Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Peugeot z zabudową Adria brak ładowania akumulatorów
Autor Wiadomość
kampnow 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Peugeot Adria 1991
Dołączył: 13 Kwi 2016
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 2016-04-13, 01:21   Peugeot z zabudową Adria brak ładowania akumulatorów

Witam, przepraszam że tak z Marszu ale niebawem uzupełnie braki.
Jestem tuż przed samym zakupem kampera i w zasadzie większość rzeczy mam już dogadane ze sprzedającym. Jest to stary Peugeot z zabudową typu Adria r.prod. 1991.
W środku obsługuję elektrykę Panel Adria 266. Wewnątrz są dwa dodatkowe akumulatory 12V i sprzedający twierdzi, że są one ładowane wyłącznie po podłączeniu zewnętrznego zasilania, natomiast nie ładują się podczas jazdy prądem pochodzącym z alternatora? Czy mam wierzyć w takie wyjaśnienia czy coś jest jednak nie tak? Inne kampery które widziałem, zawsze ładowały podczas jazdy wszystkie akumulatory wykorzystywane przez zabudowę.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krimar
Kombatant


Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Piwa: 58/6
Wysłany: 2016-04-13, 15:33   

skoro tak twierdzi to pewnie tak jest - znaczy się uczciwy bo przyznaje, że coś jest popsute

akumulator zabudowy powinien być ładowany w czasie jazdy, realizuje to prosty układ łączący przekaźnikiem sterowanym z cienkiego przewodu alternatora + akumulatora silnika z + akumulatora zabudowy
_________________
Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a:

Jest tak jak mówi krimar.

Brat napisał/a:
(...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bim 
Kombatant
Jacek


Twój sprzęt: Peugeot Adriatik 2,5D 1991 rok
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Lip 2007
Piwa: 134/101
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 2016-04-13, 16:28   

Ja mam elektroblok w swojej adri EBL 266

Może ten kamper ma tylko zasilacz nie elektroblok :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Pablobos 
trochę już popisał


Twój sprzęt: FIAT DUCATO II
Dołączył: 31 Paź 2010
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-04-13, 16:34   

Witam

Na 100% powinny być ładowane podczas jazdy.
Przyczyn braku ładowania może być wiele.
Na początek bezpiecznik może być przy energobloku lub często w okolicach akumulatora samochodowego tego pod maską może być schowany za akumulatorem trzeba dobrze poszukać, czasem są te bezpieczniki oba, dopiero później szukać usterek w energobloku.

Pozdrawiam
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kampnow 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Peugeot Adria 1991
Dołączył: 13 Kwi 2016
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 2016-04-13, 20:17   

Bim napisał/a:
Ja mam elektroblok w swojej adri EBL 266

Może ten kamper ma tylko zasilacz nie elektroblok :spoko


Jest cały elektroblok, duża skrzynka z symbolem EBL 266
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kampnow 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Peugeot Adria 1991
Dołączył: 13 Kwi 2016
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 2016-04-13, 20:18   

krimar napisał/a:
skoro tak twierdzi to pewnie tak jest - znaczy się uczciwy bo przyznaje, że coś jest popsute

akumulator zabudowy powinien być ładowany w czasie jazdy, realizuje to prosty układ łączący przekaźnikiem sterowanym z cienkiego przewodu alternatora + akumulatora silnika z + akumulatora zabudowy



a czy ten układ/przekaźnik jest zabudowany w elektrobloku EBL 266 czy gdzieś poza nim?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mrsulki 
weteran
w średnim wieku


Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2007
Piwa: 44/22
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-04-13, 20:31   

kampnow, przekaźnik jest integralną częścią elektrobloku. Jak chcesz to zadzwoń tel w avatarze to podpowiem Ci co i jak, bo pisać by długo.
_________________
Radek
Ignavis semper feriae sunt...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krimar
Kombatant


Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Piwa: 58/6
Wysłany: 2016-04-13, 22:37   

jak reanimacja elektrobloku się nie powiedzie zawsze można zamontować takie cudo: http://www.c-system.com.p...kumulatora.html
_________________
Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a:

Jest tak jak mówi krimar.

Brat napisał/a:
(...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2016-04-14, 08:52   

kampnow napisał/a:
Inne kampery które widziałem, zawsze ładowały podczas jazdy wszystkie akumulatory wykorzystywane przez zabudowę.

bo tak jest
pamiętać jedynie trzeba że po włączeniu silnika przekaźnik ładowania drugiego aku nie załączy się dopóki akumulator rozruchowy nie osiągnie napięcia 13,2-13,7 w zależności od rodzaju separatora akumulatorów
dopiero po osiagnięciu tych wartości, drugi aku będzie ładowany :spoko

co do rozwiązania problemu,jesli reszta elektryki w zabudowie jest sprawna to np. taki separator akumulatorów jaki pokazał Krzysiek Krimar, jest najprostszym i chyba najtańszym rozwiązaniem..

ceny ich wahają od ok 100 do blisko 600PLN
więc warto dobrze w necie pogrzebać
google - separator akumulatorów i.... do wyboru do koloru :spoko
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
martini44 
Kombatant


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Piwa: 72/171
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2016-04-14, 09:20   

ja też myślałem że mam "strzelony" elektroblok ale dzięki kolegom CT okazało się że to tylko kabelek w komorze silnika podłączony do alternatora kontrolki ładowania, po wywaleniu śmiesznej niebieskiej szybkozłączki i polutowaniu kabli ładowanie aku pokładowego wróciło do normy.
_________________
możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
andi at 
Kombatant

Twój sprzęt: szukam H1L2
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Lis 2008
Piwa: 80/38
Skąd: wieden
Wysłany: 2016-04-15, 07:41   

Tak jak pisze Gino no i nie zapominać o sprawdzeniu połączeń (zaśniedziałe,albo urwane )
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jacik 
stary wyga


Twój sprzęt: J5 Frankia A730
Dołączył: 24 Cze 2013
Piwa: 13/12
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-04-15, 08:15   

kampnow napisz skąd jesteś, może masz kumatego sąsiada z CT ... ;)
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Johny_Walker 
Kombatant


Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Wrz 2012
Piwa: 45/20
Skąd: zielonogórskie
Wysłany: 2016-04-15, 08:29   

kampnow napisał/a:

a czy ten układ/przekaźnik jest zabudowany w elektrobloku EBL 266 czy gdzieś poza nim?

Np. u mnie pod prawym siedzeniem z przodu jest skrzynka połączeniowa łącząca elektrykę zabudowy i Ducato. Zapewne od strony alternatora też coś jest, jakieś bezpieczniki. No i potem elektroblok.
Sprawdź napięcia przy pracującym silniku zaczynając od strony alternatora. Gdzieś musi być przerwa - na stykach, wypięty kabelek albo bezpiecznik.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kampnow 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Peugeot Adria 1991
Dołączył: 13 Kwi 2016
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 2016-04-18, 10:32   

Dziękuję wszystkim za cenne wypowiedzi. W tej chwili samochód mam na parkingu i próbuje ogarnąć jego obsługę. Czy mogę prosić o podpowiedź gdzie znaleźć sensowną instrukcję opisującą typowy panel elektryczny w zabudowie Adria? Do czego służa poszczegółne przyciski, zwłaszcza pierwszy opisany jako 0 i 12V z czerwoną diodą, dalej na czym polega sprawdzania naładowania Aku nr I i Aku nr II. Rozumiem, że nr I to ten w silniku a aku II to ten pod siedzeniem pasażera? jeśli nic nie jest włączone oba pokazują zieloną diodę. Wystarczy włączyć oświetlenie górne i oba pokazują żółtą diodę.
Teraz tak energoblok mam EBL 266. Po odpaleniu silnika i przytrzymaniu go na obrotach ładowania aku pod siedzeniem nie ma, napięcie na nim to wg miernika 11,9V. Czerwony gruby przewód przychodzący do elektrobloku też podaje 11,9 więc pewnie przerwa jest gdzieś wcześniej. Na elektrobloku mam czerwony mały przycik (pewnie bezpieczznik) i czarny włącznik 0/1. Może ktoś opisać do czego służą?
Lodówka mimo że silnik pracuje nie uruchamia się. Tyle mam na szybko.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kampnow 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Peugeot Adria 1991
Dołączył: 13 Kwi 2016
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 2016-04-18, 10:34   

mrsulki napisał/a:
kampnow, przekaźnik jest integralną częścią elektrobloku. Jak chcesz to zadzwoń tel w avatarze to podpowiem Ci co i jak, bo pisać by długo.


Na panelu sterowania Adria mam pierwszy czarny przełącznik 0/12V i czerwoną diodę która świeci się bez przerwy. Naciskając 0 lub 12 słychać pracę przekaźnika w elektrobloku, możesz podpowiedzieć do czego służy? I do czego może być czarny przycisk 0/1 umieszczony centralnie na elektrobloku 266 a nad nim czerwony mały przycisk jak bezpiecznik?
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***