Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Chausson Flash 08 - podpięcie do 230v przez zimę
Autor Wiadomość
Witek G 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: CHAUSSON Flash08 2009
Nazwa załogi: RED CAMP
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Gru 2012
Otrzymał 4 piw(a)
Skąd: Łomianki
Wysłany: 2016-04-20, 12:16   

Pewnie coś przeoczyłem ale nie znalazłem odpowiedzi na pytanie czy szkodzi akumulatorom i energoblokowi gdy kamper podłączony jest non stop pod zasilanie zewnętrzne 230 V np. przez całą zimę ?

[ Komentarz dodany przez: koder: 2016-04-21, 09:52 ]
Wydzielono z tematu o budowie własnego energobloku.
_________________
Witek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Świstak 
Kombatant


Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Cze 2009
Piwa: 488/102
Skąd: Legnica
Wysłany: 2016-04-20, 16:13   

Energoblokowi - nie, zaś akumulatorom - to zależy od zastosowanego prostownika/ładowarki. Inteligentne przerywają ładowanie i przechodzą w tryb konserwacji/podtrzymania, najprostsze - wygotowują akumulator.
_________________
"Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"


Milka - może ją spotkacie?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbyszekwoj 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Kwi 2013
Piwa: 333/226
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-04-20, 17:21   

Ale WitekG pyta o zewnętrzne podłączenie kampera do sieci 230V na zimę przez przyłącze na zewnątrz kampera. Ja tak zrozumiałem. O ile akumulatorom to nie szkodzi to już co do elektrobloku nie jestem pewien.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
koder 
Kombatant
(statystycznie)


Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 10 Lis 2010
Piwa: 188/87
Skąd: Będzin
Wysłany: 2016-04-20, 19:35   

W tym temacie jest konstrukcja konkretnego energobloku, i jak rozumiem, Świstak właśnie w kontekście tego konkretnego energobloku odpowiadał. Jako, że tutaj ładowarka jest "jaką sobie zażyczymy", to odpowiedź jest właśnie taka - jeśli zażyczymy sobie taką, że można - to można. A jak nie, to nie.

Czy można zostawić seryjnego kampera podłączonego 24/7 do sieci to całkowicie inny temat. Jeśli taka była intencja Witka, to z przyjemnością wydzielę posty. Przypomnę pierwszego posta:

Świstak napisał/a:
Pytania dlaczego w modelu 3884/2736634/dfdef/wer/83273494 (ale w wersji z zieloną kontrolką) proszę umieszczać w osobnym wątku.
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Witek G 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: CHAUSSON Flash08 2009
Nazwa załogi: RED CAMP
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Gru 2012
Otrzymał 4 piw(a)
Skąd: Łomianki
Wysłany: 2016-04-21, 08:21   

Chodzi mi o przechowywanie kamperka w okresie zimowym, kiedy jest możliwość podłączenia do sieci 230V. Mam Chaussona Flash 08 z 2009 roku. W załączeniu schemat instalacji i zdjęcia urządzeń. W sezonie 2014/2015 odłączyłem akumulatory i doładowywałem "ręcznie. W tym roku nie odłączałem ale podłączyłem do 230V (jak na campingu) wyłączając oczywiście wszystkie odbiorniki wewnętrzne.

SAM_0845.jpg
Plik ściągnięto 2239 raz(y) 44,22 KB

SAM_0850.jpg
Plik ściągnięto 2239 raz(y) 54,13 KB

SAM_0943.jpg
Plik ściągnięto 2239 raz(y) 32,85 KB

schéma electrique.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 428 raz(y) 204,65 KB

_________________
Witek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Witek G 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: CHAUSSON Flash08 2009
Nazwa załogi: RED CAMP
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Gru 2012
Otrzymał 4 piw(a)
Skąd: Łomianki
Wysłany: 2016-04-21, 09:00   

Znalazłem jeszcze takie informacje

CB516 265 116.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 566 raz(y) 49,43 KB

_________________
Witek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Świstak 
Kombatant


Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Cze 2009
Piwa: 488/102
Skąd: Legnica
Wysłany: 2016-04-21, 09:33   

Z dokumentacji wynika że ładowarka CB 516 po naładowaniu akumulatora przechodzi w tryb gotowości i kontroli. Doładowanie następuje automatycznie przy spadku napięcia akumulatora poniżej 13V.
Mając możliwość podpięcia kamperka na stałe przez zimę postąpił bym dokładnie tak samo czyli podpiął auto na całą zimę.
_________________
"Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"


Milka - może ją spotkacie?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Stanek 
weteran


Twój sprzęt: HYMER Exis-i 562
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Piwa: 217/47
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-21, 13:54   

To ja się podłączę z pytaniem. Mając akumulator kabinowy AGM jaką opcję ustawić w energobloku: lead acid (Blei-Säure) czy lead gel (Blei-Gel) ?
_________________
Pozdrawiam
Stanek
https://www.dzienpodniu.com.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 478/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2016-04-21, 20:24   

Agm ja traktuję jako lead bezobsługowy kwasiak.

Tracer ma trzy ma opcje, zalany kwasiak, bezobsługowy i żel.
Podobnie mam w ładowarce ale tam jeszczevtryb regeneracyjny. [/code]
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***