiego rozwiązania.

Zwykłe ładowanie z aku poprzez przekaźnik VSR albo zwykły wzbudzany D+ moim zdaniem ma mnogo wad niedoładowuje aku występują duże róźnice potencjałów skracające życie akumulatora. Dlatego rozmyślałem o zastosowaniu "DC -> DC" prostownika w stylu CTEK D250S. Z tym że kosztuje to majątek i to jest w zasadzie główny problem.
Rozwiązaniem myślę może być podłączenie przetwornicy 230V do grubych kabli które mam już pociągnięte i wzbudzanie jej za pomocą przekaźnika podłączonego do D+. Przetwornica zasilająca inteligętny prostownik ładujący akumulator zabudowy. W razie (rzadkiej) potrzeby skorzystania z przetwornicy z aku zabudowy przęlączam źródła zasilania przełącznikiem ręcznym i używam "bypassu" manualnego do uruchomienia przetwornicy. W 95% pozostałych przypadków połączenie pozostaje jak wyżej i zapewnia optymalne i bezobsługowe ładowanie akumulatora zabudowy.
Poniżej próba nakreślenia tego na schemacie. Ale nie znam się na tym więc może być niejasno.



Teraz wady i zalety jakie widzę:

-zmiany napięcia 12->230->12 i straty (ale przy śmigającym alternatorze czy to robi różnicę?)
-modyfikacja przetwornicy
-manualna kontrola ładowania

+1k pln w kieszeni
+elastyczność (prostownik można wyciągnąć i używać w domu jak trzeba)

Co o tym myśli ekipa camperteam?

Screen Shot 2016-01-13 at 23.25.00.png
Plik ściągnięto 30 raz(y) 59,83 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Świstak 
Kombatant


Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Cze 2009
Piwa: 471/100
Skąd: Legnica
Wysłany: 2016-01-17, 17:57   

Może się okazać że prostownik nie uruchomi się z przetwornicy bądź ją uszkodzi. Może też nie pracować poprawnie bądź się resetować. Musisz wykonać próby bo wiele zależy nie tylko od modelu urządzeń, ale nawet od konkretnego egzemplarza.
_________________
"Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"


Milka - może ją spotkacie?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
koder 
Kombatant
(statystycznie)


Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 10 Lis 2010
Piwa: 188/87
Skąd: Będzin
Wysłany: 2016-01-17, 18:36   

Nie jestem przekonany, czy to jest ekonomiczne rozwiązanie. Do prostownika potrzebujesz przetwornicy z przebiegiem sinusoidalnym, a one nie są takie tanie.

Stosowałem swego czasu w podobnym celu regulator z solara, ale odpuściłem i teraz mam zwykłe spięcie akumulatorów przez świstakownicę. W końcu jadę nie tak daleko (dwie-trzy godziny najczęściej), a główne doładowanie akumulatora postojowego następuje z solara na miejscu.
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***