Peugeot z zabudową Adria brak ładowania akumulatorów |
Autor |
Wiadomość |
kampnow
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Peugeot Adria 1991
Dołączył: 13 Kwi 2016 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 2016-04-13, 01:21 Peugeot z zabudową Adria brak ładowania akumulatorów
|
|
|
Witam, przepraszam że tak z Marszu ale niebawem uzupełnie braki.
Jestem tuż przed samym zakupem kampera i w zasadzie większość rzeczy mam już dogadane ze sprzedającym. Jest to stary Peugeot z zabudową typu Adria r.prod. 1991.
W środku obsługuję elektrykę Panel Adria 266. Wewnątrz są dwa dodatkowe akumulatory 12V i sprzedający twierdzi, że są one ładowane wyłącznie po podłączeniu zewnętrznego zasilania, natomiast nie ładują się podczas jazdy prądem pochodzącym z alternatora? Czy mam wierzyć w takie wyjaśnienia czy coś jest jednak nie tak? Inne kampery które widziałem, zawsze ładowały podczas jazdy wszystkie akumulatory wykorzystywane przez zabudowę. |
|
|
|
 |
krimar
Kombatant

Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Lip 2010 Piwa: 58/6
|
Wysłany: 2016-04-13, 15:33
|
|
|
skoro tak twierdzi to pewnie tak jest - znaczy się uczciwy bo przyznaje, że coś jest popsute
akumulator zabudowy powinien być ładowany w czasie jazdy, realizuje to prosty układ łączący przekaźnikiem sterowanym z cienkiego przewodu alternatora + akumulatora silnika z + akumulatora zabudowy |
_________________ Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a: |
Jest tak jak mówi krimar. |
Brat napisał/a: | (...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... |
|
|
|
|
 |
Bim
Kombatant Jacek

Twój sprzęt: Peugeot Adriatik 2,5D 1991 rok
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Lip 2007 Piwa: 134/101 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 2016-04-13, 16:28
|
|
|
Ja mam elektroblok w swojej adri EBL 266
Może ten kamper ma tylko zasilacz nie elektroblok |
|
|
|
 |
Pablobos
trochę już popisał

Twój sprzęt: FIAT DUCATO II
Dołączył: 31 Paź 2010 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-04-13, 16:34
|
|
|
Witam
Na 100% powinny być ładowane podczas jazdy.
Przyczyn braku ładowania może być wiele.
Na początek bezpiecznik może być przy energobloku lub często w okolicach akumulatora samochodowego tego pod maską może być schowany za akumulatorem trzeba dobrze poszukać, czasem są te bezpieczniki oba, dopiero później szukać usterek w energobloku.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
kampnow
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Peugeot Adria 1991
Dołączył: 13 Kwi 2016 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 2016-04-13, 20:17
|
|
|
Bim napisał/a: | Ja mam elektroblok w swojej adri EBL 266
Może ten kamper ma tylko zasilacz nie elektroblok |
Jest cały elektroblok, duża skrzynka z symbolem EBL 266 |
|
|
|
 |
kampnow
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Peugeot Adria 1991
Dołączył: 13 Kwi 2016 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 2016-04-13, 20:18
|
|
|
krimar napisał/a: | skoro tak twierdzi to pewnie tak jest - znaczy się uczciwy bo przyznaje, że coś jest popsute
akumulator zabudowy powinien być ładowany w czasie jazdy, realizuje to prosty układ łączący przekaźnikiem sterowanym z cienkiego przewodu alternatora + akumulatora silnika z + akumulatora zabudowy |
a czy ten układ/przekaźnik jest zabudowany w elektrobloku EBL 266 czy gdzieś poza nim? |
|
|
|
 |
mrsulki
weteran w średnim wieku

Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy Dołączył: 06 Gru 2007 Piwa: 44/22 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2016-04-13, 20:31
|
|
|
kampnow, przekaźnik jest integralną częścią elektrobloku. Jak chcesz to zadzwoń tel w avatarze to podpowiem Ci co i jak, bo pisać by długo. |
_________________ Radek
Ignavis semper feriae sunt...
 |
|
|
|
 |
krimar
Kombatant

Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Lip 2010 Piwa: 58/6
|
Wysłany: 2016-04-13, 22:37
|
|
|
jak reanimacja elektrobloku się nie powiedzie zawsze można zamontować takie cudo: http://www.c-system.com.p...kumulatora.html |
_________________ Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a: |
Jest tak jak mówi krimar. |
Brat napisał/a: | (...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... |
|
|
|
|
 |
gino
Kombatant

Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2016-04-14, 08:52
|
|
|
kampnow napisał/a: | Inne kampery które widziałem, zawsze ładowały podczas jazdy wszystkie akumulatory wykorzystywane przez zabudowę. |
bo tak jest
pamiętać jedynie trzeba że po włączeniu silnika przekaźnik ładowania drugiego aku nie załączy się dopóki akumulator rozruchowy nie osiągnie napięcia 13,2-13,7 w zależności od rodzaju separatora akumulatorów
dopiero po osiagnięciu tych wartości, drugi aku będzie ładowany
co do rozwiązania problemu,jesli reszta elektryki w zabudowie jest sprawna to np. taki separator akumulatorów jaki pokazał Krzysiek Krimar, jest najprostszym i chyba najtańszym rozwiązaniem..
ceny ich wahają od ok 100 do blisko 600PLN
więc warto dobrze w necie pogrzebać
google - separator akumulatorów i.... do wyboru do koloru |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
|
 |
martini44
Kombatant

Pomógł: 11 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Piwa: 72/171 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2016-04-14, 09:20
|
|
|
ja też myślałem że mam "strzelony" elektroblok ale dzięki kolegom CT okazało się że to tylko kabelek w komorze silnika podłączony do alternatora kontrolki ładowania, po wywaleniu śmiesznej niebieskiej szybkozłączki i polutowaniu kabli ładowanie aku pokładowego wróciło do normy. |
_________________ możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie |
|
|
|
|
 |
andi at
Kombatant
Twój sprzęt: szukam H1L2
Pomógł: 15 razy Dołączył: 20 Lis 2008 Piwa: 80/38 Skąd: wieden
|
Wysłany: 2016-04-15, 07:41
|
|
|
Tak jak pisze Gino no i nie zapominać o sprawdzeniu połączeń (zaśniedziałe,albo urwane ) |
|
|
|
 |
jacik
stary wyga

Twój sprzęt: J5 Frankia A730
Dołączył: 24 Cze 2013 Piwa: 13/12 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2016-04-15, 08:15
|
|
|
kampnow napisz skąd jesteś, może masz kumatego sąsiada z CT ... |
|
|
|
|
 |
Johny_Walker
Kombatant

Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Wrz 2012 Piwa: 45/20 Skąd: zielonogórskie
|
Wysłany: 2016-04-15, 08:29
|
|
|
kampnow napisał/a: |
a czy ten układ/przekaźnik jest zabudowany w elektrobloku EBL 266 czy gdzieś poza nim? |
Np. u mnie pod prawym siedzeniem z przodu jest skrzynka połączeniowa łącząca elektrykę zabudowy i Ducato. Zapewne od strony alternatora też coś jest, jakieś bezpieczniki. No i potem elektroblok.
Sprawdź napięcia przy pracującym silniku zaczynając od strony alternatora. Gdzieś musi być przerwa - na stykach, wypięty kabelek albo bezpiecznik. |
|
|
|
 |
kampnow
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Peugeot Adria 1991
Dołączył: 13 Kwi 2016 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 2016-04-18, 10:32
|
|
|
Dziękuję wszystkim za cenne wypowiedzi. W tej chwili samochód mam na parkingu i próbuje ogarnąć jego obsługę. Czy mogę prosić o podpowiedź gdzie znaleźć sensowną instrukcję opisującą typowy panel elektryczny w zabudowie Adria? Do czego służa poszczegółne przyciski, zwłaszcza pierwszy opisany jako 0 i 12V z czerwoną diodą, dalej na czym polega sprawdzania naładowania Aku nr I i Aku nr II. Rozumiem, że nr I to ten w silniku a aku II to ten pod siedzeniem pasażera? jeśli nic nie jest włączone oba pokazują zieloną diodę. Wystarczy włączyć oświetlenie górne i oba pokazują żółtą diodę.
Teraz tak energoblok mam EBL 266. Po odpaleniu silnika i przytrzymaniu go na obrotach ładowania aku pod siedzeniem nie ma, napięcie na nim to wg miernika 11,9V. Czerwony gruby przewód przychodzący do elektrobloku też podaje 11,9 więc pewnie przerwa jest gdzieś wcześniej. Na elektrobloku mam czerwony mały przycik (pewnie bezpieczznik) i czarny włącznik 0/1. Może ktoś opisać do czego służą?
Lodówka mimo że silnik pracuje nie uruchamia się. Tyle mam na szybko. |
|
|
|
 |
kampnow
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Peugeot Adria 1991
Dołączył: 13 Kwi 2016 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 2016-04-18, 10:34
|
|
|
mrsulki napisał/a: | kampnow, przekaźnik jest integralną częścią elektrobloku. Jak chcesz to zadzwoń tel w avatarze to podpowiem Ci co i jak, bo pisać by długo. |
Na panelu sterowania Adria mam pierwszy czarny przełącznik 0/12V i czerwoną diodę która świeci się bez przerwy. Naciskając 0 lub 12 słychać pracę przekaźnika w elektrobloku, możesz podpowiedzieć do czego służy? I do czego może być czarny przycisk 0/1 umieszczony centralnie na elektrobloku 266 a nad nim czerwony mały przycisk jak bezpiecznik? |
|
|
|
|
 |
|