Trojaczki - jaki silnik? |
Autor |
Wiadomość |
Zbynek
zaawansowany

Twój sprzęt: Był: Knaus Boxstar 600
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Kwi 2017 Otrzymał 9 piw(a) Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2019-06-21, 13:31 Trojaczki - jaki silnik?
|
|
|
Cześć
Obecnie jeżdżę blaszakiem zrobionym na Ducato 2,3 130KM i wiem z czym to się je. Jednak w związku z tym, że to mój pierwszy sprzęt to po prawie 3 latach użytkowania wiem co bym zmienił/zrobił inaczej, co mi odpowiada a co nie. W związku z tym pojawił się pomysł zmiany sprzętu w przyszłym roku. Jako że żaden producent nie ma zabudowy blaszaka która mnie interesuje poważnie rozważam zlecenie zabudowy komuś w Polsce (sam tego nie zrobię bo nie mam czasu i zdolności żeby to zrobić dobrze, a byle jak nie chcę). W związku z tym będę miał swobodę jeśli chodzi o wybór bazy i na pewno będzie to któryś z trojaczków. Dylemat jest odnośnie silnika. Jeśli chodzi o nowe to najciekawiej wygląda Peugeot/Citroen 2.0 163KM, ale nie ma jeszcze zbyt dużo opnii o tym silniku (pozytywnych lub negatywnych). do Fiata 2,3 trzeba już 10tys. zł dopłacić (akcyza). W sumie teraz jest jeszcze dobry okres żeby kupić bazę z ostatniego roku produkcji silnika 3.0 177KM z sensownym przebiegiem (około 150tys. km).
I tu jest dylemat: nowy, nie sprawdzony 2.0 z adblue, dopłata do 2,3 Fiata, czy może 2-3 latek 3.0? Technicznie 3.0 pewnie najlepszy, wszędzie chwalony, najbardziej długowieczny, aczkolwiek ma normę Euro 5 i jest lekka obawa odnośnie użytkowania przez kolejne powiedzmy 10 lat...
Co o tym myślicie?
|
|
|
|
 |
HENRYCZEK
weteran
Pomógł: 6 razy Dołączył: 17 Lis 2011 Piwa: 81/131 Skąd: Południe
|
Wysłany: 2019-06-21, 13:45
|
|
|
Cytat: | do Fiata 2,3 trzeba już 10tys. zł dopłacić (akcyza). |
Jeżeli ma to być blaszak,to jest akcyza?? |
|
|
|
 |
Zbynek
zaawansowany

Twój sprzęt: Był: Knaus Boxstar 600
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Kwi 2017 Otrzymał 9 piw(a) Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2019-06-24, 12:55
|
|
|
HENRYCZEK napisał/a: | Cytat: | do Fiata 2,3 trzeba już 10tys. zł dopłacić (akcyza). |
Jeżeli ma to być blaszak,to jest akcyza?? |
Tak, blaszak. Szczerze mówiąc nie miałem pojęcia że na dostawcze nie ma akcyzy i w ten sposób tłumaczyłem różnicę w wyższej cenie Fiata. Mój błąd. Generalnie nie ważne jest skąd ta różnica w cenie się bierze, kwestia czy warto dopłacać do 2,3 względem 2.0. A może młodą używkę 3.0?? |
|
|
|
 |
kimtop
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO C-TOURER
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Piwa: 144/44 Skąd: Opoczno
|
Wysłany: 2019-06-24, 20:36
|
|
|
Tylko 3.0 |
_________________ Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu
Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko. |
|
|
|
 |
Zbynek
zaawansowany

Twój sprzęt: Był: Knaus Boxstar 600
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Kwi 2017 Otrzymał 9 piw(a) Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2019-06-25, 09:15
|
|
|
kimtop napisał/a: | Tylko 3.0 |
Bo...??
Miałeś do czynienia z 2,3 lub 2.0? |
|
|
|
 |
HENRYCZEK
weteran
Pomógł: 6 razy Dołączył: 17 Lis 2011 Piwa: 81/131 Skąd: Południe
|
Wysłany: 2019-06-25, 11:33
|
|
|
Zbynek napisał/a: | kimtop napisał/a: | Tylko 3.0 |
Bo...??
Miałeś do czynienia z 2,3 lub 2.0? |
Ja miałem i mam nadal i...
Tylko 3.0 |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 241/606 Skąd: z głębokiego buszu

|
Wysłany: 2019-06-25, 12:01
|
|
|
kimtop napisał/a: |
Tylko 3.0 |
HENRYCZEK napisał/a: | Tylko 3.0 |
i ja tylko 3.0 |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
LukF
Kombatant

Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2017 Piwa: 537/420 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2019-06-25, 15:23
|
|
|
A po co 3.0? Ten silnik jest ciężki i w tym aucie to już wyraźnie czuć. Miałem, jeździłem. Wybieram 2.3 150KM lub 180KM. Tym ostatnim obecnie jeżdżę. Bez Adblue =bez kłopotu, zbiornik mam na 120l, zasięg ponad 1000km. To jest złota baza wg.mnie |
|
|
|
 |
HENRYCZEK
weteran
Pomógł: 6 razy Dołączył: 17 Lis 2011 Piwa: 81/131 Skąd: Południe
|
Wysłany: 2019-06-25, 15:33
|
|
|
Już gdzieś pisaliśmy.
Rozmiar ma znaczenie |
|
|
|
 |
kimtop
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO C-TOURER
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Piwa: 144/44 Skąd: Opoczno
|
Wysłany: 2019-06-25, 17:43
|
|
|
Zbynek napisał/a: | Miałeś do czynienia z 2,3 lub 2.0? |
Miałem 2x po2.8jtd.Obecnie mam 1x 2,3 i 3x 3.0
Tylko 3.0 .Tym się jedzie i mało pali |
_________________ Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu
Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko. |
|
|
|
 |
Zbynek
zaawansowany

Twój sprzęt: Był: Knaus Boxstar 600
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Kwi 2017 Otrzymał 9 piw(a) Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2019-07-03, 22:12
|
|
|
kimtop napisał/a: | Zbynek napisał/a: | Miałeś do czynienia z 2,3 lub 2.0? |
Miałem 2x po2.8jtd.Obecnie mam 1x 2,3 i 3x 3.0
Tylko 3.0 .Tym się jedzie i mało pali |
Same głosy na 3.0 Coś w tym musi być |
|
|
|
 |
franu
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Fiat Ducato
Dołączył: 23 Gru 2018 Piwa: 1/17 Skąd: częstochowa
|
|
|
|
 |
Bajaga
Kombatant
Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Lut 2012 Piwa: 108/7
|
Wysłany: 2019-08-14, 00:50
|
|
|
W przypadku kampera silnik jest niezbyt istotny bo nigdy nie zrobi on 20 proc. przebiegu przewidzianego przez producenta.
Więc szukaj auta w jak najlepszym stanie i tyle.
A najlepszy silnik tak w ogóle? Fiat/Iveco 3.0. |
_________________ Pozdrawiam,
Bajaga&Instruktori |
|
|
|
 |
007jędruś
zaawansowany

Twój sprzęt: Hymer
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Sty 2018 Piwa: 8/21 Skąd: BIA
|
Wysłany: 2019-08-14, 09:56
|
|
|
Ale w 3,0 często padają skrzynie.
W 2.3 nie ma tego problemu. |
|
|
|
 |
Bajaga
Kombatant
Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Lut 2012 Piwa: 108/7
|
Wysłany: 2019-08-14, 11:55
|
|
|
007 napisał/a: | Ale w 3,0 często padają skrzynie.
W 2.3 nie ma tego problemu. |
Nie słyszałem o awariach skrzyni zbyt częstych. A jeżeli są to przy przebiegach nieosiągalnych przez kampery. Jechalem jednym Ducato 3.0 (jako pasażer) który miał przebieg minimum 750 tys km (bo potem licznik się zepsuł...) i był lawetą, więc tyrał. Do tego przebiegu nic poważnego w tym aucie się nie zepsuło.
Sam miałem blaszaka 3.0 180. Fajna sprawa, osiągi jak osobówka. Na "niemieckiej autostradzie" 180 km/h i chciał więcej. W necie są filmy z wyższymi znacznie wynikami.... |
_________________ Pozdrawiam,
Bajaga&Instruktori |
|
|
|
 |
|