 |
|
|
Dodatkowy alternator w samochodzie |
| Autor |
Wiadomość |
koder
Kombatant (statystycznie)

Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy Dołączył: 10 Lis 2010 Piwa: 188/87 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 2016-03-05, 18:55 Dodatkowy alternator w samochodzie
|
|
|
Cześć,
Mam pytanie do kolegów, którzy zajmują się mechaniką pojazdową:
Jak dużym kłopotem jest zamontowanie drugiego, dodatkowego alternatora w samochodzie?
Konkretnie mam na myśli Mercedesa Sprintera I generacji po faceliftingu, z silnikiem OM 611 (2.2 CDI). Wiem, że w niektórych sprinterach seryjnie montuje się prądnicę 230V, więc pewnie jest jakaś możliwość dojścia, ale jako bardziej hobbista nie orientuję się nawet, jakby się do tego zabrać. Jakaś dodatkowa rolka i pasek osobny? |
_________________
 |
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2016-03-05, 20:08
|
|
|
| koder napisał/a: | | Jak dużym kłopotem jest zamontowanie drugiego, dodatkowego alternatora w samochodzie? |
Chyba nie tak dużym, trzeba znaleźć dla niego miejsce i możliwość napędzania. Ale czy nie prościej wymienić alternator na dwa razy mocniejszy? Na jedno wyjdzie. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
koder
Kombatant (statystycznie)

Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy Dołączył: 10 Lis 2010 Piwa: 188/87 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 2016-03-05, 20:19
|
|
|
| janusz napisał/a: | | le czy nie prościej wymienić alternator na dwa razy mocniejszy? Na jedno wyjdzie. |
Nie jeżeli potrzebujesz innego napięcia. |
_________________
 |
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2016-03-05, 20:28
|
|
|
| koder napisał/a: | | Nie jeżeli potrzebujesz innego napięcia. |
O ile większego?
Przetwornica nie da rady?
Można wyprowadzić końce uzwojeń z alternatora i zastosować transformator trójfazowy albo 3 jednofazowe i otrzymać odpowiednie napięcie. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
koder
Kombatant (statystycznie)

Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy Dołączył: 10 Lis 2010 Piwa: 188/87 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 2016-03-05, 20:36
|
|
|
| Oj no rozpatruję instalację zabudowy 24V. Jeżeli wstawienie dodatkowego alternatora 24V nie jest szczególnym problemem, to rozwiązuje problem ładowania w czasie jazdy. Jeśli zaś jest szczególnym problemem, to jest masa innych opcji. Można wrócić do 12V (większe koszty regulatorów, większe straty). Można ładować przez DC/DC. Brakuje mi jednak danych. |
_________________
 |
|
|
|
 |
toscaner
Kombatant vanlife na pełny etat www.toscaner.com

Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Lis 2013 Piwa: 241/267 Skąd: Honolulu, Prypeć
|
Wysłany: 2016-03-05, 22:32
|
|
|
Bardzo zależy od silnika. W car audio niektórzy maniacy poświęcają klimę i montują drugiego altka w miejsce sprężarki. No ale o tym rozmawialiśmy.
Mnie jednak zastanawia, czy koszt zakupu 2-go altka i zapłacenie jakiemuś fachowcowi pokryje różnicę w pomiędzy droższym a tańszym regulatorem. Pomijam ryzyko takiego moda, że to się kiedyś nie rozleci, albo nie wyrwie kawałka łapy, jeśli mechanik nie zamontował tego w przemyślanym miejscu.
Dalej. Panele będą te same przy MPPT, przetwornice czy 12 czy 24V są w tej samej cenie. Np. Volta. Można ustrzelić taniej tą na 24V, bo ktoś opycha jak mu się pomyliło przy zakupie. I tyle. Straty? No pewnie, ale wg mnie pomijalne. Prądy z paneli nie są aż takie ogromne, żeby nie dało się kupić grubszych kabli. Max jaki widziałem z 260W to 17,4A, a standard latem to ok 12A. więc z 500W paneli będzie ile? 25A. Po co grubsze kable jeśli i tak mam od regulatora 12mm2. Nie mylić z 1,2mm2.
A i tak regulator czy przetwornicę montujemy blisko aku. Kable od altka? Jaki problem zastosować 25mm2. Takie mam i spadek rzędu 0,1-0,2V przy ok. 70A. Ale to raczej na złączach przekaźnik, hebel, bezpieczniki, a nie samym kablu.
Wg mnie pchanie się w 2-giego altka (zwiększanie ryzyka awarii), bo tańszy regulator nie ma sensu. |
_________________ Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
 |
|
|
|
 |
robba
weteran

Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 13 razy Dołączył: 17 Paź 2015 Piwa: 95/195 Skąd: Nicelea
|
Wysłany: 2016-03-06, 15:18
|
|
|
To jest zmniejszanie ryzyka awarii bo masz juz zalozony drugi alternator
Ktory moze awaryjnie przez jakiekolwiek zamienniki napiecia zastapic uszkodzonego...
kwestia rozwiazan i kasy tez... |
_________________ .
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość*** |
|
|
|
 |
MisioKRAK
weteran

Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Cze 2013 Piwa: 27/15 Skąd: Kraków
|
|
|
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|