|
Chausson Flash 08 - podpięcie do 230v przez zimę |
| Autor |
Wiadomość |
Witek G
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: CHAUSSON Flash08 2009
Nazwa załogi: RED CAMP
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Gru 2012 Otrzymał 4 piw(a) Skąd: Łomianki
|
Wysłany: 2016-04-20, 12:16
|
|
|
Pewnie coś przeoczyłem ale nie znalazłem odpowiedzi na pytanie czy szkodzi akumulatorom i energoblokowi gdy kamper podłączony jest non stop pod zasilanie zewnętrzne 230 V np. przez całą zimę ?
[ Komentarz dodany przez: koder: 2016-04-21, 09:52 ]
Wydzielono z tematu o budowie własnego energobloku. |
_________________ Witek |
|
|
|
 |
Świstak
Kombatant

Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Cze 2009 Piwa: 488/102 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2016-04-20, 16:13
|
|
|
| Energoblokowi - nie, zaś akumulatorom - to zależy od zastosowanego prostownika/ładowarki. Inteligentne przerywają ładowanie i przechodzą w tryb konserwacji/podtrzymania, najprostsze - wygotowują akumulator. |
_________________ "Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"
Milka - może ją spotkacie?
 |
|
|
|
 |
zbyszekwoj
Kombatant

Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Kwi 2013 Piwa: 333/226 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-04-20, 17:21
|
|
|
| Ale WitekG pyta o zewnętrzne podłączenie kampera do sieci 230V na zimę przez przyłącze na zewnątrz kampera. Ja tak zrozumiałem. O ile akumulatorom to nie szkodzi to już co do elektrobloku nie jestem pewien. |
|
|
|
 |
koder
Kombatant (statystycznie)

Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy Dołączył: 10 Lis 2010 Piwa: 188/87 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 2016-04-20, 19:35
|
|
|
W tym temacie jest konstrukcja konkretnego energobloku, i jak rozumiem, Świstak właśnie w kontekście tego konkretnego energobloku odpowiadał. Jako, że tutaj ładowarka jest "jaką sobie zażyczymy", to odpowiedź jest właśnie taka - jeśli zażyczymy sobie taką, że można - to można. A jak nie, to nie.
Czy można zostawić seryjnego kampera podłączonego 24/7 do sieci to całkowicie inny temat. Jeśli taka była intencja Witka, to z przyjemnością wydzielę posty. Przypomnę pierwszego posta:
| Świstak napisał/a: | | Pytania dlaczego w modelu 3884/2736634/dfdef/wer/83273494 (ale w wersji z zieloną kontrolką) proszę umieszczać w osobnym wątku. |
|
_________________
 |
|
|
|
 |
Witek G
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: CHAUSSON Flash08 2009
Nazwa załogi: RED CAMP
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Gru 2012 Otrzymał 4 piw(a) Skąd: Łomianki
|
Wysłany: 2016-04-21, 08:21
|
|
|
Chodzi mi o przechowywanie kamperka w okresie zimowym, kiedy jest możliwość podłączenia do sieci 230V. Mam Chaussona Flash 08 z 2009 roku. W załączeniu schemat instalacji i zdjęcia urządzeń. W sezonie 2014/2015 odłączyłem akumulatory i doładowywałem "ręcznie. W tym roku nie odłączałem ale podłączyłem do 230V (jak na campingu) wyłączając oczywiście wszystkie odbiorniki wewnętrzne.
SAM_0845.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 2239 raz(y) 44,22 KB |
SAM_0850.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 2239 raz(y) 54,13 KB |
SAM_0943.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 2239 raz(y) 32,85 KB |
schéma electrique.pdf
|
Pobierz Plik ściągnięto 428 raz(y) 204,65 KB |
|
_________________ Witek |
|
|
|
 |
Witek G
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: CHAUSSON Flash08 2009
Nazwa załogi: RED CAMP
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Gru 2012 Otrzymał 4 piw(a) Skąd: Łomianki
|
Wysłany: 2016-04-21, 09:00
|
|
|
Znalazłem jeszcze takie informacje
CB516 265 116.pdf
|
Pobierz Plik ściągnięto 566 raz(y) 49,43 KB |
|
_________________ Witek |
|
|
|
 |
Świstak
Kombatant

Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Cze 2009 Piwa: 488/102 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2016-04-21, 09:33
|
|
|
Z dokumentacji wynika że ładowarka CB 516 po naładowaniu akumulatora przechodzi w tryb gotowości i kontroli. Doładowanie następuje automatycznie przy spadku napięcia akumulatora poniżej 13V.
Mając możliwość podpięcia kamperka na stałe przez zimę postąpił bym dokładnie tak samo czyli podpiął auto na całą zimę. |
_________________ "Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"
Milka - może ją spotkacie?
 |
|
|
|
 |
Stanek
weteran

Twój sprzęt: HYMER Exis-i 562
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Sie 2008 Piwa: 217/47 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-04-21, 13:54
|
|
|
| To ja się podłączę z pytaniem. Mając akumulator kabinowy AGM jaką opcję ustawić w energobloku: lead acid (Blei-Säure) czy lead gel (Blei-Gel) ? |
_________________ Pozdrawiam
Stanek
https://www.dzienpodniu.com.pl
 |
|
|
|
 |
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 478/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2016-04-21, 20:24
|
|
|
Agm ja traktuję jako lead bezobsługowy kwasiak.
Tracer ma trzy ma opcje, zalany kwasiak, bezobsługowy i żel.
Podobnie mam w ładowarce ale tam jeszczevtryb regeneracyjny. [/code] |
| |
|
|
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|